Wednesday, January 15, 2020

နိုင်ငံတော်၏အတိုင်ပင်ခံပုဂ္ဂိုလ် ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် (၆၈) နှစ်မြောက်၊ ကယားပြည်နယ်နေ့ အခမ်းအနားတွင် ပြောကြားသည့် မိန့်ခွန်း

Image may contain: textImage may contain: text that says 'အထူးနားလည်လိမ့်မယ်လို့ ထင်ပါတယ်။ အရင်တုန်းက မငြိမ်းချမ်းခဲ့တဲ့ ပြည်နယ်တစ်ခုဟာ အပစ်အခတ်ရပ်စဲရေး ရသွားတဲ့အခါကျတော့ ဘယ်လို ပြည်ထောင်စုသားချင်းများဟာ မြင်ရလိမ့်မယ်လို့ ထင်ပါတယ်။ စောစောက ကလေးတွေဆိုလို့ရှိရင် တင်တာမဟုတ်ဘဲနဲ့ တယောတင်ပြီးတော့ ကျွန်မတို့အားလုံးကို ကလေးများရဲ့ လုပ်ပိုင်ခွင့်တစ်ခုဖြစ်တဲ့ ပညာရှာရေးကို ဖြစ်ပါတယ်။ တကယ်ပဲ မငြိမ်းချမ်းလို့ မဖြစ်ဘူးဆိုတာဟာ အားလုံးကနေပြီးတော့ အသဲထဲမှာစွဲပြီးတော့ နားလည်ဖို့ လိုပါတယ်။ ငြိမ်းချမ်းရေးဆိုတာဟာ အတွင်းကနေ ငြိမ်းချမ်းရေး ပြည်ထောင်စုသားချင်းများ အားလုံးဟာ ငြိမ်းချမ်းရေး အင်မတန်မှ အရေးကြီးပါတယ်။ ကျွန်မတို့နိုင်ငံကို ဒီမိုကရေစီ ပြည်ထောင်စုအဖြစ် ကျွန်မတို့ ထူထောင်ချင်ကြတယ်။ တစ်ချိန်လုံး အခုထက်ထိ ကြိုးစားနေတယ်ဆိုတာဟာ နိုင်ငံတော်သမ္မတကြီးရဲ့ သဝဏ်လွှာမှာလည်း ထင်ပေါ်စေပါတယ်။ ကျွန်မတို့ဟာ တကယ်ပဲ ဒီနိုင်ငံကို ဒီမိုကရေစီ တစ်လုံးချင်းတစ်လုံးချင်း ဘာကိုဆိုလို ဖြစ်တယ်။ ပြည်သူတွေအားလုံးဟာ ဒီမိုကရေစီဆိုတဲ့ ဝေါဟာရကို ကြားဖူးကြ နားလည်လား၊ နားမလည်လားဆိုတာ တစ်ယောက်နဲ့ တစ်ယောက် ဒီမိုကရေစီကို ဘယ်လိုနားလည်ကြလဲဆိုတာ ခေါင်းထဲမှာ ဘယ်လိုရှိလဲဆိုတာ ကျွန်မပြောလို့မရပါဘူး။ နိုင်ငံရေးအရ တိတိကျကျပဲ ပြောမယ်ဆိုရင် ဒီမိုကရေစီဆိုတာ ပြည်သူ့အစိုးရပေါ့။ ပြည်သူကနေ ရွေးချယ် တင်မြှောက်ထားတဲ့ ဒီမိုကရေစီ ခေါ်ပါတယ်။ ကျွန်မတို့'
Image may contain: text that says 'ဘာဖြစ်လို့ ဒီမိုကရေစီ ဖက်ဒရယ်ပြည်ထောင်စု၊ ဒီမိုကရေစီနိုင်ငံ ထူထောင်ချင်လဲဆိုတော့ ပြည်သူလူထုတွေရဲ့ အခွင့်ရေးတွေကို ကိုယ့် ဘယ်သူမှပိုပြီးတော့ ထိထိရောက်ရောက် မကာကွယ် နိုင်ပါဘူး။ အခွင့်အရေးကို ကာကွယ်ရသလို ဒီမိုကရေစီစနစ်မှာ လူတိုင်းလူတိုင်းက တာဝန်ရှိပါတယ်။ လုပ်ပိုင်ခွင့်တွေသာ မဟုတ်ဘဲ တာဝန်ရှိပါတယ်ဆိုတာ ကျွန်မတို့ရဲ့ ပြည်ထောင်စုသားချင်းများ အထူးသတိပြုစေလိုပါတယ်။ ဒီမိုကရေစီ အခွင့်အရေးတွေကို လိုချင်ပြီးတော့ ဒီမိုကရေစီတာဝန်တွေကိုတော့ ၅၀ ပြီးပြည့်စုံတဲ့ နိုင်ငံတစ်ခုကို မဟုတ်ပါဘူး။ ကျွန်မတို့ဟာ ဒီမိုကရေစီကို လိုလားတယ် မိမိတို့ရဲ့ တာဝန်တွေကို ကျေပွန်တတ်တဲ့ စိတ်တွေရှိပြီးတော့ ကျေပွန်နိုင်တဲ့ အရည်အချင်းတွေ ကျွန်မတို့ရဲ့ အစိုးရဟာဆိုရင် အထူးသဖြင့် ကျန်းမာရေး၊ ပညာရေးကို အလေးထားပြီးတော့ ဆောင်ရွက်နေပါတယ်။ ပြည်သူတွေရဲ့ အရည်အချင်းတွေကို ပြည်သူတွေရဲ့ စိတ်ဓာတ်တွေကို ပညာရေးစနစ်မှန်မှ အတွေးအခေါ်တွေလည်း မှန်လာနိုင်မှာဖြစ်တယ်။ ကျွန်မတို့အခု ကလေးများဟာ မငြိမ်းချမ်းလို့မဖြစ်ဘူး ဆိုတာ သွန်သင်ထားရတယ်။ ကျွန်မတို့နိုင်ငံဟာ မတိုးတက်နိုင်ဘူး။ မတိုးတက်၊ ဒီအတွေးအခေါ်တွေဟာ ကျွန်မတို့ကလေးတွေရဲ့ စိတ်ထဲမှာ စွဲမြဲသွားအောင်လို့ ကျွန်မတို့ လုပ်ဖို့ အင်မတန်မှ အရေးကြီးပါတယ်။ စိတ်နေစိတ်ထား ပြင်ဖို့ မလွယ်ဘူး ဆိုတာလည်း အများသိပြီးသား ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါပေမယ့်လည်း တကယ်ပြင်ချင်တယ် ဆိုလို့ရှိရင် အချိန်မရွေး'
Image may contain: text
Image may contain: text that says 'ကျွန်မတို့ဟာ နေနိုင်အောင်လို့ ထိန်းထားပေးနိုင်တဲ့ ဖက်ဒရယ်စနစ်ကို အခွင့်အရေးတွေကို ကာကွယ်ဖို့ ဒီပြည်သူလူထုသာလျှင် အကောင်းဆုံး ကာကွယ်နိုင်မယ်ဆိုတာ ကျွန်မတို့ ဖက်ဒရယ်ကို ဖက်ဒရယ်သာလျှင် ကျွန်မတို့လို ရေရှည်ငြိမ်းချမ်းရေးကို ယုံကြည်မှုအပေါ်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဖြစ်ဖို့ ဒီမိုကရေစီရော၊ ဖက်ဒရယ်ရောကို နှစ်ခုစလုံးအပေါ်မှာ ပြည်ထောင်စုဆိုတဲ့ ကျွန်မတို့ဟာ ဒီမိုကရေစီဖက်ဒရယ် ပြည်ထောင်စု ကြိုးစားနေတာဖြစ်ပါတယ်။ ပြည်ထောင်စုဆိုတာ အခွင့်အရေး အမြဲပြောပါတယ်။ ပြည်ထောင်စု ဆိုတဲ့ ဝေါဟာရဟာ အင်မတန်မှ လှပပါတယ်၊ အင်မတန်မှ ဒီဝေါဟာရကို ချစ်ခင်၊ မြတ်နိုး၊ တန်ဖိုးထားဖို့ အင်မတန်မှ အရေးကြီးပါတယ်။ ပြည်ထောင်စုဟာ စုပေါင်းပြီးတော့ ထူထောင်ထားတဲ့ ပြည်ထောင်ကြီးဆိုတဲ့ အဓိပ္ပာယ်ဖြစ်ပါတယ်။ နိုင်ငံ စုပေါင်းပြီးတော့ ထူထောင်ထားတဲ့ တိုင်းပြည်ကြီးတစ်ခုဆိုတာ စုပေါင်းထူထောင် တိုင်းပြည်နဲ့မတူပါဘူး။ မတူကွဲပြားမှုတွေကို အင်အားဖြစ်အောင် ပြည်ထောင်စုတစ်ခုကို ထူထောင်နိုင်တာ ဖြစ်ပါတယ်။ မတူကွဲပြားမှုတွေကို အင်အားဖြစ်အောင် လုပ်နိုင်တယ်ဆိုတဲ့ အရည်အချင်းကိုက နည်းတဲ့ အရည်အချင်း မဟုတ်ပါဘူး။ ဒီလိုအရည်အချင်းဆိုတာလည်း နေ့ချင်းညချင်း ရနိုင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါကြောင့်မလို့ တစ်ဆင့်ချင်း တစ်ဆင့်ချင်း ပြီးတော့ တကယ့်ကို စုပေါင်းပြီးတော့ မတူကွဲပြားမှုကို စုပေါင်းပြီးအင်အားဖြစ်အောင် အရည်အချင်းတွေ လုပ်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။'
Image may contain: text
Image may contain: text that says 'တစ်မြို့လုံးကို သန့်ရှင်းအောင် ပြည်သူလူထုရဲ့ မဖြစ်နိုင် လွိုင်ကော်လို အချို့ဆိုရင် ကျွန်မပြောရဲပါတယ်။ အာဆီယံဒေသ မှာတောင်မှ အများဟာ စကားလုံးကို ကြပါဘူး။ သို့သော်ငြားလည်း အာဆီယံကနေ အများမကြားဖူးတဲ့ နာမည်လေးရှိတဲ့ ခရီးသွားတွေအတွက် ဖြစ်တယ်ဆိုတဲ့ ရနိုင်တာဟာ ဘယ်သူကြောင့်လဲဆိုရင် ကိုယ်တစ်ယောက်တည်းကြောင့်လား မဟုတ်ပါဘူး။ ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်မှသာ ဒီလိုကိစ္စတွေမှာ အောင်မြင်နိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်မတို့ ပြည်နယ်ရဲ့ ဂုဏ်ယူစရာကိစ္စပဲ။ အချင်းချင်းကြားမှာ စိတ်ဝမ်းကွဲမယ်ဆိုရင်တော့ ဒီလိုတိုးတက်မှုတွေကို အများကြီးထိခိုက်ပါလိမ့်မယ်။ အမြဲပဲတစိုက်မတ်မတ် သွားနေတာ မဟုတ်ပါဘူး။ လုပ်ရပ်အပေါ်မှာ မူတည်ပါတယ်။ တိုးတက်မှုရှိသလို အမြဲပဲ တိုးတက်မယ် ဆိုပြီးတော့ တစ်ချိန်လုံးပဲ ကျွန်မတို့ဟာ ပြုစု ပျိုးထောင်နေရပါတယ်။ ကျန်းမာရေးလိုပါပဲ။ ကျန်းမာရေးဆိုတာ တနေ့ ဂရုစိုက်ရုံနဲ့ မဖြစ်ပါဘူး။ ဂရုစိုက်သွားမှ ကျန်းမာရေး ကောင်းမှာဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်မတို့ရဲ့ ပြည်နယ်သားများဟာ ကိုယ်စွမ်းဆောင်နိုင်တဲ့ ကိစ္စတွေအတွက် ဂုဏ်ယူတဲ့အချိန်မှာ ကိုယ့်ရဲ့အားနည်းချက်တွေ ဘာရှိတယ်ဆိုတာ ဒီအားနည်းချက်တွေကို စိုက်ထုတ်ပြီး အရည်အချင်းတွေ ရှိတယ်လို့လည်း ကျွန်မ ဒီကလေးများ မငြိမ်းချမ်းလို့ မဖြစ်ဘူးဆိုတဲ့ သီချင်းကို သီဆိုတဲ့ဟာကို ပြန်ပြီးတော့ အရင်ဆယ်နှစ်လောက် အခွင့်အရေးတွေရခဲ့သလား။ တယောထိုးပြီးတော့ နိုင်ငံတော်ပရိတ်သတ်ကို ပြောပြတဲ့အဆင့်ရောက်တာကို'
Image may contain: text that says 'ဘယ်နှယောက်မှာ ရှိခဲ့လဲဆိုတာ ပြန်ပြီးတော့ ဒါဟာ ကျွန်မတို့ရဲ့ ငြိမ်းချမ်းရေးအတွက် အသီးအပွင့်တစ်ခု ဖြစ်ပါတယ်။ ကလေးများရဲ့ အနာဂတ် အနာဂတ်တောက်ပမှ တောက်ပမှာပါ။ ကလေးတွေဆိုတာဟာ လူငယ်များဆိုတာဟာ ကျွန်မတို့ရဲ့ အနာဂတ်ပါပဲ။ သဘော ကျွန်မတို့မျိုးဆက်တွေဟာ တစ်ဆက်ပြီးတစ်ဆက် ဒီကမ္ဘာကြီးကို စွန့်ခွာသွား ဒါပေမယ့် ထားပစ်ခဲ့တဲ့ မျိုးဆက်တွေဟာ ဒီပြည်ထောင်စု ဒီပြည်နယ်ကို ဆက်လက်ပြီးတော့ အရင်ကထက် ပိုမိုကောင်းမွန်အောင် ထိန်းသိမ်း ထားနိုင်တဲ့ အရည်အချင်းတွေရှိဖို့ ကျွန်မတို့ဟာ စွမ်းဆောင်ဖို့၊ ကျွန်မတို့ အခုခေတ် မျိုးဆက်တွေရဲ့ တာဝန်ဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်မတို့ကယားပြည်နယ်ဟာ ပြည်နယ်ရဲ့ စိတ်ဓာတ်နဲ့ ဘယ်တော့မှ မခွဲစတမ်း၊ သစ္စာရှိရှိနဲ့ ဆက်လက်ပြီးတော့ ဆောင်ရွက်သွားနိုင်မယ်လို့ ယုံကြည် ပါတယ်။ ဆောင်ရွက်သွားနိုင်မယ်လို့ ယုံကြည်တဲ့အတိုင်းပဲ ကျွန်မတို့ကလည်း ပူးပေါင်း ပြီးတော့ ကြိုးစားသွားမှာဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်မတို့ကယားပြည်နယ် အတွင်းမှာရှိတဲ့ ကျွန်မတို့ရဲ့ ပြည်သူ၊ ပြည်သား အားလုံးဟာ တစ်နေ့ထက်တစ်နေ့ အကျိုးတွေကို ထမ်းဆောင်နိုင်ပါစေ။ ကျွန်မတို့ရဲ့ ပြည်ထောင်စုအကျိုးတွေကို ထမ်းဆောင်နိုင်ပါစေ။ ကျွန်မတို့ဟာ နိုင်ငံရေး၊ စီးပွားရေး အဖက်ဖက်ကနေပြီးတော့ တိုးတက်နိုင်ပါစေ။ တိုးတက်မှုတွေကို ခိုင်ခိုင်မာမာနဲ့ နောင်လာနောက်သားတွေအတွက် ကျွန်မတို့အားလုံး အမွေအနှစ်ကောင်းအဖြစ်နဲ့ နိဂုံးချုပ်ပါတယ်။ ကျေးဇူးတင်ပါတယ်။'
Image may contain: 1 person, flower and outdoor
Image may contain: 1 person, flower and plant

.
အမျိုးသားပြန်လည်သင့်မြတ်ရေးနှင့် ငြိမ်းချမ်းရေးဗဟိုဌာန ဥက္ကဋ္ဌ၊ နိုင်ငံတော်၏အတိုင်ပင်ခံပုဂ္ဂိုလ် ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်
(၆၈) နှစ်မြောက်၊ ကယားပြည်နယ်နေ့ အခမ်းအနားတွင် ပြောကြားသည့် မိန့်ခွန်း
(၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ ၁၅ ရက်)

Credit
The Ladies News

No comments:

Post a Comment

My Blog List