လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္၂၀၁၅-၁၆ မွစ၍ တြဲဖက္သင္႐ုိးမ်ားကို မသင္မေနရ သင္႐ိုးအျဖစ္ ထည့္သြင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာန သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းေရးဆြဲေရးဌာနလက္ ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ေဒၚခင္သင္းျဖဴက မဇၩိမကို ေျပာသည္။
အဆိုပါ တြဲဖက္သင္႐ိုးမ်ားမွာ မူလတန္းအဆင့္တြင္ တြဲဖက္သင္႐ိုးျဖစ္သည့္ ရသဆိုင္ရာဘာသာရပ္၊ သက္ေမြးမႈႏွင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး ဘာသာရပ္၊ ျပည္သူ႔နီတိပါ၀င္ သည့္ စာရိတၱဘာသာရပ္၊ ကိုယ္ကာယ ဘာသာရပ္၊ ဘ၀တြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ ဘာသာရပ္၊ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းဘာသာရပ္ တို႔ကို သင္႐ိုးမ်ားအျဖစ္ မသင္မေနရ သင္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။
ေဒၚခင္သင္းျဖဴက “တြဲဖက္သင္႐ုိးေတြကို သီးျခားဘာသာရပ္ကေန သင္႐ုိးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲၿပီးေက်ာင္း တိုင္းမသင္မေနရ သင္ၾကားေပးရပါမယ္။ စာေမးပြဲေျဖ ဆို စရာမလိုဘဲ ေန႔စဥ္သင္ၾကားေပးသမွ်ကို အမွတ္ ေပးစနစ္ျဖင့္ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
သင္႐ိုးႏွင့္ တြဲဖက္သင္႐ိုးမ်ားကို မူလတန္းအဆင့္တြင္ ဘာသာရပ္၁၀ ခုသင္ၾကားရ မည္ျဖစ္ၿပီး အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္း အဆင့္တို႔တြင္ ၁၀ ဘာသာႏွင့္ အထက္ သတ္မွတ္ မည္ျဖစ္သည္။တြဲဖက္သင္႐ုိးမ်ားကိုဘာသာရပ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္မည့္ အျပင္ အေျခခံပညာမူလတန္း၊ အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္း ေက်ာင္းသံုးသင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်မည္ျဖစ္သည္။
အေျခခံပညာမူလတန္းအဆင့္တြင္ ၂၀ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အေျခခံအလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းအဆင့္တြင္ ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ အသီးသီးေလွ်ာ့ခ်သြားမည္ျဖစ္သည္ ဟု ၎ကဆိုသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘက္စံုလႊမ္းၿခံဳႏိုင္ ေသာပညာေရးက႑ေလ့လာသံုး သပ္ေရးလုပ္ငန္း (CESR) ဥကၠ႒ ေဒါက္တာၿမင့္သိန္းက “သင္႐ုိးၫႊန္း တမ္းေတြက အသစ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ တြဲဖက္သင္႐ုိးေတြ ကို သင္႐ုိးအျဖစ္ေၿပာင္း လဲၿပီးမသင္မေနရ သင္ ၾကားေစရင္းနဲ႔ လက္ေတြ႔ဘ၀နဲ႔ ပညာေရးတန္းတူျဖစ္ လာေစမယ္” ဟု ေျပာသည္။
တြဲဖက္ဘာသာရပ္မ်ားကို ဘာသာရပ္မ်ားျဖင့္ သတ္မွတ္သင္ၾကားမည္ဆိုပါက ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိး မွာအထက္တန္းဆင့္ တြင္ ၁ အခ်ဳိး၂၄၊အလယ္ တန္းဆင့္တြင္ ၁ အခ်ဳိး ၃၅ႏွင့္ မူလတန္းအဆင့္တြင္ ၁ အခ်ဳိး ၂၉ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား စြာ ေမြးထုတ္ေပးျခင္းျဖင့္ ျဖည့္ဆည္းေပးမည္ဟု ၎ကဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံပညာမူလ တန္းေက်ာင္း ၃၀,၀၁၅ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္း ၆၆၂၉ ေက်ာင္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းေပါင္း ၁၆၀ေက်ာ္၊ ပုဂၢလိက ကိုယ္ပိုင္အထက္တန္းေက်ာင္း ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အထက္တန္း ေက်ာင္း၂,၇၉၅ ခုရွိသည္ဟု ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထား သည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment