Friday, June 05, 2015

ေက်ာင္းသားသမဂၢ အဖြဲ႕ဝင္ မဝင္ ကိစၥ


“ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကိုုယ္စားလွယ္” အစား “ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္” ဆိုုျပီး ဥပေဒမွာ သံုုးစြဲဖိုု႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္ က ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဆိုုတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကန္႔ကြက္ျငင္းခံုုမႈ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုု ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သည္ေနရာမွာ ကန္႔ကြက္ၾကသူ ဒီမိုုေရာင္းရင္းတိုု႔ အေနနဲ႔ ပထမဆံုုး သတိျပဳမိဖိုု႔ လိုုတာက သည္ကိစၥဟာ တႏိုုင္ငံလံုုးနဲ႔ သက္ဆိုုင္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒကိုု ျပဌာန္းေနတာ ျဖစ္တယ္ (legistlation) ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ “တက္ၾကြလႈပ္ရွားမႈ” (activism) ကိုု အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတာ မဟုုတ္ပါဘူး။

ကန္႔ကြက္သူေတြ အေနနဲ႔ အျမင္ရွိၾကတာက ဒါဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကိုု ခ်ိဳးႏွိမ္တဲ့ သေဘာသက္ေရာက္တယ္လိုု႔ ျမင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုုသည္ကိစၥကိုု က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ တင္ျပ ေဆြးေႏြးရာမွာ က်ေနာ့္ ေဆြးေႏြးခ်က္ဟာ လက္ရွိ တိုုက္ပြဲဝင္ၾကတဲ့ “ေက်ာင္းသား သမဂၢ အဖြဲ႔” ကိုု တိုုက္ခိုုက္တာ မဟုုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသား သမဂၢပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္အဖြဲ႔ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူေတြဟာ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ လုုပ္ႏိုုင္တယ္ဆိုုတဲ့ (ပံုုမွန္ အေၾကာင္းျပလြယ္တဲ့) သံသယမ်ိဳးကိုု ေရွ႕တန္းတင္ဖို႔ ရယ္လည္း မဟုုတ္ပါ။ က်ေနာ္ အဓိက ေဖာ္ျပမွာက က်ေနာ္တိုု႔ဟာ “သမဂၢ” ဆိုုျပီး ဦးစားေပး ကိုုးကြယ္တဲ့ အေလ့အက်င့္မ်ိဳး၊ ကိုုယ္ႏိႈက္ကိုုက တရားမွ်တမႈ မရွိတဲ့ အျပဳအမူေတြ “တိုုက္ရိုုက္” ျဖစ္ထြန္းလာေစတတ္ေၾကာင္းကိုု ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဦးဆံုုး က်ေနာ္ ေဖာ္ျပလိုုတာက ဥပေဒျပဳမႈ ဆိုုတာဟာ ပဓာန အေျခခံအက်ဆံုုး အခ်က္တခုုမွာ လူလူခ်င္း စိတ္လိုုလက္ရ လြတ္လပ္စြာ ေပါင္းဖြဲ႔ႏိုုင္ျခင္း (free association) ကိုု ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။ ႏိုုင္ငံတခုုရဲ႕ ဥပေဒ အေဆာက္အဦ (legistlature) ဟာ တရားမွ်တတဲ့ စံနဳန္းထားေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း အမွန္တကယ္ ရွိမရွိ ဆိုုတာကိုု သိခ်င္ရင္ ၄င္းႏိုုင္ငံတြင္ ထြက္ရွိလာေသာ ဥပေဒတိုု႔သည္ လူလူခ်င္း ေပါင္းသင္းဖြဲ႔စည္းမႈကိုု လြတ္လပ္မႈ ရွိေအာင္ ရည္ရြယ္ဦးတည္ ခ်က္ရွိသလား မရွိသလား ဆိုုတာကိုု ၾကည့္ရုုံနဲ႔ တန္းသိႏိုုင္ပါတယ္။

စိတ္လိုုလက္ရ လြတ္လပ္စြာ ေပါင္းဖြဲ႔ႏိုုင္ျခင္း ဆိုုတာရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ဟာ ဘာလဲဆိုုရင္ ျခိ္မ္းေျခာက္ အၾကပ္ကိုုင္ျပီး ေပါင္းဖြဲ႔ခိုုင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒျပဌာန္းမႈ တခုုဟာ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံေပါင္းဖြဲ႔တဲ့ ကိစၥကိုု ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈ နဲ႔ ဖိအားေပးျပီး ေပါင္းဖြဲ႔ခိုုင္းတယ္ဆိုုရင္ ဒါဟာ တရားမွ်တမႈ စံႏႈန္းကိုု ခ်ိဳးေဖာက္ထားတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။

သည္မွာ က်ေနာ္တိုု႔ သတိထားရမယ့္ အခ်က္က ျခိမ္းေျခာက္ အၾကပ္ကိုုင္ျခင္းဆိုုတာ ရိုုက္မွႏွက္မွ ရယ္လိုု႔ မဟုုတ္ဘူး။ ‘နင္ ငါတိုု႔ အဖြဲ႔ထဲကိုု ဝင္ရင္ဝင္ မဝင္ရင္ နင့္မွာ ရစရာ ရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုုးရူံးသြားမယ္’ ဆိုုျပီး အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြကိုု အေကာင္အထည္ ေဖာ္ တည္ေဆာက္ တာဟာလည္း ပံုုစံကြက္ခ်ျပီး အၾကီးစား အၾကပ္ကိုုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ေျမသိမ္းခံ ေတာင္သူလယ္သမားေတြကိုု အစိုုးရက ေျပာမယ္။ “ဦးၾကီးတိုု႔ ၾကံ႔ခိုုင္ဖြံ႕ ျဖိဳးေရး အဖြဲ႔ ထဲကိုု ဝင္ၾကပါ။ ဒါမွ ဦးၾကီးတိုု႔ ေျမယာေတြ ျပန္ရဖိုု႔ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုုင္ပါ့မယ္” ဆိုပါစို႕။ ဘယ္ေလာက္ပင္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သံုုးႏႈန္းသံုုးႏႈန္း အႏွစ္သာရမွာ ဒါမ်ိဳးလုုပ္ရပ္ဟာ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ျခင္း ျဖစ္တယ္၊ တရားပ်က္ျပားမႈ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢကိုု ဝင္မွ ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္ျဖစ္မယ္ ဆိုုတာဟာ ျခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္မႈ လကၡဏာ လြႊမ္းမိုုးေနတာ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားတဦးခ်င္းရဲ႕ တန္ဖိုုးထက္ စုုေပါင္း သမဂၢ ဆိုုတာရဲ႕ တန္ဖိုုးကိုု ေရွ႕တန္းတင္တာ ျဖစ္တယ္။

“ဒီမုုိကေရစီ ပညာေရးစနစ္” ရယ္ေဟ့လုုိ႔ ဆိုုရင္ ဒီမိုုကေရစီ ႏိုုင္ငံေရးစနစ္ လိုုပဲ ပညာေရးေလာကရဲ႕ အေရးၾကီးဆံုုး လကၡဏာတန္ဖိုုးဟာ ေက်ာင္းသား တဦးခ်င္းစီရဲ႕ လြတ္လပ္ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒီမုုိကေရစီ ႏိုုင္ငံေရးစနစ္မွာ အေရးၾကီးဆံုုး ေသာ့ခ်က္လကၡဏာ ျဖစ္တဲ့ rule of law (တရားဥပေဒ စိုုးမိုုးေရး) ဆိုုတာ ဘာလဲ။ ဒႆနပညာရွင္ အင္မန္ႏူရယ္ကန္႔က ေျပာတာက “လူဟာ တရားဥပေဒက လြဲလိုု႔ ဘယ္သူ တဦးတေယာက္၏ မ်က္ႏွာကိုုမွ ၾကည့္စရာ မလိုုေတာ့ဘူး ဆိုုရင္ အဲသည္လူဟာ လြတ္လပ္ေတာ့တာပါပဲ” တဲ့။ လြတ္လပ္မႈ နဲ႔ တရားဥပေဒစိုုးမိုုးမႈ ဆိုုတာဟာ အဓိပၸါယ္ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ လူတဦးတေယာက္ဟာ အျခား လူတဦးတေယာက္၊ မည္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း တစံုုတရာရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုမွ ေမာ့ၾကည့္ေနစရာ မလိုုေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား တဦးခ်င္းစီဟာ ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္ျဖစ္ဖိုု႔ ၊ သိုု႔မဟုုတ္ “လံုုးဆိုုင္ရာ” သမဂၢ အဖြဲ႔တိုု႔က တဆင့္ခံလိုု႔ သာလွ်င္ မိမိ၏ တက္လမ္း၊ အခြင့္အေရးတိုု႔ကိုု ရွာေဖြႏိုုင္ပါလွ်င္ ၄င္း ပညာေရးေလာကဟာ လြတ္လပ္တယ္လိုု႔ မဆိုုႏိုုင္ဘူး၊ ၄င္း ပညာေရးေလာကမွာ တရားဥပေဒ စိုုးမိုုးျခင္း (rule of law) မရွိဘူး။

ေနာက္ အေရးၾကီးတဲ့ တခ်က္က အက်ိဳးစီးပြားျခင္း ျငိစြန္းမႈ (Conflict of interest) ျပႆနာ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ဆိုုတာ ဘာလိုု႔ ဖြဲ႔စည္း ရလဲ ဆိုုရင္ အဓိကအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားေရးရာ လႈပ္ရွားမႈေတြကိုု ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္တယ္။ သည္လိုုဆိုုလိုု႔ ေက်ာင္းသားဟာ ႏိုုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈေတြကိုု မေဆာင္ရြက္သင့္ဘူး လိုု႔ ေျပာတာမဟုုတ္ပါ။ ဥပမာ ကခ်င္စစ္ပြဲကိုု မေက်နပ္သူ ေက်ာင္းသားေတြ တဦးခ်င္း စုုေပါင္းလိုု႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ သမဂၢအလိုုက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စုုေပါင္း ကန္႔ကြက္မယ္။ ႏိုုင္ငံအတြက္ လိုုအပ္လာတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အေနနဲ႔ အတိုုင္းအတာ တစံုုတရာ အထိ ႏိုုင္ငံေရးတက္ၾကြမႈ ရွိတာဟာ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားဘဝနဲ႔ ႏိုုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ လုုပ္ေဆာင္ျခင္း ဆုုိတာဟာ အကန္႔အသတ္ ၾကီးမားစြာ ရွိပါတယ္။

တနည္းအားျဖင့္ ပညာသင္ဆဲ ေက်ာင္းသားဟာ အတန္းပညာကိုု လည္း အခ်ိန္ျပည့္လုုပ္၊ ႏိုုင္ငံေရးကိုုလဲ အခ်ိန္ျပည့္လုုပ္လိုု႔ မရပါဘူး။ ခင္ဗ်ားဟာ အတန္းပညာ သင္ယူေနဆဲ ျဖစ္ပါလ်က္ ႏိုင္ငံေရး ကိုု အခ်ိန္ျပည့္ လုုပ္ျပီ (ဥပမာအားျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ထဲ ဘတ္ဂ်က္ဆြဲဖိုု႔ အထိ ဝင္ပါတာမ်ိဳး) ဆိုုရင္ ခင္ဗ်ားဟာ ႏိုင္ငံေရးသမား လံုုးလံုုး ျဖစ္ျပီေလ။ ေက်ာင္းသားလိုု႔ ေခၚလိုု႔ မရေတာ့ဘူး။ အဓိက လုုပ္ေဆာင္တာက ႏိုုင္ငံေရးျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္ ဆိုုျပီး အမည္ခံယူ၊ ေက်ာင္းသားတပိုုင္း လုုပ္ေနရင္ ေက်ာင္းသားေတြ အၾကား ပညာေရးေလာကမွာ ႐ႈပ္ေထြးမႈ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္သလိုု ႏိုုင္ငံေရးေလာကဟာလည္း ခင္ဗ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ႐ႈပ္ေထြးကုုန္ပါ လိမ့္မယ္။ ဘာလိုု႔လဲ ဆိုုေတာ့ ႏိုုင္ငံေရး ဆိုုတာဟာ တႏိုုင္ငံလံုုး အေရးျဖစ္တယ္၊ ေက်ာင္းသားထုု အေရးသက္သက္ကိုု သီးသန္႔ ကြက္လုုပ္လိုု႔ မရဘူး။

သည္ေနရာမွာ ေဒၚစုုဟာ ႏိုုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ သူ႕ဖခင္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုု ေမြးဖြားေပးလိုုက္တဲ့ “ေက်ာင္းသားသမဂၢ” အစဥ္အလာကိုု မေလးစားရေကာင္းလား ဆိုုျပီး ျငိဳျငင္မႈ ျဖစ္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၊ က်ေနာ္တိုု႔ ေသခ်ာ စဥ္းစားပါ။ က်ေနာ္တိုု႔ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ဟာ ႏိုုင္ငံေရးကိုု “ေျခစံုုပစ္” ဝင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကိုုၾကီးႏုုတိုု႔ စတဲ့ တျခား အနာဂါတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာလည္း ႏိုုင္ငံေရးကိုု “ေျခစံုုပစ္” ဝင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားလည္းလုုပ္ ၊ ႏိုုင္ငံေရးသမားလည္း လုုပ္ဆိုုျပီး မရွင္းမလင္း လုုပ္ခဲ့တာ မဟုုတ္ဘူး။

ေနာက္ျပီး ႏိုုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ကိုု ဗမာႏိုုင္ငံလံုုး ဆိုုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢက ေမြးဖြားေပးလိုုက္တယ္ဆိုုတဲ့ အခ်က္ဟာ လူသိမ်ားတဲ့ အခ်က္ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒါဟာ တကယ္တမ္း စစ္ေဆးၾကည့္ရင္ အေၾကာင္း လံုုေလာက္မႈ မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လိုု႔လဲ ဆိုုေတာ့ ဗမာႏိုုင္ငံလံုုးဆိုုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢက မဟုုတ္ေပမယ့္ ႏိုုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ အဆင့္မွာ ရွိတဲ့ တျခားလူေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သခင္ကိုုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သခင္ျမ၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္စိုး စတဲ့ တျခား ႏိုုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္အဆင့္မွာ ရွိတဲ့ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံသူ သခင္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိဦးမယ္။

ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္လာရျခင္းဟာ အခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ပါဝင္ေနေပမယ့္ အဓိကအားျဖင့္ ႏိုုင္ငံေရးကိုု လုုပ္ခဲ့လိုု႔သာ ျဖစ္တယ္၊ အမွားေတြလည္း ရွိတယ္၊ ရိုုးေျဖာင့္ျခင္း မကြယ္ဝွက္ျခင္း၊ ေနာက္ျပီး ေခါင္းေဆာင္တေယာက္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုုက္တဲ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အျမင္ရွိျခင္း၊ အဲသလိုု အျမင္မ်ိဳး ရွိလာေအာင္ စာေတြ အမ်ားၾကီးဖတ္၊ ႏွိမ့္ခ်ဆည္းပူးျခင္း ဒါေတြက ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုုတဲ့အခ်က္ထက္ အမ်ားၾကီး ပိုုအေရးၾကီးတယ္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢတခုုကိုု ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္ဆိုုျပီး စပါယ္ရွယ္ပါဝါ ေပးတယ္ ဆိုုတာကိုုက နာမည္ကသာ လြတ္လပ္ေသာ သမဂၢ၊ တကယ့္ အႏွစ္သာရဟာ “ဗဟိုုျပဳ စနစ္” ကိုုပဲ ျပန္တည္ေဆာက္ေနမွာ စိုးရိမ္လိုု႔ ျဖစ္တယ္။ ဗဟိုုျပဳ စနစ္တိုုင္းမွာ ေနာက္ဆံုုး အင္အားၾကီးသူက အဖြဲ႔အစည္းကိုု လက္ဝါးၾကီးအုုပ္သြား ႏိုုင္တယ္။ ဘာျဖစ္လုုိ႔လဲဆိုုေတာ့ ပါဝါကိုု ခြဲထားဖိုု႔ မၾကိဳးစားထားခဲ့လိုု႔ ျဖစ္တယ္။ လူတဦးခ်င္း တန္ဖိုုးကိုု အေျခမခံခဲ့ လိုု႔ ျဖစ္တယ္။

သည္အခ်က္ေတြကိုု က်ေနာ္ ျပခဲ့လိုု႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ မတည္ေဆာက္သင့္ဘူးလိုု႔ က်ေနာ္ ေျပာေနတာ မဟုုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသားေလာကကိုု ဗဟိုု ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္း တခုုတည္းကိုုပဲ အထူးပါဝါေပးျပီး ဗဟိုုျပဳ တည္ေဆာက္ရင္ အာဏာရွင္စနစ္ နဲ႔ ဘာမွ မထူးဘူးလိုု႔ သတိထားမိရန္ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကက တကၠသိုုလ္တခုုမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢသာမက သူ႔ သန္ရာသန္ရာ စိတ္ဝင္စားမႈ အုုပ္စုုအလိုုက္ အဖြဲ႔ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိရပါမယ္။

၄င္း အဖြဲ႔အစည္းတိုု႔ဟာလည္း သူ႔နည္း သူ႔ဟန္နဲ႔ ၄င္းတိုု႔၏ ေက်ာင္းသားေရးဆိုုင္ရာ အက်ိဳးအျမတ္ကိုု ျပိဳင္ဖက္ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အတူ တြန္းတြန္းတိုုက္တိုုက္ တရားမွ်မွ်တတ၊ မည္သည့္ တဖြဲ႔ကမွ လက္ဝါးၾကီးအုုပ္ထား ႏုုိင္ျခင္း (monopoly) မရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာ ျဖစ္တည္ႏိုင္စြမ္း ရွိရပါမယ္။

အဲ  ႏိုုင္ငံေတာ္ အတြက္ ေက်ာင္းသားထုတရပ္လုံးအတြက္ လိုုအပ္လာျပီ ဆိုုရင္လည္း ၄င္း အဖြဲ႔ေတြ အားလံုုး ထြက္လာၾကျပီး အားလံုုး စုုရုုံးလိုု႔ တလံုုးတစည္းတည္း တိုုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ၾကရပါမယ္။

ဧရာဝတီ


No comments:

Post a Comment

My Blog List