Thursday, August 28, 2014

ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာမွ UWSA၊ NDAA တက္ေရာက္မည္


ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းမွာ အေျခစိုက္ထားတဲ့ UWSA ဝျပည္ေသြးစည္း ညီညြတ္ေရးတပ္မေတာ္နဲ႔ ရွမ္းျပည္ နယ္အေရွ႕ပိုင္းအေျခစိုက္ NDAA မိုင္းလား ေခၚ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ မဟာမိတ္တပ္ဖြဲ ့ တို႔ဟာ အနာဂါတ္ မွာျပဳလုပ္မယ့္ နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာပါဝင္မယ္လုိ ့သိရပါတယ္။

ဒီကိစၥနဲ ့ပတ္သက္လို ့ NDAA မိုင္းလားအဖြဲ ့ရဲ့ ဒုတိယဦးစီးခ်ဳပ္ ဦးခမ္းေမာင္က RFA ကို အခုလိုေျပာ ပါတယ္။

"က်ေနာ္တို႔က လက္မွတ္ထိုးဖို႔က်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ထိုးၿပီးသားေလ၊ ဒီေန႔လက္မွတ္လည္းထိုးၿပီ၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင္နဲ႔လည္းထိုးၿပီ၊ ေနာက္က်မွ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲက်မွ က်ေနာ္တို႔က ပါဝင္ထိုးမယ္၊ ေနာက္ဆံုးမွပါ"

UNFC ညီညြတ္ေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားဖယ္ဒရယ္ေကာင္စီနဲ ့အစိုးရၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖၚေဆာင္မႈအဖြဲ႔တို ႔ရဲ႕ေဆြးေႏြး မႈေတြကိုလည္း သူတို႔အေနနဲ႔ ေထာက္ခံတယ္လုိ ့ ဦးခမ္းေမာင္ကေျပာပါတယ္။

"NDAA နဲ႔ UWSA နဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့ဟာလည္း က်ေနာ္တို႔က ေထာက္ခံပါတယ္၊ အဲ့ဒီတုန္းက တိုင္းျပည္ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးအတြက္ လုပ္တဲ့ဟာ အဲ့ဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔ကေထာက္ခံတယ္ေလ၊ သူတို႔ကတင္ျပတာ က်ေနာ္ တို႔က လက္မပါဘူး၊ က်ေနာ္တို႔က သိပ္မသိဘူးေပါ့၊ သူတို႔ေဆြးေႏြးတဲ့ဟာ သူတို႔ေဆြးေႏြးေပါ့၊ UWSA နဲ႔ NDAA နဲ႔ သူတို႔သေဘာတူၿပီးေတာ့ေပါ့ထိုးမယ္၊ ေနာက္ဆံုးက်မွ က်ေနာ္တို႔အဲ့ဒီဟာ တျပည္လံုးအတိုင္း အတာ နဲ႔ ထိုးမယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီက်မွ က်ေနာ္တို႔က လာပါမွာပဲေလ၊ လာပါမွာေပါ့ေလ အဲ့ဒီက်မွက်န္တဲ့ဟာ လည္း က်ေနာ္တို႔က ပါဖို႔မလိုပါဘူး"

UWSA ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ ဦးေက်ာက္ေကာ္အန္း ဦးေဆာင္တဲ့ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ ့၊ SSA/SSPP ဒုဥကၠဌ ဦးစဝ္ေခးတိုင္းဦးေဆာင္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔နဲ ့ NDAA မိုင္းလားအဖြဲ ့ဒုဥကၠဌ ဦးစံေပ့ ဦးေဆာင္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ ့ဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္က အစိုးရထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ သူရဦးေရႊမန္း၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္တို႔နဲ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾသဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔နဲ ့ ၂၆ ရက္ေန ့ေတြမွာ သီးျခားစီ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲ့ဒီေတြ႔ဆံုပြဲမွာ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕လိုလားခ်က္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚနိုင္ဖို႔၊ အေျခခံဥပေဒ မွာ အတားအဆီးျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ဖို႔ေတြကို ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အစိုးရ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ ့ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးၾကတယ္လုိ ့သိရပါတယ္။

ဒီေန႔ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္မနက္မွာေတာ့ UWSA နဲ႔ NDAA အဖြဲ႔တို႔ပူးေပါင္းၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ ့ အလံုလမ္း က Yangon International Hotel မွာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး၊ သူတို႔အဖြဲ႔ေတြ လက္ရွိ ေဆာင္ ရြက္ေနတဲ့ မူးယစ္ေဆးဝါးပေပ်ာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္း၊ ဖြံ ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာဆိုရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။

RFA Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List