Thursday, March 05, 2015

ေက်ာင္းသားေတြကို Hijack လုပ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ကို Chanllenge လုပ္လိုက္တဲ့ NNER






NNER ရဲ႕ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္ ထြက္လာတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ရာ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ တစ္ရပ္လို႔ပဲ ဆိုပါရေစ။

ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို မ်က္ကြယ္ ျပဳလုိက္ျခင္းဟာ ဘယ္သူမွ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈ မရွိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဒါဟာ NNER အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားအစစ္ေတြကို ဓါးစာခံျပျပီး လႊတ္ေတာ္ကို Challenge လုပ္လိုက္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကိုဒီမိုကေရစီနည္းနဲ႕ ျပင္ဆင္ရမယ့္အစား ေတာ္လွန္ေရး နဲ႕ ျပင္ခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒီလိုပဲ နားလည္မိပါတယ္။

ဗကသ ၆ ေယာက္ ၾကားနာပြဲ မတက္တာ နားလည္လို႔ ရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႔ ပညာေရး ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕ အေတြ႔အၾကဳံေတြ အမ်ားၾကီး လိုပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ ရွိရွိ ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လက္ခံလာေအာင္ ရွင္းလင္းႏုိင္ဖို႕ လိုအပ္ခ်က္ ေတြ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႕ မတက္ဘူး ဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ NNER မွာ ပညာေရးနယ္ပယ္က ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြက လက္ရွိ ျပင္ ဆင္ခ်က္ကို စတင္ေရးဆြဲခဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ဆိုတာက ဥပေဒျပဳေပးမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကို မျဖစ္မေန ရွင္းကို ရွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

NNER ဘယ္လို ျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ရင္ -

(၁) ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ CSO တစ္ရပ္အေနနဲ႕ စုစည္းခဲ့တယ္။
(၂) တိုင္းေဒသၾကီးနဲ႕ ျပည္နယ္ေတြမွာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။
(၃) အစိုးရက ျပဳလုပ္တဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အစည္းအေ၀းေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆုံခဲ့တယ္။အမ်ဳိးသားပညာေရးမူ၀ါဒ (မူၾကမ္း)ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းခဲ့တယ္။
(၄) အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးထားတဲ့ "လက္ေတြ႕က်ေသာပညာေရးျမွင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီ" က မူၾကမ္းတစ္ခု ထြက္ခဲ့ တယ္။ လႊတ္ေတာ္ပညာေရးေကာ္မတီက မူၾကမ္းတစ္ခုထြက္ခဲ့တယ္။ (မူၾကမ္း ၃ ခု ျဖစ္ေနတယ္)
(၅) တစ္ခုတည္းေသာ မူၾကမ္း ျဖစ္လာေစဖို႔ အားလုံးပါ၀င္တဲ့ ပညာေရးမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀း တစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ဖို႕ သေဘာတူညီခဲ့တယ္။
(၆) ဒါေပမယ့္ အဲဒီမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀းကို တက္ေရာက္ဖို႕ ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း ခံခဲ့ရတယ္။ (ေနျပည္ေတာ္ သြားဖို႕ ကားေတြ၊ လူေတြ စီစဥ္ျပီးကာမွ ျငင္းပယ္ျခင္း ခံခဲ့ရတဲ့အေပၚမွာ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္)
(၇) ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ဖို႕ NNER အစည္းအေ၀းက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါ တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ဥပေဒ ဘာ-ဘယ္လို ဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေကာင္းေကာင္း သိႏုိင္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ (ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေအာင္ ထပ္မံ အသိေပးလိုတာက ဒီအစည္းအေ၀းကို NNER မတက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။)
(၈) လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး NNER ရဲ႔ ဆန္႔က်င္မႈ သေဘာထားအျမင္ေတြကို ျပည္နယ္-တိုင္းေဒသၾကီးအခ်ဳိ႕မွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြ၊ ဆရာ သမဂၢေတြကို လုိက္လံ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ (အားလုံးက ဆန္႔က်င္လာေအာင္ စည္းရုံးတဲ့ ခရီးစဥ္ေတြပါပဲ)
(၉) အဲဒီက စလို႔ ဗကသရဲ႕ ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ (ဆႏၵျပေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႕ NNER က ကန္႔ကြက္လို႔သာ ဆႏၵျပခဲ့ရတာ ျဖစ္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိမထားဘူး ဆိုတာ လက္ပံတန္းမွာ အေျချပဳေနတဲ့ ပင္မ လမ္းေလွ်ာက္စစ္ေၾကာင္းဆီကို NNER ပညာရွင္ေတြ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာသြားေရာက္ျပီး ျပင္ ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းအေၾကာင္း အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခဲ့ရတာက သက္ေသပါပဲ။ 

အဲဒီအခ်ိန္အထိ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားေတြ ေကာင္းေကာင္း မသိေသးတဲ့ အေနအထားဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါ တယ္။)

ဒါေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရျခင္းမွာ NNER ရဲ႕ အခန္းက႑ ၾကီးၾကီးမားမား ပါ၀င္ခဲ့တာ ထင္ရွားပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ္စခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္း ကိုယ္ျပန္ျပီးသိမ္းႏိုင္ဖို႕ လႊတ္ေတာ္မွာ မျဖစ္ မေန ေဆြးေႏြးရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ CSO တစ္ခုကို ဒီေလာက္အထိ အခြင့္ အေရးေပးေနတာဟာ မသိနား မလည္တဲ့ အစစ္အမွန္ ေက်ာင္းသားေတြကို မထိခိုက္ေစခ်င္တာရယ္၊ ပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ဖို႕ လိုတယ္ ဆိုရင္ ျပင္ဆင္ဖို႕ အသင့္ရွိေနတယ္ ဆိုတာရယ္ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ မေဆြးေႏြးဘူး ဆိုတဲ့ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမးစရာ ရွိတာက NNER အေနနဲ႔ -
(၁) လႊတ္ေတာ္မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွင္းလင္းဖို႔ အေထာက္အထားေတြ မရွိလို႔လား၊ မိမိတို႕ရဲ႕ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အားလုံး လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္မယ္ လို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ မရွိလို႔လား။
(၂) ေျပလည္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို သြားခ်င္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေနာက္မဆုတ္ႏိုင္ေအာင္ ထိပ္တိုက္ဆန္႔ က်င္ေရး ေက်ာင္းသားေတြက ရပ္တည္ျပီး သံပတ္ တင္းေပးလိုက္တာလား၊
(၃) အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ခ်င္တာလား၊ ဒါမဟုတ္ ပဋိပကၡေတြ မျပီးျပတ္ဘဲ ဆက္လက္ ေတာက္ေလာင္ေစခ်င္တာလား စဥ္းစားဖို႕ လိုပါတယ္။
ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို သြားရမွာပါပဲ။ လႊတ္ေတာ္ကို မသြားဘူး ဆိုေတာ့ကာ NNER ဘာလိုခ်င္ေနတာလဲ။ ဘာျဖစ္ေစခ်င္ေနတာလဲ အားလုံးက စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္လာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုးကား
(၁) NNER ၏ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္၊
(၂) ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ NNER ရဲ႕ Contact Person အမည္ စာရင္း၊
(၃) ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ "7Day Daily" သတင္းစာပါ ပညာေရးမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀း က်င္းပျပဳလုပ္မည့္ သတင္းေဖာ္ျပခ်က္၊
(၄) NNER ၏ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္။

Hmuu Zaw

No comments:

Post a Comment

My Blog List