Tuesday, January 27, 2015

အလံသူခိုးေတြကိုပဲ အျပစ္တင္ၾကပါ


တခါတုန္းက ၾသစေၾတးလ် အမ်ိဳးသားေန႔ တရက္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ အေဆာင္က ၾသစေၾတးလ် အလံကို ျဖဳတ္ခ်၊ အ႐ိုးေခါင္းတံဆိပ္ ပင္လယ္ ဓားျပအလံ လႊင့္တင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဘာရယ္မဟုတ္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားနဲ႔ အေပ်ာ္လုပ္ ခဲ့တာေပါ့။  ၿပီးေတာ့မွ ေဒသခံ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကို ေမးရတယ္၊ အေဆာင္ပိုင္ရွင္ကို ရဲက ျပႆနာ လာရွာမလားေပါ့။  သူငယ္ခ်င္းက “ျမန္မာျပည္မဟုတ္ဘူး ဟေကာင္ရ၊ ဘယ္သူက ဘာအ တြက္ ျပႆနာရွာႏိုင္မလဲ၊ တို႔ေနတဲ့ ေနရာ တို႔ႀကိဳက္တဲ့ အလံတင္မွာေပါ့ဟ” လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။
တကယ္ေတာ့ ၾသစေၾတးလ်သားေတြက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိသူ မ်ားပါတယ္။  ၿဗိတိသွ် ယူနီယံ ဂ်က္အလံ တစိတ္ တေဒသ ျဖစ္ေနေပမဲ့ သူတို႔အလံကို တန္ဖိုးထားၾကပါတယ္။  အမွီအခိုကင္း လြတ္လပ္သိကၡာရွိတဲ့သူတို႔ ႏိုင္ ငံကိုလည္း ခ်စ္ၾကတယ္။  ရာဇဝတ္သားမ်ားရဲ႕ တကၽြန္းႏိုင္ငံ ဘဝကေန မ်က္ေမွာက္ ဥေရာပနဲ႔ ၿဗိတိန္မွာ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းမႈေၾကာင့္ ဥေရာပသား လူငယ္ကေလးမ်ား လိုလိုခ်င္ခ်င္ အလုပ္လာရွာ၊ ေရႊ႕ေျပာင္းေန ထိုင္ခ်င္စရာ ႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္လာတဲ့ သူတို႔တိုင္းျပည္ကို ဂုဏ္ယူတတ္ၾကပါတယ္။  ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့ ၾသစေၾတး လ်သား သူငယ္ခ်င္းကိုယ္တိုင္ စစ္ျပန္အမႈ ထမ္းေဟာင္း တေယာက္ပါ။  အလံေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ လူမႈႏိုင္ငံေရး တည္ေဆာက္ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္အစြဲ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားသူ၊ ဒီ တြန္းအားေတြနဲ႔ ဘာမွ မသက္ဆိုင္တဲ့ ကမာၻ႔ေထာင့္တေန ရာက စစ္ေျမျပင္ကို အမိႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ ဆိုၿပီး သြားခဲ့သူ၊ ေသတြင္းက ထြက္ခဲ့သူ တဦးပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ သူ႔ဟာ ဒီမိုကေရစီ ျပည့္ဝ လြတ္လပ္တဲ့ လူ႔ေဘာင္စနစ္မွာ အသားက်ေန သူ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီပီ လြတ္လပ္တဲ့ အေတြးအေခၚ ရွိတယ္။  အမ်ားျပည္သူကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ မထိခိုက္တဲ့ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ကို ႐ိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီထဲကေန နားလည္လက္ခံ က်င့္သံုးတတ္သူ ျဖစ္ေနၿပီး ျဖစ္တယ္။

သူ႔မွာ က်ေနာ္လို စိုးရိမ္စိတ္၊ ေၾကာင့္ၾကစိတ္ မရွိဘူး၊ တနည္းအားျဖင့္ အငံု႔စိတ္၊ ကၽြန္စိတ္ မရွိဘူး။  ဥပေဒေဘာင္အတြင္း ေနထိုင္တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ႏိုင္ငံသား အေနနဲ႔ ‘ရဲ’ ဆိုတာ ေၾကာက္ဖို႔ မဟုတ္၊ အကူအညီလိုရင္ ေတာင္းဖို႔၊ ျပႆနာ ေျဖ ရွင္းစရာ ရွိရင္ ေခၚခိုင္းဖို႔ ‘ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း’ သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ လူ႔အသိုင္းအဝန္းကို သူ႔မွာ ေမြးကတည္းက က်င္လည္ စံစား၊ ဓေလ့ေတြကို က်င့္သံုးတတ္ ၿပီးျဖစ္တယ္။  အာဏာပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားဆိုတာ မရွိ၊ တိုင္းျပည္ အာဏာကို လက္ဝယ္ပိုင္သူဟာ အခြန္ထမ္း ျပည္သူျပည္သားထဲက တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အသိစိတ္မွာ စြဲၿမဲ၊ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ရယူ က်င့္သံုးတတ္ၿပီး ျဖစ္တယ္။  တပါတည္း ႏိုင္ငံသား တေယာက္ရဲ႕ တာဝန္၊ ဝတၱရား၊ စည္းကမ္းရိုေသမႈနဲ႔ ဥပေဒကို ေလးစား လိုက္နာမႈကလည္း တြဲပါလာၿပီး ျဖစ္တယ္။

စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ အေၾကာက္စိတ္နဲ႔ ႀကီးခဲ့ရသူ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီ အေၾကာင္း သီအိုရီေတြ ေလ့လာ ေျပာေန ၊ ေရးေနေပမဲ့ က်ေနာ့္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ တာဝန္ခံ၊ တာဝန္ယူမႈ ေရခ်ိန္ အတိုင္းအတာက ေမြးကတည္းက လူမႈေလာက အဝန္းအဝိုင္းမွာ ဒါေတြနဲ႔ အေျခတက် ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေလ့က်င့္ေပးခံရသူလို စံခ်ိန္မမီပါဘူး။  အေပၚယံသေဘာမွာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔အ တူ သူမ်ားကို မထိခိုက္ေစဘဲ ကိုယ့္ဆႏၵရွိရာ အေပ်ာ္အလုပ္ တခုလုပ္ခဲ့ေပမဲ့ အတြင္း အဇၥ်တၱသႏာၱန္မွာ ‘ရြံ႕တီးရြံ႕တြန္႔’ ျဖစ္ ‘ေက်ာခ်မ္း’ တဲ့ စိတ္အခံက မေပ်ာက္ပါဘူး။  ရဲ လာေလမလား၊ ရပ္ကြက္လူႀကီးက လာတားေလမလား အေၾကာင့္အၾကက မသိစိတ္မွာ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။  ေက်ာင္းသားဘဝ ညဘက္ သူငယ္ခ်င္းအေဆာင္ေတြ လွည့္အိပ္ရင္လည္း ဧည့္စာရင္းမ်ား စစ္ေလမလား၊ သက္ေသခံ လက္မွတ္မ်ား ယူသြားရမလားဟဲ့ ေတြးမိေနဆဲပဲ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက လူငယ္ေပါင္းစံုနဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြမွာ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာ၊ လူမႈေရးရာေတြမွာ ေတြ႕ဖူး၊ ဆံုဖူး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံဖူးပါတယ္။  သူတို႔ အားလံုး ထူးျခား ထူးခၽြန္ ဉာဏ္ရည္ထက္ ေတာ္လွခ်ည္ရဲ႕ ဆိုတာမ်ိဳး မေတြ႕ဖူးပါဘူး။  သူလိုကိုယ္လိုေတြခ်ည္းပါပဲ။  ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ယံုၾကည္ရာနဲ႔ အခြင့္အေရးကို မေျပာ ရဲ မဆိုရဲ၊ အၿမံဳစိတ္၊ အငံု႔စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္ ရွိမႈ၊ အနည္းဆံုး စာသင္ခန္းထဲမွာ၊ အလုပ္မွာ “Yes Sir! (ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်ာ)” အၿမဲ လိုက္တတ္၊ ေမးခြန္းမထုတ္၊ ျပန္လည္ မေဝဖန္၊ မဆန္းစစ္ ငံု႔ခံ၊ ငံု႔မွတ္ တတ္ၾကတာ ကေတာ့ လာခဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္အသီးသီးရဲ႕ စနစ္ေနာက္ခံနဲ႔ ဆိုင္ေၾကာင္း သတိထားမိခဲ့တယ္။

စင္ကာပူက ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္တခုရဲ႕ ေက်ာင္းဖြင့္ေန႔ အခမ္းအနားမွာ ရာနဲ႔ခ်ီတဲ့ ေက်ာင္းသားသစ္ေတြ ဟာ ဘယ္ႏိုင္ငံက ျဖစ္ေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေနတယ္။  ေမြးကတည္းက ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြတက္ရင္း ႀကီးခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္က လူ႔မလိုင္သားသမီးမ်ား အဲဒီေက်ာင္းမွာ တက္ၾကပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ တေယာက္မွ တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္ပါ။ 

ဒါနဲ႔ မျဖစ္ေခ်ဘူးဆိုၿပီး က်ေနာ္ပဲ ေၾကာက္စိတ္ကိုေဖ်ာက္၊ ျမန္မာျပည္ က်န္ေသးေၾကာင္း ထေျပာခဲ့ရဖူးတာ သတိရတယ္။  ပိုက္ဆံရွိလို႔ ပညာေကာင္းေကာင္း သင္ခဲ့ရေပမဲ့ စနစ္က ပံုသြင္းေပးလိုက္တဲ့ ေၾကာက္စိတ္ ကေတာ့ မေပ်ာက္တာကို ဆိုလိုခ်င္တာပါ။

တျခား ဥပမာေပးစရာေတြလည္း ရွိပါတယ္။  အိႏၵိယနဲ႔ တရုတ္ကို ၾကည့္ပါ။  သူမ်ားတိုင္းျပည္မွာ ေရၾကည္ ရာ ျမက္ႏုရာ လာရွာသူခ်င္း အတူတူမွာကို ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေျမဆီေျမလႊာမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ အိႏၵိယသားမ်ား အတန္းထဲမွာ၊ ရံုးမွာအသံပိုစူးၾကတယ္၊ ေျပာရဲဆိုရဲ ရွိၾကတယ္။ အာရွယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုး ေလာင္းရိပ္ေအာက္ က လာသူခ်င္း လူႀကီးသူမ ဆရာသမား၊ ရံုးအထက္လူႀကီး ကို ရိုေသရတာခ်င္း အတူတူမွာ ကိုယ့္အခြင့္ အေရး၊ ရပိုင္ခြင့္နဲ႔၊ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္ရာကို ေျပာဆိုဝံ့မႈမွာ သူတို႔ သာၾကတာ သတိထားမိခဲ့တယ္။

ဒါမ်ိဳးေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ ပညာတူ၊ ဉာဏ္တူ၊ အသက္အရြယ္တူခ်င္းမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈေနရာအတြက္၊ စြန္႔ဦးတီထြင္ အလုပ္ေတြ အတြက္က် ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚရွိသူ၊ ေျပာရဲဆိုရဲ ရွိသူမ်ားက ပို လုပ္ႏိုင္စြမ္း ရွိ၊ ေနရာရတတ္တာကို မ်က္ျမင္ေတ႔ြခဲ့ရပါတယ္။ စနစ္ေနာက္ခံကေန ကြဲျပားတဲ့ အရည္အေသြးနဲ႔ လူေတြကို ထုဆစ္ႏိုင္တာကို သိနားလည္ခဲ့ရတယ္။

အလားတူပဲ စည္းကမ္းရိုေသမႈ၊ အလုပ္ေလးစားမႈ၊ ပရမ္းပတာ မလုပ္မႈ၊ တာဝန္ယူ တာဝန္ခံမႈ၊ ကိုယ့္လြတ္ လပ္မႈနဲ႔အတူ တြဲပါလာတဲ့ ေစာင့္ထိန္းရမႈ စတဲ့ လူႀကီးလူေကာင္း အျပဳအမူေတြကိုလည္း ဒီမိုကေရစီ အေျခ တက် ရွိၿပီး ျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္၊ ယူေက၊ ကေနဒါ၊ ၾသစၾတးလ်နဲ႔ ဥေရာပက ႏိုင္ငံႀကီးသားမ်ားမွာ ပိုလို႔ေတြ႕ရ ပါတယ္။  

မဂၤလာသုတ္ မသိတဲ့ အေနာက္တိုင္းသား မိစာၦဒိ႒ိေတြ ယဥ္ေက်းေၾကာင္း လန္ဒန္တကၠသိုလ္က ျမန္မာစာ ပါေမာကၡေဟာင္း ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ လွေဘ (၁၉၁၃-၂၀၀၇) စာတပုဒ္မွာ ေရးခဲ့ဖူးတာကို ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔ သိနားလည္ခဲ့ရပါတယ္။  သူတို႔ဆီမွာ လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ မဂၤလာတရား ထြန္းကားေနတာကိုး။

သူတို႔မွာလည္း မေကာင္းတဲ့သူ လူတဦးခ်င္း အေနနဲ႔ ရွိတာေပ့ါ။  ေယဘုယ်ကို သာ ဆိုလိုတာပါ။  သူတို႔မွာ မလြတ္လပ္တဲ့ အာဏာရွင္တပိုင္းစနစ္ စင္ကာပူ လို ေဆးလိပ္တို တခုအတြက္ ေဒၚလာေသာင္းခ်ီ ဒဏ္ေၾကးမရွိ၊ လမ္းေဘး ေဆး မႈတ္တဲ့ အတြက္ ႀကိမ္ဒဏ္ မေပးေပမဲ့ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ မကြဲ လူသားအားလံုး လူ႔သိကၡာ အျပည့္ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ပံုေဖာ္ေပးထားတဲ့ စနစ္အဖြဲ႕အစည္းေၾကာင့္ လူအမ်ားဟာ စံမီတဲ့ စည္းကမ္းရိုေသမႈ၊ ဥပေဒလိုက္နာမႈ ပ်မ္းမွ် ရွိၾကတာပါပဲ။  ဒီလို ဥပေဒ ျပင္းထန္မႈထက္ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တ လူသားဆန္တဲ့ စနစ္အဖြဲ႕အစည္းကို အသားေပးထားတဲ့ ရလဒ္အေနနဲ႔ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ အသီးအပြင့္ စိတ္ကူးအေတြးအေခၚ ေတာ္လွန္ဉာဏ္ေတြ ထြန္းကားကာ ပညာ နည္းပညာေခတ္ကို ေက်ာ္လြန္လာၿပီး ဆန္းသစ္တဲ့စိတ္ကူးနည္းပညာ (Innovative Idea Technology) ေခတ္ကို ဒီလို ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံႀကီးေတြကပဲ ဦးေဆာင္ေနတာပဲ မဟုတ္ပါလား။

က်ေနာ္ အခုလို ေရးရျခင္းက ျမင္းၿခံၿမိဳ႕မွာ ဒီမိုကေရစီပညာေရးအတြက္ ဆႏၵျပေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းက ႏိုင္ငံေတာ္ အလံကို ျဖဳတ္ခ်၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အလံလႊင့္တင္ခဲ့တာကို လူေတြ ဝိုင္းဝန္း ျပစ္တင္ေနၾကတာေၾကာင့္ပါ။  အစိုးရက ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္လို႔လည္း ၾကားရတယ္။  ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးကလည္း သူ႔ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမွာ မလုပ္သင့္ေၾကာင္္း ဆိုတားတယ္။  ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို အျမင္မၾကည္ ၿဖိဳခြင္းလိုသူ အစိုးရနဲ႔ ဖိႏွိပ္လိုသူ အာဏာရွင္ စိတ္ဓာတ္ရွင္မ်ားက ႀကံဖန္ျပႆနာရွာ ဒီကိစၥ အေရးယူမွာကို ထူးၿပီး ဘာမွ မေျပာလိုပါ။  ဒါေပမဲ့ ေဝဖန္တဲ့အထဲ သာမန္ အရပ္သား လူႀကီးမ်ား၊ စာေရးဆရာႀကီးတခ်ိဳ႕ေတာင္ ပါေတာ့ အခုလို အက်ယ္တဝင့္ေရးဖို႔ ျဖစ္လာရတာပါ။

ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာ ကိုယ့္ေက်ာင္းသား ေလာကကို ကိုယ္စားျပဳခ်င္တဲ့ အလံကို ကိုယ့္ဘာသာ လႊင့္တင္ျခင္းဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မႈ မဟုတ္ပါ။  ကမာၻ႔ႏိုင္ငံအသီးသီးက တကၠသိုလ္တိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ သေကၤတ၊ အမွတ္အသား၊ အလံေတြရွိၾက၊ တန္းဖိုးထား လႊင့္တင္ၾကတာ ဓမၼတာပါ။  ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခိုက္ပါ။  အစိုးရက ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို မေလးစား မျဖည့္ဆည္းလို႔ အစိုးရ အသိအမွတ္ျပဳ အလံကို ျဖဳတ္ခ်ျခင္းဟာလည္း ရာဇဝတ္မႈ မဟုတ္ပါ။

အစိုးရ ျပ႒ာန္းခ်က္ ဒီႏိုင္ငံေတာ္အလံ ဆိုတာကိုက ႏိုင္ငံကို၊ လူထုကို ဘယ္ေလာက္ ကိုးစားျပဳပါသလဲ ဆိုတာလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိပါတယ္။  ၂၀၀၈ နာဂစ္ အေလာင္းေတြၾကားမွာ ဇြတ္အတင္း အတည္ျပဳ ခဲ့တဲ့ တုိင္းျပည္အေျခခံ ဥပေဒကိုေတာင္ အခုျပင္ဖို႔ လူထုကေတာင္းဆို ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။  ဒီဖြဲ႕စည္းပံု က ေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ အလံသစ္ဟာ ျပည္သူ႔ရင္ဘတ္ ႏွလံုးအိမ္မွာ ဘယ္တုန္းကမွ မကိန္းေအာင္းခဲ့ပါဘူး။

ဆိုေတာ့ လူႀကီးဆိုသူမ်ားကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။  လူႀကီးမ်ိဳးဆက္ကေန က်ေနာ္တို႔မ်ိဳးဆက္အထိ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ စစ္အာဏာရွင္မ်ားရဲ႕ အေၾကာက္တရား လႊမ္းမိုး၊ ဖိႏွိပ္ၿခိမ္းေျခာက္မႈ မ်ိဳးစံုၾကား စနစ္ဆိုး မွာ ေၾကာက္စိတ္၊ အငံု႔စိတ္နဲ႔ မျဖစ္သာလို႔ အသားက်ခဲ့ရပါတယ္။  ဒီအက်ိဳးဆက္ အေတြးအေခၚ ၿမံဳ၊ တီထြင္ ဆန္းသစ္မႈ ေခါင္းပါး၊ နာခံေတာ္ ေနာက္လိုက္ ကၽြန္ေကာင္းေတြသာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။  ကိုယ့္ဆီမွာ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ပညာ၊ က်န္းမာ၊ လူမႈ၊ စီးပြား လူစဥ္မမီရျခင္းနဲ႔အတူ ကၽြန္ပညာေရး ဆိုတာ တိုင္းတပါးသား အုပ္ခ်ဳပ္မွ မဟုတ္ဆိုတာကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာထြက္ ကၽြန္လွည့္ခံရင္း ဇာတိပုညဂုဏ္မာန က်ေပ်ာက္ေနရ တဲ့ ေခတ္ႀကီးကို ရင္ဘတ္ႀကီးနဲ႔ ခံစား၊ ေက်ာနဲ႔ရင္း ျဖတ္သန္း နားလည္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။  လက္ရွိလူငယ္ မ်ိဳးဆက္ နဲ႔ ေနာက္တေခတ္ လူငယ္ကိုေတာ့ ဒီဆိုးေမြးေတြ ထပ္လႊဲေျပာင္း မေပးခ်င္ပါနဲ႔ေတာ့ ခင္ဗ်ာ။

ဒီမိုကေရစီလုိလားသူ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သား လူႀကီးမ်ားရဲ႕ ေၾကာင့္ၾကမႈကို နားလည္ပါတယ္။  ေက်ာင္း သားကေလးေတြ လက္ယဥ္ေနတဲ့ အစိုးရရဲ႕ လက္ခ်က္ထိမွာ စိုးတာ လက္ခံပါတယ္။  လက္ပံေတာင္းမွာလို မီးဗံုးဒဏ္ထိ၊ က်ည္ဆံစာမိမယ့္ အျဖစ္မ်ိဳးကို က်ေနာ္လည္း မလိုလားပါဘူး။  အရင္ စစ္အစိုးရေခတ္ ဒီပဲယင္း (၂၀၀၃) လို ေဒသခံ အေယာင္ေဆာင္ အစိုးရခါးပိုက္ေဆာင္ အၾကမ္းဖက္ လူမိုက္ဂိုဏ္းေတြရဲ႕ မင္းမဲ့စရိုက္ ဒဏ္ကို အခုလူငယ္ကေလးေတြ ႀကံဳေတြ႕ရမွာ က်ေနာ္လည္း အမ်ားနည္းတူ မလိုလားစိတ္နဲ႔ စိုးရိမ္၊ ေစာင့္ ၾကည့္ရင္း တထိတ္ထိတ္နဲ႔ ဆုေတာင္းေနရတာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ အလံကိုတည္မီၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့မႈကိုေတာ့ အျပည့္အဝ ေထာက္ခံ ပါတယ္။  အျပစ္တင္လိုသူမ်ားကိုလည္း ရႈတ္ခ်ပါတယ္။  အလံတင္ျခင္း၊ ခ်ျခင္းကအေပၚယံပါ၊ လြတ္လပ္ျခင္း ကို အေလးေပးတဲ့ ဒီမိုကေရစီပညာေရးဆိုတဲ့ သရုပ္က အတြင္းသေဘာပါ။  ဒါကို တန္ဖိုးထား လက္ခံရပါ မယ္။

ဒုတိယ ကမာၻစစ္ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔ဆီက သခင္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္တစုတို႔လိုပဲ ဂ်ပန္နဲ႔ေပါင္း အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ အိႏၵိယအမ်ိဳးသားေရးဝါဒီ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႔စ္ (၁၈၉၇-၁၉၄၅) က ေျပာဖူးခဲ့တယ္။  “ရဲေဘာ္တို႔ရဲ႕ ေသြးေတြစေတးပါ၊ ငါ လြတ္လပ္ေရးကို ကတိျပဳပါတယ္” တဲ့။  ဒါေပမဲ့ သူ႔ကိုယံုၾကည္လို႔ စေတးေပးခဲ့တဲ့ သူ႔ေနာက္လိုက္ ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ အသက္၊ ေသြးေတြ ဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။  အိႏၵိယကို တကယ္ လြတ္လပ္ေစခဲ့သူေတြက ျမန္မာျပည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလိုပဲ ျပည္သူ႔အင္အားေထာက္ခံမႈ ေနာက္ခံကို အရင္းတည္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ အဂၤလိပ္ကို ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္းေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ ဂႏၵီ၊ ေနရူး ဦးေဆာင္တဲ့ အင္အားစုပါ။

အခုလည္း အလားတူပါပဲ။  “ေက်ာင္းသားေလးေတြ ေသြးေတြ စေတးပါ၊ လြတ္လပ္ျခင္းကို ကတိျပဳပါတယ္” မဆိုပါ။  ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသား လူထု ေသြး တိုင္းျပည္မွာ စြန္းခဲ့ရတာေတြ သမိုင္းမွာ လိုတာထက္ ပိုလွပါၿပီ။  ဘယ္သူမွ ဒုတိယ၊ တတိယ မဝင္းေမာ္ဦး မလိုလားပါ။  အခု လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ေက်ာင္း သားေလးေတြ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒါေတြ မလိုလားလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္နည္းနာ လူထုရင္ခြင္ကို ခိုလံႈရင္းကေန အစိုးရကို ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ ကမ္းလွမ္းေတာင္းေနၾကတာပါ။

ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ လြတ္လပ္ျခင္းကို ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ စစ္တပ္နည္း စစ္တပ္ဟန္ တိုေရ ရွားေရျပဳ ေစ်းျဖတ္ခ်င္လို႔မရပါ။  ကိုယ့္ ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ မဲပံုးေတြနဲ႔တင္ ရပ္လို႔မရ ပါ။  ျပည္သူလူထုရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ႏိုင္ငံ့အုတ္ျမစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု ေရးဆြဲျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္းလို၊ လူမ်ိဳးစုမ်ား ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိယ့္အနာဂတ္ စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု အိပ္မက္ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ျခင္း လိုမ်ိဳးေတြကအစ၊ တဦးခ်င္း ဆႏၵသေဘာထား ထုတ္ေဖာ္ခြင့္၊ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္လို အလယ္ကေန လူမႈ၊ စီးပြား၊ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ အထိအဆံုး လူထုလူတန္းစား အသီးသီးဟာ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခြင့္ရျခင္း စတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ဓေလ့ေတြ က်င့္သံုးႏိုင္ခြင့္ ရရပါမယ္။

ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။  တရားလြန္တာ တခုမွ မပါပါ။  ဒါကိုမွ လူငယ္မ်ားက ဇြတ္လုပ္ေပးရမယ္ ဆိုေနတာမဟုတ္ပါ၊ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔၊ သူတို႔ကို ပါဝင္ခြင့္ေပးဖို႔ လူႀကီးဆိုသူမ်ားကို ေတာင္းဆိုေနတာပါ။  ဒီကိစၥ အစိုးရတခုတည္း တာဝန္ရွိတာလည္း မဟုတ္ပါ။  ဒီပညာေရးဥပေဒ ကို ဇြတ္အတင္း အဓမၼ အတည္ျပဳေပးလိုက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္မွာလည္း တာဝန္ရွိပါတယ္။  အစိုးရက အခု လႊတ္ေတာ္ ကို ဥပေဒအေပၚ ျပန္လည္ သံုးသပ္ဖို႔ စာပို႔ျခင္းဟာလည္း ထံုးစံအတုိင္း ေဘာ္ လီေဘာပုတ္ျခင္းတမ်ိဳးပါပဲ။  တကယ္က ကာယကံရွင္ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔တရားဝင္ ေဆြးေႏြး ညွိႏႈိင္းမႈ လုပ္ရမွာပါ။

ဆိုေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ၊ ေတာင္းဆိုမႈေတြ ဒီေရတက္လာတိုင္း အၾကမ္း ဖက္ ေျဖရွင္းလိုတဲ့ စနစ္အဖြဲ႔အစည္းေဟာင္းနဲ႔ က်င့္သားရေနသူ လက္ရွိ အစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ား ေတာ္တည့္ မွန္ကန္မွ်တတဲ့ ေျဖရွင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။  ေက်ာင္းသားေလးေတြ ႏိုင္ငံေရး အသံုးခ်ခံ မျဖစ္ေစခ်င္ဘဲ စိုးရိမ္ေနၾကတဲ့ သာမန္ လူႀကီး ဆိုသူမ်ားကိုလည္း ေစ်းေပါင္က်ိဳး ဒီမိုကေရစီတရားေတြ ေရွ႕ တန္းမတင္ဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။  အာဏာျပ ပံုသြင္းခံ ေခါက္ရိုးက်ိဳး ပံုစံခြက္ထဲက အငံု႔စိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေခတ္ရဲ႕ အေမြဆိုးေတြ အနာဂတ္မွာ မခံစားေစပါနဲ႔ေတာ့ ခင္ဗ်ာ။  ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ အေၾကာက္တရားလႊမ္းမိုး ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေစခဲ့တဲ့ စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ တိုင္းျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပင္စည္ မရွင္သန္၊ တရားမွ်တမႈ အသီးအပြင့္ မစားသံုးႏိုင္၊ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ ခ်မ္းသာမႈ အကိုင္းအခက္ မႀကီးထြားႏိုင္၊ လြတ္လပ္ျခင္းအရသာ မခံစားႏိုင္ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ရပ္သင့္ပါၿပီ။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ မ်ိဳးဆက္သစ္ကို လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီပညာေရး အသီးအပြင့္ ဆန္းသစ္ေတြးေခၚ သုေတသန အသစ္ေတြ႕ရွိမႈေတြ ေဝဆာေနတဲ့ လြတ္လပ္၊ စိမ္းလန္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ပညာရပ္ဝန္းမ်ိဳးပဲ ရရွိေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ ေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားကို အျပစ္မတင္ၾကပါနဲ႔ခင္ဗ်ာ။  အျပစ္တင္ခ်င္ရင္ က်ေနာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို ေၾကာက္စိတ္ ကိန္းေအာင္းေစခဲ့သူမ်ားကိုသာ တင္ၾကပါ။  တိုင္းျပည္ကို ရာစုဝက္ေက်ာ္ ေသနတ္ကိုင္ အဓမၼအုပ္ခ်ဳပ္၊ လူသားအပါအဝင္ အရင္းအျမစ္အားလံုးကို ထင္တိုင္းႀကဲခဲ့ရင္း ေနာက္ဆံုးမွာ ဆက္လက္ ရွင္သန္ရပ္တည္ အာဏာလက္ဝယ္ ဆုပ္ကိုင္ေရးအတြက္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီးကာ အေရခြံလဲ၊ အေရာင္ေျပာင္းရင္း အလံပါေျပာင္းခဲ့သူ “အလံသူခိုး” လက္ရွိ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္က အၿငိမ္းစားဆိုတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း မ်ားကိုသာ အျပစ္ျမင္ အျပစ္တင္ ဦးစားေပး ကန္႔ကြက္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။

ဧရာဝတီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List