Wednesday, January 28, 2015

စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ ေ၀းရာဆီ ေလႏွင္လာေသာ ပန္းကေလးမ်ားႏွင့္ မေရရာအနာဂတ္



‘‘ဘုန္း ဘုန္း ဘုန္း’’

စာသင္ခံုကို ႀကိမ္လံုးျဖင့္ ခပ္ျပင္းျပင္းသံုးေလးခ်က္႐ိုက္ပုတ္ လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဆူညံပြက္ေလာ႐ိုက္ေနေသာ အသံမ်ား တိုးတိတ္ သြားသည္။ အခ်င္းခ်င္းတြန္း ထိုး ေနာက္ေျပာင္ကာ ေဆာ့ကစားေန ေသာ ကိုရင္ငယ္ အရွင္ ကုသလ တို႔မွာ ႀကိမ္လံုးကိုင္၀င္လာသည့္ ဆရာမေလးကို ျမင္ေတြ႕လိုက္ သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ စာသင္ခန္း ၏ ေနာက္ဆံုးခံု၌ ျပန္လည္ေနရာယူလိုက္ၾကသည္။
ကတံုးေျပာင္ေျပာင္တြင္ ေပြး၊ ဒက္မ်ား ထူပ်စ္စြာ ေပါက္ေနၿပီး ညစ္ေထးေထး သကၤန္းကို ၿခံဳသိုင္း ထားသည့္ ကိုရင္ကုသလမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕ နယ္ ေရတံခြန္ေတာင္ေျခရွိ သစၥာေ၀ဒဂူဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမွ ပထမတန္းေက်ာင္းသားတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူ႕ဇာတိက ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း နမ့္ဆန္မွျဖစ္ၿပီး ပေလာင္တိုင္းရင္းသားျဖစ္သည္။

သစၥာေ၀ဒဂူဘကေက်ာင္း တြင္ ကိုရင္ကုသလကဲ့သို႔ပင္ ပ ေလာင္တိုင္းရင္းသား ကိုရင္ငယ္ အမ်ားအျပား ရွိသည္။ ကိုရင္ငယ္ ေလးမ်ားက စာသင္ခန္းအတြင္း ဆရာအလစ္တြင္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္က်ီ စယ္ ေဆာ့က စားေနေလ့ရွိၾကၿပီး ဆရာမေလး ေရွ႕တြင္မူ စိတ္မပါလက္မပါျဖင့္ တိုင္ေပးေနေသာ စာသားမ်ားကိုသံၿပိဳင္လိုက္ဆိုၾကသည္။

‘‘နာမည္ကုသလ၊ လူနာမည္က ေမာင္ေက်ာ္လင္း၊ ဒီေရာက္ တာ ေတာ္ေတာ္ ၾကာၿပီ။ အခုတစ္ တန္းေရာက္ ၿပီ’’ဟု ကိုရင္ကုသလ တစ္ျဖစ္လဲ ပေလာင္တိုင္း ရင္းသား ေမာင္ေက်ာ္လင္းက ေျပာ သည္။ ေရာက္စက ျမန္ မာစကား မေျပာ တတ္ေသာ္လည္း ယခု ေတာ့ ျမန္မာစကားကို အေတာ္အတန္ေျပာဆိုတတ္ေနၿပီ။

အသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီ လဲဟု ေမးျမန္းသည္ကိုေတာ့ ကို ရင္ကုသလ ျပန္လည္မေျဖႏိုင္ပါ။ အနီးက ဆရာမေလးက ကိုရင္ကု သလမွာ အသက္ (၇) ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ ၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္ခန္႔ကတည္း က သစၥာေ၀ ဒဂူေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကိုယ္စား ၀င္ေျဖေပးသည္။

 ‘‘အေမက လက္ဖက္ခူး တယ္။ အေဖက ေတာထဲသြားၿပီး အလုပ္လုပ္တယ္။ ရြာမွာ တိုက္ပြဲ ေတြျဖစ္ေနလို႔ ဒီကိုပို႔လိုက္တာ’’ ဟု ကိုရင္ကုသလက သူ႕ကိုေမး ျမန္းသည္မ်ားကို တစ္ခြန္းခ်င္းျပန္ ေျဖသည္။

သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္းတြင္ သူငယ္တန္းမွ တကၠသိုလ္၀င္တန္းအထိ ပညာသင္ယူေနေသာ ေက်ာင္းသား က ေလးငယ္ေျခာက္ရာခန္႔ရွိသည္။ ကေလးငယ္မ်ားအားလံုးမွာမိဘမဲ့ႏွင့္ ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ကေလးငယ္ မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ၎တို႔ထဲမွ ထက္၀က္ခန္႔မွာ ပအို၀့္၊ ပေလာင္ႏွင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ားျဖစ္သည္။ သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္ ေယာက်္ားေလးကေလးငယ္မ်ား အားလံုးကို သကၤန္း၀တ္ေပး ထားသည္ဟု သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္း ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္ ဦးေခမာစာရက မိန္႔ၾကားသည္။

ကိုရင္ ကုသလမွာ သစၥာေ၀ ဒဂူေက်ာင္းတြင္ လာေရာက္ခိုလႈံ ကာ ပညာသင္ၾကားေနသည့္ ရာ ႏွင့္ခ်ီေသာ တိုင္းရင္းသားကေလး ငယ္မ်ားထဲမွ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ႏွစ္(၆၀)ေက်ာ္ၾကာ ျဖစ္ပြားေနသည့္ ျပည္တြင္း စစ္ႏွင့္အတူ နယ္ေျမမ တည္ၿငိမ္ျခင္း၊ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမရွိျခင္းတို႔က ကိုရင္ကုသ လတို႔လို တိုင္းရင္းသားကေလး ငယ္မ်ားကို မိဘရင္ခြင္မွ စြန္႔ခြာေစသည္။

စီးပြားေရးမေျပလည္မႈမ်ား ေၾကာင့္ မိဘမ်ားမွာ သားသမီးမ်ား၏ ပညာေရးအတြက္ ေကာင္းစြာ ျဖည့္ ဆည္းေပးႏိုင္စြမ္းမရွိၾက ေတာ့ဘဲ လူမမယ္ကေလးငယ္မ်ားကို မိဘရင္ခြင္ႏွင့္ေ၀းရာ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးမ်ားရွိ ပရဟိတေက်ာင္း မ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာ ေရးေက်ာင္းမ်ားသို႔ ပို႔ေနၾကရ သည္။ နယ္ေျမတည္ၿငိမ္ေအး ခ်မ္းမႈမရွိျခင္း၊ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္မႈမရွိျခင္းတို႔၏ အက်ဳိးဆက္ အျဖစ္ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္ အေျမာက္အျမား ဘကေက်ာင္း မ်ားႏွင့္ ပရဟိတေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိလာေနၾကသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္ခန္႔က ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး ေက်ာင္းအျဖစ္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့စဥ္က ေက်ာင္းသား တစ္ရာခန္႔သာ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုေတာ့ သစၥာေ၀ဒဂူဘကေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းသား ေျခာက္ရာအထိ လာသည္။

သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္းကဲ့သို႔ ပင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ မ်ားရွိ ဘကေက်ာင္းမ်ားသို႔ တိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ား လာ ေရာက္ခိုလႈံမႈ ႏွစ္စဥ္ျမင့္တက္လာ သည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ ဘက ေက်ာင္းမ်ားမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကံတက္ကုန္းမစိုးရိမ္ ပရဟိတဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း ၊ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ရွိ ဒိုး ပင္ေအာင္ကံသာ ပရဟိတဘုန္း ေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ စက္မႈရွိ ရတနာ ေအာင္ျမင္ မိဘမဲ့ကေလးမ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေရးေက်ာင္းစသည့္ မႏၲေလးႏွင့္ ျပင္ဦးလြင္ေဒသရရွိ ဘကေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ပရဟိတ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ယခုႏွစ္မ်ားအ တြင္း တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား လာေရာက္ခိုလႈံေနထိုင္မႈ ျမင့္တက္လာၿပီး ေက်ာင္းမ်ားမွ လက္ ခံႏိုင္သည့္ အေနအထားထက္ပင္ ေက်ာ္လြန္လ်က္ရွိသည္ဟု ဆို သည္။

‘‘ဒီမွာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားခ်ဳိ႕တဲ့ ကေလးေတြအမ်ားစုပါပဲ။ မိဘမဲ့နဲ႔ တိုင္းရင္းသားခ်ဳိ႕တဲ့ေတြ ပါ။ အမ်ားဆံုး ကေတာ့ ခ်င္း၊ ပ ေလာင္နဲ႔ ပအို၀့္က အမ်ားဆံုး ျဖစ္တယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ စစ္ေရွာင္သေဘာမ်ဳိးပါပဲ။ ဆင္းလည္း ဆင္း ရဲတယ္။ စစ္လည္း ေရွာင္ခ်င္ တယ္။ အဲဒီအတြက္ ေရာက္လာ ၾကတာပါပဲ။ ဒုကၡသည္ တစ္ပိုင္း ေပါ့’’ဟု သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးေခမာစာရက မိန္႔ ၾကားသည္။

ကိုရင္ကုသလကဲ့သို႔ပင္ ဘ ကေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိလာ ေသာ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္ မ်ားတြင္ အမ်ားစုမွာ အသက္ (၅) ႏွစ္ႏွင့္ (၁၀) ႏွစ္၀န္းက်င္အရြယ္ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔ထဲက အ မ်ားစုမွာ မိခင္တိုင္းရင္းသားဘာ သာစကားမွလြဲ၍ ျမန္မာစကား ေျပာဆိုတတ္ျခင္းမရွိၾကပါ။ သို႔ ေသာ္ အခေၾကးေငြေပးရန္မလို ဘဲ ပညာသင္ၾကားႏိုင္သကဲ့သို႔ ေန ထိုင္ေရး၊ စားေသာက္ေရးတို႔တြင္ ၎တို႔၏ ရပ္ရြာထက္ ပိုမိုလံုၿခံဳစိတ္ခ်ရသည့္အတြက္ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္အမ်ားစုမွာ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ ဘကေက်ာင္းႏွင့္ ပရဟိတေက်ာင္းမ်ားသို႔ အေျမာက္အျမားေရာက္ရွိလာေနၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္မွစတင္ကာ ဘကေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ကံတက္ကုန္းမစိုးရိမ္ေက်ာင္း တိုက္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲဦးေတေဇာဘာသက မိန္႔ၾကားသည္။

ကံတက္ကုန္းမစိုးရိမ္ေက်ာင္း တြင္ မိဘမဲ့ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့သည့္ ကေလးငယ္ မ်ားကို ပညာ သင္ေပးေနၿပီး သူငယ္တန္းမွ ဆယ္တန္းအထိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၁,၃၀၀ ခန္႔ရွိသည္။ ၎တို႔ထဲမွ ထက္၀က္ခန္႔မွာလည္း ခ်င္း၊ ပအို၀့္၊ ပေလာင္၊ရွမ္း၊ ရခိုင္စသည့္ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ဟု ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာဘာသက မိန္႔ၾကားသည္။

 ‘‘တိုင္းရင္းသားေဒသေတြ က စီးပြားေရးက်ပ္တည္းလို႔ လာ ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဆီမွာ ဘိန္းေတြ စိုက္ၾကတယ္။ ေဟာ အခုက်ေတာ့ အစိုးရက ဘိန္းမ စိုက္ရဘူးဆိုၿပီး ဘိန္းတိုက္ဖ်က္ ေရးေတြ လုပ္တယ္။ ဘိန္းမစိုက္ ရေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ စီး ပြားေရးအဆင္မေျပၾကဘူး။ အဲဒီ အတြက္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး ခက္ခဲလို႔ အားကိုးတႀကီးနဲ႔ လာ ၾကတာ။ အခုေနာက္ပိုင္းစစ္ပြဲ ေတြေၾကာင့္လည္း ပါတယ္’’ဟု ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာဘာသက မိန္႔ၾကားသည္။ ဆရာေတာ္က ဆက္လက္၍ ‘‘၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းတာ က မိဘနဲ႔ ရင္အုပ္မ ကြာေနရမယ့္ (၅) ႏွစ္၊ (၆) ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးေတြကို ဘက ေက်ာင္းေတြကို ပို႔ေပးတာ က ၀မ္းနည္းစရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ပညာစ သင္ရမယ့္ အရြယ္ေလးေတြမွာပဲ ဘကေက်ာင္းေတြဆီ ေရာက္ လာ ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီမွာခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ ေနထိုင္ၾကရတယ္’’ဟု မိန္႔ ၾကားေသးသည္။

ယေန႔အခ်ိန္ထိ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနဆဲျဖစ္ၿပီး နယ္ေျမတည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမရွိေသးသည့္ ပ ေလာင္ေဒ သတြင္ ပေလာင္တိုင္း ရင္းသား ကေလးငယ္ တစ္ရာ၌ရွစ္ဆယ္ခန္႔ကို ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ ဘုန္း ေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း မ်ားသို႔ ပို႔လႊတ္ထားရသည္ဟု တ ေအာင္း (ပေလာင္)အမ်ဳိးသမီးအ ဖြဲ႕အစည္းမွ အေထြေထြအတြင္း ေရးမွဴး ေဒၚဒီဒီပိုစင္းက ေျပာ သည္။

 မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္ ဒုကၡ သည္စခန္းမ်ားသို႔ သြားေရာက္ေန ထိုင္ကာ စစ္ေဘးေရွာင္ေနရခ်ိန္ တြင္ ကေလး မ်ား၏ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးအေပၚ ဂ႐ုမထားႏိုင္ ဘဲ ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ပရဟိတေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားသို႔ ပို႔လႊတ္ထား ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

‘‘ကြၽန္မတို႔ေဒသမွာ တိုက္ပြဲ ေတြက ျဖစ္ေနဆဲဆိုေတာ့ ကေလးေတြေရာ၊ လူႀကီးေတြေရာ ေအး ေအးခ်မ္း ခ်မ္းေနလို႔မရဘူး။နယ္ေျမမေအးခ်မ္းေတာ့ ကေလး ေတြလည္း ေကာင္းေကာင္း ပညာမသင္ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ ၿပီး တခ်ဳိ႕ရြာေတြမွာ မူလတန္းေက်ာင္း မရွိဘူး။အေ၀းႀကီးကို ေက်ာင္းသြားတက္ ရတယ္။

မိဘေတြကလည္း စီးပြားေရး အဆင္မေျပေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရးကို ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ကေလးေတြကို ဘကေက်ာင္း ေတြ၊ ပရဟိတေက်ာင္းေတြကို ပို႔ ရတယ္။ ကေလးေတြ အဲဒီဘက္မွာ အဆင္မေျပေပမယ့္လည္း မိဘ ေတြက ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ၾကဘူး ျဖစ္ ေနတယ္’’ဟု ေဒၚဒီဒီပိုစင္းက ေျပာသည္။

တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အသက္ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္၊ (၃) ႏွစ္အရြယ္ က ေလးငယ္မ်ားကိုပင္ မိဘမ်ားက ဘကေက်ာင္းမ်ားသို႔ လာေရာက္ အပ္ႏွံမႈမ်ား ရွိတတ္သည္ဟု သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္းဆရာေတာ္က မိန္႔ သည္။ ေႏြရာသီေက်ာင္းဖြင့္ရက္ မ်ား နီးကပ္လာခ်ိန္တြင္ နီးစပ္ရာ ရဟန္း၊ သံဃာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ၿမိဳ႕ ေပၚရွိ ဘကေက်ာင္းမ်ားသို႔ တိုင္း ရင္းသားကေလးငယ္အေျမာက္ အျမားေရာက္ရွိလာေလ့ရွိသည္။

ကေလးငယ္မ်ားမွာ ဘက ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိခ်ိန္မွစ ၿပီး ေက်ာင္းစည္းကမ္းကို လိုက္နာရသည္။ နံနက္ ၄ နာရီ အိပ္ရာ ကထရၿပီး ဘုရားရွိခိုးရသည္။ ေန႔ စဥ္ ဆြမ္းခံထြက္ရသည္။ တိုင္းရင္းသား ကိုရင္ငယ္ေလးမ်ား ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ဆြမ္းခံႂကြရာတြင္ ဘာသာ စကားအခက္အခဲႏွင့္ နယ္ေျမ၊ လမ္းမကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္မီေက်ာင္းသို႔ ျပန္မလာႏိုင္ျခင္းမ်ား မၾကာခဏႀကံဳၾကရသည္။ ၿမိဳ႕တြင္းမွ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္မလာတတ္ဘဲ မ်က္စိလည္ေနၿပီး ကိုရင္ငယ္ ေလးမ်ား ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္တန္ သည္ ေပ်ာက္ေနတတ္ၿပီး ကိုရင္ ႀကီးမ်ားက လိုက္လံရွာေဖြရသည္ မွာလည္း မၾကာခဏျဖစ္ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကံတက္ကုန္းမစိုးရိမ္ ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးေတ ေဇာဘာသက မိန္႔ၾကားသည္။

ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ဆီ ဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ခါးရြာမွ ရွမ္း တိုင္းရင္းသား ကိုရင္ဓမၼပီယ (ခ) ေမာင္ထြန္းေ၀မွာ လြန္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္ခန္႔ကတည္းက မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကံ တက္ကုန္းမစိုးရိမ္ဘကေက်ာင္း သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ အသက္ (၁၀)ႏွစ္ အရြယ္ ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး ဒုတိယတန္း တြင္ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ကို ရင္ဓမၼပီယက တစ္ရြာတည္းေန သူငယ္ခ်င္း ရွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႕သူငယ္ခ်င္းကိုရင္တစ္ပါးမွာ ဆြမ္းခံႂကြရင္း လမ္းတြင္ မ်က္စိလည္က်န္ေနခဲ့ ရာမွ ေက်ာင္းသို႔ ယခုတိုင္ျပန္ ေရာက္မလာေတာ့ေၾကာင္း ျပန္ လည္ေျပာျပသည္။

တိုင္းရင္းသားမိဘမ်ားက သူတို႔နယ္ေျမေဒသထက္ ပိုမိုေအး ခ်မ္းလံုၿခံဳသည္ဟု ယူဆကာ က ေလးငယ္မ်ားအား ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ ဘကေက်ာင္းမ်ားသို႔ ပို႔လႊတ္ေန ေသာ္လည္း ကေလးငယ္မ်ားမွာ ဘာသာစကားအခက္အခဲ၊ ေနထိုင္ေရးအက်ပ္အတည္း၊ ႐ိုးရာအစဥ္လာမတူညီျခင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ ကြဲျပားျခင္းစသည့္ အခက္္အခဲမ်ား ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည္ဟု ကေလးခ်စ္သူမ်ား ကြန္ရက္ (မႏၲ ေလး)မွ ကိုညိဳလင္းက ေျပာသည္။

ကေလးငယ္မ်ားကို ႀကီးၾကပ္ရသည့္ သစၥာေ၀ဒဂူေက်ာင္းမွ ဦးပၪၥင္းတစ္ပါးက ‘‘သူတို႔က စာသင္ေန ရေပမယ့္ စာကိုသိပ္ၿပီး စိတ္မ၀င္စားၾကဘူး။ ေနထိုင္စား ေသာက္ေရးကလည္း အမ်ားနဲ႔ စု ေပါင္းေန ရတာဆိုေတာ့ သိပ္ၿပီး အဆင္မေျပလွဘူး။ စားခ်င္တာ မစားရ၊ စားခ်င္တဲ့အခ်ိန္ မစားရ၊ အိပ္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မအိပ္ရနဲ႔ အခ်ိန္ဇယားအတိုင္း ေနထိုင္ရတာကလည္း ကေလးေတြအတြက္ ေတာ္ ေတာ္ကို အဆင္ မေျပျဖစ္ၾကတယ္’’ဟု မိန္႔ၾကားသည္။

ပေလာင္တိုင္းရင္းသား ကို ရင္ကုသလကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ ရြာျပန္ခ်င္သည္ဟု ေျပာသည္။ ‘‘ရြာျပန္မယ္။ အခုမျပန္ေသးဘူး။  ဆယ္တန္းေအာင္မွ ျပန္မယ္’’ဟု စာသင္ခန္းထဲက ထိုင္ခံုကိုလက္ ျဖင့္ တဂ်စ္ဂ်စ္ျခစ္ေန ရင္းက ကို ရင္ကုသလက ေျပာသည္။

တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက မိဘရင္ခြင္ကို စြန္႔ခြာၿပီး ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား တြင္ သြားေရာက္ေနထိုင္ေနရျခင္းေၾကာင့္ အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္းကေလးငယ္မ်ား ႐ိုးရာဘာသာစာ ေပကို သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ႏိုင္ မႈနည္းပါးၿပီး တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ဘာသာစကားႏွင့္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်း မႈအစဥ္ အလာမ်ားမွာလည္း ေမွး မွိန္ကြယ္ေပ်ာက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ေနရသည့္ အေနအထားထိ ျဖစ္လာေနၿပီဟု တေအာင္း (ပ ေလာင္) အမ်ဳိးသမီးအဖြဲ႕အစည္း အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ေဒၚဒီဒီပိုစင္းက ေျပာသည္။

တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားႏွင့္ ေတာင္ေပၚေဒသမ်ားရွိ ကေလးငယ္မ်ား၏ ပညာသင္ၾကားခြင့္အတြက္ လတ္ တေလာလိုအပ္ေနသည္မွာ နယ္ေျမတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈႏွင့္  ေက်းရြာတိုင္းတြင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္  ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားထားရွိေပးေရးပင္ ျဖစ္သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ ၎အတြက္ အဓိကအေရးႀကီးဆံုး လုပ္ေဆာင္ရမည့္အလုပ္မွာ တိုက္ပြဲမ်ား ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ရန္ျဖစ္သည္ဟု ေဒၚဒီဒီပိုစင္းက ဆိုသည္။

‘‘စစ္ပြဲေတြသာ ဆက္ျဖစ္ေန မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပညာေရးတင္ မကဘူး။ က်န္တာအကုန္လံုးပဲ စုတ္ျပတ္ သတ္ေနၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ စစ္ပြဲေတြကိုရပ္တန္႔ဖို႔သင့္ေနပါၿပီ’’ဟု ေဒၚဒီဒီ ပိုစင္းက ေျပာသည္။

တိုက္ပြဲမ်ား ရပ္တန္႔ၿပီး တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ထူ ေထာင္ေရးလုပ္ငန္း မ်ား လုပ္ကိုင္  မွသာ ႏိုင္ငံ သားအားလံုးအတြက္ ေကာင္းမြန္သည့္ အနာဂတ္ေပၚ ထြက္လာမည္ ျဖစ္သည္။

‘ဘုန္း ဘုန္း ဘုန္း’ဟူသည့္ အသံထပ္မံထြက္ေပၚလာခ်ိန္မွာ ေတာ့ ယခင္က ခပ္တိုးတိုးလိုက္ ဆိုေနေသာ အသံမ်ား ပိုမိုက်ယ္ ေလာင္လာသည္။

‘‘Brother (ဘရားသား)ညီ အစ္ကိုေမာင္ႏွမ’’ ေရွ႕ကဆရာမ ေလးက တိုင္ေပးသည္။ ‘‘Brother (ဘရား သား) ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ’’  ပကတိျဖဴစင္အျပစ္ကင္းေသာ မ်က္ႏွာေလးမ်ားျဖင့္ ကိုရင္ ကုသလတို႔တစ္သိုက္ ကုန္းေအာ္ကာ သံၿပိဳင္ဆိုလိုက္ၾကပါသည္။

 7Day News Journal

No comments:

Post a Comment

My Blog List