Friday, February 20, 2015

ကိုးကန္႕တိုက္ပြဲေၾကာင့္ တ႐ုတ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ထိခိုက္


ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္မ်ားအတြင္း တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိမူဆယ္ၿမိဳ႕ကို ကုန္စည္ျဖတ္သန္းမႈေလ်ာ့က်သြား ရျခင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းတြင္ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနသည့္ တိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ ကူး ၂ ခု လံုးေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေျပာၾကသည္။
ရွမ္းျပည္နယ္ ေလာက္ကိုင္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ကိုးကန္႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ႏွင့္ အစိုးရတပ္ဖြဲ႔မ်ား ၾကားမွ တိုက္ခိုက္မႈ မ်ား ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၉ ရက္ေန႔မွ စတင္ခဲ့သည္။

ကုန္တင္ကားမ်ားျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသို႕ကုန္တင္ပို႔ျခင္း၊ တင္သြင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေန သည္ မူဆယ္ေဒသသည္ လက္ရွိ တိုက္ပြဲ မ်ားျဖစ္ေပၚေနသည့္ ဇုန္အတြင္းတြင္ မပါ၀င္ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးမွ ကုန္တင္ ကားမ်ား၀င္ေရာက္မႈ က်ဆင္း သြားသည္ဟု ကုန္သည္မ်ားကေျပာသည္။

မူဆယ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အႀကီးဆံုးနယ္စပ္ဂိတ္ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္ အဓိက လမ္းေၾကာင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေန႕စဥ္ ကုန္တင္ကား စီးေရ ၉၀၀ ခန္႔ သြားေနၿပီး ျပန္လည္ ၀င္ေရာက္လာသည္က စီးေရ ၅၀၀ ခန္႔ရွိသည္။

မူဆယ္ၿမိဳ႕သည္ ေလာက္ကိုင္ၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ မိုင္ ၆၀ ခန္႔ အကြာတြင္ရွိေသာ္လည္း လမ္းခရီး လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္မႈမ်ား တိုးလာေနသည့္ အတြက္ ကုန္တင္ကားေမာင္းသူမ်ားက ႀကိဳတင္ကာ ကြယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ဟု သိရသည္။

ရန္ကုန္မွ မူဆယ္သို႔ ငါးတင္ပို႔ေပးေနသည့္ ကုန္သည္တဦး ျဖစ္ေသာ ဦးသိန္းပိုင္ က ယခုလတ္တေလာတြင္ လံုၿခံဳေရးကို စိုးရိမ္ရသည့္ အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ကားမ်ားကို ေက်ာက္မဲ သို႔မဟုတ္ လား႐ိႈးၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ရပ္တန္႔ထားရန္ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ၾကသည္ဟု ေျပာသည္။

“ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးက ကုန္ကားေတြက ပံုမွန္အားျဖင့္ မူဆယ္ကို တိုက္႐ိုက္သြားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ရက္ပိုင္းမွာေတာ့ အစိုးရတပ္ေတြနဲ႔ တိုင္းရင္းသားတပ္ဖြဲ႕ေတြက ညဖက္မွာ တေနရာကေန တေနရာ ကို ေရႊ႔ေျပာင္းေနၾကတဲ့အတြက္ တခုခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ စိုးရိမ္ၿပီး သူတို႔က ေက်ာက္မဲနဲ႔ လား႐ိႈးမွာ ရပ္ၿပီး ညအိပ္ခဲ့ၾကတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။

“ခုခ်ိန္အထိေတာ့ အဲဒီေဒသအတြင္းမွာ ဘာမွမျဖစ္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ယာဥ္ေမာင္းေတြက သူတို႔ လံုၿခံဳေရးကို စိုးရိမ္ၾကတယ္” ဟု ဦးသိန္းပိုင္ ကေျပာသည္။

ေလာက္ကိုင္တြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္အတြက္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ အရပ္သား ဒုကၡသည္မ်ား ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အႀကီးဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ လား႐ိႈးႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ထြက္ေျပးခိုလံႈလာ ခဲ့ၾကသည္။

ကုန္သြယ္ေရး ေႏွးေကြးက်ဆင္းသြားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမွာ တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ေပၚလာျခင္း တခု တည္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဟု ဦးသိန္းပိုင္ကေျပာသည္။

“ဒီလထဲမွာ မူဆယ္ကို ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးက ကုန္ကားေတြ အ၀င္နည္းသြားတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုက္ပြဲတခုတည္း ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာ တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ေနၾကတာကလည္း အဓိက အေၾကာင္းရင္း တခုပါပဲ” ဟု သူကဆိုသည္။

ကုန္မ်ား ေစ်းကြက္တန္ဘိုး က်ဆင္းသြားျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဆန္တင္ပို႔မႈကို တ႐ုတ္အာဏာပိုင္မ်ားက ဖမ္းဆီးေနျခင္း ကလည္း ကုန္သည္မ်ားကို ထိခိုက္ေစသည္ဟု သူက ထပ္ေျပာ သည္။

တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔က ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၉ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္သည္။ ႏွစ္သစ္ကူးပိတ္ရက္လည္း ျဖစ္ သည့္အတြက္ ပံုမွန္အားျဖင့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ၎၏ ကုန္သြယ္ဘက္မ်ားၾကား နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ မႈ ေႏွးေကြးသြားေလ့ရွိသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ အဓိက ပို႔ကုန္မွာ စိုက္ပ်ိဳးေရးထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ခ်ည္ထည္မ်ား၊ ေဆးလိပ္၊ အရက္၊ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္မွ တရားမ၀င္ မူးယစ္ေဆး၀ါး ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ဓာတု ပစၥည္းမ်ားက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္သို႔ တင္သြင္းသည့္ အဓိက ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္။

တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားကို ဖမ္းဆီးေဖာ္ထုတ္ေနသည့္ မိုဘိုင္း အဖြဲ႔၏ ေခါင္းေဆာင္၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း ၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးရန္ႏိုင္ထြန္း ကလည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္မ်ားအတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးမွ ကုန္တင္ကား အေရအတြက္က်ဆင္းသြားေၾကာင္းကို အတည္ျပဳသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲအတြက္ ျပင္ ဆင္ေနသည့္ အတြက္ က်ဆင္းသြားရျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ေျပာသည္။

“အခုရက္ေတြထဲမွာ နယ္စပ္ စစ္ေဆးေရး စခန္းေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားေန တဲ့ ျမန္မာနဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ၂ ခုလံုးက ကုန္တင္ ကား အေရအတြက္ ေလ်ာ့က်သြား ခဲ့ပါတယ္။ အရင္က တေန႔ကို ကား စီးေရ ၁၅၀၀ ေလာက္ျဖတ္သြားရာကေန ၁၂၀၀ ေလာက္အထိ က်ဆင္းသြားပါတယ္” ဟု သူကဆိုသည္။

“မူဆယ္ လမ္းေၾကာင္းမွာ လံုၿခံဳေရး အေျခအေနေကာင္းေနဆဲပဲလို႔ က်ေနာ္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားအ၀င္ အထြက္ နည္းသြားရတာကေတာ့ တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ကူးေၾကာင့္ပါ” ဟု ဦးရန္ႏိုင္ထြန္းက ထပ္ေျပာ သည္။

လတ္တေလာတိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ နီးကပ္ေသာေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းသြားရသည့္ တရား၀င္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းတခု ရွိသည္ ဟု ဦးရန္ႏိုင္ထြန္းကေျပာ သည္။

“ေလာက္ကိုင္ ဧရိယာအတြင္းက ခ်င္းေရႊေဟာ္မွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စစ္ေဆးေရး စခန္းတခုရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမွာ မိုဘိုင္း အဖြဲ႔မရွိပါဘူး။ အခု ကုန္သြယ္ေရးလည္း ရပ္ထားပါတယ္” ဟု သူကေျပာသည္။

တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ တရား၀င္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္း ၄ ခုရွိသည္။ “အခု လကုန္၊ တ႐ုတ္ႏွစ္ သစ္ကူးၿပီးတဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ မူဆယ္-ေရႊလီ နယ္စပ္စခန္းမွာ ပံုမွန္အေျခ အေန ျပန္ျဖစ္လာမယ္ လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ထားပါတယ္” ဟု ဦးရန္ႏိုင္ထြန္းက ဆိုသည္။

မႏၲေလး မူဆယ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းသည္ တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ရာႏွင့္ ခ်ီ၍ ရရွိေနသည့္ အျပင္ ေမွာင္ခို ကုန္ပစၥည္းမ်ားသယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး အတြက္လည္း အေရးပါသည့္ လမ္းေၾကာင္း တခု ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အစိုးရ၏ မိုဘိုင္းအဖြဲ႕က မူဆယ္ၿမိဳ႕ အနီး တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ တေလွ်ာက္တြင္ ဖမ္းဆီးခဲ့ေသာ ေမွာင္ခို တင္သြင္း လာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ တန္ဘိုးက စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၇ သန္းခန္႔ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။

ဧရာဝတီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List