ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလုိက္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ကုိ တရားဝင္ဖြဲ႔စည္းခြင့္ ျပဳလုိက္ေသာ္လည္း လုပ္ပုိင္ခြင့္တာဝန္မ်ားကုိ ပယ္ဖ်က္သည့္အ တြက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အမႈိက္ေကာက္ ဂိတ္ေစာင့္ လုပ္ရမည္လားဟု အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က ေမးခြန္းထုတ္လုိက္သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္အတည္ျပဳခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပုိ႔လာသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ယေန႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ကုိယ္စားလွယ္ ေျခာက္ဦးက ျပန္လည္ေဆြးေႏြးရာတြင္ အထက္ပါအတုိင္း ေဆြးေႏြးလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပန္လည္ေပးပုိ႔ေသာ ျပင္ဆင္အတည္ျပဳခ်က္မ်ားသည္ မူလအမ်ိိဳးသား လႊတ္ေတာ္ က ေပးပုိ႔လုိက္ေသာ ျပင္ဆင္အတည္ျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္ သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိသည္။
အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူဝါဒေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း တာဝန္ႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားတြင္ ဆရာသမဂၢ မ်ား ညိႇႏိႈင္းေရြးခ်ယ္ေသာ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္း မဟုတ္သည့္ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားက ညိႇႏိႈင္းေရြး ခ်ယ္ေသာ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းမဟုတ္သည့္ ပညာရွင္ႏွစ္ဦးကုိ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ လုိက္သည္။
တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ တုိင္းရင္းသားစာေပစကား သင္ၾကားယူမႈကုိ သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းေဒသႀကီး၊ သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႕၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ အေျခခံ ပညာမူလတန္းအဆင့္မွ စတင္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး အဆင့္ဆင့္တုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္ ဆုိသည့္အခ်က္ကုိ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္လုိက္သည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ ရန္ သက္ဆုိင္ရာ ပညာေရးဥပေဒႏွင့္အညီ လုိအပ္ေသာအဖြဲ႕မ်ားကုိ ဖြဲ႕စည္း တာဝန္ေပးအပ္ျခင္း ဆုိသည့္ အပုိဒ္ကိုလည္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္လုိက္သည္။
“ပညာေရးဥပေဒကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးဆြဲရာတြင္ ေကာင္းမြန္ၿပီး လက္ေတြ႔အခ်က္ေပၚ မူတည္ ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ေခၽြးသိပ္ဖုိ႔သက္သက္မဟုတ္ဘ NNER နဲ႔ ျပႆနာ ေျပလည္ရင္ၿပီးေရာ သေဘာ မေဆာင္ဘဲ အစုိးရၿငဳိျငင္ခံရမွာကုိ မေတြးဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ႏုိင္ငံသား အက်ိဳးစီးပြား ေနာင္ မ်ိဳးဆက္သစ္တုိ႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကုိသာ ေမွ်ာ္ေတြးေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ အႀကံျပဳေဆြးေႏြးလုိပါတယ္”ဟု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ဦးမင္းဦးက ေဆြးေႏြးသည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း၏ ယေန႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကုိ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္ မတီက ျပန္လည္ၾကားနာရန္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္လုိက္သည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment