Monday, February 02, 2015

သင့္ႏိုင္ငံ အေျပာင္းအလဲအတြက္ သင့္၌ တာ၀န္ရွိသည္၊ သင္ မဲေပးပါ



(၁) ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲကို ေအာက္တိုဘာအကုန္ ဒါမွမဟုတ္ ႏို၀င္ဘာလဆန္းမွာ ျပဳ လုပ္ေပးမယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က အာမခံခ်က္ ေပးထားပါတယ္။ သူတို႔ ရဲ႕ ေၾကြးေၾကာ္ေဆာင္ပုဒ္က “ဒီမိုကေရစီ အစစ္အမွန္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အေျခခံလြတ္လပ္မွ်တ ေဆာင္ ရြက္ရန္” ျဖစ္ပါတယ္။
ေၾကြးေၾကာ္သံ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ ေကာင္းေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ယို႔ယြင္းခြၽတ္ျခံဳက်ခ်ိန္မွာ အေျပာနဲ႔အလုပ္ မညီညြတ္တာမ်ဳိး ျဖစ္လာတတ္တာကို သတိျပဳရပါမယ္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္အတြက္ အခ်ိန္ကိုးလပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ပိတ္ရက္မ်ားတဲ့ ဧၿပီကို ဖယ္လိုက္ရင္ အခ်ိန္ရွစ္လပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေပးထားတဲ့ အာမခံခ်က္တည္ေအာင္၊ ေျပာထားတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ ပီျပင္ေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ဖို႔ တာ၀န္ရွိသူေတြထဲမွာ ျပည္သူေတြက အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။

(၂)ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးက မွန္ကန္ၿပီး ျပည့္စံုတဲ့ မဲစာရင္း (ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ စာရင္း ) ျဖစ္ပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က လုပ္ေပးရမွာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ မဲစာရင္းအသစ္ ျပဳစုရမယ္၊ မဲစာရင္း ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရမယ္၊ မဲစာရင္းမွာ ကိုယ့္နာမည္ပါ၀င္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ မဲဆႏၵရွင္ေတြ လာေရာက္ စစ္ေဆးႏိုင္ေအာင္ လံႈ႔ေဆာ္ သတိေပးရမယ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲမစခင္ မဲစာရင္းကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးရမယ္၊ မဲစာရင္းမွာ နာမည္မပါသူေတြ၊ မွားယြင္းေနသူေတြအတြက္ ေတာင္းဆို/ျပင္ဆင္/ကန္႔ကြက္လႊာေတြ ထုတ္ေပးရမယ္၊ ကူညီျပင္ဆင္ေပးရပါမယ္။

ဒီလို အဆင့္ဆင့္ရွိတဲ့ အထဲမွာ ပထမအဆင့္ အေျခခံမဲစာရင္း အခုခ်ိန္အထိ မထြက္ေသးပါဘူး။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္-ၾသဂုတ္ ကာလမွာ မဲစာရင္းျဖည့္သြင္း ျပဳစုျခင္းအတြက္ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္တစ္ခု လုပ္ခဲ့ပါတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕နယ္ တို႔မွာ လုပ္ခဲ့တာပါ။

ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္က တစ္ဆင့္ရရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ၿပီး အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုျခင္း ပထမအဆင့္ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာမွာ စတင္ပါတယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီအထိ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒုတိယဆင့္ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာမွာ စတင္ပါတယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတ္အထိ လုပ္ပါမယ္။ တတိယဆင့္ကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီမွာ စတင္ၿပီး ေမအထိလုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။

လက္ရွိ အေျခအေနေတြအရ အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုျခင္း ပထမအဆင့္ ၿပီးပါၿပီ။ ဘယ္လိုရလဒ္ ရွိသလဲဆိုတာ မသိရေသးပါဘူး။

အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုျခင္း ပထမအဆင့္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးက ၿမိဳ႕နယ္ ၁၀ ခု ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္၊ လသာၿမိဳ႕နယ္၊ ဆိတ္ႀကီးခေနာင္တိုၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္၊ လမ္း မေတာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေဒါပံုၿမိဳ႕နယ္၊ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္တို႔ ျဖစ္ၾက ပါတယ္။

(၃)အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုျခင္း ပထမအဆင့္ ရန္ကုန္ ဆယ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕နယ္မွာ ေနထိုင္ သူေတြ မသိၾကပါဘူး။

သိရသေလာက္က ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ံုးမွာရွိတဲ့ သန္းေခါင္းစာရင္း လူဦးေရကို အေျခခံၿပီး ျပဳစုခဲ့တာပါ။ တစ္အိမ္တက္ဆင္း ေကာက္ယူခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီလို ေကာက္ယူတဲ့အခါ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲစာရင္း လူဦးေရကို အေျခခံ ခဲ့ပါတယ္။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးသူေတြနဲ႔ ေသဆံုးသူေတြကို ျဖည့္ေပါင္းထုတ္ႏုတ္တဲ့ လိုတိုးပိုေလ်ာ့ ထပ္လုပ္ပါတယ္။ ဒါက ပထမအခ်က္ပါ။

ဒုတိယအခ်က္က အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုမႈေတာ့ ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ရလာတဲ့ မဲစာရင္းကို မေၾကညာႏိုင္ေသးပါဘူး။ ပံုမွန္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ အေျခခံမဲစာရင္းကို ေၾကညာေပးရပါမယ္။ ဒီလို ေၾကညာတဲ့အခါ အခ်ိန္ ၁၄ ရက္ သတ္မွတ္ရပါတယ္။

ေၾကညာထားတဲ့ အခ်ိန္ ၁၄ ရက္အတြင္း မဲဆႏၵရွင္ေတြက မဲစာရင္းကို လာၾကည့္ရပါမယ္။ ကိုယ့္နာမည္ မပါရင္ ကန္႔ကြက္ရပါမယ္။ မွားေနရင္ ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ သတ္မွတ္ခ်ိန္ ေက်ာ္သြားရင္ေတာ့ ျပင္ဆင္ျဖည့္ စြက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး ေပ်ာက္ဆံုးပါမယ္။

ဒီအတြက္ အေျခခံမဲစာရင္း ေၾကညာေပးတဲ့ ၁၄ ရက္က အေရးႀကီးပါတယ္။ ရန္ကုန္ဆယ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ ပထမအဆင့္ အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုမႈ ၿပီးပါၿပီ။ မဲစာရင္းကို မေၾကညာေသးတဲ့အတြက္ အဲဒီၿမိဳ႕နယ္မွာ ေန ထိုင္သူေတြ မသိရေသးပါဘူး။

အေျခခံမဲစာရင္း ၿပီးသြားတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ မဲစာရင္း ဘယ္အခ်ိန္ ေၾကညာမလဲဆိုတာ သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕ နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္ေတြကိုယ္တိုင္ မသိၾကပါဘူး။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ ဦး၀င္းၾကည္ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္အရ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အေျခခံ မဲစာရင္း ျပဳစုမႈက ေမလမွာ ၿပီးႏိုင္မယ္။ ၿပီးသြားတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြရဲ႕ မဲစာရင္းကို မတ္လမွာ ေၾကညာႏိုင္ ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္အခ်ဳိ႕က အေျခခံမဲစာရင္း ေၾကညာတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေရေရရာ ရာ ေျပာႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ အေစာဆံုး ေမလေနာက္ပိုင္းမွ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္မႈေတြလည္း ရွိပါတယ္။

အကယ္၍ အေျခခံမဲစာရင္းကို ေမလေနာက္ပိုင္းမွသာ ထုတ္ျပန္မယ္ဆိုရင္ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ဆႏၵမဲ ေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ အမ်ားအျပား မဲေပးပိုင္ခြင့္ ဆံုး႐ံႈးသြားႏိုင္သလို မဲစာရင္း မတည္ၿငိမ္မႈ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလို ျဖစ္ႏိုင္ေျခေတြအတြက္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ကို သာဓကထား ၾကည့္ႏိုင္ ပါတယ္။

(၄)အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ မဲစာရင္းအတြက္ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။

တီးတိန္နဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစုက ၁၄ ရက္ မဲစာရင္း ေၾကညာမႈကို အာ႐ံုစိုက္ ခဲ့ပါတယ္။ လာၾကည့္ခဲ့ၾကတယ္။ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အလံုၿမိဳ႕နယ္မွာ ဒီလို မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

အလံုၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုလံုးမွာ လူထုရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲ အသိပညာက ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားစုက မဲ႐ံုကို မဲသြားေပးဖို႔ ဆႏၵ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မဲစာရင္းမွာ ကိုယ့္နာမည္ ပါျခင္း၊ မပါျခင္းနဲ႔ က်န္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ ကို နားလည္မႈ မရွိပါဘူး။

မဲစာရင္းျပဳစုမႈ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ခဲ့တဲ့ New Myanmar Foundation (NMF) ရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ ဒီအခ်က္ကို အေလးအနက္ ထည့္သြင္းေျပာဆို ထားပါတယ္။

၁၄ ရက္ အခ်ိန္ေပးထားတဲ့ မဲစာရင္း ေၾကညာခ်က္ကို မဲဆႏၵရွင္ေတြ သြားေရာက္စစ္ေဆးတဲ့အပိုင္း အားနည္းခဲ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ရက္ေတြမွာဆို မဲစာရင္းလာၾကည့္သူ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ မဲစာရင္း ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္အရ အလံုၿမိဳ႕နယ္မွာ ဘယ္လိုအားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့သလဲဆိုတာ သိခဲ့ၾကပါတယ္။ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္အရ အလံုၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵရွင္ ၃၅၅၄၃ ဦး ရွိခဲ့ပါတယ္။

NMF ရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ကေန အခ်က္ ၃၀ ေတြ႕ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ -
(၁) မဲစာရင္းမွာ အမည္၊ မွတ္ပံုတင္ မွားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
(၂) ေရႊ႕ေျပာင္း ေနထိုင္ၿပီးသူေတြ မဲစာရင္းမွာ ပါခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး႐ံုးေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕ ပံုစံ ၁၀ ကို ပယ္ဖ်က္ထားျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒါဟာ မဲစာရင္းႏွစ္ေနရာ ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) ေသဆံုးၿပီးသူေတြ မဲစာရင္းမွာ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ က်န္းမာေရးဌာနမွာ ေသစာရင္း ေတာင္းခံတဲ့အခါ ေငြ ကုန္ေၾကးက် မ်ားတဲ့အတြက္ ေသဆံုးခဲ့သူေတြကို သန္းေခါင္းစာရင္းက မထုတ္ခဲ့ပါဘူး။
(၄) ယာယီသန္းေခါင္စာရင္း၊ ဧည့္စာရင္းနဲ႔ ေနထိုင္သူေတြ၊ က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္သူေတြ မဲစာရင္းမွာ ပါ၀င္ျခင္း မရွိပါဘူး၊ ဒီလို မပါတဲ့အတြက္ မဲစာရင္းမွာပါေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ ဆိုတာကိုလည္း သူတို႔ မသိၾက ပါဘူး။
(၅) ကုမၸဏီ၀င္း တစ္ခုအတြင္း အခ်ိန္ေျခာက္လ (ရက္ေပါင္း ၁၈၀) ေနထိုင္ၿပီးတဲ့ အလုပ္သမားေတြ မဲစာရင္းမွာ မပါခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔အေနနဲ႔ ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လို မဲေပးခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတာ မသိၾကပါဘူး။
(၆) အိုးအိမ္ပိုင္ဆိုင္ထားသူေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ယာယီသန္းေခါင္စာရင္း ကိုင္ထားသူေတြ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့အိမ္ကို အမည္ေပါက္ ေျပာင္းတဲ့အခါ ေငြပိုကုန္မယ္၊ အခြန္ေဆာင္ရမယ္။ ဒါေတြကို မလုပ္ခ်င္တဲ့အတြက္ ယာယီသန္းေခါင္စာရင္းနဲ႔ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သန္ေခါင္စာရင္းက ဘယ္ေနရာမွာမွ မရွိတဲ့အတြက္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ဆံုး႐ံႈးသူေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
(၇) အလံုၿမိဳ႕နယ္ အဏၰ၀ါရိပ္သာမွာ ေနထိုင္သူေတြ မဲစာရင္း မပါခဲ့ပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕က တပ္မေတာ္မိသားစု မဲစာရင္းကို ေတာင္းခံခဲ့ေပမယ့္ မရရွိခဲ့ပါဘူး။
(၈) မဲစာရင္းကပ္ ေၾကညာခ်ိန္မွာ သက္ႀကီးရြယ္အို၊ သားသည္မိခင္၊ နာမက်န္းသူေတြ လာၾကည့္ဖို႔ အခက္အခဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။
(၉) မဲစာရင္းကပ္ခ်ိန္ကို နံနက္ ၉ နာရီကေန ညေန ၄ နာရီ အခ်ိန္အထိပဲ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစု လုပ္ငန္းခြင္၀င္ေနခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မဲစာရင္းမွာ ကိုယ္ ပါ၊ မပါ ဆိုတာကို စစ္ေဆးမႈ အားနည္းခဲ့ ပါတယ္။
(၁၀) မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစုက မဲစာရင္းမွာ ကိုယ့္နာမည္မပါရင္ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာ နားမလည္ၾကပါဘူး။
(၁၁) အခ်ဳိ႕ေသာ အစိုးရ၀န္ထမ္း မိသားစုေတြက သူတို႔မွာ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတာကို မသိၾကပါဘူး။

ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕ေတြ တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၃၀ ထဲက အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အလံုၿမိဳ႕နယ္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာေတြပါ။ အလံုဆိုတာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဧရိယာနဲ႔ ထိစပ္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ပါ။

အလံုၿမိဳ႕နယ္မွာ ေနထိုင္သူ မဲဆႏၵရွင္ အားလံုးရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၉၀ မွာ မွတ္ပံုတင္ ရွိပါတယ္။ အမ်ားစုမွာ သန္းေခါင္စာရင္း ရွိပါတယ္။ သန္းေခါင္စာရင္းမွာ နာမည္ပါေပမယ့္ မဲစာရင္းမွာ မပါတာေတြ ျဖစ္ခဲ့သ လို ေသဆံုးၿပီးသူေတြကို သန္းေခါင္စာရင္းကေန ပယ္ဖ်က္ထားတာမ်ဳိး မရွိတာေတြကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ၾက ပါတယ္။

(၅)အေျခခံမဲစာရင္း ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္မွာ ပါခဲ့တဲ့ ေနာက္ထပ္ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုက တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနည္းဆံုး ျပည္နယ္ထဲပါတဲ့ ခ်င္းျပည္နယ္၊ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ အေျခအေနကိုၾကည့္ရင္ မွန္ကန္တဲ့ မဲစာရင္းျဖစ္ဖို႔ စိုးရိမ္စရာ အခ်က္ေတြ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္အရ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္မွာ မဲဆႏၵရွင္ ၄၉၆၃၈ ဦး ရွိခဲ့ပါတယ္။

NMF က သူတို႔ရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ ၁၈ ခ်က္ကို ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ-
(၁) မဲစာရင္းမွာ နာမည္ေတြ မွားယြင္းမႈကို ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ခ်င္းတုိင္းရင္းသား ဘာသာစကားကို ျမန္မာလို အသံထြက္ ဖလွယ္ရင္း မွားယြင္းခဲ့တာပါ။
(၂) မဲစာရင္းမွာ နာမည္မပါခဲ့သူေတြ၊ နာမည္က်န္ခဲ့သူေတြကို ပံုစံ (၃) နဲ႔ ျဖည့္ရမယ့္အစား ပံုစံ (၁) နဲ႔ သာ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။ နာမည္မွားသူေတြ၊ မွတ္ပံုတင္နံပါတ္ မွားေနသူေတြကို ပံုစံ ၄(ဂ)နဲ႔ မျပင္ဘဲ မဲစာရင္း စာရြက္ေပၚမွာပဲ ျပင္တာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။
(၃) မဲစာရင္းမွာ နာမည္မပါ၊ မွားယြင္းျဖည့္စြက္တာေတြ လုပ္ဖို႔အတြက္ ေတာင္းခံလႊာ/ျဖည့္စြက္လႊာ ပံုစံ(၃) နဲ႔ ပံုစံ ၄ (ဂ)ေတြက ေက်းရြာတိုင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။
(၄) မဲဆႏၵရွင္ အားလံုးရဲ႕ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လူဦးေရ ၈၀၀၀ မွ ၁၀၀၀၀ ခန္႔မွာ မွတ္ပံုတင္ မရွိၾကပါဘူး။ မွတ္ပံုတင္ရွိမွသာ ႏိုင္ငံသား (သို႔မဟုတ္) မဲေပးပိုင္ခြင့္ ရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၅) ျပည္ပကို ေရာက္ရွိေနထိုင္ေနတဲ့သူေတြ ဘယ္လိုမဲေပးရမလဲ ဆိုတာကို ေက်းရြာအမ်ားစုက မသိၾကပါဘူး။
(၆) အခ်ိဳ႕ေက်းရြာေတြမွာ အေျခခံမဲစာရင္းကို သတ္မွတ္ရက္ ၁၄ ရက္အတြင္း ကပ္ခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕ရြာေတြမွာေတာ့ မဲဆႏၵရွင္ေတြ လာၾကည့္မွ ျပမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ရပ္ကြက္/ေက်း ရြာ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ခြဲ အတြင္းေရးမွဴးေတြက တာ၀န္က်ရာ ေဒသမွာ ေနထိုင္သူေတြ မဟုတ္ဘဲ တာ၀န္က်ရာ ေဒသကို တစ္လတစ္ႀကိမ္ခန္႔သာ လာသူေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အျခားရြာ တစ္ရြာ မွာေတာ့ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ အားလံုးဟာ ႏိုင္ငံေရး ပါတီ၀င္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲကတည္းက ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္က တိုက္႐ိုက္ခန္႔ခဲ့တာပါ။
(၇) ဘုရားေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ေစတနာ့၀န္ထမ္း လုပ္ကိုင္ေနသူ တစ္ဦးက သူ႔နာမည္ မဲစာရင္း မပါတဲ့အတြက္ ေတာင္းခံလႊာ ေတာင္းဆိုခ်ိန္မွာ ထုတ္မေပးဘဲ ျငင္းပယ္ခံရတာမ်ိဳး ရွိခဲ့ပါတယ္။
(၈) ၿမိဳ႕နဲ႔ အလွမ္းကြာတဲ့ ရြာအမ်ားစုက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲၾကပါတယ္။ ရြာအမ်ားစုမွာ အေျခခံမဲစာရင္း ေၾကညာခ်က္ကို အခ်ိန္မီ ကပ္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ အခ်ိန္မီ မကပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ရြာေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္မွာ အဓိကအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပထမအခ်က္က မွတ္ပံုတင္ မရွိသူ မ်ားေနတာပါ။ ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုမွာတင္ မွတ္ပံုတင္ မရွိသူက မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ရွိေန ပါတယ္။

ဒုတိယအခ်က္က ျပည္ပကို ေရာက္ရွိေနၾကသူေတြပါ။ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ အသက္ ၃၀ ေအာက္ လူငယ္ အေရအတြက္ နည္းေနပါတယ္။ အမ်ားစုက ျပည္ပကို ေရြ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားအျဖစ္ သြားလုပ္ေနၾက သူေတြပါ။ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား အေရအတြက္က မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ စုစုေပါင္းရဲ႕ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါ တယ္။

တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ မွတ္ပံုတင္မရွိသူ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀၊ ျပည္ပသြား အလုပ္လုပ္သူ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ မဲေပးပိုင္ ခြင့္ရွိသူ စုစုေပါင္းရဲ႕ ၃၂ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ဟာ မဲေပးခြင့္ ဆံုး႐ံႈးႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ သံုးၿမိဳ႕နယ္လံုးမွာ တူညီတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ နာမည္ေတြ မွားယြင္းခဲ့တယ္ (တိုင္းရင္းသား အမည္ေတြ အမ်ားဆံုး မွားယြင္းခဲ့)၊ ေသဆံုးသူေတြ စာရင္းထဲ ပါ၀င္ခဲ့တယ္၊ ေနရပ္လိပ္စာ မွားတယ္။ မဲေပးႏိုင္တဲ့ အသက္အရြယ္ သတ္မွတ္မႈ ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိေနခဲ့တယ္။ အဆိုးဆံုး အခ်က္တစ္ခု က အေျခခံမဲစာရင္းအတြက္ ကနဦး အခ်က္အလက္ေတြမွာ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာ အုပ္စုလိုက္ က်န္ခဲ့ပါတယ္ . . . . .
ဒါဟာ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုတည္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ၁၄ ခုမွာ တီးတိန္ၿမိဳ႕ နယ္လို အေျခအေန ျဖစ္ေနတာ မ်ားစြာ ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ရွိေနႏိုင္တဲ့ ဒီလိုျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေျခခံမဲစာရင္း ေစာႏိုင္သမွ် ေစာေစာ ထြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ေမလမွာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ မလြယ္ႏိုင္ပါဘူး။

ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က အေျခခံမဲစာရင္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွာ စတင္ေကာက္ယူမယ္။ အခ်ိန္ ရွစ္လအတြင္း ျပဳစုၿပီးစီးႏိုင္မယ္လို႔ မူလက ခန္႔မွန္းခဲ့ပါတယ္။

လက္ေတြ႕မွာေတာ့ အေျခခံမဲစာရင္း စတင္ေကာက္ယူမႈကို ႏို၀င္ဘာေရာက္မွ စလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ မူလသတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း အခ်ိန္ရွစ္လအတြင္း ၿပီးစီးဖို႔ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ေရာက္မွ ၿပီးႏိုင္မွာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ “အေျခခံ မဲဆႏၵရွင္စာရင္း ျပဳစုျခင္း လက္စြဲစာေစာင္” မွာလည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ဒုတိယပတ္မွာ ျပဳစုမႈ ၿပီးစီးႏိုင္မယ္လို႔ လ်ာထားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး မဲစာရင္းကို ေနာက္အက်ဆံုး ေမမွာၿပီးဖို႔ ခန္႔မွန္းထားတယ္ဆိုေတာ့ အမွားမ်ားႏိုင္မလားဆိုတဲ့ သံသယ ရွိပါတယ္။

(၆)အေျခခံ မဲစာရင္းမွာ အမွားရွိပါလိမ့္မယ္။ အမွား နည္းျခင္းထက္ မ်ားႏိုင္တဲ့ အႏၲရာယ္ ရွိေနပါတယ္ ။ ေရွ႕ေျပး စီမံခ်က္မွာတင္ တခ်ဳိ႕ေက်းရြာေတြက ေကာ္မရွင္ကို မဲစာရင္း ပို႔တဲ့အခါ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မဲစာရင္း ကို ျပင္ဆင္ျခင္းမရွိဘဲ မူလအတိုင္း ပို႔တာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအရ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။

ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ သံုးၿမိဳ႕နယ္ ေကာက္ယူမႈကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ အခ်က္အလက္ ထည့္သြင္းမႈေတြက ပံုစံတစ္ခုတည္း မဟုတ္တာကို ေတြ႕ခဲ့ၾကပါတယ္။

အလံုၿမိဳ႕နယ္က ေနာက္ဆံုးရ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းပံုစံ ၆၆/၆ ကို အေျခခံ ျပဳစုပါတယ္။ တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္က ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မဲစာရင္းကို အသံုးျပဳတယ္။ တစ္လအတြင္း ေလးႀကိမ္ျပင္ၿပီးမွ ေနာက္ဆံုးအခ်က္အလက္ ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ျပည္သူ႔အင္အား ဦးစီးဌာနက အျပည့္အ၀ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

ျမစ္ႀကီးနားလည္း တီးတိန္လိုပါပဲ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မဲစာရင္းကိုပဲ ပို႔ခဲ့ပါတယ္။ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း အခ်က္ အလက္ စုေဆာင္းဖို႔ အခ်ိန္ မလံုေလာက္ခဲ့ပါဘူး။

ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္ သံုးၿမိဳ႕နယ္လံုးမွာ တူညီတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။

နာမည္ေတြ မွားယြင္းခဲ့တယ္ (တိုင္းရင္းသား အမည္ေတြ အမ်ားဆံုး မွားယြင္းခဲ့)၊ ေသဆံုးသူေတြ စာရင္းထဲ ပါ၀င္ခဲ့တယ္၊ ေနရပ္လိပ္စာ မွားတယ္။ မဲေပးႏိုင္တဲ့ အသက္အရြယ္ သတ္မွတ္မႈ ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိေနခဲ့ တယ္။ အဆိုးဆံုး အခ်က္တစ္ခုက အေျခခံမဲစာရင္းအတြက္ ကနဦး အခ်က္အလက္ေတြမွာ ရပ္ကြက္၊ ေက်း ရြာ အုပ္စုလိုက္ က်န္ခဲ့ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ေရွ႕ေျပးသံုးၿမိဳ႕နယ္မွာ ေတြ႕ခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျပင္ ၿပီး ပထမအဆင့္ ျပဳစုျခင္းကို စလုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ယူဆႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပထမအဆင့္ မဲစာရင္း ျပဳစု ခ်ိန္မွာ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြကို တစ္ႀကိမ္ပဲ ေခၚယူခဲ့တယ္လို႔ သိရပါ တယ္။

ဒီအတြက္ ေရွ႕ေျပးသံုးၿမိဳ႕နယ္မွာ မွားခဲ့တဲ့ အမွားပံုစံမ်ိဳးကို ပထမဆင့္ ရန္ကုန္ ၁၀ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ခဲ့မလဲဆိုတာ မွန္းဆရ ခက္ပါတယ္။
  
(၇)လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုခ်ိန္ အဓိက ေတြ႕ရတဲ့ မဲဆႏၵရွင္ အမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

လက္ရွိေနထိုင္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္မွာ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) ရွိသူေတြ၊ ယခင္ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုခု မွာ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) ရွိသူေတြ၊ အိမ္ ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) လံုး၀မရွိေပမယ့္ မွတ္ပံုတင္ ရွိသူ၊ လူဦးေရစာရင္း စာအုပ္မွာ ပါ၀င္ၿပီး ရပ္ကြက္/ေက်းရြာေတြမွာ အေျခခ် ေနထိုင္သူေတြ၊ အိမ္ေထာင္စု စာရင္းေရာ မွတ္ပံုတင္ပါ မရွိသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေတြအတြက္ ဘာေတြ လုပ္ရမလဲ ဆိုတာကို ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က ညႊန္ၾကား ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေနတာေတြက (၁) မဲဆႏၵရွင္ေတြရဲ႕ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ အားနည္းေနပါတယ္၊ (၂) ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ လုပ္ေဆာင္မယ့္ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြ ပူးေပါင္းပါ၀င္ခ်င္ေပမယ့္ အကန္႔ အသတ္ေတြ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ (၃) သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာန အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းေနပါတယ္၊ (၄) ေကာ္မရွင္ခြဲေတြမွာ တာ၀န္ယူေနသူ အမ်ားစုက ကိုယ္လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ကို ကြၽမ္းက်င္မႈမရွိ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ပထမအခ်က္ မဲဆႏၵရွင္ေတြ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ အားနည္းတာက မဲစာရင္းကပ္ခ်ိန္မွာ လာမၾကည့္တဲ့အပိုင္း ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ျပင္ဆင္မႈေတြေတာ့ လုပ္ထားပါၿပီ။

“အေျခခံမဲဆႏၵရွင္ စာရင္းျပဳစုျခင္း လက္စြဲစာေစာင္” မွာ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ မဲစာရင္းေတြကို မကပ္မီ ႏွစ္ ပတ္အလိုမွာ မဲစာရင္း ကပ္ထားမယ့္ အေၾကာင္းကို ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က လံႈ႔ေဆာ္ေပးမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီအပိုင္းမွာ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြ ၀င္ကူဖို႔ ရွိပါတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ တာ၀န္က သြားၾကည့္ၿပီး စိစစ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယအခ်က္ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို မဲစာရင္း လံႈ႔ေဆာ္ေရးမွာ ပိုသံုးခ်င္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေရွ႕ေျပးသံုးၿမိဳ႕နယ္ စီမံခ်က္မွာ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အ စည္းေတြကို အားျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို အားျပဳခဲ့တာေၾကာင့္ မဲစာရင္းအမွားေတြ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မဲစာရင္း ပထမအဆင့္ ျပဳစုခ်ိန္မွာ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြကို တစ္ႀကိမ္ပဲ ေခၚေတြ႕တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ျပည္တြင္းက ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္မယ့္သူေတြ အလုပ္ဆက္ဖို႔ အခက္အခဲ ေတြ႕ေနပါတယ္။ ဥပမာ-ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူမ်ား က်င့္၀တ္ကို အခုခ်ိန္ထိ ထုတ္ျပန္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ ေအာက္တိုဘာကတည္းက ညႇိႏိႈင္းေနတာ ဇန္န၀ါရီအထိ မၿပီးျပတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့ ပံုစံအရ ျပည္တြင္း ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူေတြကို မဲေပးတဲ့ေန႔မွာပဲ ခြင့္ျပဳခ်င္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကာလတိုပဲ ခြင့္ျပဳမယ့္ သေဘာပါ။ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြ လိုလားတာက မဲစာရင္း ျပဳစုတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္အထိ ကာလရွည္ ေစာင့္ၾကည့္ခ်င္တာပါ။ ဒီအတြက္ အာမခံတဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္ မထြက္ေသးပါဘူး။

တတိယအခ်က္က အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးပါတယ္။ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ထိေရာက္တဲ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ လိုပါတယ္။ ဒီအပိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိပါ တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က တပ္မေတာ္၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြ၊ မိသားစုေတြရဲ႕ မဲစာရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွန္ အားျဖင့္ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာ အုပ္စုေတြမွာ အေျခစိုက္ တပ္စြဲထားတဲ့ တပ္မေတာ္သား၊ ရဲမ်ားနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းကို သက္ဆိုင္ရာတပ္မွဴး၊ ရဲမွဴးရဲ႕ အကူအညီယူၿပီး မဲစာရင္းသြင္းရမွာပါ။ ေရွ႕ေျပး သံုးၿမိဳ႕နယ္ စီမံခ်က္ထဲက အလံုၿမိဳ႕နယ္မွာ မဲစာရင္း ျပဳစုခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ မိသားစု၀င္ေတြရဲ႕ မဲစာရင္း မရခဲ့ပါဘူး။

ေနာက္ဆံုး အခ်က္က ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္ေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းအားနည္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ စံသတ္မွတ္ထားတဲ့ ပံုစံမဟုတ္ဘဲ လြယ္သလို လုပ္တာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ မဲစာရင္းမွာ ျပင္ဆင္/ကန္႔ကြက္/ျဖည့္စြက္တာေတြ ကို ေလွ်ာက္လႊာပံုစံေတြနဲ႔ စနစ္တက် မလုပ္ဘဲ မဲစာရင္းေပၚမွာတင္ ျပင္ခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီလို ျပင္ျခင္းအားျဖင့္ မဲေပးတဲ့ေန႔မွာ နာမည္မပါျခင္း၊ မွားယြင္းမႈေတြ ျဖစ္ျခင္းကို ေပၚေပါက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ရွိသူေတြ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ံႈးႏိုင္ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မဲစာရင္း အေဟာင္းကိုပဲ မဲစာရင္း အသစ္ပံုစံ ျပန္ပို႔တာေတြကလည္း အႏၲရာယ္ႀကီးပါတယ္။

ဒါေတြ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေနၿပီ ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္က သိပ္နည္းေနပါၿပီ။ အခ်ိန္ရွစ္လတာ ကာလအ တြင္းမွာ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ သိပ္မ်ားပါတယ္။ ကတိေပးထား သလို ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ႏိုင္မလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာပါ။

ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္က မဲဆႏၵရွင္ေတြရဲ႕ စစ္ေဆးမႈအပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

(၈) အေျခခံမဲစာရင္း ၿပီးၿပီဆိုရင္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ မဲစာရင္းကို ရပ္ကြက္ /ေက်းရြာအုပ္စု ေကာ္မရွင္ ႐ံုးခြဲေတြမွာ ေၾကညာစာနဲ႔အတူ ၁၄ ရက္ ကပ္ထားပါလိမ့္မယ္။

မဲစာရင္းမွာ ကိုယ့္နာမည္ မပါဘူးဆိုရင္ ေတာင္းဆိုလႊာ ပံုစံ (၃) နဲ႔ ေလွ်ာက္ထားရပါမယ္။ အမည္ပယ္ ဖ်က္ေပးဖို႔ဆိုရင္ ကန္႔ကြက္လႊာပံုစံ (၄) နဲ႔ ေလွ်ာက္ထားရပါမယ္။ မွားယြင္းမႈေတြကို ျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပံုစံ (၄-ဂ) နဲ႔ ျပင္ဆင္ရပါမယ္။

မဲဆႏၵရွင္ တစ္ဦးဦးက သတ္မွတ္ထားတဲ့ နည္းဥပေဒအတိုင္း ေတာင္းဆိုလႊာ /ကန္႔ကြက္လႊာ/ျပင္ဆင္လႊာ တင္သြင္းခဲ့ၿပီဆိုရင္ တင္သြင္းခဲ့သူထံကို တင္သြင္းတဲ့ေန႔ကစၿပီး ခုနစ္ရက္အတြင္း အေၾကာင္းျပန္ေပးရပါ မယ္။ ျငင္းပယ္ခံရရင္ သံုးရက္အတြင္း သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ ေကာ္မရွင္မွာ အယူခံ ၀င္ရပါမယ္။

ဒီအပိုင္းေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပထမဆံုး တာ၀န္ရွိသူက မဲဆႏၵရွင္ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ပါတယ္။ မဲစာရင္း ေၾကညာထားတဲ့ ၁၄ ရက္အတြင္း ေတာင္းဆို/ကန္႔ကြက္/ျပင္ဆင္မႈ မရွိဘူးဆိုရင္ ဒီအခ်ိန္ ေနာက္ ပိုင္းျဖစ္လာသမွ်ဟာ သူတို႔နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က ေျပာ ထားတာ ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၁၄ ရက္အတြင္း မဲစာရင္းမွာ ကိုယ္ပါျခင္း၊ မပါျခင္း ပထမဆံုး စိစစ္ရပါ မယ္။ ျပည္ပကို ေရာက္ရွိေနသူေတြ အေနနဲ႔လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လာၿပီး ျဖစ္ေစ၊ အျခားနည္းလမ္း တစ္ခုခုနဲ႔ ျဖစ္ေစ မဲစာရင္းမွာ ကိုယ္ပါ၀င္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ စိစစ္ရပါမယ္။ မွတ္ပံုတင္ မရွိသူေတြ မွတ္ပံုတင္လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

တကယ္လို႔ မဲစာရင္းမွာ ကိုယ့္နာမည္ ပါမေနဘူး။ မွတ္ပံုတင္လည္း မရွိဘူး။ သန္းေခါင္စာရင္းလည္း ကိုယ့္ဆီမွာ ရွိမေနဘူးဆိုရင္ မဲေပးပိုင္ခြင့္တင္ မကဘဲ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ပါ ဆံုး႐ံႈးမယ္။ ႏိုင္ငံမဲ့ ႏိုင္ငံ သားေတြ ျဖစ္ကုန္ႏိုင္ပါတယ္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲစာရင္း မွန္ကန္ဖို႔၊ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ရွိသူတိုင္း ဆႏၵမဲေပးႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

ဒါဟာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အေျပာင္းအလဲ၊ ကိုယ့္ဘ၀ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္ေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ ျပည္သူေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး မေပ်ာက္ဆံုးေစဖို႔၊ ႏိုင္ငံမဲ့ ႏိုင္ငံ သားေတြ မျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ အဓိက အခ်က္သံုးခ်က္ ရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။

(၁) မွတ္ပံုတင္ ရွိရပါမယ္။
(၂) သန္းေခါင္စာရင္း ရွိရပါမယ္။ သန္းေခါင္စာရင္းထဲမွာ ကိုယ္ပါ၀င္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။
(၃) အေျခခံမဲစာရင္းထဲမွာ ကိုယ့္နာမည္ ပါ၊ မပါ ကိုယ္တိုင္ စိစစ္ရပါမယ္။ မပါဘူးဆိုရင္ ပါ၀င္လာေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ နည္းဥပေဒေတြအတိုင္း လုပ္ၾကရပါမယ္။

ဒီသံုးခ်က္ ကိုင္စြဲၿပီး လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲထည့္ၾကမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံ အေျပာင္းအလဲ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀အေျပာင္းအလဲကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္သူေတြ ပါ၀င္ႏိုင္မွာ ျဖစ္သလို တာ၀န္ေက်တဲ့ ႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာပါ။

အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုရာ၌ အဓိက ေတြ႔ရေသာ မဲဆႏၵရွင္ ေလးမ်ဳိး-

(၁) လက္ရိွေနထိုင္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္၌ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) ရိွသူမ်ား
(၂) ယခင္ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုခု၌ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) ရိွသူမ်ား
(၃) မွတ္ပံုတင္ရိွၿပီး အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) လံုး၀ မရိွသူမ်ား၊ လူဦးေရစာရင္း စာအုပ္တြင္ ပါရိွၿပီး ရပ္ကြက္/ေက်းရြာမ်ားတြင္ အေျခခ် ေနထိုင္သူမ်ား
(၄) အိမ္ေထာင္စုစာရင္း သာမက မွတ္ပံုတင္ပါ မရိွသူမ်ား

(၁) လက္ရိွေနထိုင္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္၌ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) ရိွသူမ်ား အိမ္ေထာင္စုစာရင္းတြင္ ပါရိွသူမ်ားအနက္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ ရိွသူအားလံုး မဲစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းရမည္။ (ျပည္ပသို႔ ေရာက္ရိွေနသူမ်ား၊ အျခားေဒသသို႔ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေရာက္ရိွေနသူမ်ား အားလံုးကို မဲစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းရမည္ျဖစ္ သည္။)

(၂) ယခင္ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုခု၌ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) ရိွသူမ်ား
လက္ရိွေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္မဲစာရင္း၌ လံုး၀မထည့္ရပါ။ ၎တို႔၏ အမည္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းရိွသည့္ ၿမိဳ႕နယ္၌သာ ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ မဲစာရင္းမ်ား ေၾကညာသည့္အခါ မိမိအမည္ မဲစာရင္းတြင္ ပါ၀င္ျခင္း ရိွ၊ မရိွ စံုစမ္းရမည္။ ပါ၀င္ျခင္း မရိွပါက ပံုစံ (၃) ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။

(၃) မွတ္ပံုတင္ရိွၿပီး အိမ္ေထာင္စုစာရင္း (ပံုစံ ၆၆/၆) လံုး၀ မရိွသူမ်ား၊ လူဦးေရစာရင္း စာအုပ္တြင္ ပါရိွၿပီး ရပ္ကြက္/ေက်းရြာမ်ားတြင္ အေျခခ် ေနထိုင္သူမ်ား
လူဦးေရစာအုပ္တြင္ ပါရိွသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ရပ္ကြက္ေက်းရြာတြင္ အေျခခ် ေနထိုင္သူမ်ား ျဖစ္ပါက မဲစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းေပးရမည္။

(၄) အိမ္ေထာင္စုစာရင္း သာမက မွတ္ပံုတင္ပါ မရိွသူမ်ား
ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စုတြင္ ေမြးဖြား/ႀကီးျပင္ကာ အေျခခ် ေနထိုင္သည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီက ေထာက္ခံပါက မဲစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းေပးရမည္။

■ ရင္းျမစ္ - ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္

အေျခခံမဲစာရင္း ျပဳစုျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိသင့္ေသာ အခ်က္မ်ား

(၁) ရပ္ကြက္ (သို႔မဟုတ္) ေက်းရြာအုပ္စု အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ႐ံုးမ်ား၌ ရိွသည့္ အိမ္ေထာင္စုစာရင္းႏွင့္ လူဦးေရးစာရင္းကို အေျခခံမည္ ျဖစ္သည္။

(၂) ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၃၀ ရက္တြင္ အသက္ (၁၈)ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးသူမ်ားကို သတ္မွတ္ၿပီး စာရင္းထည့္သြင္းမည္။

(၃) အသက္ (၁၈) ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးေသာ္လည္း သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား၊ ေထာင္က်ခံေနရသူမ်ား၊ စိတ္ေပါ့သြပ္ေန သူမ်ား၊ လူမြဲအျဖစ္ ေၾကညာျခင္း ခံထားရသူမ်ား၊ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒအရ တားျမစ္ခံရသူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသား (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံျခားသားအျဖစ္ ခံယူထားသူမ်ားကို မဲစာရင္း၌ မထည့္သြင္းရပါ။

(၄) ရပ္ကြက္/ေက်းရြာ အုပ္စုတြင္ အေျခစိုက္ တပ္စြဲေနထိုင္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၊ ရဲမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ အိမ္ေထာင္စုမ်ား ရိွပါက သက္ဆိုင္ရာ တပ္မွဴး/ရဲမွဴး၏ အကူအညီကို ရယူၿပီး မဲစာရင္းတြင္ ၎တို႔၏ အမည္မ်ား ပါရိွေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။

(၅) ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စုတြင္ အျမဲေနထိုင္ေသာ္လည္း မဲစာရင္းျပဳစုသည့္ အခ်ိန္၌ ႏိုင္ငံျခားသို႔ သြားေနသူမ်ား၊ ျပည္တြင္းရိွ အျခားၿမဳိ႕နယ္မ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား၊ စစ္ေဘးေရွာင္သူမ်ားႏွင့္ အျခားအေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေခတၱသြားေရာက္ ေနထိုင္သူမ်ားကို မဲစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းရမည္။

(၆) အျခားေဒသမ်ားမွ ေခတၱလာေရာက္ ေနထိုင္သူမ်ားအား ယာယီအိမ္ေထာင္စုစာရင္း ရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ ဧည့္စာရင္းတိုင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဧည့္စာရင္း မတိုင္သည္ျဖစ္ေစ မဲစာရင္းတြင္ မထည့္သြင္းရပါ။

(၇) မဲစာရင္းကို ကြန္ပ်ဴတာတြင္ စာရင္းသြင္း ၿပီးစီးသည့္အခါ မဲစာရင္းစာရြက္မ်ားကို ရပ္ကြက္/ေက်းရြာ အုပ္စု ေကာ္မရွင္ခြဲ ႐ံုးမ်ားတြင္ ရပ္ကြက္ရိွ လမ္းတစ္လမ္းခ်င္းအလိုက္ ျဖစ္ေစ (သို႔မဟုတ္) ေက်းရြာအုပ္စု ရိွ ေက်းရြာတစ္ရြာခ်င္းအလိုက္ ျဖစ္ေစ၊ ေၾကာ္ျငာစာ ပံုစံ(၂)ႏွင့္အတူ ၁၄ ရက္တိုင္တိုင္ ကပ္ထားေၾကညာ ရမည္။ မဲစာရင္းမ်ားကို မကပ္ထားမီ ႏွစ္ပတ္အလိုမွ စတင္၍ မဲစာရင္းမ်ား ကပ္ထားမည့္အေၾကာင္း မဲဆႏၵ ရွင္မ်ား လာေရာက္ၾကည့္႐ႈၾကေစရန္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အေရးပါပံု၊ မဲဆႏၵရွင္တိုင္း မဲစာရင္းတြင္ မိမိ၏အမည္ ပါ၀င္ျခင္း ရိွ၊ မရိွ ၾကည့္႐ႈထားရန္ လိုအပ္ပံု စသည္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ သိရိွေစရန္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္ မရွင္က မီဒီယာမ်ဳိးစံုမွ လံႈ႔ေဆာ္ေပးရမည္။

(၈) မဲစာရင္းမ်ား ၾကည့္႐ႈရာတြင္ အဆင္ေျပေစေရးအတြက္ ႐ံုးဖြင့္ရက္မ်ား၌ ႐ံုးခ်ိန္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ႐ံုးပိတ္ရက္မ်ားတြင္ နံနက္ ၁၀ နာရီမွ ညေန ၄ နာရီအထိ လည္းေကာင္း ေၾကညာေပးထားရန္၊ ထိုသို႔ ေၾက ညာေပးေနသည့္ အခ်ိန္အတြင္း အနည္းဆံုး ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔ခြဲ၀င္ တစ္ဦးက တာ၀န္ခ်ထားေပးရ မည္။

(၉) မဲစာရင္းတြင္ အမည္က်န္ခဲ့သူမ်ားအား ထည့္သြင္းႏုိင္ေရး၊ အမည္ပါေသာ္လည္း စာလံုးေပါင္းသတ္ပံု၊ မိဘအမည္ စသည့္အခ်က္အလက္မ်ား မွားယြင္းေနသူမ်ားအား ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရးႏွင့္ မပါ၀င္သင့္သူမ်ားအား ပယ္ဖ်က္ႏုိင္ေရးအတြက္ ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ခြဲ႐ံုးသို႔ လာေရာက္ၾကေသာ မဲဆႏၵရွင္မ်ားအား ရပ္ေက်းေကာ္ မရွင္ခြဲ အဖြဲ႔၀င္မ်ားက ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးၾကမည္။ နမူနာအျဖစ္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆိုလႊာပံုစံ (၃)၊ ကန္႔ကြက္လႊာပံုစံ (၄) ႏွင့္ ျပင္ဆင္လႊာ ပံုစံ(၄-ဂ) တို႔ကို ျပည့္စံုစြာ ျဖည့္စြက္ၿပီး ကပ္ထားေပးရမည္။

(၁၀) မဲဆႏၵရွင္မ်ား တင္သြင္းလာသည့္ မဲစာရင္းတြင္ အမည္ထည့္သြင္းေပးရန္ ေတာင္းဆိုသည့္ ေတာင္းဆို လႊာပံုစံ (၃)၊ အမည္ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုသည့္ ကန္႔ကြက္လႊာပံုစံ (၄)၊ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေတာင္းဆုိ သည့္ ျပင္ဆင္လႊာပံုစံ (၄-ဂ) မ်ားကို ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ခြဲမ်ားက ေန႔စဥ္ စိစစ္ၿပီး မွန္ကန္သည့္ ေတာင္းဆို လႊာ/ကန္႔ကြက္လႊာ/ျပင္ဆင္လႊာမ်ားကို စာရင္းျပဳစု ထားရိွရမည္။ သို႔မွသာ မဲစာရင္းေၾကညာသည့္ ေန႔ရက္ ကုန္ဆံုးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ခြဲ႐ံုးရိွ မူလမဲစာရင္းတြင္ ျဖည့္စြက္/ပယ္ဖ်က္/ျပင္ ဆင္ျခင္းမ်ားကို စတင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

(၁၁) ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ခြဲ႐ံုးတြင္ ေတာင္းဆိုလႊာ/ကန္႔ကြက္လႊာ/ျပင္ဆင္လႊာ တင္သြင္းသူထံသို႔ ၎တင္သြင္းသည့္ ေနမွစ၍ ခုနစ္ရက္အတြင္း အေၾကာင္းၾကားစာ ေပးပို႔ရမည္။ ျငင္းပယ္ခံရသူမ်ားသည္ မေက်နပ္ပါက အေၾကာင္းၾကားစာ ရရိွသည့္ ေန႔မွစ၍ သံုးရက္အတြင္း သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ ေကာ္မရွင္ခြဲသို႔ အယူခံ၀င္ႏုိင္သည္။ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ခြဲသည္ လိုအပ္သည္မ်ားကို စိစစ္ၿပီး အယူခံလႊာရရိွသည့္ ေန႔မွ စ၍ ေဆာလ်င္စြာ ဆံုးျဖတ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ခြဲသို႔ အေၾကာင္းၾကားရမည္။

(၁၂) ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည့္ အေၾကာင္း ေၾကညာၿပီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရက္ေပါင္း ၁၈၀ ထက္မ နည္း ေခတၱေနထိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္ လက္ရိွေနထိုင္သည့္ မဲဆႏၵနယ္၌ပင္ မဲေပးလိုပါက ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပမီ ရက္ေပါင္း ၃၀ ထက္ ေနာက္မက်ေစဘဲ ပံုစံ(၃-က)ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထား၍ ဆႏၵမဲ ေပးပိုင္ခြင့္ ရိွေၾကာင္း အသိေပးရမည္။

(၁၃) ေတာင္းဆိုလႊာ/ကန့္ကြက္လႊာ/ျပင္ဆင္လႊာမ်ားကို စိစစ္ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ေသခ်ာစြာ စိစစ္ရမည္။ အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္မွာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာ အုပ္စု တြင္ ေမြးဖြား/ႀကီးျပင္းကာ အေျခခ်ေနထိုင္သည့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား (ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေမြးဖြားေသာ တိုင္းရင္း သားမ်ား) အနက္ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း မရိွသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပား/အမ်ဳိးသားမွတ္ပံုတင္ ကတ္ျပား (သံုးေခါက္ခ်ဳိး) မရိွသူမ်ားအား သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီက ေထာက္ခံခ်က္ေပးလွ်င္ ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ခြဲႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ခြဲတို႔က စိစစ္ၿပီး ၎တို႔၏ အမည္မ်ားကို မဲစာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းေပးရမည္။

(၁၄) လူတစ္ဦး၏ အမည္စာရင္းသည္ ရပ္ကြက္ႏွစ္ခု/ေက်းရြာႏွစ္ခုတြင္ မပါ၀င္ေစရန္ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ခြဲႏွင့္ ရပ္ေက်းေကာ္မရွင္ခြဲမ်ားက ေသခ်ာစြာ စိစစ္ရန္ လုိအပ္သည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment

My Blog List