Tuesday, January 27, 2015

စာေမးပြဲစနစ္ကို အသုံးျပဳေနလွ်င္ ျမန္မာ့ပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိႏုိင္မည္ မဟုတ္ဟု ဆုိ


တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို မူတည္ကာ အတန္းပညာကို မသတ္မွတ္ဘဲ စာေမးပြဲစနစ္ကုိ ၁ဝဝ ရာခုိင္ႏႈန္း အသုံးျပဳေနလွ်င္ ပညာေရးစနစ္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း မႏၲေလးတကၠသိုလ္ ကထိကအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ဖူးေသာ ေဒါက္တာလွမိုး က ေျပာသည္။
မႏၲေလး စြမ္းဟုိတယ္၌ ျပဳလုပ္ေသာ ျမန္မာ့ပညာေရး အေျပာင္းအလဲ ႏုိင္ငံတကာ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ား၏ ႐ႈေထာင့္အျမင္မ်ားကို ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

''ပညာေရး မူဝါဒမွာ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အထိ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးကိုပဲ ဦးတည္ေနတယ္။ အဲလိုလုပ္ေနသမွ် ပညာေရးက နိမ့္က်ေနမွာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးက ၁ဝဝ ရာခုိင္ႏႈန္း စာေမးပြဲနဲ႔ စစ္ေဆးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြ မွာဆုိ ရင္ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ စာေမးပြဲစနစ္ကုိ က်င့္သုံးတာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ေဒါက္တာ လွမိုး က ေျပာသည္။

ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေၾကာင္း လက္မွတ္မ်ားကိုသာ ထုတ္ေပးၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းခြင္ေက်ာင္း မ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ေသာ စနစ္ကို အသုံးျပဳၿပီးမွ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ဘာသာရပ္၊ လိုလားေသာ တကၠသုိလ္မ်ားကို ဝင္ခြင့္ ထပ္မံေျဖဆုိေသာစနစ္ က်င့္သုံးေနသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ တစ္ ႏွစ္ပတ္လုံး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာကာ အတန္းတက္ခြင့္ ေပးလ်က္ရွိသည္။

ပညာေရးစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္လွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ရရွိႏုိင္မည္ မဟုတ္ဘဲ ေနာက္ ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ားအျဖစ္ က်႐ႈံးျခင္း၊ လုပ္ငန္း မေအာင္ျမင္ျခင္း၊ လုပ္သား ရွားပါးျခင္း၊ အလုပ္ခန္႔အပ္ မခံရျခင္း၊ ဘြဲ႔ရၿပီး စစ္မွန္ေသာ ပညာကင္းမဲ့ျခင္း၊ အလုပ္မရွိျခင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းစသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ႀကဳံေတြ႔ရ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကသည္။

ထုိ႔အတြက္ ပညာေရးစနစ္ကို ျပင္ဆင္ရန္ လုိအပ္ေနေသာ္လည္း မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း၊ မိဘမ်ားမွလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား သင္ၾကားေနသည့္ အတန္းပုိင္ ဆရာမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ဆက္ ဆံမႈ ပုိမုိျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေျခအေနကို ေလ့လာျခင္းႏွင့္ အျခားေသာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ေလ့လာရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ပညာသင္ၾကားေရးတြင္ အဓိကက်ေသာ ဆရာမ်ားက ထုိက္တန္ေသာ လစာမရရွိသျဖင့္ ပညာေရးကုိ ဂ႐ုမစုိက္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေစလုိေၾကာင္း၊ လစာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို အစုိးရႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္ အစုိးရကိုသာ တင္ျပ ေတာင္းဆုိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ပညာေရးတုိးတက္မွသာ တိုင္းျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

ဂ်ာမနီႏုိင္ငံသား ေဖာင္ေတာ္ဦး ပရဟိတေက်ာင္းမွ Teacher Trainer မစၥတာ အက္ဝပ္က ''ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သဘာဝ သယံဇာတေတြ အမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ အသိပညာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဒါမွ ကမၻာမွာ တင့္တင့္တယ္တယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္'' ဟု ေျပာသည္။ ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္လာေသာ ကိုယ္ပုိင္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား တည္ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက ျမန္မာျပည္ပညာေရး စနစ္ကို လုိအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေန ဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပေဆြးေႏြးၾကသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List