တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာေဒသအလိုက္ ေက်ာင္းသုံး ဘာသာစကားအျဖစ္ အသုံးျပဳေပးရန္ မြန္ျပည္နယ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢက ျပည္ေထာင္စု အစိုးရထံ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ တြင္ ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။
ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္တြင္ မြန္ျပည္နယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၊ ႏွီးဘုရားအနီး ေတာင္ေပါက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၌ ျပဳလုပ္သည့္ 'တိုင္းရင္းသား စာေပသင္ၾကားေရးႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ စိန္ေခၚ မႈ ေဆြးေႏြးပြဲ' ၏ရလဒ္ကို အေျခခံကာ အထက္ပါအတိုင္း ေတာင္းဆိုလိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။
'စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အစဥ္အဆက္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ား အပါ အဝင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာစကားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ထိန္းသိမ္းျပန္႔ ပြားႏိုင္ေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမ်ားကို ၎ေနထိုင္ရာ ေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသုံး ဘာ သာစကားအျဖစ္ အသုံးျပဳရမည္' ဟု ေတာင္းဆိုခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
မြန္ျပည္နယ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ မွ သတင္းမီဒီယာ တာဝန္ခံ မပန္းအိသဇင္က ''တခ်ဳိ႕ကေလးေတြက စာေပသင္ၾကားတဲ့အခါ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ သင္ၾကားလို႔ရွိရင္ သူတို႔ မိခင္စကား ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့ က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မစဥ္းစားႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔အတြက္ စာသင္ရ ခက္တာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ စာမသင္ခ်င္ေတာ့ ဘူး။ အဲဒါေတြ ေတြ႔လို႔ ခုလို ေတာင္းဆိုရတာပါ'' ဟု ေျပာသည္။
၄င္းျပင္ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ ဆယ္စုႏွစ္ ေလးခုမက တည္ရွိလာခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသား အမ်ဳိး သား ေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ (National Education Law) ၏ အခန္း(၆) ပုဒ္မ (၃၄) ၊ ေက်ာင္းအမ်ဳိးအစားေအာက္တြင္ တိုင္းရင္းသား အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းမ်ားကို ထည့္သြင္းအသိအ မွတ္ျပဳေပး ရန္လည္း ေတာင္းဆိုထားသည္။
ထို႔အျပင္ လက္ရွိဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနသည့္ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆြးေႏြးေပးရန္လည္း ေတာင္းဆိုထားၿပီး အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္သည့္ ေလး ပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲအတြက္လည္း ၎တို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ေပးပို႔ထားသည္ဟု မြန္ျပည္နယ္ ေက်ာင္းသား မ်ား သမဂၢက ေျပာသည္။
Mizzima - News in Burmese
ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္တြင္ မြန္ျပည္နယ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၊ ႏွီးဘုရားအနီး ေတာင္ေပါက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၌ ျပဳလုပ္သည့္ 'တိုင္းရင္းသား စာေပသင္ၾကားေရးႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ စိန္ေခၚ မႈ ေဆြးေႏြးပြဲ' ၏ရလဒ္ကို အေျခခံကာ အထက္ပါအတိုင္း ေတာင္းဆိုလိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။
'စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အစဥ္အဆက္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ား အပါ အဝင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာစကားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ထိန္းသိမ္းျပန္႔ ပြားႏိုင္ေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမ်ားကို ၎ေနထိုင္ရာ ေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသုံး ဘာ သာစကားအျဖစ္ အသုံးျပဳရမည္' ဟု ေတာင္းဆိုခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
မြန္ျပည္နယ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ မွ သတင္းမီဒီယာ တာဝန္ခံ မပန္းအိသဇင္က ''တခ်ဳိ႕ကေလးေတြက စာေပသင္ၾကားတဲ့အခါ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ သင္ၾကားလို႔ရွိရင္ သူတို႔ မိခင္စကား ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့ က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မစဥ္းစားႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔အတြက္ စာသင္ရ ခက္တာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ စာမသင္ခ်င္ေတာ့ ဘူး။ အဲဒါေတြ ေတြ႔လို႔ ခုလို ေတာင္းဆိုရတာပါ'' ဟု ေျပာသည္။
၄င္းျပင္ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ ဆယ္စုႏွစ္ ေလးခုမက တည္ရွိလာခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသား အမ်ဳိး သား ေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒ (National Education Law) ၏ အခန္း(၆) ပုဒ္မ (၃၄) ၊ ေက်ာင္းအမ်ဳိးအစားေအာက္တြင္ တိုင္းရင္းသား အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းမ်ားကို ထည့္သြင္းအသိအ မွတ္ျပဳေပး ရန္လည္း ေတာင္းဆိုထားသည္။
ထို႔အျပင္ လက္ရွိဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနသည့္ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆြးေႏြးေပးရန္လည္း ေတာင္းဆိုထားၿပီး အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္သည့္ ေလး ပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲအတြက္လည္း ၎တို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ေပးပို႔ထားသည္ဟု မြန္ျပည္နယ္ ေက်ာင္းသား မ်ား သမဂၢက ေျပာသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment