Wednesday, April 01, 2015

ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု ၅ စု ကိုယ္စားျပဳ ပါတီထူေထာင္


အထက္ျမန္မာျပည္ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု ၅ စု ကိုယ္စားျပဳ ႏိုင္ ငံေရး ပါတီသစ္တစ္ခုကို သက္ဆိုင္ရာမ်ိဳးႏြယ္စုကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဦးေဆာင္ထူေထာင္လိုက္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ ပိုင္သတင္းစာထဲမွာ ရွမ္းနီ(တိုင္းလိုင္)နဲ႔  ေျမာက္ပိုင္းရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးပါတီ ထူေထာင္ ခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့ သတင္း ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ဒီပါတီထူေထာင္ဖို႔ ျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္း ကို ေျပာျပေပးပါ။
“ပါတီထူေထာင္ရျခင္းရဲ႔ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔ စစ္ကိုင္းတိုင္းအထက္ပိုင္း မွာ ရွိတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ရွမ္းေတြေပါ့ေနာ္ တိုင္းလိုင္ (ရွမ္းနီ) ၊ တိုင္းလံု (ရွမ္းႀကီး)၊ တိုင္းေလ (အထက္ရွမ္း)၊ တိုင္းဆာ (မိုင္းဆာ ရွမ္း) နဲ႔ ခႏၱီးရွမ္းစတဲ့ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု ၅ ခုကို အေျချပဳျပီးေတာ့မွ ပါတီထူေထာင္ရျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ နဲ႔ စစ္ကိုင္းတိုင္းမွာရွိတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု ၅ ခုလံုးရဲ႕ တိုင္းရင္းသားအခြင့္ အေရး တန္းတူညီမွ်ေရး၊ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသမၼတႏိုင္ငံမွာ က်ေနာ္တို႔တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြ အေနနဲ႔လည္း တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးတန္းတူရရွိေရး၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အေရး ကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ရယ္၊ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ေရး မွာ က်ေနာ္တို႔တေတြလည္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ ဒီပါတီကို ထူေထာင္လိုက္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။”

ပါတီစတင္ထူေထာင္တဲ့ထဲမွာ ဘယ္သူေတြပါသလဲ။

“ကခ်င္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့က်ေနာ္တို႔မ်ိဳးႏြယ္စုေတြရယ္ ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း ခ်င္းတြင္းျမစ္ရိုး တေလွ်ာက္ ေဖာင္းျပင္ ၊ ေမာ္လိုက္၊ တမူး၊ ကေလး အစရွိသျဖင့္ အဲဒီက မ်ိဳးႏြယ္စုက ကိုယ္စားလွယ္  ၁၃ ဦးနဲ႔ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားဇာတိ က်ေနာ္ ေစာ၀င္းထြန္း၊ ဟုမၼလင္းက ဦးေအာင္ခင္၊ ၀ိုင္းေမာ္ၿမို႕နယ္က ဦးစိုင္းညြန္႔ေမာင္၊ ျမစ္ႀကီးနားက ဦးစိုင္း၀င္းတင္၊ ခႏၱီးဇာတိျဖစ္တဲ့ ဦးစိုင္း အုန္းအုန္း အစရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါပါတယ္ခင္ဗ် ။ ပါတီထူေထာင္ခြင့္ကို  ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္ မရွင္က  မတ္လ ၉ ရက္ေန႔စြဲနဲ႔ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔က ပါတီမွတ္ပံုတင္ခြင့္ထပ္ ေလွ်ာက္ ထားပါတယ္ခင္ဗ် ။ သႀကၤန္မတိုင္ခင္ က်လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”

ဒီမတိုင္ခင္က အဲဒီဘက္မွာ ရွမ္းနီပါတီလည္း ရွိတယ္ေနာ္ ၊ ဘယ္လိုဆက္စပ္မႈရွိပါသလဲ ။

“ဟုတ္ပါတယ္ဗ်။ ရွမ္းနီအမ်ိဳးသားမ်ားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးပါတီ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ပါတီထဲမွာ နဂိုက အဲဒီပါတီ ထဲမွာ အလုပ္အမႈဆာင္လုပ္ခဲ့တဲ့ သူေတြလည္း ပါပါတယ္။ က်ေနာ္အပါအ၀င္ေပါ့၊ က်ေနာ္က တြဲဘက္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး လုပ္ခဲ့တယ္။ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔တြင္းမွာ မူ၀ါဒေရးရာ ပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားကြဲလြဲေနတာ ရွိခဲ့တယ္။ အဓိကက ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ တိုင္းလ်ဲန္ – ရွမ္းနီ လူမ်ိဳးအျပင္ တျခား တိုင္းခမ္းတီ၊ တိုင္းလံု၊ တိုင္းဆာ၊ တိုင္းေလ စတဲ့ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုေတြလည္းရွိေသးတယ္။ တိုင္းရင္းသားအေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ရွမ္းနီတခုတည္း ဦးတည္တာမဟုတ္ဘဲ အားလံုးကိုပါ ကိုယ္စားျပဳဖို႔လိုတယ္။ အကုန္လံုး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေစလိုတယ္။ ေသြးစည္းညီညြတ္ဖို႔ လိုတယ္။ အစြန္းေရာက္သြားတဲ့၀ါဒမ်ိဳးကို က်ေနာ္တို႔လက္မခံဘူး။ အဲဒီအခ်က္ေတြေပၚ အေျခခံျပီးေတာ့မွ ဒီပါတီျဖစ္ လာရတယ္လို႔ဘဲ က်ေနာ္ေျဖၾကားပါရေစ။

ပါတီအလံ နဲ႔ အမွတ္တံဆိပ္ေတြက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

“ပါတီအလံအေနနဲ႔ကေတာ့ အ၀ါေရာင္၊ အနီေရာင္နဲ႔ အစိမ္းေရာင္  ကန္႔လန္႔စင္း ၃ ခုကို ေအာက္ခံထား ပါတယ္။ အဲဒီ အနီေရာင္ေပၚမွာေတာ့ ၾကယ္ပြင့္ အျဖဴေရာင္ ၅ ပြင့္ တန္းထားပါတယ္။ ၾကယ္ပြင့္ တပြင့္စီ ဟာ ရွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စု တစ္စုကို ကိုယ္စားျပဳ ပါတယ္ ။ ပါတီရဲ႔ အမွတ္တံဆိပ္ကလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း ပါဘဲ”

လက္ရွိ ပါတီ၀င္ဦးေရ  ဘယ္ေလာက္ရွိပါၿပီလဲ။

“ေလာေလာဆယ္ နီးစပ္ရာေတြဘဲ ရွိပါေသးတယ္။ ပါတီအသိအမွတ္ျပဳ မွတ္ပံုတင္လည္းမက်ေသးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စည္းရံုးေရးဆင္းလို႔ မရေသးပါဘူး ၊ ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔ေျပာပါ မယ္။”

ေနာက္ထပ္ ဘာမ်ားျဖည့္စြက္စရာ ရွိပါေသးသလဲ။

“က်ေနာ္တို႔ လာမယ့္၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ရယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ျဖစ္ေပၚ လာမယ့္ ႏိုင္ငံေရး အခင္း အက်ဥ္းေတြအတြက္ရယ္ အဲဒါေတြမွာ ပါ၀င္ႏိုင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အဆင္သင့္ ျပင္ထားတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။”

DVB

No comments:

Post a Comment

My Blog List