ျပည္သူေတြအၾကား စိတ္၀င္စားမႈအမ်ားဆံုး သတင္းတစ္ခုကေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြရဲ႕ “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း” သတင္းပါ။ ေဒၚလာ ၁၅ ဘီလီယံေလာက္ရိွမယ့္ ေငြေၾကး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ အလြန္မ်ားျပားမယ့္ စီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုကို တုိင္းျပည္ကေရာ၊ စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းရွင္ႀကီးေတြကေတာင္ မသိတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုကို တိတ္တဆိတ္လက္သိပ္ထိုး လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးလိုက္ျပီ ဆုိတဲ့အခါ ေ၀ဖန္သံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဆူပြက္သြားခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး ၾသဂုတ္ လ ၂၈ ရက္ ညမွာေတာ့ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀က္ဘ္ဆိုက္ကတစ္ဆင့္ “ရန္ကုန္ တိုင္း အစိုးရအဖဲြ႔ရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္” ဆိုတာ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ရဲ႕ ဆိုလို ရင္းကေတာ့ “မၾကာမီ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ပြင့္လင္းျမင္သာစြာျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း Developer တင္ဒါေခၚယူျခင္းကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ အားလုံးပူးေပါင္းပါ၀င္ႏိုင္သည့္ အခြင့္ အလမ္းမ်ားကို ဖန္တီးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပအပ္ပါသည္”ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းကိစၥ ဒီေလာက္နဲ႔ၿပီးသြားသင့္ သလား၊ ဘာေတြသင္ခန္းစာယူၿပီး ဆက္လုပ္သင့္ သလဲဆိုတာ ေဆြးေႏြးပါ့မယ္။
ရန္ကုန္တုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြတင္ျပတဲ့ “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္” စီမံကိန္းဆိုတာ အလြန္ႀကီးက်ယ္ ဆိုးရြားလွ တဲ့ မ႐ိုးသားမႈႀကီးတစ္ခုလို႔ ေျပာရင္ရႏုိင္ပါတယ္။ သူက ေငြေရးေၾကးေရးပိုင္းမွာပါ စိတ္ခ်ရပါတယ္ဆိုတဲ့ “ျမန္မာ့ေစတနာၿမိဳ႕သစ္ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ” ဆိုတာကို သတင္းေထာက္ေတြ လိုက္ၿပီး စံုစမ္းေတာ့ ကုမၸဏီရဲ႕ လိပ္စာဟာ ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕သစ္မွာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကုမၸဏီမွတ္ပံုတင္စာရင္းက လိပ္စာအတုိင္း သြားၾကည့္ေတာ့ ဘာ႐ံုးခန္းမွ မရွိပါဘူး။ မွတ္တမ္းေဖာ္ျပခ်က္အရ ကုမၸဏီရဲ႕ မတည္ရင္းႏွီးေငြက က်ပ္သန္း ၁,၀၀၀ ျဖစ္ၿပီး ကနဦးထည့္၀င္ေငြက က်ပ္သန္း ၇၀ ပဲ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
က်ပ္သန္း ၇၀ ဆိုတာ က်ပ္ ေငြသိန္း ၇၀၀ ပါ။ ရန္ကုန္မွာ ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္း ကြန္ဒို တုိက္ခန္း တစ္ခန္းေတာင္ မ၀ယ္ႏုိင္တဲ့ ေငြပမာဏ ေသးေသးေလးပါ။ ဒီေလာက္ ေငြပမာဏပဲ ထည့္၀င္ထားတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုက ေဒၚလာ ၁၅ ဘီလီယံ၊ က်ပ္ေငြနဲ႔ဆို ဘီလ်ံေပါင္း ၁၅,၀၀၀ ေလာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရမယ့္ စီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုကို ဘယ္လိုမွ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏုိင္ဘူးဆိုတာ ရွင္းေနပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဒါဟာ တကယ့္အျဖစ္မွန္ကို ဖံုးကြယ္ထားတဲ့၊ ျပည္သူလူထုနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားထားတဲ့ တင္ျပမႈ တစ္ခုဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျငင္းႏုိင္ပါဘူး။ ေကာင္းပါၿပီ။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးျမင့္ေဆြ ဘယ္ေလာက္ပဲ႐ိုးသားမႈ မရွိပါေစ၊ သမၼတဦးသိန္းစိန္နဲ႔ သူ႔အစိုးရက ဘယ္လိုအေရးယူမႈမွ လုပ္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ျပည္သူအားလံုး၊ ႏုိင္ငံေရးသမားအားလံုး၊ စီးပြားေရးသမားအားလံုး သိေနၾကပါတယ္။ ဒါကို ဒီအတိုင္းထား
လိုက္ၾကေတာ့မလား။
တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြ အဲဒီလိုလုပ္ကိုင္ခဲ့တာဟာ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ ကိစၥေတြ၊ ႀကီးမားတဲ့ တင္ဒါေခၚယူမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိက်တဲ့ဥပေဒ ျပ႒ာန္းထားတာမ်ဳိး မရွိလို႔ပါ။ တကယ္ေတာ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္က ခန္႔အပ္ထားတဲ့ တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ ေယာက္ဟာ ဦးျမင့္ေဆြလိုပဲ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပါ။ သိပ္အထူးအဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္အာဏာရွင္ေခတ္ကအတိုင္း လုပ္ငန္း ေဆာင္တာေတြကို ဘာပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိတဲ့ တင္ဒါေခၚယူမႈေတြမွ မလုပ္ဘဲ ကိုယ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့လုပ္ငန္း
ရွင္ေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ခ်ေပးေနၾကတာပါ။ ပူပူေႏြးေႏြးနမူနာလည္း ရွိပါတယ္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေမာင္အုန္းခန္႔အပ္ခံရတဲ့အခါ သူ႔ကို အစိုးရအဖဲြ႕က ျပည္ေထာင္စု အထူးရန္ပံုေငြ က်ပ္ ၁၅ ဘီလီယံေလာက္ ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ဖို႔၊ တံတားေတြ ေဆာက္ဖို႔ စသျဖင့္ပါ၀င္ပါတယ္။ အဲလိုမ်ားျပားလွတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ေငြေၾကးေတြနဲ႔ စီမံကိန္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ ဘာပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိတဲ့ တင္ဒါမွ မေခၚပါဘူး။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ၀န္ႀကီးေတြဟာ သူတို႔နဲ႔နီးစပ္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုပဲ မင္းက ေက်ာင္းဘယ္ႏွေက်ာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ဘယ္
ေလာက္၊ မင္းက အေဆာက္အအုံဘယ္ႏွခု ဘတ္ဂ်က္ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး ခဲြေ၀ေပးလိုက္ၾကတာပါပဲ။ ဒီလိုဥပမာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အခု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြဟာ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရသစ္လက္ထက္ ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ အႀကီးဆံုးလို႔ ဆိုႏုိင္တဲ့ ၿမိဳ႕သစ္ေဖာ္ထုတ္ေရးစီမံကိန္းႀကီးကို အရင္ေခတ္ကအတိုင္း ထင္သလို လုပ္လိုက္ေတာ့မွ ျပႆနာႀကီးၿပီး တုိင္းျပည္က ဂ႐ုျပဳမိတဲ့အဆင့္ ေရာက္သြားတာပါ။
ဒါကို စနစ္တက်မျပဳျပင္ရင္ ေနာက္ပိုင္းအဲလိုျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးႀကံဳၾကရပါဦးမယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဖဲြ႔စည္းပံု ျပင္ေရးကိစၥမွာ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္တိုးေပးေရး ကိစၥႀကီးကလည္း ပါေနလို႔ပါ။ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ပိုေပးလိုက္ရင္၊ အဲဒီလုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိက်တဲ့ ဥပေဒျပ႒ာန္း ခ်က္နဲ႔ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မရွိရင္ အရင္စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ကအတိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ ထင္သလိုခ်ယ္လွယ္လုပ္ကိုင္ၾကပါဦးမယ္။ ဒါကိုစနစ္တက် ျပန္သံုးသပ္ကာကြယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။
ဒီအတြက္ စီမံကိန္းေတြေဖာ္ေဆာင္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရ မယ္၊ဘယ္လိုတင္ဒါေတြ ေခၚယူရမယ္ဆိုတာ ဥပေဒတိတိက်က် ျပ႒ာန္းထားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒ အေပၚမွာမွ ေငြေၾကးပမာဏ ဘယ္ေလာက္ဆုိရင္ တင္ဒါကို ဘယ္ပံုစံေခၚယူရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ဗဟိုအစိုးရ အဖဲြ႔က တိက်တဲ့ နည္းဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းေပးထားရပါမယ္။ အေသးစိတ္စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ေပးထား ရပါမယ္။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာမွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရမယ္၊ တင္ဒါေတြေခၚရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းလုပ္ရမယ္ ေျပာဆုိေနေပမယ့္ ဒါဟာ သူတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ က ခံယူထားလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း ၀န္ႀကီးဌာနတခ်ဳိ႕ကေန က်ပ္ေငြ သိန္းဆယ္ဂဏန္းေလာက္ေတာင္ မရွိတဲ့ ၀ယ္ယူမႈေတြကို သတင္းစာေတြထဲကေန ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းတင္ဒါေခၚယူျပေနေပမယ့္ တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္အစိုးရေတြရဲ႕ ပမာဏႀကီးမားတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးေတြကုိေတာ့ ဘာတင္ဒါစနစ္၊ ဘာပြင့္လင္းၿမင္သာမႈမွမရွိဘဲ ကိုယ့္လူနဲ႔ကိုယ္ စခန္းသြားေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြ မျပဳျပင္ႏိုင္ခဲ့ရင္ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ အစိုးရအဖဲြ႔ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ ထိခိုက္ နစ္နာေနရဦးမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရလည္း အရွက္ခဲြခံေနရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂတိလိုက္ စားမႈေတြကို မတားဆီးႏုိင္မယ့္အျပင္ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီတုိင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ အစိုးရေတြဆိုတာ အရင္ အာဏာရွင္ေခတ္က ပံုစံအတိုင္း လုပ္ေနၾကတာပါပဲဆိုၿပီး အဆိုးျမင္ေနၾကတာကိုလည္း ေခ်ဖ်က္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment