သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရသက္တမ္း တႏွစ္ခြဲခန္႔ က်န္ရွိေတာ့သည့္အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ စီပြားေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အပါအ၀င္ အေျခခံ အေဆာက္ အအံုမ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ ရန္ကုန္ လူထု၏လိုအပ္ခ်က္ စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္ ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အေျခအေနမ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ေဒၚညိဳညိဳသင္းအား ေမးျမန္းထားသည္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။ ။ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို သိခ်င္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္ဟာ ျပည္သူ႔ အသံကို ဘယ္ေလာက္ ထင္ဟပ္ေစပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ရွိတယ္။ ဒီႏုိင္ငံမွာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ၿပီးရင္ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး လႊတ္ေတာ္တခု ျဖစ္တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ျမန္မာျပည္မွာ လူဦးေရ အမ်ားဆံုးေန တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္တခု ျဖစ္တယ္ေလ။ လူဦးေရ အမ်ားဆံုး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ လူထုအသံကို ဘယ္ေလာက္ တင္ျပႏိုင္လဲဆိုတဲ့ ေန ရာ မွာ တျခားေသာ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြကိုယွဥ္ၿပီး ေျပာရမွာေပါ့။
တျခားတိုင္းေဒသႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္တဲ့အခါမွာ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္က မၾကာမၾကာ က်င္းပႏိုင္တာမ်ိဳး မရွိဘူး။ မရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္ဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕အသံ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ကို အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ မတင္ျပႏိုင္ဘူး။ ဥပမာ ဇြန္လမွာ ေရႀကီးတယ္ ဆိုပါေတာ့၊ ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကို ၾသဂုတ္လ အကုန္မွာမွ ေခၚႏိုင္တာ။ ဒါဟာ ထင္ရွားတဲ့ ဥပမာပဲ။
ၿပီးေတာ့ သမီးကေလးရြာမွာ လယ္ေျမသိမ္းခံရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ကိစၥမ်ိဳးေတြ အပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စု လယ္ယာေျမ ေကာ္မရွင္က ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုထားတဲ့ လယ္ယာေျမ အမႈေပါင္း ၉၀၀ ေက်ာ္ ၁၀၀၀ နီးပါး ရွိတယ္။ တကယ္ လက္ေတြ႔မွာ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက ေျဖရွင္းႏိုင္တာက အမႈ ၁၀၀ ေက်ာ္ပဲ ရွိတယ္။
အဲဒီလို တိုင္းအစိုးရက မေျဖရွင္းႏိုင္ရင္ လႊတ္ေတာ္က ဖိအားေပးၿပီးေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေကာ္မတီ ဖြဲ႔ၿပီးေသာ္လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ လႊတ္ေတာ္သည္ပင္ ၄ လေနမွ တခါ ၊ ၅ လေနမွ တခါ က်င္းပတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အသံကို အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ မတင္ျပႏိုင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ တိုင္းလႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရကို ဘယ္ေလာက္ Check and Balance (ထိန္းညႇိျခင္း) လုပ္ႏုိင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ Check and Balance လို႔ ေျပာလာရင္ တျခားေသာ တုိင္းျပည္ေတြမွာေတာ့ အစိုးရ အဖြဲ႔က ဆံုးျဖတ္သမွ်ကို ပါလီမန္ လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုလုိ႔ တိုင္းေဒသႀကီးအဆင့္ ျပည္နယ္အဆင့္ လႊတ္ေတာ္ေတြကိုအပတ္စဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း က်င္းပရတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ၄၊ ၅ လ ေနမွ တခါ က်င္းပႏိုင္တာမို႔လို႔ Check and Balance လုပ္ႏိုင္တဲ့အားက အရမ္းနည္းတယ္။
သို႔ေသာ္ ဘယ္ဘက္မွာ အားေကာင္းလည္း ဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လမ္းျပင္ဖို႔၊ တံတားေဆာက္ ဖို႔ ကိစၥေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေျပာၾကတယ္။ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။ အဲဒီလို ကိစၥရဲ႕ တ၀က္ေက်ာ္ေလာက္ကို အစိုးရက ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္တယ္။ အခုက အစိုးရရဲ႕ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ ကို Check and Balance လုပ္ႏိုင္တာ နည္းတယ္။
သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ကို အစိုးရ အဖြဲ႔က ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္တာ ေတြ႔ရတယ္။ အထူးသျဖင့္ လမ္းတံတား ကိစၥေတြ၊ ေက်ာင္းျပင္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္တယ္။ က်န္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ တရပ္က အစိုးရ တရပ္ကို တကယ့္ထိန္းေက်ာင္းတဲ့ အဓိက ဘ႑ာေရး ကိစၥဆိုင္ရာ ကိစၥေတြမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္က လံုး၀ကို မထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ သေလာက္ပဲ။
အစိုးရတင္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကို တင္တဲ့ အတိုင္းပဲ ၄ ႏွစ္ရွိၿပီ။ ဒီအတိုင္းပဲ အတည္ျပဳ ေပးလိုက္ရတယ္။ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္တုိင္း အစိုးရကို Check and Balance လုပ္ႏိုင္တဲ့ Level သည္ Zero ပဲ ရွိတယ္။
ေမး။ ။ တိုင္းလႊတ္ေတာ္မွာေရာ ဥပေဒျပဳေရး ကိစၥေတြ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ လုပ္ႏုိင္လဲ။ လူေတြ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ေရာ ကိုက္ညီမႈ ရွိရဲ႕လား။
ေျဖ။ ။ လႊတ္ေတာ္ ဆိုတာက ျပည္သူလူထုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ ဥပေဒေတြကို ထုတ္ျပန္ ေရးဆြဲေနဖို႔ လိုတယ္။ ဥပမာ- ရန္ကုန္တိုင္း အတြင္းမွာ အိမ္ငွားရမ္းခ အရမ္းျမင့္မားတဲ့ ျပႆနာေတြ တက္ေနတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ အိမ္ငွားရမ္းခေတြကို ႀကီးၾကပ္ဖို႔ အတြက္ ဥပေဒတရပ္ အျမန္ ေရးဆြဲေပးရမယ္။ ေနာက္တခုက တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ ကိစၥေတြက်ေတာ့ လူထုအတြက္က ေစ်းႀကီး သလို ျဖစ္ေနတယ္။ မတတ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား၊ အဲဒါမ်ိဳးဆိုရင္ ဥပေဒ ျပဌာန္းၿပီးေတာ့ ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ လူေတြကို အငွားခ်ထားတဲ့ စနစ္ မ်ိဳးနဲ႔ ဥပမာ အႏွစ္ ၄၀ ေလာက္ေနမွ သူတို႔ ပိုင္ဆိုင္သြားမယ့္ စနစ္မ်ိဳးနဲ႔ လုပ္ေပးရမယ္။
ျပည္သူလူထု အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ေနေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြကိုလည္း လႊတ္ေတာ္က မျပ႒ာန္းႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေန႔စဥ္လူေတြရဲ႕ စားေသာက္ေရးအတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း မႀကီးျမင့္ေအာင္ အစိုးရက ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အတြက္ကို လႊတ္ေတာ္က ဘယ္ေလာက္ ဖိအား ေပးႏိုင္လဲဆိုရင္ ဒီအပိုင္းမွာလည္း လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒေတြ မျပ႒ာန္းႏိုင္ဘူး။ ျပည္သူလူထု အတြက္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနတဲ့ ဥပေဒ ေတြကို လႊတ္ေတာ္က ၄ ႏွစ္ သက္တမ္း ၀င္လာေတာ့မယ္ မျပဌာန္းႏိုင္ပါဘူး။
ဘယ္လို ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းႏိုင္လဲ ဆိုေတာ့ အစိုးရ အဖြဲ႔က တင္သြင္းေသာ ဥပေဒမ်ားေတာ့ လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းႏိုင္တယ္။ အစိုးရ အဖြဲ႔က တင္လာတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြ မွန္သမွ်ကုိ ဒီေန႔အထိ လႊတ္ေတာ္က ကန္႔ကြက္ ႏိုင္ခဲ့တာ မရွိဘူး။ ကန္႔ကြက္သူ ရွိရင္ေတာင္မွ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ တင္ျပတဲ့အတိုင္း အတည္ျဖစ္သြားတာ မ်ားတယ္။ တဖက္ေစာင္းနင္း တအားကို ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာပဲ။
ေမး။ ။ ရန္ကုန္မွာ မိုးရြာရင္ ေရလွ်ံတယ္။ ေရႀကီးေရလွ်ံတာကို ကာကြယ္ဖို႔ တိုင္းအစိုးရက ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ သံုးတယ္ ၾကားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရလွ်ံတုန္းပဲ ဆိုေတာ့ အဲဒါက စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပႆနာလို႔ ေျပာလို႔ရမလား။
ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ျပန္ေျဖသြားတာ ရွိတယ္။ က်မေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို ျပန္ေျဖ တဲ့ အခါမွာ ေရႀကီးေရလွ်ံတဲ့ ျပႆနာကို ဒီထက္ ဘ႑ာေငြေတြ အေျမာက္အျမား သံုးစြဲႏိုင္မွ ဒါကို ဟန္႔တားႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာ တယ္။ က်မကေတာ့ ဒါကို စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပႆနာလို႔ပဲ ႐ိုး႐ိုးေလး ထင္တယ္။
အခုပဲၾကည့္ အရင္တုန္းက မသံုုးဘူးတဲ့ ၁၀ ဘီလီယံေက်ာ္ သံုးတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရကသံုးတဲ့ ေငြေတြပါ ေပါင္းမယ္ဆိုရင္ ၁၆ ဘီလီယံ ၊ ၁၇ ဘီလီယံေလာက္ေတာ့ အနည္းဆံုး ရွိမယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြက္ ေျပာတာေနာ္။ အဲဒီလိုဆို က်မတို႔ ေမးခြန္း ထုတ္ရ မယ္။ ဒီေလာက္ ဘီလီယံေပါင္းမ်ားစြာ သံုးၿပီးေတာ့ ေရႀကီးေရလွ်ံတဲ့ ျပႆနာကို တကယ္ပဲ မေျဖရွင္းႏိုင္ဘူး ဆိုေတာ့ တကယ္ပဲ လုပ္ရဲ႕လားလို႔ ေမးခြန္း ထုတ္စရာေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုလုိ႔ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလြင္ေနတာက ဒါဟာ ဘတ္ဂ်က္ျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပႆနာပဲ။
ေမး။ ။ အခုအခ်ိန္မွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က Third Wave ဆိုတဲ့ တတိယအဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမွာ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရက အမီ လိုက္ႏိုင္ရဲ႕လား။ ရန္ကုန္တုိင္း အစုိးရ အေနနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈေတြ တကယ္ေရာ လုပ္ပါရဲ႕လား။
ေျဖ။ ။ တိုင္းအစိုးရက Third Wave ကို အမီလိုက္မယ္ဆိုၿပီး အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲတခု လုပ္တယ္။ ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္ လာေျပာတယ္။ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲ တႀကိမ္ က်င္းပလိုက္တယ္။ က်င္းပၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္တည္း သမၼတႀကီးရဲ႕ Third Wave အေကာင္အထည္ ေပၚသြားၿပီလို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္ပံုရတယ္။ အဲဒီတႀကိမ္ ၿပီးကတည္းက ဘာမွထပ္လုပ္တာ မေတြ႔ေတာ့ဘူး။
သမၼတႀကီးရဲ႕ Third Wave ကို သမၼတ႐ံုးမွာပဲ ထားၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက သူ႔ဟာနဲ႔သူ ဆက္လုပ္ေနပံု ရတယ္။ သမၼတႀကီး ရဲ႕ Third Wave က ရန္ကုန္တိုင္းကို မေရာက္တာေတာ့ ေသခ်ာ တယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုလု႔ိ က်မက ဒီလႊတ္ေတာ္မွာ ေမးတဲ့အခါတိုင္း မွာ အထူးျပဳၿပီးေတာ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ Third Wave အေၾကာင္းကို ထည့္ေမးတယ္။
သမၼတႀကီးက တာ၀န္ယူဖို႔ ၊ တာ၀န္ခံဖို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေမးခြန္းတိုင္းမွာ ျပႆနာေတြကို ဘယ္သူက တာ၀န္ယူမွာလဲ။ ဒီျပႆနာမ်ိဳး ေနာက္ႏွစ္ ဒါမ်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရင္ ဘယ္သူက တာ၀န္ခံမွာလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီလိုေမးရင္ ေျဖတဲ့၀န္ႀကီးေတြက တည္ဆဲ ၀န္ ထမ္း ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးပဲ ေျပာတယ္။ ထပ္ဆင့္ေမးခြန္း ထပ္ေမးတယ္။ ေမးခြန္းထဲမွာကို မွတ္ခ်က္အေနနဲ႔ ထည့္ၿပီးေတာ့ တည္ဆဲ ၀န္ထမ္းဥပေဒ အရ အေရးယူပါမည္ဟု ေယဘုယ် ဆန္ဆန္ မေျဖဘဲနဲ႔ တိက်စြာ သတ္မွတ္ေပးေစ လိုပါသည္လို႔ ထည့္ေမးတာကို တည္ဆဲ၀န္ထမ္း ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူပါမယ္လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။
အဲဒီလို ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး ေယဘုယ်ဆန္ဆန္ ေျပာလို႔ မရဘူး။ ဒီေနရာမွ ေရႀကီးလို႔ရွိရင္ ခ႐ိုင္အဆင့္က တာ၀န္ယူမလား၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ က တာ၀န္ယူမွာလား။ စည္ပင္က တာ၀န္ယူမွာလား။ ဆည္ေျမာင္း ဦးစီးဌာနက တာ၀န္ယူမွာလား။ တာ၀န္ခံမႈကို တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား လုပ္ဖို႔ ေျပာေနတာ။
ဒါေပမယ့္ ဒီတေခါက္ လႊတ္ေတာ္မွာ အဲဒီလို ေမးခြန္းေတြ ေမးတဲ့အခါ တာ၀န္ခံမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွတိတိက်က် တာ၀န္ခံၿပီး ေျဖ မသြားႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တာ၀န္ယူမႈ ၊ တာ၀န္ခံမႈကို ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက နားမလည္ ေသးဘူးလို႔ပဲ ယူဆတယ္။ ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္ လာၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲ တႀကိမ္ လုပ္သြားတာကပဲThird Wave ၿပီးၿပီလို႔ ယူဆေနပံု ရတယ္။
ေမး။ ။ ေရေကာင္း၊ေရသန္႔ ရရွိဖို႔ ၊ လွ်ပ္စစ္မီး ပံုမွန္ ရရွိဖို႔နဲ႔ အိမ္ခန္းငွားခေတြနဲ႔ အိမ္ၿခံေျမေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ ေနမႈေတြကို ၿမိဳ႕လူထု ခါးစည္း ခံစားေနရတဲ့ အေပၚမွာ ဘယ္လို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္လုိ႔ ထင္ပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါ ေျပာတာေပါ့၊ အေျခခံက်တဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ရမယ္။ အခုေျပာေနတာ ႏိုင္ငံေရး Reform ကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ခုနက ေမးခြန္းထဲမွာပါတဲ့ Management Problem ေပါ့။ ဒီ Management Reform ကို ေအာက္ေျခကေန ေျပာင္းရမွာ။ ေအာက္ေျခကေနစၿပီး Radical Reform လုပ္ရမယ္။
အခု လူထုက ဘယ္လိုေအာ္ေနလဲ ဆိုေတာ့ ဒီမိုး၊ ဒီေလ၊ ဒီလူေတြနဲ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ ဒီမိုး ၊ ဒီေလ ၊ ဒီလူေတြ အေနနဲ႔ ေသခ်ာ ျပန္စဥ္းစားသင့္ၿပီ။ ကိုယ္ ဘာမွားေနလဲ ဆိုတာေလ။ ျပင္ဖို႔ဆိုရင္ ပထမဆံုး အခ်က္က ကိုယ္ဘာမွားေနလဲ ဆိုတာ သိဖုိ႔လို တယ္။ မွားေနတယ္ ဆိုတာကိုလည္း လက္ခံဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ကိုယ္မွားေနလို႔ ကိုယ့္မွာလုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနလို႔ ေထာက္ျပတဲ့ သူကို ရန္သူလို သေဘာထားၿပီးေတာ့ လုပ္မွာလား။
ေထာက္ျပတာက မီဒီယာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အတိုက္အခံ အမတ္တေယာက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တျခားေသာ ပညာရွင္ တေယာက္ က ေထာက္ျပတဲ့ အခါတိုင္းမွာ အစိုးရ အဖြဲ႔၀င္ေတြက ရန္သူလို ထင္မွတ္တတ္ၾကတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေထာက္ျပတဲ့သူကို ရန္သူလို ဆက္ဆံတဲ့ အခါမွာ ဘယ္သူမွ ေထာက္မျပရဲၾကေတာ့ဘူး။ သူတို႔ အာဏာရ ဦးေဆာင္ပါတီ ထဲမွာကို ေထာက္ျပႏိုင္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။
သူတို႔လည္း ေထာက္ျပၾကတယ္။ ေစတနာနဲ႔ ေျပာၾကဆိုၾကတယ္။ အဲဒီလို လူေတြရဲ႕ ေထာက္ျပမႈေတြကို ဒါဟာ အျပဳသေဘာ မေဆာင္ဘူးလို႔ ထင္ၾကတယ္။ ဒါဟာ အဆိုးျမင္ ၀ါဒီသမားေတြလို႔ အလြယ္တကူ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ အဲဒီလို သတ္မွတ္ထားလို႔လည္း ဒီေန႔အထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္း နည္းေနတာ။ ခုနက ေျပာသလို ေရႀကီးတာေတြ ၊ အိမ္ငွားခ ေစ်းတက္တာေတြကို လူထု က ခါးစည္းၿပီး ခံေနရတယ္။
အဲဒါေတြကို ေျပာင္းလဲခ်င္ရင္ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈကို သီးသန္႔သတ္မွတ္ ေပးရမယ္။ ဒီကိစၥ ဒီေနရာမွာ ျဖစ္ရင္ ဒီလူရဲ႕ တာ၀န္ပဲ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီလို သတ္မွတ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း ေအာက္ေျခမွာ အျပစ္ျဖစ္ ရင္ေတာ့ မင္းတို႔ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံ ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူတို႔ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြလည္း ေပးဖုိ႔ လိုတယ္။ အခုက မီးကိစၥ ၊ ေရကိစၥ ၊ စည္ပင္ ကိစၥေတြကို တကယ္လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေန ရတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ေတြမွာ ဘာလုပ္ပိုင္ခြင့္မွ မရွိဘူး။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးမထားဘူး။
ဘယ္သူေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလဲ ဆုိေတာ့ ဗဟိုနဲ႔ခ႐ိုင္ အဆင့္ေလာက္က ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္။ အဲဒီလို ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ မ်ားေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လူထုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ဘယ္ေတာ့့မွ မေျဖရွင္းႏိုင္ဘူး။ အမိႈက္ကားလာဖို႔ တပတ္ေလာက္ ေစာင့္ရတာမ်ိဳး ၊ ေျမာင္းေဖၚဖို႔ အတြက္၊ ဘတ္ဟိုး(ေျမတူးစက္) လာဖို႔ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ေစာင့္ေနရတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။
ေမး။ ။ ဒီလို ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာရတာဟာ အခုတာ၀န္ရွိသူေတြဟာ လူထုဆႏၵနဲ႔ ေရြးေကာက္ခံရတာ မဟုတ္လို႔ လူထုဆႏၵကို မသိတာလား။ အခုလို ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ လက္ထက္မွာ ေအာက္ေျခ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာ အဆင့္ကေန ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္အထိ ျပည္သူက တုိက္႐ိုက္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို အႀကံျပဳခ်င္ ပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဖို႔ ေျပာတာ။ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ကို သမၼတက တုိက္႐ိုက္ခန္႔တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႔လည္း မေလ်ာ္ညီဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ဒါကို ေလးေလးနက္နက္ သတိျပဳေစခ်င္တယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္တဲ့ အခါမွာ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ေတြကို တႏွစ္လွ်င္ တႀကိမ္ က်င္းပႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ျပဌာန္းခ်က္ကိုလည္း ျပင္ရမယ္။
ေနာက္တခါ ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြ ၊ ခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၊ တိုင္းမႉးအဆင့္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြဟာ ျပည္သူထဲက ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ သူတို႔က ျပည္သူ႔အသံကို အေလးထားမွာ။ အခုေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တိုင္းအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမႉးမ်ားသည္ အစိုးရ ျပည္ထဲေရးက ခန္႔ထား တဲ့လူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔က ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာထက္ ျပည္ထဲေရးရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုပဲ ၾကည့္တယ္။ ေနျပည္ေတာ္ရဲ႕အလိုဆႏၵကိုပဲ ျဖည့္စြမ္းေပးတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အလိုဆႏၵကို နားလည္ေအာင္မႀကိဳးစား ၾက ဘူး။
ေနာက္တခါ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အဆင့္ဆင့္ေတြမွာ ျပည္သူလူထု ပါ၀င္ဖို႔ လိုတယ္။ ျပည္သူ ထဲက လာတဲ့သူ ျဖစ္မွသာ လွ်င္ ဒီၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ဘယ္ေနရာက ေရႀကီးေနတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ အကုန္သိတယ္။ အစိုးရ ၀န္ထမ္း ဆိုတာ ၂ ႏွစ္ တခါ ၊ ၃ ႏွစ္ တခါေလာက္ ေျပာင္းေနတာ။ သူက တာ၀န္အရသာ ေရာက္လာတာ ဒီၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ အေနအထားကို မသိ ဘူး။ ဒီၿမိဳ႕နယ္မွာေနတဲ့ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြေလာက္ မသိတဲ့ အတြြက္ သူ႔ရဲ႕ကုထံုးေတြက အၿမဲတမ္း လြဲမွားေနတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ကုထံုးေတြ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စည္ပင္သာယာေရးဆိုင္ရာ ကုုထံုးေတြေသာ္လည္း ေကာင္း အဲဒီကုထံုးေတြက အၿမဲတမ္း မွားေနတယ္။ အနာက တျခား၊ ေဆးက တျခား ျဖစ္ေနေတာ့ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြေတြ အလဟႆ ဆံုး႐ံႈးေနရတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္လူထုက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္တဲ့သူေတြ ၿမိဳ႕နယ္ ေကာ္မတီ၊ ခ႐ိုင္ေကာ္မတီေတြမွာ ပါ၀င္မွသာလွ်င္ လူထုရဲ႕ အခက္အခဲ ေတြ ေျဖရွင္းႏိုင္လာလိမ့္မယ္။
ေမး။ ။ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရက ရန္ကုန္ျပည္သူေတြနဲ႔ ထိေတြ႔တာမ်ဳိးထက္ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ ပြဲေတြမွာ အထူး သျဖင့္ Car Showroom ဖြင့္ပြဲေတြ၊ ကုမၸဏီဖြင့္ပြဲေတြတက္တာ အရမ္းမ်ား ေနတာကို ေတြ႔ရတဲ့ အေပၚမွာေရာ။
ေျဖ။ ။ ကုမၸဏီဖြင့္ပြဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အစိုးရ အဖြဲ႔၀င္ ၀န္ႀကီးေတြ ေရာက္ၾကတယ္။ ျပည္သူလူထု ကို ေတြ႔ဆံုဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ ျပည္သူလူထု ကိုယ္စားလွယ္ေတြျဖစ္တဲ့ က်မတို႔လို လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေတြကို လစဥ္ေတြ႔ဆံုဖို႔ကိုေတာင္ အစိုးရ အဖြဲ႔က ျငင္း ဆန္တယ္။
က်မတို႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ အစိုးရ အဖြဲ႔နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ က်င္းပခ်ိန္ ၅ လတႀကိမ္ေလာက္ကလြဲ ရင္ ေတြ႔လို႔ မရဘူး။ မေတြ႔ၾကဘူး။ ျပည္သူလူထုကို ေတြ႔ဖို႔ ေနေနသာသာ ျပည္သူကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုေတာင္ မေတြ႔ခ်င္ဘူး။ ခ႐ိုင္ အသီးသီးမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြနဲ႔ တလကို ခ႐ိုင္တခု ဆင္းေတြ႔ဦး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲ။ အဲဒါကို ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရ အဖြဲ႔က အခုထိ မလုပ္ေသးဘူး။
ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးတခ်ိဳ႕ Delivery Unit အေနနဲ႔ ပါလာမွသာလွ်င္ အေဖာ္အေနနဲ႔ လိုက္လာတာပဲ ရွိတယ္။ အမွန္ေတာ့ ရန္ကုန္ တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ဟာ လစဥ္ ခ႐ိုင္အသီးသီးက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားနဲ႔ ျပည္သူလူထုကို တိုက္႐ိုက္ ေတြ႔သင့္တယ္။ တိုက္႐ိုက္ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အသံကို နားေထာင္သင့္တယ္။ ဒါမ်ိဳးကို ဧရာ၀တီတိုင္းမွာဆို ေပါင္းကူး ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔နဲ႔ ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႔နဲ႔ ေပါင္းၿပီး လူထုနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ ေတြ႔ဆံုပြဲေတြ လုပ္ေနတယ္။
အဲဒီလို အျခားတိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔က လုပ္ႏုိင္ရင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႔က ဘာေၾကာင့္ မလုပ္ႏိုင္တာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္လာတယ္။ ဒီလို ပြဲေတြ သြားတာေတြ ေလွ်ာ့လိုက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူနဲ႔ ေတြ႔တဲ့ပြဲေတြ မလုပ္ႏိုင္ဘူးလား။ အခုရန္ကုန္မွာ ၄၅ ၿမိဳ႕နယ္ ရွိတယ္။ တပတ္ ၁ ၿမိဳ႕နယ္ သြားဦး၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ တေယာက္အေနနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ေျဖရွင္းေပးလို႔ရတဲ့ ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီး။ အစိုးရ အဖြဲ႔သည္ ခ႐ိုင္တခုတည္း အတြက္ပဲ အလုပ္လုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ခ႐ိုင္ ၄ ခ႐ိုင္လံုး အတြက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။
ေမး။ ။ အခုလတ္တေလာ လူေတြ ေ၀ဖန္ေနၾကတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းဆိုတာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြနဲ႔ ပတ္သက္ေနၿပီး ေတာ့ အခုခ်ိန္အထိ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိေသးဘူး။ တုိင္းလႊတ္ေတာ္ အမတ္တေယာက္ အေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို ဘယ္ေလာက္အထိ သိ ထား ပါလဲ။
ေျဖ။ ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းအေၾကာင္းကို တရား၀င္သိတာက လႊတ္ေတာ္မွာ ဖတ္ျပတာေလာက္ ပါပဲ။ ျမန္မာ့ ေစတနာ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီက ေျမဧက သံုးေသာင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရထားတယ္။ သူတို႔ဘက္က ေပးမွာက တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာတုိက္ခန္း ၂ သန္းနဲ႔ ဘိုး ဘြားရိပ္သာ၊ မိဘမဲ့ ကေလးေဂဟာ ေပးမယ္။ အဲဒီေလာက္ပဲ သိထားတယ္။
သုိ႔ေသာ္ တရားမ၀င္ သိထားတာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ တရားမ၀င္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ဒါေတြက ခိုင္မာလား၊ မခိုင္မာလား ဆိုတာ ကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြက စစ္ေဆးသင့္တာေပါ့။ နည္းလမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သိထားတာေတြလည္း ရွိတယ္။ သက္ေသခံ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး သိထားတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္တုန္းက ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္လိုရင္းႏွီးၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုကိစၥေတြကို ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ ပါတယ္ေပါ့။ ဒီလို ကိစၥေတြကို လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပေဆြးေႏြးဖို႔ အခါက်ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တေယာက္ တင္ျပတဲ့ အခ်ိန္ အေထာက္အထားက ခိုင္မာဖို႔လိုတယ္။ အေထာက္အထား ခိုင္မာတဲ့အထိ ႀကိဳးပမ္းေန တယ္။ ျပည္သူ လူထုေပးပို႔တဲ့ သတင္းေတြကိုလည္း အေလးထားပါတယ္။ သိမ္းထားတယ္။ လိုအပ္ရင္ အစိုးရ အဖြဲ႔ကို ေထာက္ျပသြားမယ္။
ေမး။ ။ လႊတ္ေတာ္မွာ အမ်ိဳးသမီး အမတ္တေယာက္ အေနနဲ႔ ကိစၥေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ၀င္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အခါမွာ ဘယ္လို ဖိအားမ်ိဳး ရွိေနပါလဲ။ အဲဒီ ဖိအားေတြကို ဘယ္လို ေက်ာ္လႊားေနပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္စစခ်င္းမွာ ခြဲျခား ဆက္ဆံခံရတာမ်ိဳး သိပ္မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း ျဖစ္လာတဲ့အခါ ကိုယ္က အမ်ိဳးသမီးလည္း ျဖစ္တယ္။ အတိုက္အခံ အမတ္တေယာက္လည္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ္ေျပာဆိုတဲ့ ကိစၥေတြကို တဖက္က အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ဖိႏွိပ္တာေတြ၊ ကန္႔ကြက္တာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ အ႒မ အႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ သတၱမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္မွာဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ သိသာတယ္။ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အစိုးရ အဖြဲ႔၀င္ ၀န္ႀကီးေတြထဲက တခ်ိဳ႕အမ်ိဳးသားေတြက ဒီမိန္းမကိုေတာ့ ငါဘယ္လို ထေျပာလိုက္မယ္ ဆိုၿပီး ကိုယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ ထေျပာတာေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ ထၿပီး ကန္႔ကြက္တာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ရတယ္။
ဒါေတြကို သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ ျဖစ္တာမိုလို႔ အႏိုင္က်င့္ခ်င္တဲ့ စိတ္ထားေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ေတြ႔ေနရတယ္။ အထူးသျဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႔၀င္ ၀န္ႀကီးတခ်ိဳ႕မွာေပါ့။ ငါကေတာ့ သူ႔ကိုဘယ္လို ေျပာလိုက္မယ္။ လူေရွ႕မွာ ဘယ္လို အရွက္ ခြဲလိုက္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ဒါမ်ိဳးစိတ္ေတြ ရွိေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ခဏခဏ ေတြးၾကည့္တယ္။ တကယ္လို႔ က်မေနရာမွာ ဦးသိန္းညႊန္႔လို လူမ်ိဳး၊ သူရ ဦးေအာင္ကို လို လူမ်ိဳးဆိုရင္ သူတို႔ အဲဒီလိုစကားေတြ ေျပာလာမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ေလ။
က်မ မ႔ိုလို႔သာ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြနဲဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခုလိုမ်ိဳး တရား၀င္ေရာ၊ တရားမ၀င္ေရာ တဖက္သတ္ ဟန္႔တားတာတိုု႔၊ ဖိႏွိပ္တာ တို႔ လႊတ္ေတာ္အတြင္း၊ လႊတ္ေတာ္အျပင္မွာေရာ ရွိလာတယ္လို႔ ႐ိုး႐ိုးပဲ သံုးသပ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ေပၚလာၿပီး ၃ ႏွစ္အတြင္းမွာ ဒါေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ထင္ရွားလာတယ္လို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။
ေမး။ ။ အဲဒီလို စိန္ေခၚမႈေတြကို ဘယ္လို ေက်ာ္လႊားေနပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒီလို ျပႆနာေတြ ႀကံဳလာရင္ တခါတေလမွာ ကိုယ္အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေမ့ပစ္လိုက္တယ္။ လူထုရဲ႕ကိုယ္စား ရပ္ေနသူ တေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ေမ့ၿပီးေတာ့ တခါတေလ ျပန္စိန္ေခၚရတာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။ တခါတေလ ကိုယ့္ရဲ႕ စိန္ေခၚခ်က္ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္အႏၲရာယ္ကို ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕လံုၿခံဳေရးကို ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္ႏိုင္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံယူထားတာက ဘ၀မွာ တခါပဲ ေသရမွာ။ ေသရင္လည္း တခါပဲ ေသမယ္။ ေသကံ မရွိေသးတဲ့သူကလည္း ဘယ္လိုပဲ သတ္သတ္ ေသမွာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ခံယူထားပါတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ လုပ္စရာ ရွိတာကို လုပ္သြားမွာပဲ။ နာမည္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အေသ မခံဘူး။ လူပဲ ေသရင္ ေသပါေစ။ ေလာ ေလာ ဆယ္ အတုိက္အခံ အမတ္တေယာက္ ျဖစ္ေနတဲ့ ကာလမွာ ကုိယ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို ေမ့ထားရတယ္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment