Wednesday, December 24, 2014

ကားတင္သြင္းရန္ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တန္ဖိုး မသတ္မွတ္ဘဲ အေထာက္အထားကိုသာ စစ္ေဆးခြင့္ျပဳမည္ဟုဆို


Photo: ကားတင္သြင္းရန္ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တန္ဖိုး မသတ္မွတ္ဘဲ အေထာက္အထားကိုသာ စစ္ေဆးခြင့္ျပဳမည္ဟုဆို
Wednesday, December 24, 2014 

ကားတင္သြင္းရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ စီအိုင္အက္ဖ္တန္ဖိုးကို အစိုးရက သတ္မွတ္ေပးေတာ့မည္မဟုတ္ ဘဲ တင္သြင္းမည့္သူ၏ ကားဝယ္ ယူလာသည့္ ေဘာက္ခ်ာ (သို႔ မဟုတ္) အေထာက္အထားကို သာ စစ္ေဆးၿပီး တင္သြင္းခြင့္ျပဳ မည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ခြင့္ဆုိင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ က ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

အဆုိပါစနစ္ကို ၂၀၁၅ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္တြင္ စတင္က်င့္ သံုးမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးခ်င္းတစ္ႏုိင္ တစ္ပိုင္တင္သြင္းသူမ်ား၊ ယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္းအစားထိုးအပ္ႏွံ ပါမစ္ရွိသူမ်ားအားလံုး အက်ံဳးဝင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။

ကားတင္သြင္းရာတြင္ သြင္း ကုန္လိုင္စင္  ပါမစ္ေလွ်ာက္ထား မႈကို ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ ေနာက္ ဆံုးထားေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ က သတင္းထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ငါးရက္အၾကာတြင္ ေၾကညာခ်က္ တစ္ခုထပ္မံထြက္လာျခင္းျဖစ္ သည္။

‘‘အခုလုပ္လုိက္တဲ့စနစ္က ႏုိင္ငံျခားကဝယ္လာတဲ့ စာရြက္ ေပၚမွာ အခြန္ကိုေလ်ာ့ေအာင္ မသမာမႈေတြလုပ္လာလုိ႔ရတယ္။ ကိုယ္ဝယ္လာတဲ့ေဈးနဲ႔   မတူ ေအာင္ေလွ်ာ့ၿပီး Invoice မွာ ေရး ခုိင္းၿပီးသြင္းလို႔ရႏုိင္တဲ့ သေဘာရွိ လာၿပီ’’ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူ ကိုအရည္က်ိဳက သံုးသပ္သည္။

ယခုစနစ္ေၾကာင့္     ပါမစ္ ေလွ်ာက္ထားရာမွ   စတင္တင္ သြင္းလာသည္အထိ    ဌာနႀကီး သံုးခုျဖစ္သည့္ စီးပြားကူးသန္း၊ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ ကညနတုိ႔တြင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား   ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ ေၾကာင္း ၎က သံုးသပ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္    ယခုကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲလုိက္သည့္စနစ္မွာ ဌာနတြင္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိႏုိင္ ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းသူမ်ားက ေဝဖန္သည္။

အရင္လို ကားတစ္စီးသြင္း ခ်င္ရင္ လြယ္လြယ္သြင္းလုိ႔ မရ ေတာ့မယ့္ အေနအထားေတြျဖစ္ကုန္ၿပီ’’ဟု ကားတင္သြင္းသူ ဦး ဝင္းမင္းစိုးက ဆုိသည္။

ေဘာက္ခ်ာ   အေထာက္ အထား Invoice ကို စီးပြားကူး သန္းသို႔ တင္ျပရာတြင္ ယခင္ကဲ့ သို႔ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တန္ဖိုးျဖင့္ မသတ္မွတ္ေပးသျဖင့္ ေလွ်ာက္ ထားသူတိုင္း ကားတင္သြင္းခြင့္ရ ရန္ မေသခ်ာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

ဌာနမွ      တင္ျပလာသည့္ Invoice သည္ အက်ိဳးအေၾကာင္း မခိုင္လံုဟု    အေၾကာင္းျပကာ သြင္းကုန္လိုင္စင္ကိုမထုတ္ေပး လွ်င္လည္း တင္သြင္းလာသူမ်ား သာ နစ္နာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေဝ ဖန္သည္။

လက္ရွိတြင္ ကားေလာက အတြင္း CIF တန္ဖိုးကိုမထုတ္ျပန္ ေတာ့ျခင္း၊ အေကာက္ခြန္ဦးစီး ဌာနက တင္သြင္းလာသည့္ ကား အေပၚတန္ဖိုးတစ္ခုသတ္မွတ္ မည္ဆုိျခင္း၊ သြင္းကုန္ပါမစ္ကိုသံုးလအထိသာခြင့္ျပဳမည္ဆုိ ျခင္း၊ ကားပါကင္ရွိမွသာ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္ဆုိျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ အမ်ားစုက ယခင္သတ္ မွတ္ခ်က္မ်ားအတိုင္း ႏွစ္မကုန္မီ တင္သြင္းရန္ႀကိဳးစားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ႏွစ္သစ္ တြင္ေျပာင္းလဲလာႏိုင္သည့္ မူဝါဒ အသစ္မ်ားေၾကာင့္ ကားေဈး အနည္းငယ္တက္လာႏိုင္သည္ ဟု   ျပည္တြင္းကားေဈးကြက္အတြင္း  အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ မည့္သူမ်ားက ဆုိၾကသည္။

7Day
ကားတင္သြင္းရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ စီအိုင္အက္ဖ္တန္ဖိုးကို အစိုးရက သတ္မွတ္ေပးေတာ့မည္မဟုတ္ ဘဲ တင္သြင္းမည့္သူ၏ ကားဝယ္ ယူလာသည့္ ေဘာက္ခ်ာ (သို႔ မဟုတ္) အေထာက္အထားကို သာ စစ္ေဆးၿပီး တင္သြင္းခြင့္ျပဳ မည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ခြင့္ဆုိင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ က ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

အဆုိပါစနစ္ကို ၂၀၁၅ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္တြင္ စတင္က်င့္ သံုးမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးခ်င္းတစ္ႏုိင္ တစ္ပိုင္တင္သြင္းသူမ်ား၊ ယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္းအစားထိုးအပ္ႏွံ ပါမစ္ရွိသူမ်ားအားလံုး အက်ံဳးဝင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။

ကားတင္သြင္းရာတြင္ သြင္း ကုန္လိုင္စင္  ပါမစ္ေလွ်ာက္ထား မႈကို ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ ေနာက္ ဆံုးထားေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ က သတင္းထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ငါးရက္အၾကာတြင္ ေၾကညာခ်က္ တစ္ခုထပ္မံထြက္လာျခင္းျဖစ္ သည္။

‘‘အခုလုပ္လုိက္တဲ့စနစ္က ႏုိင္ငံျခားကဝယ္လာတဲ့ စာရြက္ ေပၚမွာ အခြန္ကိုေလ်ာ့ေအာင္ မသမာမႈေတြလုပ္လာလုိ႔ရတယ္။ ကိုယ္ဝယ္လာတဲ့ေဈးနဲ႔   မတူ ေအာင္ေလွ်ာ့ၿပီး Invoice မွာ ေရး ခုိင္းၿပီးသြင္းလို႔ရႏုိင္တဲ့ သေဘာရွိ လာၿပီ’’ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူ ကိုအရည္က်ိဳက သံုးသပ္သည္။

ယခုစနစ္ေၾကာင့္     ပါမစ္ ေလွ်ာက္ထားရာမွ   စတင္တင္ သြင္းလာသည္အထိ    ဌာနႀကီး သံုးခုျဖစ္သည့္ စီးပြားကူးသန္း၊ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ ကညနတုိ႔တြင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား   ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ ေၾကာင္း ၎က သံုးသပ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္    ယခုကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲလုိက္သည့္စနစ္မွာ ဌာနတြင္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိႏုိင္ ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းသူမ်ားက ေဝဖန္သည္။

အရင္လို ကားတစ္စီးသြင္း ခ်င္ရင္ လြယ္လြယ္သြင္းလုိ႔ မရ ေတာ့မယ့္ အေနအထားေတြျဖစ္ကုန္ၿပီ’’ဟု ကားတင္သြင္းသူ ဦး ဝင္းမင္းစိုးက ဆုိသည္။

ေဘာက္ခ်ာ   အေထာက္ အထား Invoice ကို စီးပြားကူး သန္းသို႔ တင္ျပရာတြင္ ယခင္ကဲ့ သို႔ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တန္ဖိုးျဖင့္ မသတ္မွတ္ေပးသျဖင့္ ေလွ်ာက္ ထားသူတိုင္း ကားတင္သြင္းခြင့္ရ ရန္ မေသခ်ာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

ဌာနမွ တင္ျပလာသည့္ Invoice သည္ အက်ိဳးအေၾကာင္း မခိုင္လံုဟု    အေၾကာင္းျပကာ သြင္းကုန္လိုင္စင္ ကို မထုတ္ေပး လွ်င္လည္း တင္သြင္းလာသူမ်ား သာ နစ္နာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေဝ ဖန္သည္။

လက္ရွိတြင္ ကားေလာက အတြင္း CIF တန္ဖိုးကိုမထုတ္ျပန္ ေတာ့ျခင္း၊ အေကာက္ခြန္ဦးစီး ဌာနက တင္သြင္းလာသည့္ ကား အေပၚတန္ဖိုးတစ္ခုသတ္မွတ္ မည္ဆုိျခင္း၊ သြင္းကုန္ပါမစ္ကိုသံုးလအထိသာခြင့္ျပဳမည္ဆုိ ျခင္း၊ ကားပါကင္ရွိမွသာ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္ဆုိျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ အမ်ားစုက ယခင္သတ္ မွတ္ခ်က္မ်ားအတိုင္း ႏွစ္မကုန္မီ တင္သြင္းရန္ႀကိဳးစားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ႏွစ္သစ္ တြင္ေျပာင္းလဲလာႏိုင္သည့္ မူဝါဒ အသစ္မ်ားေၾကာင့္ ကားေဈး အနည္းငယ္တက္လာႏိုင္သည္ ဟု   ျပည္တြင္းကားေဈးကြက္အတြင္း  အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ မည့္သူမ်ားက ဆုိၾကသည္။

7Day

No comments:

Post a Comment

My Blog List