အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးေရးဦးတည္တဲ့ ဒုတိယအႀကိဳညႇိႏိႈင္းပဲြ ကို NNER (ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ကြန္ယက္) ကိုယ္စားလွယ္ေတြအပါအ ဝင္ ေက်ာင္းသားကုိယ္စား လွယ္ေတြနဲ႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ေဖေဖၚဝါရီလ (၉) ရက္ တနလၤာေန႔က်ရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေတြ႔ဆံုၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒီကေန႔ ေန႔လည္(၂)နာရီမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန႐ံုးမွာ က်င္းပမယ့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အႀကိဳညႇိႏိႈင္း ပဲြမွာေက်ာင္းသားသပိတ္ေကာ္မတီက ကိုယ္စား လွယ္ သံုးဦး၊ NNER ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးနဲ႔ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက တာဝန္ရွိသူေတြ ေဆြးေႏြးၾကမွာပါ။ ပ်က္သြားတဲ့ေနျပည္ေတာ္ေဆြးေႏြးပဲြလို မျဖစ္ေစဖို႔ ဦးတည္ေဆြးေႏြးမွာျဖစ္ေၾကာင္း NNER ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္ေျပာပါတယ္။
“ေဆြးေႏြးပဲြျပန္ျဖစ္ဖို႔၊ ေနာက္ ေနရာ၊ ေနရာကိုလည္း ရန္ကုန္မွာလုပ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ တင္ျပသြားပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အရင္တေခါက္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးပဲြမွာ ေနျပည္ေတာ္မွာ အဆင္မေျပျဖစ္ ခဲ့တယ္။ သြားေရးလာေရးအဆင္မေျပျဖစ္တယ္။ တည္းဖို႔ ခိုဖို႔ အဆင္မေျပျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီတေခါက္ေတာ့ ရန္ကုန္မွာလုပ္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့
တင္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီကိစၥလည္း ထပ္ေဆြးေႏြး ဖို႔ပါ။ ေဆြးေႏြးပဲြမွာ
ဘယ္ႏွစ္ဦးပါရမယ္ ဆိုတာလည္း ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးသြားမယ္။ ေနာက္ ေဆြးေႏြးပဲြက
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိဖို႔ က်ေနာ္တို႔ လိုလားပါတယ္။
သတင္းမီဒီယာေတြေရွ႕ေမွာက္မွာ၊ ေနာက္ ေလ့လာတဲ့သူေတြေရွ႕ေမွာက္မွာ
ေဆြးေႏြးတာျဖစ္သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ တင္ျပထားတာေတြ ရွိပါတယ္။”
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကေန ေဖေဖၚဝါရီလ (၇)ရက္ စေနေန႔မွာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ေတြေတာင္းဆို ခ်က္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ NNER နဲ႔ ဆက္လက္ညႇိႏႈိင္းေနၿပီး အတတ္ႏိုင္ဆံုးေျပလည္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ေန တယ္လို႔ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့သလို ျမန္မာ့အသံနဲ႔႐ုပ္ျမင္သံၾကားက စေနေန႔က ထုတ္လႊင့္ခဲ့ တဲ့ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကိုကိုကေတာ့ ေနာက္ကြယ္ကႀကိဳးကိုင္ေန တဲ့အဖဲြ႔အ စည္းေတြကို ေဖၚထုတ္အေရးယူသြားမွာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့တာပါ။
ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႕ သူတိုလိုလားတဲ့ ပညာေရးကိစၥတခုကိုပဲ ၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္းေတာင္းဆိုေနတာမို႕ ဒီအေျခအေနအတြက္ စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္မိ တယ္လို႕ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကေျပာပါတယ္။
“ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့အရိပ္အေယာင္ေတြ ေတြ႔တယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြ ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ႀကိဳးကိုင္ေနသူေတြရွိတယ္၊ စသျဖင့္ေပါ့။ ေက်ာင္းသားမဟုတ္တဲ့သူေတြပါဝင္တယ္၊ မိဘေတြ စိုးရိမ္တယ္ ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိးေတြက အထိတ္တလန္႔ျဖစ္စရာေတြ ပါလာၿပီ။ အဲဒါကေတာ့ စိုးရိမ္စ ရာေကာင္းတယ္။ မေန႔တုန္းက က်ေနာ္တို႔ NNER နဲ႔ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ပူးတဲြသတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြလုပ္တယ္။
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကေန ေဖေဖၚဝါရီလ (၇)ရက္ စေနေန႔မွာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ေတြေတာင္းဆို ခ်က္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ NNER နဲ႔ ဆက္လက္ညႇိႏႈိင္းေနၿပီး အတတ္ႏိုင္ဆံုးေျပလည္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ေန တယ္လို႔ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့သလို ျမန္မာ့အသံနဲ႔႐ုပ္ျမင္သံၾကားက စေနေန႔က ထုတ္လႊင့္ခဲ့ တဲ့ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကိုကိုကေတာ့ ေနာက္ကြယ္ကႀကိဳးကိုင္ေန တဲ့အဖဲြ႔အ စည္းေတြကို ေဖၚထုတ္အေရးယူသြားမွာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့တာပါ။
ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႕ သူတိုလိုလားတဲ့ ပညာေရးကိစၥတခုကိုပဲ ၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္းေတာင္းဆိုေနတာမို႕ ဒီအေျခအေနအတြက္ စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္မိ တယ္လို႕ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကေျပာပါတယ္။
“ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့အရိပ္အေယာင္ေတြ ေတြ႔တယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြ ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ႀကိဳးကိုင္ေနသူေတြရွိတယ္၊ စသျဖင့္ေပါ့။ ေက်ာင္းသားမဟုတ္တဲ့သူေတြပါဝင္တယ္၊ မိဘေတြ စိုးရိမ္တယ္ ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိးေတြက အထိတ္တလန္႔ျဖစ္စရာေတြ ပါလာၿပီ။ အဲဒါကေတာ့ စိုးရိမ္စ ရာေကာင္းတယ္။ မေန႔တုန္းက က်ေနာ္တို႔ NNER နဲ႔ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ပူးတဲြသတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြလုပ္တယ္။
အဲဒီသတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြမွာ
ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ေတြက သူတို႔ သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပ တဲ့ရည္ရြယ္ ခ်က္က
ပညာေရးဥပေဒျပင္ဖုိ႔ျဖစ္တယ္။ သပိတ္ေမွာက္ရတဲ့ သပိတ္ေကာ္မတီကလည္း
ေက်ာင္းသားေတြ အစည္းအေဝးကေန သူတို႔ကို တင္ေျမႇာက္လုိက္တာျဖစ္တယ္။
ေက်ာင္းသားထုအစည္းအေဝးက သူတို႔ ကို ေပးအပ္လုိက္တဲ့တာဝန္က
ပညာေရးဥပေဒျပင္ဖို႔ကိစၥပဲပါတယ္။ ဒီကိစၥပဲ လုပ္မယ္၊ တျခားကိစၥေတြ မပါဘူးဆိုတာ
သူတို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ NNER ကလည္း ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုတဲ့ ပညာေရးဥပေဒျပင္ ဖို႔အခ်က္ေတြကို NNER က ပါဝင္ေဆြးေႏြးဖို႔ပဲ။ ဒီအေပၚမွာ ပညာေရး ဥပေဒ ကိစၥမွာပဲ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းလိုက္လို႔ရတယ္။ အစုိးရဘက္ က အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တျခားမဆုိင္တာေတြ၊ စြပ္စဲြတာမ်ဳိးေတြ ရွိလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အျမင္မွာ ႐ႈပ္ေထြးစ ရာေတြ၊ မရွင္းတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။
သူတို႔လာတဲ့လမ္းတေလွ်ာက္မွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြက ဆူပူတာ ဘာမွမရွိခဲ့ဘူး။ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ပဲေလ။ စုိးရိမ္စရာလည္းမရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေရာက္တဲ့ေနရာတိုင္းက ရြာေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြ က ေက်ာင္း သားေတြကို လႈိက္လႈိက္ လွဲလွဲ ႀကိဳၾကတယ္။ ေကၽြးေမြးၾကတယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ တယ္။ အဲဒီလို အခါမ်ဳိးမွာ ေက်ာင္းသားေတြကို အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေစေအာင္ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေဆြးေႏြးပဲြကို အျမန္ဆံုးလုပ္ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆို တဲ့အခ်က္ေတြကို ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္လုိက္ရင္ ေျပလည္ႏုိင္စရာ တယ္။”
ေမး။ ။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတာင္းဆိုတဲ့ ဒီဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအခ်က္မွာ သူတို႔ ဘာလို႔ လက္မခံႏုိင္စရာ ရွိေနလဲ၊ ေက်ာင္းသားေတြက အဓိကျပင္ဆင္ဖို႔ေျပာတဲ့အခ်က္ေတြ က်မတို႔ သိရပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕အသံုးစရိတ္ ဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ ၂၀ % အထိကို ပညာေရးအတြက္ လ်ာထားဖို႔၊ ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့ေနာ္- ဆရာ၊ အဲဒီမွာ အဓိက အႀကိတ္အနယ္ညႇိႏႈိင္းရမယ့္အခ်က္ေတြေပါ့ေလ၊ ရွင္းျပလို႔ရမလားဆရာ့။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အျမင္က ဒီ ေတာင္းဆိုခ်က္ ၁၁ ခ်က္က ဘာမွ မလုိက္နာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ပညာေရး ျပဳျပင္ေရး လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ တေန႔က အႀကိဳညႇိႏႈိင္းပဲြမွာ ဝန္ႀကီးဦးသန္႔ရွင္း နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ္အလြတ္ သေဘာေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ဘက္က ခက္ခဲေနတဲ့အခ်က္က ဘ႑ာေရး ကိစၥလို႔ ေျပာတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုထားတာက ညႇိႏႈိင္းေရးအသံုး စရိတ္က တႏိုင္ငံလံုးအသံုး စရိတ္ထက္ ၂၀ % ရွိရမယ္လို႔ ေတာင္းဆိုထား တာျဖစ္တယ္။ အစိုးရဘက္က အဲဒါ ခက္ခဲေနပံုရတယ္၊ ၾကည့္ရတာ။ က်ေနာ့ အျမင္ေတာ့ ကုလသမဂၢေနၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံတုိင္း၊ ႏုိင္ငံတုိင္းရဲ႕ပညာေရးအသံုး စရိတ္က တႏိုင္ငံလံုးအသံုးစရိတ္ထက္ ၁၅% ကေန ၂၀ % ရွိရမယ္လို႔ ကုလသမဂၢဘက္က ႏုိင္ငံတကာျပဳလုပ္တဲ့ အစည္းအေဝးမွာ သေဘာတူခဲ့တာပဲ။ ဗမာအစိုးရလည္းပါတယ္။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ အစိုးရ ဘက္က အနိမ့္ဆံုးေတာ့ ၁၅ % ေတာ့ သေဘာတူႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ထင္တယ္။
သေဘာတူသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကုလသမဂၢမွာ သေဘာတူခဲ့လို႔။ ေက်ာင္း သားေတြက ၁၅ ကေန ၂၀ မွာ အျမင့္ဆံုးကိုေတာင္းဆို ထားတယ္။ အစိုးရဘက္က ၁၅ အထိ လိုက္ေလ်ာ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပလည္ႏုိင္ စရာရွိတယ္။
မူလဥပေဒမွာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ အမ်ားအျပားရွိေနသလို ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈနဲ႔တင္းက်ပ္ထားၿပီး ပညာေရးလြတ္လပ္ ခြင့္မရွိတာေၾကာင့္ ဒီဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေက်ာင္း သားေတြက ေတာင္းဆိုေနတာျဖစ္တယ္လို႔ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္ကေျပာသြားပါတယ္။
VOA
“က်ေနာ္တို႔ NNER ကလည္း ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုတဲ့ ပညာေရးဥပေဒျပင္ ဖို႔အခ်က္ေတြကို NNER က ပါဝင္ေဆြးေႏြးဖို႔ပဲ။ ဒီအေပၚမွာ ပညာေရး ဥပေဒ ကိစၥမွာပဲ ညႇိႏႈိင္းေျဖရွင္းလိုက္လို႔ရတယ္။ အစုိးရဘက္ က အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တျခားမဆုိင္တာေတြ၊ စြပ္စဲြတာမ်ဳိးေတြ ရွိလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အျမင္မွာ ႐ႈပ္ေထြးစ ရာေတြ၊ မရွင္းတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။
သူတို႔လာတဲ့လမ္းတေလွ်ာက္မွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြက ဆူပူတာ ဘာမွမရွိခဲ့ဘူး။ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ပဲေလ။ စုိးရိမ္စရာလည္းမရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေရာက္တဲ့ေနရာတိုင္းက ရြာေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြ က ေက်ာင္း သားေတြကို လႈိက္လႈိက္ လွဲလွဲ ႀကိဳၾကတယ္။ ေကၽြးေမြးၾကတယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ တယ္။ အဲဒီလို အခါမ်ဳိးမွာ ေက်ာင္းသားေတြကို အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေစေအာင္ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေဆြးေႏြးပဲြကို အျမန္ဆံုးလုပ္ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆို တဲ့အခ်က္ေတြကို ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္လုိက္ရင္ ေျပလည္ႏုိင္စရာ တယ္။”
ေမး။ ။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတာင္းဆိုတဲ့ ဒီဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအခ်က္မွာ သူတို႔ ဘာလို႔ လက္မခံႏုိင္စရာ ရွိေနလဲ၊ ေက်ာင္းသားေတြက အဓိကျပင္ဆင္ဖို႔ေျပာတဲ့အခ်က္ေတြ က်မတို႔ သိရပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ တုိင္းျပည္ရဲ႕အသံုးစရိတ္ ဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ ၂၀ % အထိကို ပညာေရးအတြက္ လ်ာထားဖို႔၊ ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့ေနာ္- ဆရာ၊ အဲဒီမွာ အဓိက အႀကိတ္အနယ္ညႇိႏႈိင္းရမယ့္အခ်က္ေတြေပါ့ေလ၊ ရွင္းျပလို႔ရမလားဆရာ့။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အျမင္က ဒီ ေတာင္းဆိုခ်က္ ၁၁ ခ်က္က ဘာမွ မလုိက္နာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ပညာေရး ျပဳျပင္ေရး လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ တေန႔က အႀကိဳညႇိႏႈိင္းပဲြမွာ ဝန္ႀကီးဦးသန္႔ရွင္း နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ္အလြတ္ သေဘာေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ဘက္က ခက္ခဲေနတဲ့အခ်က္က ဘ႑ာေရး ကိစၥလို႔ ေျပာတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုထားတာက ညႇိႏႈိင္းေရးအသံုး စရိတ္က တႏိုင္ငံလံုးအသံုး စရိတ္ထက္ ၂၀ % ရွိရမယ္လို႔ ေတာင္းဆိုထား တာျဖစ္တယ္။ အစိုးရဘက္က အဲဒါ ခက္ခဲေနပံုရတယ္၊ ၾကည့္ရတာ။ က်ေနာ့ အျမင္ေတာ့ ကုလသမဂၢေနၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံတုိင္း၊ ႏုိင္ငံတုိင္းရဲ႕ပညာေရးအသံုး စရိတ္က တႏိုင္ငံလံုးအသံုးစရိတ္ထက္ ၁၅% ကေန ၂၀ % ရွိရမယ္လို႔ ကုလသမဂၢဘက္က ႏုိင္ငံတကာျပဳလုပ္တဲ့ အစည္းအေဝးမွာ သေဘာတူခဲ့တာပဲ။ ဗမာအစိုးရလည္းပါတယ္။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ အစိုးရ ဘက္က အနိမ့္ဆံုးေတာ့ ၁၅ % ေတာ့ သေဘာတူႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ထင္တယ္။
သေဘာတူသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကုလသမဂၢမွာ သေဘာတူခဲ့လို႔။ ေက်ာင္း သားေတြက ၁၅ ကေန ၂၀ မွာ အျမင့္ဆံုးကိုေတာင္းဆို ထားတယ္။ အစိုးရဘက္က ၁၅ အထိ လိုက္ေလ်ာ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပလည္ႏုိင္ စရာရွိတယ္။
မူလဥပေဒမွာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ အမ်ားအျပားရွိေနသလို ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈနဲ႔တင္းက်ပ္ထားၿပီး ပညာေရးလြတ္လပ္ ခြင့္မရွိတာေၾကာင့္ ဒီဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေက်ာင္း သားေတြက ေတာင္းဆိုေနတာျဖစ္တယ္လို႔ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္ကေျပာသြားပါတယ္။
VOA
No comments:
Post a Comment