ဆႏၵျပေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြ ဦးေဆာင္ၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕ကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ခ်ီတက္လာတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္း၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ခ်ီတက္လာေန တဲ့ ဧရာဝတီ သပိတ္စစ္ေၾကာင္း၊ ေျမလတ္ေဒသ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ခ်ီတက္လာတဲ့ ေျမလတ္ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ခ်ီတက္လာတဲ့ ထားဝယ္သပိတ္စစ္ေၾကာင္းတို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈဟာ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ျပန္႔လာေနပါတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံမႈကိုလည္း တခဲနက္ ရရွိလ်က္ ရွိပါတယ္။
ဒီလိုလႈပ္ရွားမႈထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ၊ ကူညီပံ့ပိုးေပးသူေတြရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ သေဘာ ထား၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ အခက္အခဲေတြ အေၾကာင္းကို ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ဆလိုင္းသန္႔စင္နဲ႔ ထက္ႏိုင္ေဇာ္တို႔က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါ တယ္။
မစုပံုခ်စ္
(မသန္စြမ္းေက်ာင္းသူ)
Su Pon Chit“ဒီပညာေရးဥပေဒမွာ မသန္စြမ္းေတြအတြက္ ဒီထက္ပိုၿပီး ထည့္သြင္းေရးဆြဲေပးဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါ တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး အေသးစိတ္ေရးဆြဲထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းတာေတြ လုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒမွာ မသန္စြမ္းေတြအတြက္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားတာ ၁ ခ်က္ပဲ၊ Special Education (အထူးပညာေရး) ဆိုတဲ့ ၁ ခ်က္ပဲ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ က်မတို႔က Special Education ကို မေတာင္းဆိုခဲ့ပါ ဘူး။ လိုလည္း မလိုခ်င္ပါဘူး။ က်မတို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာက လူတိုင္း အက်ံဳးဝင္ ပညာေရး All Inclusive Education ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒဟာ Mother Law (မူရင္းဥပေဒ) ကို အေျခခံထားတာေၾကာင့္ နည္းဥပေဒ က်မွ ျပင္မယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ Mother Law (ပင္မဥပေဒ) မွာတင္ Special Education မဟုတ္ဘဲ All Inclusive Education ျဖစ္ဖို႔၊ Mainstream Education (ပင္မပညာေရး) ထဲမွာ မသန္စြမ္းေတြပါ ပါဝင္ၿပီးပညာ သင္ၾကားႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး ျဖစ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကိုေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မွပဲ လုပ္ပါ။ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူး ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တို႔အတြက္ကို ခ်န္ထားလိုက္ပါ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ ၁၁ ခ်က္ထဲမွာလည္း အဲဒီ ၁ ခ်က္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ဒါကို အျမန္ဆံုး လုပ္ေပးသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။
အခု ပါဝင္တာက က်ေနာ့္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အိမ္ရွင္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ တဦးတေယာက္ဆႏၵ နဲ႔ ေထာက္ခံပါဝင္တာပါ။ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ဝန္းရံေပးတဲ့ သေဘာပါ။ ျမန္မာျပည္က ပညာေရးနဲ႔ ဩစေၾတးလ်မွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ပညာေရး ဘာကြာသလဲဆိုေတာ့ ဒီမွာက ႏႈတ္တိုက္က်က္ရတဲ့ ပညာေရးျဖစ္တဲ့အတြက္ စာေမး ပြဲေအာင္ ဖို႔ကိုပဲ အဓိကထားၾကတယ္။ ဒါမွလည္း မိဘကို တဖက္တလမ္းကေန ေက်းဇူးဆပ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက စာေတြပဲ က်က္ၿပီး စာေမးပြဲေတြပဲ ေျဖေနရတယ္။
မစုပံုခ်စ္
(မသန္စြမ္းေက်ာင္းသူ)
Su Pon Chit“ဒီပညာေရးဥပေဒမွာ မသန္စြမ္းေတြအတြက္ ဒီထက္ပိုၿပီး ထည့္သြင္းေရးဆြဲေပးဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါ တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး အေသးစိတ္ေရးဆြဲထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းတာေတြ လုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒမွာ မသန္စြမ္းေတြအတြက္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားတာ ၁ ခ်က္ပဲ၊ Special Education (အထူးပညာေရး) ဆိုတဲ့ ၁ ခ်က္ပဲ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ က်မတို႔က Special Education ကို မေတာင္းဆိုခဲ့ပါ ဘူး။ လိုလည္း မလိုခ်င္ပါဘူး။ က်မတို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာက လူတိုင္း အက်ံဳးဝင္ ပညာေရး All Inclusive Education ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒဟာ Mother Law (မူရင္းဥပေဒ) ကို အေျခခံထားတာေၾကာင့္ နည္းဥပေဒ က်မွ ျပင္မယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ Mother Law (ပင္မဥပေဒ) မွာတင္ Special Education မဟုတ္ဘဲ All Inclusive Education ျဖစ္ဖို႔၊ Mainstream Education (ပင္မပညာေရး) ထဲမွာ မသန္စြမ္းေတြပါ ပါဝင္ၿပီးပညာ သင္ၾကားႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး ျဖစ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကိုေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မွပဲ လုပ္ပါ။ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူး ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တို႔အတြက္ကို ခ်န္ထားလိုက္ပါ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ ၁၁ ခ်က္ထဲမွာလည္း အဲဒီ ၁ ခ်က္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ဒါကို အျမန္ဆံုး လုပ္ေပးသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။
အခု ပါဝင္တာက က်ေနာ့္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အိမ္ရွင္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ တဦးတေယာက္ဆႏၵ နဲ႔ ေထာက္ခံပါဝင္တာပါ။ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ဝန္းရံေပးတဲ့ သေဘာပါ။ ျမန္မာျပည္က ပညာေရးနဲ႔ ဩစေၾတးလ်မွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ပညာေရး ဘာကြာသလဲဆိုေတာ့ ဒီမွာက ႏႈတ္တိုက္က်က္ရတဲ့ ပညာေရးျဖစ္တဲ့အတြက္ စာေမး ပြဲေအာင္ ဖို႔ကိုပဲ အဓိကထားၾကတယ္။ ဒါမွလည္း မိဘကို တဖက္တလမ္းကေန ေက်းဇူးဆပ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက စာေတြပဲ က်က္ၿပီး စာေမးပြဲေတြပဲ ေျဖေနရတယ္။
အဲဒီေတာ့ Critical Thinking (ေဝဖန္ဆန္းစစ္ ေတြးေတာ ျခင္း) မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ဟိုမွာက်ေတာ့ စာေမးပြဲဆို တာ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ Critical Thinking အရသြားတာ။ လက္ေတြ႔လုပ္ငန္းေတြလည္း ပါဝင္ေတာ့ အရမ္းကိုကြာပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒ စထြက္လာတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ လ ကတည္းက က်ေနာ္ ေျပာ ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ ၁၁ ခ်က္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ မသန္စြမ္းေတြကို ခ်န္လွပ္ မထားခဲ့ဘဲ ထည့္သြင္းေပးတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားထုႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္”
မအိမြန္ဘိုဘို
(အဂၤလိပ္စာအထူးျပဳ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသူ၊ ပုသိမ္တကၠသိုလ္)
Ei Mon Bo Bo“ပညာေရးစနစ္မွာ ဘာကို စိတ္အပ်က္ ဆံုးလဲဆိုေတာ့ ဘာမွမေရရာတဲ့ အာမခံခ်က္ မရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေနတာကို စိတ္အပ်က္ဆံုးပါပဲ။ အခု ေက်ာင္းတက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ ဘြဲ႔ရတဲ့အထိက လူငယ္ေတြအတြက္ ခြန္အားအရွိဆံုး၊ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဆံုး၊ ဥာဏ္ အေကာင္းဆံုး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအရွိဆံုး အရြယ္ေတြ မွာ ပညာေရးစနစ္က မေကာင္းေတာ့ သမီးတို႔ လူငယ္ေတြဘဝက အလကား အခ်ိန္ေတြ ျပဳန္းတီးကုန္တယ္။ သမီးတို႔ကေတာ့ ကိုယ္သြားမယ့္ လမ္းေၾကာင္းကို ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ အတိုင္းပဲ ေရာက္ေအာင္သြားမယ္။ အစိုးရဘက္က အၾကမ္းဖက္လာခဲ့လို႔ ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕ေတြ က်ဆံုးသြားခဲ့ရင္ေတာင္ က်န္ေနေသးတဲ့လူေတြ ဆက္လုပ္သြားၾကမွာပါ။ သမီးကေတာ့ ဒီတိုက္ပြဲ ၿပီးမွပဲ အိမ္ျပန္မယ္”
ေမာင္အာကာေအာင္
(အဏၰဝါသိပၸံအထူးျပဳ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသား၊ ပုသိမ္တကၠသိုလ္)
“ဒီသပိတ္ထဲမွာ ပါဖို႔အတြက္ က်ေနာ့္မိဘေတြကို ေျပာျပတယ္။ သူတို႔က ဒီလုပ္ရပ္က မွန္တယ္ ဆိုတာ လည္း သိတယ္။ မြန္ျမတ္တယ္ ဆိုတာလည္း သူတို႔ လက္ခံတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္သပိတ္ထဲမွာ ပါတာကို မတားဘူး။ က်ေနာ္က ဘြဲ႔ရၿပီးရင္ အလုပ္ေပးမယ့္လူရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ခ်ိဳ႕တဲ့ေတာ့ ပညာသင္စရိတ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ တက္ေနရတာေလ။ အဲဒီ ပညာသင္စရိတ္ ေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ ဂ်ာမနီက အလွဴရွင္က အလုပ္ေပးမယ္ ေျပာထားတယ္။ အခု ကေတာ့ သပိတ္ထဲမွာ ပါလာေတာ့ အဲဒီအေျခအေနေတြ မေရမရာေတာ့ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ တကယ္လို႔ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြကို စာေမးပြဲေျဖခြင့္ မပိတ္ပင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ စာေမးပြဲ ျပန္ေျဖမယ္။ ဘြဲ႔ရေအာင္လုပ္မယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ ဘဝကိုရပ္တည္မယ္။ အခု သပိတ္တိုက္ပြဲထဲ ဝင္လာတာက ေနာင္လာေနာက္သား ကေလးေတြ အတြက္ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ခံစားဖို႔ လံုးဝမစဥ္းစားပါဘူး။ ခံစားဖို႔လည္း မမီပါဘူး။ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းသြားလို႔ ေနာင္ကေလးေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိသြားရင္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ပင္ပန္းရက်ိဳး၊ ေပးဆပ္ရက်ိဳး နပ္တယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္။
မအိမြန္ဘိုဘို
(အဂၤလိပ္စာအထူးျပဳ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသူ၊ ပုသိမ္တကၠသိုလ္)
Ei Mon Bo Bo“ပညာေရးစနစ္မွာ ဘာကို စိတ္အပ်က္ ဆံုးလဲဆိုေတာ့ ဘာမွမေရရာတဲ့ အာမခံခ်က္ မရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေနတာကို စိတ္အပ်က္ဆံုးပါပဲ။ အခု ေက်ာင္းတက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ ဘြဲ႔ရတဲ့အထိက လူငယ္ေတြအတြက္ ခြန္အားအရွိဆံုး၊ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဆံုး၊ ဥာဏ္ အေကာင္းဆံုး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအရွိဆံုး အရြယ္ေတြ မွာ ပညာေရးစနစ္က မေကာင္းေတာ့ သမီးတို႔ လူငယ္ေတြဘဝက အလကား အခ်ိန္ေတြ ျပဳန္းတီးကုန္တယ္။ သမီးတို႔ကေတာ့ ကိုယ္သြားမယ့္ လမ္းေၾကာင္းကို ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ အတိုင္းပဲ ေရာက္ေအာင္သြားမယ္။ အစိုးရဘက္က အၾကမ္းဖက္လာခဲ့လို႔ ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕ေတြ က်ဆံုးသြားခဲ့ရင္ေတာင္ က်န္ေနေသးတဲ့လူေတြ ဆက္လုပ္သြားၾကမွာပါ။ သမီးကေတာ့ ဒီတိုက္ပြဲ ၿပီးမွပဲ အိမ္ျပန္မယ္”
ေမာင္အာကာေအာင္
(အဏၰဝါသိပၸံအထူးျပဳ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသား၊ ပုသိမ္တကၠသိုလ္)
“ဒီသပိတ္ထဲမွာ ပါဖို႔အတြက္ က်ေနာ့္မိဘေတြကို ေျပာျပတယ္။ သူတို႔က ဒီလုပ္ရပ္က မွန္တယ္ ဆိုတာ လည္း သိတယ္။ မြန္ျမတ္တယ္ ဆိုတာလည္း သူတို႔ လက္ခံတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္သပိတ္ထဲမွာ ပါတာကို မတားဘူး။ က်ေနာ္က ဘြဲ႔ရၿပီးရင္ အလုပ္ေပးမယ့္လူရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ခ်ိဳ႕တဲ့ေတာ့ ပညာသင္စရိတ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ တက္ေနရတာေလ။ အဲဒီ ပညာသင္စရိတ္ ေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ ဂ်ာမနီက အလွဴရွင္က အလုပ္ေပးမယ္ ေျပာထားတယ္။ အခု ကေတာ့ သပိတ္ထဲမွာ ပါလာေတာ့ အဲဒီအေျခအေနေတြ မေရမရာေတာ့ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ တကယ္လို႔ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားေတြကို စာေမးပြဲေျဖခြင့္ မပိတ္ပင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ စာေမးပြဲ ျပန္ေျဖမယ္။ ဘြဲ႔ရေအာင္လုပ္မယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ ဘဝကိုရပ္တည္မယ္။ အခု သပိတ္တိုက္ပြဲထဲ ဝင္လာတာက ေနာင္လာေနာက္သား ကေလးေတြ အတြက္ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ခံစားဖို႔ လံုးဝမစဥ္းစားပါဘူး။ ခံစားဖို႔လည္း မမီပါဘူး။ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းသြားလို႔ ေနာင္ကေလးေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိသြားရင္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ပင္ပန္းရက်ိဳး၊ ေပးဆပ္ရက်ိဳး နပ္တယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္။
လမ္းတေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕ေတြမွာလည္း ပညာေရးစနစ္ မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းကို ျပည္သူေတြကို က်ေနာ္တို႔ ရွင္းျပတယ္။ ျပည္သူေတြကလည္း လက္ခံၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြကို ဝမ္းသာအားရကို ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္စား၊ သူတို႔သားသမီးေတြ ကိုယ္စား က်ေနာ္တို႔က ေရွ႕ကေန လုပ္ေဆာင္ေပးေနတယ္ ဆိုတာကို လည္း နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကတယ္။
စားေရးေသာက္ေရး၊ ေနေရးထိုင္ေရး အားလံုးအဆင္ေျပေအာင္ ျပည္သူေတြက ဝိုင္းဝန္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ တယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း အရမ္းေက်းဇူးတင္သလို အရမ္းလည္း ဝမ္းသာမိပါ တယ္”
ဦးပညာသီဟ
(သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဓမၼခြန္အား ေက်ာင္းတိုက္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္)
Monk“ဦးပၪၥင္းတို႔အဖြဲ႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ရက္ေလာက္ကမွ ရန္ကုန္က ဆင္းလာတာ။ ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ မေကြး၊ သစ္ရာေကာက္မွာ ပူးေပါင္းၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လိုက္လာတာ အခုေတာ့ ဆတ္သြားကို ေရာက္ေနၿပီ။ အခုဆို လမ္းေလွ်ာက္လာတာ ၂ ရက္ ရွိၿပီ။ အခု စစ္ေၾကာင္းခ်ီလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဦးပၪၥင္းတို႔ ဆိုတာ က ဟိုး ၂၀ဝ၇ ေရြဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ကာလကတည္းက သိလာတာ။ အဲဒီတုန္းကလည္း ေက်ာင္း သားေတြကပဲ ဦးပဥၥင္းတို႔ကို ဝန္းရံတာေလ။ က်န္းမာေရးေရာ၊ ဘာေရာ အစအဆံုး သူတို႔ပဲ လိုက္ျပဳစုတာကိုး ။ အခုသူတို႔ ကိစၥက်ေတာ့လည္း ဦးပၪၥင္းတို႔က ဒီမွာ လာၿပီး ဝန္းရံေပးရတာေပါ့။ က်ေရာက္လာတဲ့ ေဘး အႏၱရာယ္ေတြနဲ႔ တျခားကိစၥေတြကေန ကာကြယ္ေပးရေအာင္ပါ။ အခု သူတို႔ (အစိုးရ) ဝါဒ ျဖန္႔ေန တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာေတြကို ျပည္သူေတြသိေအာင္ ဦးပဥၥင္းတို႔က လိုက္ေျပာရတာေတြ ရွိတယ္။ ဒီလူ ေတြဟာ ေက်ာင္းသား အမွန္အကန္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြ လိုက္ရွင္းေနရတယ္။
ဦးပၪၥင္းက ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ပဲေလ။ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းဖို႔ မလိုဘူး။ အဲဒီအတြက္ လည္း ဘာျပႆနာမွ မရွိပါဘူး။ အားလံုး ဘုန္းႀကီး အပါ အဝင္ ၂၅ ပါး ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားကိစၥကို ဝင္ပါရမယ္၊ မပါရဘူးဆိုတာက က်ဳပ္တို႔က အၾကမ္းဖက္ေနတာမွ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔လည္း အၾကမ္းဖက္ေန တာ မဟုတ္ဘူး။ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်ေနလို႔ ေတာင္းဆိုေနၾကပါ။ ဦးပၪၥင္းတို႔က အင္အားျဖည့္ေပးတယ္။ ဝန္းရံေပးတယ္။ ပညာေရး စနစ္ဆိုတာ ဦးပၪၥင္းတို႔ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးနဲ႔ ဆိုင္တယ္ေလ။ အခု ေက်ာင္း သားေတြကိုတင္ ဝန္းရံေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ပညာေရးစနစ္ကိုပါ ဝန္းရံေပးေနတာ။ ေက်ာင္းသားေတြက သူတို႔ ဥပေဒ မဆြဲခင္ကတည္းက ဒါေတြ၊ ဒါေတြ လိုခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ေတာင္းထားတာေလ။ သူတို႔က ဒါေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သူတို႔ဆြဲခ်င္သလို ဆြဲလိုက္ တာကိုး။ ရန္ကုန္အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္မွာပါ”
ဦးေအာင္ေဇာ္မိုး
(ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ခံ)
U Aung Zaw Moe“အစ္ကိုကေတာ့ ျပည္သူတေယာက္ အေနနဲ႔ ဝန္းရံတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒီသပိတ္ထဲ ကို ေတာင္တြင္းႀကီးကေန လိုက္လာတာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြကို သစ္ရာေကာက္မွာ သြားႀကိဳတယ္။ အခုအထိလည္း လိုက္ေနတုန္းပဲ။ ဆက္လိုက္၊ မလိုက္ကေတာ့ အေျခ အေနအရပဲ။ အခုေတာ့ ေက်ာင္း သားေတြကို ဝန္းရံ ေပးထားတယ္။ ၿပီးရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရာျပည့္ပြဲအတြက္ နတ္ေမာက္ကို ျပန္သြားရဦးမွာ ။ ေက်ာင္းသားေတြကို လာႀကိဳတဲ့အထဲမွာ ပင္စင္စား အၿငိမ္းစားေတြလည္း ပါတယ္။ လူငယ္ေတြလည္း ပါတယ္။ ေတာင္တြင္းႀကီး တၿမိဳ႕လံုးပဲ ေျပာပါေတာ့။ အကုန္လံုး ဝန္းရံၾကေပမယ့္ အၾကမ္းဖက္ခံရမွာေတာ့ စိုးရိမ္တယ္။ ဒါက အစ္ကိုတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္၊ အနာဂတ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြေလ။ ဒီကိစၥက မိသားစုတိုင္းနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္တယ္ေလ။ မိသားစုတိုင္းမွာ ပညာေရးဆိုတာနဲ႔ မျဖစ္မေန ပတ္သက္ေနတာပဲ။ အိမ္ေထာင္စုတိုင္းမွာ ကေလးေမြးၿပီးတာနဲ႔ ေက်ာင္းထားဖို႔စစဥ္းစားရေတာ့ေလ ။ ေက်ာင္းသားဆိုတာက မူႀကိဳကေန တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ရတဲ့အထိ၊ လုပ္ငန္းခြင္ကို ဝင္တဲ့အထိ မိသားစုတိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ေနတာပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အမ်ိဳးသား ပညာေရးကိစၥဟာ ျဖစ္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနတယ္လို႔ အစ္ကိုတို႔ ခံယူထားတယ္။ သူတို႔ကို စျမင္ကတည္းက ရင္ထဲမွာ ဆို႔ေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အစ္ကို႔သား ကိုယ္တိုင္လည္း ရန္ကုန္မွာ တကၠသိုလ္ တက္ေနတာ။ ကိုယ့္သား အရြယ္ေလးေတြ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ ဒီလို လုပ္ေနတာ ျမင္ေတာ့ မ်က္ရည္လည္ေအာင္အထိ အစ္ကိုတို႔ ခံစားရတယ္”
ေဒၚလွေအး
(ဆတ္သြားရြာသူ)
Daw Hla Aye“အန္တီတို႔မွာလည္း သားသမီးေတြ ရွိတာေပါ့။ အန္တီတို႔ သာသမီးေတြလည္း ေက်ာင္း တက္ေနၾကတယ္။ က်ဴရွင္တက္မွ စာေမးပြဲ ေအာင္မွာေလ။ ဒီကိစၥက အန္တီတို႔ တႏိုင္ငံလံုး ျဖစ္ေနတာေလ။ အခု ကေလးေတြကိုျမင္ေတာ့ အန္တီတို႔ သာသမီးေတြကို ျမင္ေယာင္ၿပီး မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိပါတယ္။ ဒီမွာလာတဲ့ ေက်ာင္းသားပရိသတ္ကို ႀကိဳဆိုေနတာ။ ေကြ်းေမြး ဧည့္ခံေရးမွာလည္း အန္တီတို႔ ပါတယ္။ ရွိရွိသမွ်လူေတြ အကုန္လံုး ထြက္လာတာပဲ။ ကေလး၊ လူႀကီး အကုန္လံုး လာႀကိဳတာပဲ။ ရြာထဲမွာ လူကို မရွိေတာ့ဘူး ထင္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မွာ စိတ္ပူေနတာ။ အခုေတာ့ ရဲေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ တျခားတဖက္ကို ထြက္သြားတာ ေတြ႔တယ္။ ဒီမွာ ဘာမွမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဦးပညာသီဟ
(သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဓမၼခြန္အား ေက်ာင္းတိုက္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္)
Monk“ဦးပၪၥင္းတို႔အဖြဲ႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ရက္ေလာက္ကမွ ရန္ကုန္က ဆင္းလာတာ။ ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ မေကြး၊ သစ္ရာေကာက္မွာ ပူးေပါင္းၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လိုက္လာတာ အခုေတာ့ ဆတ္သြားကို ေရာက္ေနၿပီ။ အခုဆို လမ္းေလွ်ာက္လာတာ ၂ ရက္ ရွိၿပီ။ အခု စစ္ေၾကာင္းခ်ီလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဦးပၪၥင္းတို႔ ဆိုတာ က ဟိုး ၂၀ဝ၇ ေရြဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ကာလကတည္းက သိလာတာ။ အဲဒီတုန္းကလည္း ေက်ာင္း သားေတြကပဲ ဦးပဥၥင္းတို႔ကို ဝန္းရံတာေလ။ က်န္းမာေရးေရာ၊ ဘာေရာ အစအဆံုး သူတို႔ပဲ လိုက္ျပဳစုတာကိုး ။ အခုသူတို႔ ကိစၥက်ေတာ့လည္း ဦးပၪၥင္းတို႔က ဒီမွာ လာၿပီး ဝန္းရံေပးရတာေပါ့။ က်ေရာက္လာတဲ့ ေဘး အႏၱရာယ္ေတြနဲ႔ တျခားကိစၥေတြကေန ကာကြယ္ေပးရေအာင္ပါ။ အခု သူတို႔ (အစိုးရ) ဝါဒ ျဖန္႔ေန တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာေတြကို ျပည္သူေတြသိေအာင္ ဦးပဥၥင္းတို႔က လိုက္ေျပာရတာေတြ ရွိတယ္။ ဒီလူ ေတြဟာ ေက်ာင္းသား အမွန္အကန္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြ လိုက္ရွင္းေနရတယ္။
ဦးပၪၥင္းက ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ပဲေလ။ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းဖို႔ မလိုဘူး။ အဲဒီအတြက္ လည္း ဘာျပႆနာမွ မရွိပါဘူး။ အားလံုး ဘုန္းႀကီး အပါ အဝင္ ၂၅ ပါး ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားကိစၥကို ဝင္ပါရမယ္၊ မပါရဘူးဆိုတာက က်ဳပ္တို႔က အၾကမ္းဖက္ေနတာမွ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔လည္း အၾကမ္းဖက္ေန တာ မဟုတ္ဘူး။ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်ေနလို႔ ေတာင္းဆိုေနၾကပါ။ ဦးပၪၥင္းတို႔က အင္အားျဖည့္ေပးတယ္။ ဝန္းရံေပးတယ္။ ပညာေရး စနစ္ဆိုတာ ဦးပၪၥင္းတို႔ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးနဲ႔ ဆိုင္တယ္ေလ။ အခု ေက်ာင္း သားေတြကိုတင္ ဝန္းရံေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ပညာေရးစနစ္ကိုပါ ဝန္းရံေပးေနတာ။ ေက်ာင္းသားေတြက သူတို႔ ဥပေဒ မဆြဲခင္ကတည္းက ဒါေတြ၊ ဒါေတြ လိုခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ေတာင္းထားတာေလ။ သူတို႔က ဒါေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သူတို႔ဆြဲခ်င္သလို ဆြဲလိုက္ တာကိုး။ ရန္ကုန္အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္မွာပါ”
ဦးေအာင္ေဇာ္မိုး
(ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ခံ)
U Aung Zaw Moe“အစ္ကိုကေတာ့ ျပည္သူတေယာက္ အေနနဲ႔ ဝန္းရံတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒီသပိတ္ထဲ ကို ေတာင္တြင္းႀကီးကေန လိုက္လာတာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြကို သစ္ရာေကာက္မွာ သြားႀကိဳတယ္။ အခုအထိလည္း လိုက္ေနတုန္းပဲ။ ဆက္လိုက္၊ မလိုက္ကေတာ့ အေျခ အေနအရပဲ။ အခုေတာ့ ေက်ာင္း သားေတြကို ဝန္းရံ ေပးထားတယ္။ ၿပီးရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရာျပည့္ပြဲအတြက္ နတ္ေမာက္ကို ျပန္သြားရဦးမွာ ။ ေက်ာင္းသားေတြကို လာႀကိဳတဲ့အထဲမွာ ပင္စင္စား အၿငိမ္းစားေတြလည္း ပါတယ္။ လူငယ္ေတြလည္း ပါတယ္။ ေတာင္တြင္းႀကီး တၿမိဳ႕လံုးပဲ ေျပာပါေတာ့။ အကုန္လံုး ဝန္းရံၾကေပမယ့္ အၾကမ္းဖက္ခံရမွာေတာ့ စိုးရိမ္တယ္။ ဒါက အစ္ကိုတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္၊ အနာဂတ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြေလ။ ဒီကိစၥက မိသားစုတိုင္းနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္တယ္ေလ။ မိသားစုတိုင္းမွာ ပညာေရးဆိုတာနဲ႔ မျဖစ္မေန ပတ္သက္ေနတာပဲ။ အိမ္ေထာင္စုတိုင္းမွာ ကေလးေမြးၿပီးတာနဲ႔ ေက်ာင္းထားဖို႔စစဥ္းစားရေတာ့ေလ ။ ေက်ာင္းသားဆိုတာက မူႀကိဳကေန တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ရတဲ့အထိ၊ လုပ္ငန္းခြင္ကို ဝင္တဲ့အထိ မိသားစုတိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ေနတာပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အမ်ိဳးသား ပညာေရးကိစၥဟာ ျဖစ္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနတယ္လို႔ အစ္ကိုတို႔ ခံယူထားတယ္။ သူတို႔ကို စျမင္ကတည္းက ရင္ထဲမွာ ဆို႔ေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အစ္ကို႔သား ကိုယ္တိုင္လည္း ရန္ကုန္မွာ တကၠသိုလ္ တက္ေနတာ။ ကိုယ့္သား အရြယ္ေလးေတြ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ ဒီလို လုပ္ေနတာ ျမင္ေတာ့ မ်က္ရည္လည္ေအာင္အထိ အစ္ကိုတို႔ ခံစားရတယ္”
ေဒၚလွေအး
(ဆတ္သြားရြာသူ)
Daw Hla Aye“အန္တီတို႔မွာလည္း သားသမီးေတြ ရွိတာေပါ့။ အန္တီတို႔ သာသမီးေတြလည္း ေက်ာင္း တက္ေနၾကတယ္။ က်ဴရွင္တက္မွ စာေမးပြဲ ေအာင္မွာေလ။ ဒီကိစၥက အန္တီတို႔ တႏိုင္ငံလံုး ျဖစ္ေနတာေလ။ အခု ကေလးေတြကိုျမင္ေတာ့ အန္တီတို႔ သာသမီးေတြကို ျမင္ေယာင္ၿပီး မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိပါတယ္။ ဒီမွာလာတဲ့ ေက်ာင္းသားပရိသတ္ကို ႀကိဳဆိုေနတာ။ ေကြ်းေမြး ဧည့္ခံေရးမွာလည္း အန္တီတို႔ ပါတယ္။ ရွိရွိသမွ်လူေတြ အကုန္လံုး ထြက္လာတာပဲ။ ကေလး၊ လူႀကီး အကုန္လံုး လာႀကိဳတာပဲ။ ရြာထဲမွာ လူကို မရွိေတာ့ဘူး ထင္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မွာ စိတ္ပူေနတာ။ အခုေတာ့ ရဲေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ တျခားတဖက္ကို ထြက္သြားတာ ေတြ႔တယ္။ ဒီမွာ ဘာမွမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အခု ေက်ာင္းသား ေတြက လမ္းရဲ႕ေျမာက္ဘက္ကို သြားေနတာ။ ရဲေတြက လမ္းရဲ႕ေတာင္ဘက္ကို ထြက္ သြားတာေတြ႕တယ္။ အန္တီတို႔ရြာမွာ မွည့္တေပါက္ မစြန္းေစရဘူး။ အန္တီတို႔ ရြာနားမွာျဖစ္တဲ့ ကိစၥ၊ အန္တီတို႔ အကုန္ တာဝန္ယူတယ္။ အန္တီတို႔ အသက္နဲ႔လည္းၿပီး ကာကြယ္ေပးသြားမယ္။ အန္တီတို႔က ပညာေရးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သင္ခ်င္တယ္။ ဘယ္လို ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ိဳးမွ မလိုခ်င္ဘူး။ အဲဒီေလာက္ပဲ အန္တီ ေျပာႏိုင္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြေၾကာင့္ ပညာေရး ပိုေကာင္းလာမယ္လို႔ ထင္တယ္။ အန္တီတို႔ ရပ္ရြာအေနနဲ႔လည္း အဲဒီလို အျမင္အယူအဆေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္”
မဆုရတနာျမင့္
(အဂၤလိပ္စာအထူးျပဳ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသူ၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္)
Su Yadanar Myint“အဓိကကေတာ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိၿပီး မွ်တတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲတရပ္ ျဖစ္ေစခ်င္ တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဘက္က လိုခ်င္တာကို တိတိက်က် ေတာင္းဆိုထားတယ္။ အစိုးရဘက္ကလည္း ကတိတည္စြာနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ေပးႏိုင္မယ့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲကေန ရလဒ္ေကာင္းေတြ ထြက္လာၿပီးေတာ့ က်မတို႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျပည့္ဝသြားဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္။ အစိုးရဘက္က အၾကမ္းဖက္တာေတြကေတာ့ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ သူတို႔က ရန္ကုန္အဝင္မွာ တားဆီးမယ္လို႔လည္း သတင္းၾကားထားတယ္ေလ။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ နည္းနည္း စိတ္လႈပ္ရွားမႈရွိတယ္။ ကိုယ္ေတြကလည္း ရန္ကုန္အထိ ေရာက္ေအာင္သြားၾကမွာဆိုေတာ့ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းအရေတာ့ ျဖစ္လာသမွ် ရင္ဆိုင္သြားဖို႔ ျပင္ဆင္ထားတယ္။ ျပန္လွည့္ဖို႔ေတာ့ စဥ္းစားမထားဘူး။ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ မရမခ်င္း၊ ဒီသပိတ္တိုက္ပြဲ မၿပီး မခ်င္း ဆက္ၿပီးတိုက္ပြဲဝင္ေနမွာပါ”
ကိုေအာင္ေနပိုင္
(ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီဝင္၊ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔၊)
(နည္းပညာတကၠသိုလ္၊ စတုတၳႏွစ္၊ မိတၳီလာ)
Ko Nay Aung Paingအခုက ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို လက္ေတြ႕ တကယ္ အေကာင္အ ထည္ ေဖာ္ရဲ႕လားဆိုတဲ့ကိစၥ ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ တကယ္ စိတ္ရင္းေစတနာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဥပေဒကို ဥပေဒနဲ႔အညီ တကယ္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီလို မလုပ္ခဲ့လို႔ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ လမ္းေဘးေတြမွာ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ အသက္ျပည့္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတာ။ မသင္မေနရ ပညာေရးဆိုၿပီး ဥပေဒျပဌာန္းထား ၿပီးေတာ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ျပႆနာကို မေျဖရွင္းႏိုင္ေတာ့ ဒီဥပေဒက မသက္ေရာက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
အဓိက က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့အပိုင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က ႐ိုး႐ိုးသားသား ေတာင္းဆို တယ္။ ပညာေရးမွာ လြတ္လပ္ေနေစခ်င္လို႔၊ ပညာေရးကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီခ်င္လို႔။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနတာ ျပည္သူလည္း သိတယ္၊ အစိုးရလည္း သိတယ္။ က်ေနာ္ တို႔ ေက်ာင္းသားေတြက ခံစားေနရ သူေတြျဖစ္ေတာ့ အသိဆံုးပဲ။ ပညာေရးက အစမ္းသပ္ခံ ျဖစ္ေနရတာ။ အဲဒါကို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ မိဘ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီပညာေရးစနစ္ ေကာင္းရင္ေတာ့ ငါ့တို႔သားသမီးေတြ၊ မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ သင္ၾကားရတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံ၊ က်ေနာ္တို႔အ တြက္ေရာ ေကာင္းမယ္ဆိုတာ သိထားသင့္တယ္။
မပိုပို
(ေက်ာင္းသားသပိတ္အဖြဲ႕ဝင္)
(သမိုင္းအထူးျပဳ၊ တတိယႏွစ္၊ ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္)
Ma Po Poဆရာသမဂၢေတြကေတာ့ က်မတို႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး အေထာက္ အကူ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္တဲ့ဟာမွာလည္း တေထာင့္တေနရာကေန တာဝန္ယူ ေျဖ ရွင္းေပးခဲ့တယ္။ က်မတို႔မွာ ဆရာတိုင္း၊ ဆရာတိုင္းကို ဒီလိုပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ လက္ရွိမွာ ဆရာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ပဲ ဆရာသမဂၢထဲမွာ ပါၾကတယ္။ က်န္တာက အစိုးရဘက္မွာ ရပ္တည္ေနၾကတာ။
က်မတို႔ဘက္ကေတာ့ မရမခ်င္းသြားမွာပဲ။သူတို႔ ဘယ္လိုပဲ တားဆီးေနပါေစ။ က်မတို႔က ေတာ့ အဆံုးစြန္ အထိ ေမွ်ာ္မွန္းထားတယ္။ ေနာက္မွာ ေတာင္သာၿမိဳ႕ မွာ ေတြ႕ခဲ့တာထက္ ဆိုးေကာင္းဆိုးႏိုင္ပါတယ္။ က်မတို႔ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီ ကခ်တဲ့ လမ္းေၾကာင္းအေနာက္ကို လိုက္ပါမွာပါ။
ဧရာ၀တီ
မဆုရတနာျမင့္
(အဂၤလိပ္စာအထူးျပဳ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသူ၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္)
Su Yadanar Myint“အဓိကကေတာ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိၿပီး မွ်တတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲတရပ္ ျဖစ္ေစခ်င္ တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဘက္က လိုခ်င္တာကို တိတိက်က် ေတာင္းဆိုထားတယ္။ အစိုးရဘက္ကလည္း ကတိတည္စြာနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ေပးႏိုင္မယ့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲကေန ရလဒ္ေကာင္းေတြ ထြက္လာၿပီးေတာ့ က်မတို႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျပည့္ဝသြားဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္။ အစိုးရဘက္က အၾကမ္းဖက္တာေတြကေတာ့ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ သူတို႔က ရန္ကုန္အဝင္မွာ တားဆီးမယ္လို႔လည္း သတင္းၾကားထားတယ္ေလ။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ နည္းနည္း စိတ္လႈပ္ရွားမႈရွိတယ္။ ကိုယ္ေတြကလည္း ရန္ကုန္အထိ ေရာက္ေအာင္သြားၾကမွာဆိုေတာ့ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းအရေတာ့ ျဖစ္လာသမွ် ရင္ဆိုင္သြားဖို႔ ျပင္ဆင္ထားတယ္။ ျပန္လွည့္ဖို႔ေတာ့ စဥ္းစားမထားဘူး။ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ မရမခ်င္း၊ ဒီသပိတ္တိုက္ပြဲ မၿပီး မခ်င္း ဆက္ၿပီးတိုက္ပြဲဝင္ေနမွာပါ”
ကိုေအာင္ေနပိုင္
(ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီဝင္၊ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔၊)
(နည္းပညာတကၠသိုလ္၊ စတုတၳႏွစ္၊ မိတၳီလာ)
Ko Nay Aung Paingအခုက ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကို လက္ေတြ႕ တကယ္ အေကာင္အ ထည္ ေဖာ္ရဲ႕လားဆိုတဲ့ကိစၥ ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ တကယ္ စိတ္ရင္းေစတနာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဥပေဒကို ဥပေဒနဲ႔အညီ တကယ္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီလို မလုပ္ခဲ့လို႔ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ လမ္းေဘးေတြမွာ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ အသက္ျပည့္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတာ။ မသင္မေနရ ပညာေရးဆိုၿပီး ဥပေဒျပဌာန္းထား ၿပီးေတာ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ျပႆနာကို မေျဖရွင္းႏိုင္ေတာ့ ဒီဥပေဒက မသက္ေရာက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
အဓိက က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့အပိုင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က ႐ိုး႐ိုးသားသား ေတာင္းဆို တယ္။ ပညာေရးမွာ လြတ္လပ္ေနေစခ်င္လို႔၊ ပညာေရးကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီခ်င္လို႔။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနတာ ျပည္သူလည္း သိတယ္၊ အစိုးရလည္း သိတယ္။ က်ေနာ္ တို႔ ေက်ာင္းသားေတြက ခံစားေနရ သူေတြျဖစ္ေတာ့ အသိဆံုးပဲ။ ပညာေရးက အစမ္းသပ္ခံ ျဖစ္ေနရတာ။ အဲဒါကို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ မိဘ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီပညာေရးစနစ္ ေကာင္းရင္ေတာ့ ငါ့တို႔သားသမီးေတြ၊ မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ သင္ၾကားရတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံ၊ က်ေနာ္တို႔အ တြက္ေရာ ေကာင္းမယ္ဆိုတာ သိထားသင့္တယ္။
မပိုပို
(ေက်ာင္းသားသပိတ္အဖြဲ႕ဝင္)
(သမိုင္းအထူးျပဳ၊ တတိယႏွစ္၊ ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္)
Ma Po Poဆရာသမဂၢေတြကေတာ့ က်မတို႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး အေထာက္ အကူ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္တဲ့ဟာမွာလည္း တေထာင့္တေနရာကေန တာဝန္ယူ ေျဖ ရွင္းေပးခဲ့တယ္။ က်မတို႔မွာ ဆရာတိုင္း၊ ဆရာတိုင္းကို ဒီလိုပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ လက္ရွိမွာ ဆရာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ပဲ ဆရာသမဂၢထဲမွာ ပါၾကတယ္။ က်န္တာက အစိုးရဘက္မွာ ရပ္တည္ေနၾကတာ။
က်မတို႔ဘက္ကေတာ့ မရမခ်င္းသြားမွာပဲ။သူတို႔ ဘယ္လိုပဲ တားဆီးေနပါေစ။ က်မတို႔က ေတာ့ အဆံုးစြန္ အထိ ေမွ်ာ္မွန္းထားတယ္။ ေနာက္မွာ ေတာင္သာၿမိဳ႕ မွာ ေတြ႕ခဲ့တာထက္ ဆိုးေကာင္းဆိုးႏိုင္ပါတယ္။ က်မတို႔ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီ ကခ်တဲ့ လမ္းေၾကာင္းအေနာက္ကို လိုက္ပါမွာပါ။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment