Thursday, February 12, 2015

တိုင္းရင္းသားလူငယ္မ်ား၏ ျပည္ေထာင္စု စကားသံ

ဒီကေန႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ ရက္မွာ က်ေရာက္တဲ့ ၆၈ ႏွစ္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသ အသီးသီးက လက္လွမ္းမီသမွ် တိုင္းရင္းသားလူငယ္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ စကားသံေတြကို စုစည္း တင္ဆက္လိုက္ပါ တယ္။
မိစြယ္တာ (မြန္လူငယ္ကြန္ရက္အဖြဲ႔ )

“တိုင္းရင္းသားေတြ စည္းလံုးညီညြတ္မွ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ရွိမယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ မတူကြဲျပားမႈေတြရွိတယ္၊ ဘာသာစကား၊ စာေပ၊ ေနရာေဒသ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီမတူကြဲျပားတဲ့ လူမ်ိဳးေတြ အတူတူေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ စုစုစည္းစည္းရွိဖို႔ ကြန္ရက္ေတြ ရွိရပါမယ္။ ၿပီးရင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ အျမင္ဖလွယ္မႈေတြ နားလည္မႈေတြ ရယူရပါမယ္။ ၿပီးရင္ ဖက္ဒရယ္ ႏိုင္ငံ ကို ေကာင္းမြန္စြာ သြားႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆိုတာကို တိုင္းရင္းသားတိုင္း လူတိုင္း လူတိုင္း သိမွသြားႏိုင္မယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ က်မတို႔ လူငယ္ေတြကလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ႏိုင္ သေလာက္လုပ္ေနပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့လကဆို က်မတို႔ တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေတြးေႏြးဖလွယ္ပြဲေတြ လုပ္ခဲ့ ပါတယ္။ ေရွ႕ဆက္လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ အတူတူခ်မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ကိုခင္ေမာင္လင္း ( ရခိုင္လူငယ္မ်ားအဖြဲ႔ )

“ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြလူမ်ဳိးေတြအားလံုး ျမန္မာျပည္တြင္း မွာ ေရာ ျပည္ပမွာေရာရွိတဲ့ ျမန္မာႏို္င္ငံ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ဳိးေတြရဲ႕ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေလးေလးစားစား တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နားလည္မႈလို႔ သေဘာရပါတယ္။ ခုလက္ေတြ႔ျမင္ရေတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးဟာ တစိတ္တည္းတ၀မ္းတည္း တညီတည္း ျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ယူဆပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုတာ့ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္ေတြအားေကာင္းလာတယ္၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔ေတြ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္တယ္။ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းစတဲ့ ေဒသက တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေဆြးေႏြးပြဲေတြ က်ေနာ္တက္ခဲ့တယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ရခိုင္ေတြကိုလည္း သူတို႔က စာနာနားလည္ၾကတယ္။ အခုလူႀကီးေတြ လုပ္ေနတာ မွန္ရင္ က်ေနာ္တို႔ ေထာက္ခံမယ္၊ မွားရင္ ဆႏၵျပမယ္ဗ်ာ။”

ခြန္းဘီတူး (ကရင္နီျပည္လူငယ္မ်ားသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး)

ခြန္းဘီတူး

“ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ထဲမွာ ပထမဆံုးက ႏို္င္ငံသားတေယာက္ အေနနဲ႔က က်ေနာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ေလး စားၾကရမယ္။ ၿပီးရင္ တိုင္းရင္းသားေတြအားလံုးက တန္းတူရွိတယ္၊ ဒီႏိုင္ငံမွာ အေရာင္းအေသြး ေပါင္းစံုရွိ တယ္၊ ဘာသာေတြေပါင္းစံုရွိတယ္။ လူမ်ဳိးေတြေပါင္းစံုရွိတယ္ဆိုတာကို လက္ခံထားၿပီးမွ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တန္းတူထားၿပီးမွ ဆက္ဆံၾကရမယ္၊ အဲ့ဒီလိုေတြနဲ႔ ျပည့္စံုမွပဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ကလည္း ထြန္းကားလာမွာေပါ့။”

ခြန္ခ်စ္စံ (ေကာင္ေရြ ပအို၀္းလူငယ္အဖြဲ႔)

ခြန္ခ်စ္စံ

“ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ျပည္ေထာင္ စုဆိုတာ အတုအေယာင္ပဲလို႔ ျမင္ပါ တယ္။ တိုင္းရင္းသားတန္းတူ ညီမွ်မႈေတြ မရရွိေသးပါဘူး။ စစ္အစိုးရရဲ႕ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ မႈေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္း သားေခါင္းေဆာင္ေတြေရာ၊ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာေရာ စိတ္၀မ္းကြဲတာေတြရွိတယ္။ တိုက္ၾကတယ္၊ ခိုက္ၾက တယ္၊ အဲဒီဟာေတြက ဒီေန႔လူငယ္ေတြကို ထိခိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာ လ ေရာက္ လာတဲ့အခါက်ေတာ့ လူငယ္ေတြလည္း ယံုၾကည္မႈမရွိေတာ့ဘူး။ သူ႔ကို ငါမယံု ငါ့ကိုသူမယံုျဖစ္ တယ္။ ေရွ႕ဆက္ ယံုၾကည္မႈေတြ ျပန္ရေအာင္ မ်ားမ်ားပူးေပါင္း ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ေတြ တူတူတြဲလုပ္ ၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္နားလည္မႈေတြ မ်ားမ်ားရရွိၿပီးမွ ယံုၾကည္မႈကို ျပန္တည္ေဆာက္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ ပါတယ္။ လက္ရွိသြားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးကိုလည္း နားလည္ဖို႔ လိုတယ္။ စနစ္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ခုလိုျဖစ္ရ တယ္ဆိုတာကို သိရွိနားလည္ၿပီးမွ အတူလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကို ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။”

ကိုလြမ္းေဇာင္း (ကခ်င္ျပည္လူငယ္ကြန္ရက္ အတြင္းေရးမွဴးး)

ကိုလြမ္းေဇာင္း

“အေပၚယံၾကည့္လိုက္ ရင္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္ မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ေတြ႔ရပါတယ္။ တႏိုင္ငံထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ က တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုပံုသဏၭာန္နဲ႔ အတူတကြေနထိုင္တယ္ လို႔ ေတြ႔ရေသာ္လည္း အမွန္ တကယ္ အႏွစ္သာရပိုင္းမွာေတာ့ မိသားစုအေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ေနထိုင္မႈ အဆင့္အ တန္း၊ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္း၊ အခြင့္အေရးအဆင့္အတန္းေတြ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြ အင္မတန္မွ အမ်ားအျပားရွိေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ခံစားရတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံကို စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ဖို႔ကို က်ေနာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေတြက အမွန္တကယ္ လိုလားပါတယ္။”

ေစာဗီြထူး (ကရင္လူငယ္အဖြဲ႔အစည္း)

ေစာဗီြထူး

“ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆုိတာ အမ်ားနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အရာ လုိ႔ က်ေနာ္ျမင္မိတယ္။ အမ်ားနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အရာျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ေတြဟာ စည္းလုံးညီညြတ္မႈရွိရ မယ္။ ေပါင္းစည္း ဆက္ဆံ ရမယ္။ ေသြးစည္းညီညြတ္ရ မွာေပါ့ေလ။ ဥမကြဲသုိက္မပ်က္ စုစုေပါင္းေပါင္းေနရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ နားလည္မႈက အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဘာသာစကားလည္းမတူၾက ဘူး။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္စိတ္ဓာတ္ကလည္းမတူၾကဘူး။ ေရာက္လာတဲ့ ေဒသျခင္းကလည္း မတူၾကတဲ့အေပၚ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္က နားလည္မႈေတြ၊ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ အျပန္အလွန္ေလး စားမႈေလးေတြက အရမ္းအႀကီးပါတယ္။”

မိုင္မ်ဳိးေအာင္ (တအာင္းေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအဖြဲ႔ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ၂)

“အခုလက္ရွိမွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလို႔ ေျပာေသာ္ျငားလည္း အမွန္တကယ္ကေတာ့ ဗမာအင္အားစုနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ ကြဲျပားေနတုန္းပဲလို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္၊ ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲတာမ်ိးေတာ့ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရေတာ့ၿပဳိကြဲေနၾကၿပီလို႔ က်နာ္ျမင္တယ္။ အနာဂတ္မွာေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ဖို႔ ကေတာ့ ေသခ်ာတာ တခုက ႏွစ္ဖက္ သေဘာထားႀကီး ႀကီးနဲ႔ အလုပ္လုပ္မွသာလွ်င္ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥကို ျပည္ေထာင္စုႀကီးစစ္စစ္ ျဖစ္လာမယ္။”

မုိင္သင္းယုမြန္ ( ခ်င္းလူငယ္ကြန္ရက္အဖြဲ႔)

“ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆုိတာ က်မနားလည္ထား တာေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ မွာက က်မတုိ႔ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံရွိတယ္။ ဘာသာတရားလည္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ကြဲျပားၾကတယ္။ ဒီမွာ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္လုိ႔ ၾကည့္လုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြဲျပားေနတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာ ကြဲျပားေနတဲ့အရာေတြကုိ လက္ခံၿပီးေတာ့မွ အျပန္အလွန္ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔အျပန္အလွန္နားလည္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈအျပည္႔နဲ႔ အတူတကြေနထုိင္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးကုိ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္လုိ႔ ယုံၾကည္ခံယူတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ရွိေနတယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ လူမ်ဳိးႀကီးရွိ တယ္။ လူမ်ဳိးအေသးေတြလည္းရွိတယ္။ ဆုိေတာ့ ဒီလူမ်ဳိးႀကီးနဲ႔ လူမ်ဳိးေသးၾကားမွာလည္း လူမ်ဳိးႀကီး ကုိ ေၾကက္ေနရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ လူမ်ဳိးငယ္ေတြကလည္း ကုိယ္လုံျခံဳပါတယ္လုိ႔ အျပည့္အ၀ခံစားရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မ်ဳိးဆုိေတာ့ တန္းတူညီမွ်ရွိေနပါတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကုိ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္လုိ႔ ညီမ ကေတာ့ ခံယူပါတယ္။”

စိုင္းေခးလ်ိဳ (ရွမ္းလူငယ္)

“ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆိုတာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္နဲ႔အညီ တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကိုေတြ အားလံုး အေကာင္ အထည္ေဖာ္တာလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းနဲ႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ရဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္းကိုလည္း အားလံုးကသိၾကမွာပါ။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ပါ ဖက္ဒရယ္မူက ခ်မွတ္ထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္း အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္း သြားျခင္းျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ကို ထူေထာင္ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အေရွ႕ကေန ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္တယ္လို႔ တြင္တြင္ေျပာျပီး အေနာက္ ကေန တိုက္ခိုက္ေနၾကတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ျပည္သူေတြ တအား ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ေနတာ က်ေနာ္တို႔ ကြင္းဆင္းတဲ့အခါ ျမင္ေတြ႔ေနရတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုသာ ေဖာ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ တိုက္ပြဲေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူငယ္ေတြလည္း ေရွ႕အနာဂတ္မွာ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ ပါတယ္။”

DVB

No comments:

Post a Comment

My Blog List