တစ္ေန႔က တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္နဲ႔ CNA သတင္းဌာန(Channel News Asia) ရဲ႕ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းကို ၾကည့္ရပါတယ္။ ကာခ်ဳပ္ရဲ ့အေျပာစကားေတြကို နားေထာင္ရင္း ေမး ခ်င္စရာ ေမးခြန္းေတြလည္း အစီအရီ ေပၚလာပါတယ္။
ပါတီစံုဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသြားမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္။ တရားဥပေဒ အတိုင္းလုပ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမယ္။ အျငင္းပြားတာေတြမျဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္။ ျပည္သူအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမျဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမယ္ စတဲ့အေျပာေတြပါ။ အလြန္လွပတဲ့ စကားေတြပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာသူက တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိတဲ့စကားေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ကာခ်ဳပ္က တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြဘက္ကို ရည္ၫႊန္းၿပီး ေျပာေနတာလို႔ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။ တပ္မေတာ္ဘက္ကို ေျပာေနတာေတာ့ ဟုတ္ပံုုမရပါဘူး။ တပ္မေတာ္ကေတာ့ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားေနပါတယ္၊ တရားဥပေဒအတိုင္း သြားေနပါတယ္။ အျငင္းပြားစရာ မရွိေအာင္ လုုပ္ေနပါတယ္။ ျပည္သူအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မျဖစ္ေအာင္ လုုပ္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ပံုမ်ဳိးေဆာင္ၿပီး ေျပာေန တာပါ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ဘက္ကေတာ့ ဒါေတြကို မလုပ္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရး မေအာင္ျမင္ရဘဲ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ေထာက္ျပေျပာဆို သြားပါတယ္။
အလြန္စိတ္မေကာင္းစရာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုုေတာ့ ဒီလိုတစ္ဖက္သက္အျမင္မ်ဳိး၊ အေျပာမ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္ေသာ အခါမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္လို႔ မရႏိုင္လုိ႔ပါပဲ။
လြန္ထြက္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြက ကာခ်ဳပ္ေျပာတဲ့ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္ဘူး ဆိုရာမွာ မလိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြ ရွိေနမယ္ ထင္ပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားဘက္က ကာခ်ဳပ္ေျပာသလို ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္ဘူးပဲဆိုပါေတာ့။ သို႔ဆိုရင္ ကာခ်ဳပ္ဦးစီးေနတဲ့ တပ္မေတာ္ဘက္ကေရာ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားေနရဲ႕လား။ သြားခြင့္ေကာ ရေနပါရဲ႕လား။ ကာခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္သည္ပင္ ပါတီစံုဒီမုုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္း အတိုင္း သြားေနပါရဲ႕လား။ သြားခြင့္ေကာရပါရဲ႕လား။ ဒါကေမးစရာေတြပါ။
ယခု က်င့္သံုးေနတဲ့စနစ္ဟာ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ အစစ္အမွန္ ဟုုတ္ပါရဲ႕လား ဆိုတာကိုလည္း ကာခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ဖို ့ ေကာင္းပါတယ္။ ပါတီေပါင္းစံုပါဝင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္ဘူးလား ဆိုေတာ့ ဟုတ္တယ္လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ပါတီစံု ဒီမုိကေရစီေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ျငင္းရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပါတီေတြ စံု႐ံုတင္မကဘဲ “လြန္ထြက္” ေနလို႔ပါ။
လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရာမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ရပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အတြက္ ၃၃ဝ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အတြက္ ၁၆၈၊ ဒါက ႏိုုင္ငံေရး ပါတီေတြကလာတဲ့ ကိုုယ္စားလွယ္ေတြပါ။ သို႔ေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကလာတဲ့ “မိုးက်ေရႊကိုယ္” ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ရွိပါေသးတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အတြက္ ၁၁ဝ ေနရာနဲ႔ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္အတြက္ ၅၆ ေနရာကို ကာခ်ဳပ္က ေရြးေပးရမယ္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက ျပ႒ာန္းထားလို႔ပါ။
တပ္မေတာ္ဆိုတာက ႏိုင္ငံေရးပါတီ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေပမဲ့ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကိုု ရထားလိုက္တဲ့အတြက္ တပ္မေတာ္ဟာ “ပါတီအမည္မခံတဲ့ ပါတီ” တစ္ခုအျဖစ္ကို ေရာက္သြားရပါတယ္။ ပါတီေတြေရာ ပါတီအမည္မခံတဲ့ပါတီေရာ ပါေနတဲ့အတြက္ “ပါတီလြန္ထြက္ ဒီမုိကေရစီ” လို႔ ေျပာရျခင္းပါပဲ။
ဒီလုိလြန္ထြက္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္အစား ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ႏိုုင္ငံေရးသမားေတြ သက္သက္သာ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ရမယ့္ အစစ္အမွန္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးဖို႔ ကာခ်ဳပ္က ေထာက္ခံႏိုုင္ပါ့မလား။
အလြန္အကြၽံ အခြင့္အေရးမ်ား
တည္ဆဲဥပေဒေတြဟာ ေခတ္နဲ႔အညီ တရားမွ်တမႈရွိေသးရဲ႕လား ဆိုတာကို လႊတ္ေတာ္က ျပန္လည္ဆန္း စစ္ၿပီး ျပင္တန္ျပင္၊ ဖ်က္တန္ဖ်က္၊ အသစ္ေရးတန္ေရး ရပါတယ္။ ဒီအလုပ္တခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား လုပ္ေနၾကပါတယ္။ အခ်ဳိးက်တာလည္း ရွိသလို အခ်ဳိးမက်တာလည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ တရားဥပေဒမ်ားရဲ႕ထြတ္ေခါင္က ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုု အေျခခံၿပီး ဥပေဒမ်ားကို ဆန္းစစ္ရလိုု႔ပါ။ ဥပေဒတစ္ခုဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုုနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနရင္ ဖ်က္သိမ္းၿပီး အသစ္ေရးဖို႔ လႊတ္ေတာ္က စီစဥ္ၾကရပါတယ္။ တရားသူႀကီးမ်ားလည္း ဥပေဒတစ္ခုခုနဲ႔ စီရင္ဆံုးျဖတ္ရာမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုုနဲ ့ကိုက္ညီမႈရွိ၊ မရွိကို ႀကိဳတင္ဆန္းစစ္ ရပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ ဥပေဒမ်ားကို အသံုးျပဳခြင့္ မရွိပါ။
ေျပာရရင္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ တရားမွ်တမႈမရွိတဲ့ ဥပေဒပါ။ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဟာ ျမန္မာျပည္သူ ၁၇ သန္းနဲ႔ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရယူထားလို႔ပါပဲ။ ျပည္သူ ၅၁ သန္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၃ဝ ကိုု ေရြးပါတယ္။ ကာခ်ဳပ္က ကိုယ္စားလွယ္ ၁၁ဝ ကို ေရြးပါတယ္။ ဒါက ျပည္သူ ၁၇ သန္းနဲ႔ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးပါ။ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္အတြက္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ဒီအခြင့္အေရးကို ႏိုုင္ငံ့အႀကီးအကဲဆိုတဲ့ သမၼတပင္ မရရွိပါ။
ဒါ့အျပင္ ကာခ်ဳပ္က ဒုသမၼတ တစ္ေယာက္ကို ေရြးေပးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး ရွိပါေသးတယ္။ ဒါကလႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္စီနဲ႔ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးပါ။ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီး စတာေတြကိုလည္း ေရြးေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဘယ္သူမွမရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးကိုု ကာခ်ဳပ္က “အလိုအေလ်ာက္” ရယူထားႏိုုင္ေအာင္ ခြင့္ျပဳျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ဘယ္ေလာက္ တရားမွ်တမႈ မရွိသလဲဆိုတာ အက်ယ္ဖြင့္ျပေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံရဲ႕ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္မွာမွ ဒီအခြင့္အေရးမ်ဳိး မရွိပါဘူး။
ကာခ်ဳပ္က မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားတဲ့ အခါတိုင္းမွာ “တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္” လို႔ ထည့္ေျပာေနတာဟာ ဒီလို “လြန္ထြက္” ေနတဲ့ ကာခ်ဳပ္အခြင့္အေရးေတြကို မထိပါးႏိုင္ေအာင္ ကာကြယ္ေနတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုအေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ ျပ႒ာန္းေပးအပ္ထားတဲ့ တရားလြန္ အခြင့္အေရးေတြကို ကာခ်ဳပ္က စြန္႔လႊတ္ႏိုုင္ရဲ႕လား။
အျငင္းပြားေနရတဲ့ ဖြဲ ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး
“တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိက တာ၀န္ရွိသည္” ဆိုရာမွာ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကာကြယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ရည္ၫႊန္းသလို ျဖစ္ေနတာဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ တကယ့္ ျပႆနာႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးက လံုးဝမျဖစ္ႏိုုင္ေတာ့လို႔ပါ။
ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အပိုဒ္နဲ႔ တပ္မေတာ္က ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖိုု ့ အဓိကတာဝန္ ရွိသည္ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္၍ မရလို႔ ေျပာေနသလိုပါပဲ။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အတြက္ေရာ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အတြက္ေရာ စုစုေပါင္း ၁၆၆ ေယာက္ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီအထဲကတစ္ေယာက္ သေဘာတူရင္ပင္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လားလို႔ အတြန္႔တက္စရာ ရွိပါတယ္။
မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ကို လံုးဝမရႏိုင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ဆိုတာက တပ္မေတာ္သားေတြက ေရြးတာမဟုတ္ဘဲ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ေရြးထားတာ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ကာခ်ဳပ္ကေရြးတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအတြက္ တိက်တဲ့ သက္တမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘဲ ကာခ်ဳပ္က ခန္႔ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ခန္႔ၿပီး ျဖဳတ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ျဖဳတ္ႏိုင္တဲ့ “မဆန္႔ရင္ကာ” အခြင့္အေရးေတြလည္း ရွိေနတာကို သတိျပဳမိဖို ့လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ဆိုေပမယ့္ ထို ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ပိုင္သူက ကာခ်ဳပ္တစ္ဦးတည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ သေဘာတူရင္ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ႏိုင္မယ္ဆိုုတဲ့ သေဘာက ကာခ်ဳပ္သေဘာတူမွ ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
အခြင့္အေရးကို မညီမမွ် ျပ႒ာန္းေပးထားၿပီး ျပင္ဆင္လို႔လည္း မရႏိုင္ေအာင္ စီရင္ထားတဲ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို “စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္” ရွိတဲ့သူမွန္သမွ် “လိပ္ျပာသန္႔သန္႔နဲ႔ လက္ခံဖုိ႔ျဖစ္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုုင္အဖြဲ႔မ်ား အေနနဲ႔ေတာ့ လက္ခံႏိုင္ဖို ့ပိုေဝးပါလိမ့္မယ္။
ဒီလိုဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားေနမႈကို ပေပ်ာက္ဖို႔ ကာခ်ဳပ္ဘက္က ဘယ္လိုုပါဝင္ ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ မလဲ။
ျပည္သူေတြ ၀န္ေပါ့ေစဖို႔
ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ျပည္သူေတြကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မတက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာတဲ့စကားဟာ အထူးသေဘာက်စရာ စကားပါ။
ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ဝန္ထုုပ္ဝန္ပိုုးမွန္သမွ်ကုိ ထမ္းေဆာင္ေနရတာက ျပည္သူေတြပါ။ သက္ဆိုးရွည္ေနဆဲ ျပည္ တြင္းစစ္ ဝန္ထုပ္ႀကီးကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္သူသန္းေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္အတြက္ အေလးလံ ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေနအထားမွာ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဝန္ထုပ္ႀကီး၊ ဖက္ဒရယ္စနစ္ ထူေထာင္ေရး ဝန္ထုပ္ႀကီး၊ စီးပြားေရးလူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးစတဲ့ ျပန္လည္ထူေထာင္မႈ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးေတြကိုလည္း ထမ္းေနရပါေသးတယ္။
ေနာက္ထပ္ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ ဧရာမဝန္ထုပ္ႀကီးကေတာ့ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရး ဝန္ထုပ္ႀကီးပါ။ ဒီဝန္ထုပ္ႀကီးက တျခားဝန္ထုပ္ေတြကို တြဲခ်ိတ္ထားတဲ့ ဝန္ထုပ္ႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဝန္ထုပ္ႀကီးကို ျဖဳတ္ခ်ေပးႏိုင္ရင္ တျခားဝန္ထုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ေပါ့ပါးသြားမွာပါ။
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ျဖစ္ေနရတဲ့အခ်က္က တရားမွ်တမႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ ညီမွ်မႈဆိုတဲ့ ေလာကပါလတရားေတြကို ျပန္လည္ဖ်က္ဆီးထားတဲ့ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္မွာေျပာ ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို အခြင့္အေရးေတြ တရားလြန္ေပးထားျခင္းဟာ ေလာက ပါလတရားကို ဖ်က္ဆီးျခင္း တစ္ခုပါ။ (ဒီအခ်က္ကို အလ်ဥ္းသင့္ရင္ အေသးစိတ္ ေျပာပါဦးမယ္)။
ကာခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ျပည္သူေတြအေပၚ ဖိစီးေနတဲ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဝန္ထုပ္ႀကီးကို တိတိ လင္းလင္း ဝင္ေရာက္ဖယ္ရွား ေပးႏိုင္ပါ့မလား။ ဒါေတြကေတာ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္နဲ႔ CNA သတင္းဌာနတို႔ ေတြ႔ ဆံုရာမွာ ေျပာၾကားတဲ့ စကားေတြကိုၾကားရင္း အစီအရီေပၚလာတဲ့ ေမးခြန္းေတြပါပဲ။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္က သူအနားမယူခင္မွာ ျပည္လံုးကြ်တ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရခ်င္တဲ့အေၾကာင္း၊ တတ္ႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္အေၾကာင္း CNA နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္း မွာ ေျပာ သြားတာ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္မွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးအေနနဲ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အရာက တစ္ခုုပဲ ရွိပါတယ္။ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုု ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ပါဝင္ဖို႔ပါ။ ဒါဆိုရင္ ျပည္သူလူထုကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး ေလ်ာ့ေစျခင္းနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္လည္း တစ္လက္စတည္း စြမ္းေဆာင္ၿပီး ျဖစ္ပါမယ္။
တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္က အနားယူကာနီးၿပီ ဆိုေတာ့ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္း တစ္ခုက ထပ္ေပၚလာပါတယ္။ အနားယူသြားတဲ့အခါမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ခ်န္ထားရစ္ခဲ့မယ့္ အရာက ဘာလဲ။ စစ္ေျမတလင္းလား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပန္းခင္းလား။
#emg_opinions
ပုံစာ - တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္ ဇန္န၀ါရီ ၈ ရက္က CNA သတင္းဌာနအား လက္ခံေတြ႕ဆုံစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္႐ုံး)
Eleven Media Group
ပါတီစံုဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသြားမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္။ တရားဥပေဒ အတိုင္းလုပ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမယ္။ အျငင္းပြားတာေတြမျဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္။ ျပည္သူအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမျဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမယ္ စတဲ့အေျပာေတြပါ။ အလြန္လွပတဲ့ စကားေတြပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာသူက တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိတဲ့စကားေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ကာခ်ဳပ္က တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြဘက္ကို ရည္ၫႊန္းၿပီး ေျပာေနတာလို႔ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။ တပ္မေတာ္ဘက္ကို ေျပာေနတာေတာ့ ဟုတ္ပံုုမရပါဘူး။ တပ္မေတာ္ကေတာ့ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားေနပါတယ္၊ တရားဥပေဒအတိုင္း သြားေနပါတယ္။ အျငင္းပြားစရာ မရွိေအာင္ လုုပ္ေနပါတယ္။ ျပည္သူအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မျဖစ္ေအာင္ လုုပ္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ပံုမ်ဳိးေဆာင္ၿပီး ေျပာေန တာပါ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ဘက္ကေတာ့ ဒါေတြကို မလုပ္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရး မေအာင္ျမင္ရဘဲ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ေထာက္ျပေျပာဆို သြားပါတယ္။
အလြန္စိတ္မေကာင္းစရာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုုေတာ့ ဒီလိုတစ္ဖက္သက္အျမင္မ်ဳိး၊ အေျပာမ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္ေသာ အခါမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္လို႔ မရႏိုင္လုိ႔ပါပဲ။
လြန္ထြက္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြက ကာခ်ဳပ္ေျပာတဲ့ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္ဘူး ဆိုရာမွာ မလိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြ ရွိေနမယ္ ထင္ပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားဘက္က ကာခ်ဳပ္ေျပာသလို ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္ဘူးပဲဆိုပါေတာ့။ သို႔ဆိုရင္ ကာခ်ဳပ္ဦးစီးေနတဲ့ တပ္မေတာ္ဘက္ကေရာ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သြားေနရဲ႕လား။ သြားခြင့္ေကာ ရေနပါရဲ႕လား။ ကာခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္သည္ပင္ ပါတီစံုဒီမုုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္း အတိုင္း သြားေနပါရဲ႕လား။ သြားခြင့္ေကာရပါရဲ႕လား။ ဒါကေမးစရာေတြပါ။
ယခု က်င့္သံုးေနတဲ့စနစ္ဟာ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ အစစ္အမွန္ ဟုုတ္ပါရဲ႕လား ဆိုတာကိုလည္း ကာခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ဖို ့ ေကာင္းပါတယ္။ ပါတီေပါင္းစံုပါဝင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္ဘူးလား ဆိုေတာ့ ဟုတ္တယ္လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ပါတီစံု ဒီမုိကေရစီေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ျငင္းရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပါတီေတြ စံု႐ံုတင္မကဘဲ “လြန္ထြက္” ေနလို႔ပါ။
လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရာမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ရပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အတြက္ ၃၃ဝ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အတြက္ ၁၆၈၊ ဒါက ႏိုုင္ငံေရး ပါတီေတြကလာတဲ့ ကိုုယ္စားလွယ္ေတြပါ။ သို႔ေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကလာတဲ့ “မိုးက်ေရႊကိုယ္” ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ရွိပါေသးတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အတြက္ ၁၁ဝ ေနရာနဲ႔ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္အတြက္ ၅၆ ေနရာကို ကာခ်ဳပ္က ေရြးေပးရမယ္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက ျပ႒ာန္းထားလို႔ပါ။
တပ္မေတာ္ဆိုတာက ႏိုင္ငံေရးပါတီ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေပမဲ့ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကိုု ရထားလိုက္တဲ့အတြက္ တပ္မေတာ္ဟာ “ပါတီအမည္မခံတဲ့ ပါတီ” တစ္ခုအျဖစ္ကို ေရာက္သြားရပါတယ္။ ပါတီေတြေရာ ပါတီအမည္မခံတဲ့ပါတီေရာ ပါေနတဲ့အတြက္ “ပါတီလြန္ထြက္ ဒီမုိကေရစီ” လို႔ ေျပာရျခင္းပါပဲ။
ဒီလုိလြန္ထြက္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္အစား ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ႏိုုင္ငံေရးသမားေတြ သက္သက္သာ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ရမယ့္ အစစ္အမွန္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးဖို႔ ကာခ်ဳပ္က ေထာက္ခံႏိုုင္ပါ့မလား။
အလြန္အကြၽံ အခြင့္အေရးမ်ား
တည္ဆဲဥပေဒေတြဟာ ေခတ္နဲ႔အညီ တရားမွ်တမႈရွိေသးရဲ႕လား ဆိုတာကို လႊတ္ေတာ္က ျပန္လည္ဆန္း စစ္ၿပီး ျပင္တန္ျပင္၊ ဖ်က္တန္ဖ်က္၊ အသစ္ေရးတန္ေရး ရပါတယ္။ ဒီအလုပ္တခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား လုပ္ေနၾကပါတယ္။ အခ်ဳိးက်တာလည္း ရွိသလို အခ်ဳိးမက်တာလည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ တရားဥပေဒမ်ားရဲ႕ထြတ္ေခါင္က ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုု အေျခခံၿပီး ဥပေဒမ်ားကို ဆန္းစစ္ရလိုု႔ပါ။ ဥပေဒတစ္ခုဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုုနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနရင္ ဖ်က္သိမ္းၿပီး အသစ္ေရးဖို႔ လႊတ္ေတာ္က စီစဥ္ၾကရပါတယ္။ တရားသူႀကီးမ်ားလည္း ဥပေဒတစ္ခုခုနဲ႔ စီရင္ဆံုးျဖတ္ရာမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုုနဲ ့ကိုက္ညီမႈရွိ၊ မရွိကို ႀကိဳတင္ဆန္းစစ္ ရပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ ဥပေဒမ်ားကို အသံုးျပဳခြင့္ မရွိပါ။
ေျပာရရင္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ တရားမွ်တမႈမရွိတဲ့ ဥပေဒပါ။ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဟာ ျမန္မာျပည္သူ ၁၇ သန္းနဲ႔ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရယူထားလို႔ပါပဲ။ ျပည္သူ ၅၁ သန္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၃ဝ ကိုု ေရြးပါတယ္။ ကာခ်ဳပ္က ကိုယ္စားလွယ္ ၁၁ဝ ကို ေရြးပါတယ္။ ဒါက ျပည္သူ ၁၇ သန္းနဲ႔ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးပါ။ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္အတြက္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ဒီအခြင့္အေရးကို ႏိုုင္ငံ့အႀကီးအကဲဆိုတဲ့ သမၼတပင္ မရရွိပါ။
ဒါ့အျပင္ ကာခ်ဳပ္က ဒုသမၼတ တစ္ေယာက္ကို ေရြးေပးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး ရွိပါေသးတယ္။ ဒါကလႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္စီနဲ႔ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးပါ။ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီး စတာေတြကိုလည္း ေရြးေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဘယ္သူမွမရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးကိုု ကာခ်ဳပ္က “အလိုအေလ်ာက္” ရယူထားႏိုုင္ေအာင္ ခြင့္ျပဳျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ဘယ္ေလာက္ တရားမွ်တမႈ မရွိသလဲဆိုတာ အက်ယ္ဖြင့္ျပေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံရဲ႕ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္မွာမွ ဒီအခြင့္အေရးမ်ဳိး မရွိပါဘူး။
ကာခ်ဳပ္က မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားတဲ့ အခါတိုင္းမွာ “တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္” လို႔ ထည့္ေျပာေနတာဟာ ဒီလို “လြန္ထြက္” ေနတဲ့ ကာခ်ဳပ္အခြင့္အေရးေတြကို မထိပါးႏိုင္ေအာင္ ကာကြယ္ေနတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုအေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ ျပ႒ာန္းေပးအပ္ထားတဲ့ တရားလြန္ အခြင့္အေရးေတြကို ကာခ်ဳပ္က စြန္႔လႊတ္ႏိုုင္ရဲ႕လား။
အျငင္းပြားေနရတဲ့ ဖြဲ ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး
“တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိက တာ၀န္ရွိသည္” ဆိုရာမွာ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကာကြယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ရည္ၫႊန္းသလို ျဖစ္ေနတာဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ တကယ့္ ျပႆနာႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးက လံုးဝမျဖစ္ႏိုုင္ေတာ့လို႔ပါ။
ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အပိုဒ္နဲ႔ တပ္မေတာ္က ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖိုု ့ အဓိကတာဝန္ ရွိသည္ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္၍ မရလို႔ ေျပာေနသလိုပါပဲ။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အတြက္ေရာ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အတြက္ေရာ စုစုေပါင္း ၁၆၆ ေယာက္ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီအထဲကတစ္ေယာက္ သေဘာတူရင္ပင္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လားလို႔ အတြန္႔တက္စရာ ရွိပါတယ္။
မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ကို လံုးဝမရႏိုင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ဆိုတာက တပ္မေတာ္သားေတြက ေရြးတာမဟုတ္ဘဲ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ေရြးထားတာ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ကာခ်ဳပ္ကေရြးတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအတြက္ တိက်တဲ့ သက္တမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘဲ ကာခ်ဳပ္က ခန္႔ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ခန္႔ၿပီး ျဖဳတ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ျဖဳတ္ႏိုင္တဲ့ “မဆန္႔ရင္ကာ” အခြင့္အေရးေတြလည္း ရွိေနတာကို သတိျပဳမိဖို ့လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ဆိုေပမယ့္ ထို ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ပိုင္သူက ကာခ်ဳပ္တစ္ဦးတည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ သေဘာတူရင္ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ႏိုင္မယ္ဆိုုတဲ့ သေဘာက ကာခ်ဳပ္သေဘာတူမွ ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
အခြင့္အေရးကို မညီမမွ် ျပ႒ာန္းေပးထားၿပီး ျပင္ဆင္လို႔လည္း မရႏိုင္ေအာင္ စီရင္ထားတဲ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို “စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္” ရွိတဲ့သူမွန္သမွ် “လိပ္ျပာသန္႔သန္႔နဲ႔ လက္ခံဖုိ႔ျဖစ္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုုင္အဖြဲ႔မ်ား အေနနဲ႔ေတာ့ လက္ခံႏိုင္ဖို ့ပိုေဝးပါလိမ့္မယ္။
ဒီလိုဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားေနမႈကို ပေပ်ာက္ဖို႔ ကာခ်ဳပ္ဘက္က ဘယ္လိုုပါဝင္ ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ မလဲ။
ျပည္သူေတြ ၀န္ေပါ့ေစဖို႔
ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ျပည္သူေတြကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မတက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာတဲ့စကားဟာ အထူးသေဘာက်စရာ စကားပါ။
ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ဝန္ထုုပ္ဝန္ပိုုးမွန္သမွ်ကုိ ထမ္းေဆာင္ေနရတာက ျပည္သူေတြပါ။ သက္ဆိုးရွည္ေနဆဲ ျပည္ တြင္းစစ္ ဝန္ထုပ္ႀကီးကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္သူသန္းေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္အတြက္ အေလးလံ ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေနအထားမွာ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဝန္ထုပ္ႀကီး၊ ဖက္ဒရယ္စနစ္ ထူေထာင္ေရး ဝန္ထုပ္ႀကီး၊ စီးပြားေရးလူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးစတဲ့ ျပန္လည္ထူေထာင္မႈ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးေတြကိုလည္း ထမ္းေနရပါေသးတယ္။
ေနာက္ထပ္ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ ဧရာမဝန္ထုပ္ႀကီးကေတာ့ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရး ဝန္ထုပ္ႀကီးပါ။ ဒီဝန္ထုပ္ႀကီးက တျခားဝန္ထုပ္ေတြကို တြဲခ်ိတ္ထားတဲ့ ဝန္ထုပ္ႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဝန္ထုပ္ႀကီးကို ျဖဳတ္ခ်ေပးႏိုင္ရင္ တျခားဝန္ထုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ေပါ့ပါးသြားမွာပါ။
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ျဖစ္ေနရတဲ့အခ်က္က တရားမွ်တမႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ ညီမွ်မႈဆိုတဲ့ ေလာကပါလတရားေတြကို ျပန္လည္ဖ်က္ဆီးထားတဲ့ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္မွာေျပာ ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို အခြင့္အေရးေတြ တရားလြန္ေပးထားျခင္းဟာ ေလာက ပါလတရားကို ဖ်က္ဆီးျခင္း တစ္ခုပါ။ (ဒီအခ်က္ကို အလ်ဥ္းသင့္ရင္ အေသးစိတ္ ေျပာပါဦးမယ္)။
ကာခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ျပည္သူေတြအေပၚ ဖိစီးေနတဲ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဝန္ထုပ္ႀကီးကို တိတိ လင္းလင္း ဝင္ေရာက္ဖယ္ရွား ေပးႏိုင္ပါ့မလား။ ဒါေတြကေတာ့ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္နဲ႔ CNA သတင္းဌာနတို႔ ေတြ႔ ဆံုရာမွာ ေျပာၾကားတဲ့ စကားေတြကိုၾကားရင္း အစီအရီေပၚလာတဲ့ ေမးခြန္းေတြပါပဲ။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္က သူအနားမယူခင္မွာ ျပည္လံုးကြ်တ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရခ်င္တဲ့အေၾကာင္း၊ တတ္ႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္အေၾကာင္း CNA နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္း မွာ ေျပာ သြားတာ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္မွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးအေနနဲ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အရာက တစ္ခုုပဲ ရွိပါတယ္။ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုု ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ပါဝင္ဖို႔ပါ။ ဒါဆိုရင္ ျပည္သူလူထုကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး ေလ်ာ့ေစျခင္းနဲ႔အတူ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္လည္း တစ္လက္စတည္း စြမ္းေဆာင္ၿပီး ျဖစ္ပါမယ္။
တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္က အနားယူကာနီးၿပီ ဆိုေတာ့ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္း တစ္ခုက ထပ္ေပၚလာပါတယ္။ အနားယူသြားတဲ့အခါမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ခ်န္ထားရစ္ခဲ့မယ့္ အရာက ဘာလဲ။ စစ္ေျမတလင္းလား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပန္းခင္းလား။
#emg_opinions
ပုံစာ - တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္ ဇန္န၀ါရီ ၈ ရက္က CNA သတင္းဌာနအား လက္ခံေတြ႕ဆုံစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္႐ုံး)
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment