Friday, June 19, 2015

ေရကူးအသံလႊင့္႐ုံ ေျမေနရာစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္သည္ဟု ထင္ပါက စြဲခ်က္ တင္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ သာမန္ဥပေဒတစ္ခု သာမန္လူတစ္ေယာက္ လိုက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္တစ္ခုကို ေဖာက္ဖ်က္မိသည္ဆိုလွ်င္ မည္သူမွ်ေျပာစရာ မလိုဘဲ ...







ေရကူးအသံလႊင့္႐ုံ ေျမေနရာစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္သည္ဟု ထင္ပါက စြဲခ်က္တင္ ႏုိင္ေၾကာင္း၊ သာမန္ဥပေဒတစ္ခု သာမန္လူတစ္ေယာက္ လိုက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္တစ္ခုကို ေဖာက္ဖ်က္မိသည္ဆိုလွ်င္ မည္သူမွ်ေျပာစရာ မလိုဘဲ ႏုတ္ထြက္သြားဖို႔ အသင့္ရွိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ ဦးရဲထြဋ္ စိန္ေခၚ

ေရကူးအသံလႊင့္စက္႐ံု၀င္း ေျမေနရာ စီမံကိန္းကို လႊတ္ေတာ္က ဆိုင္းငံ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရမွ ဆက္လက္စီမံ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ဟု ျပန္ၾကားခ်က္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေန ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဇြန္ ၁၈ ရက္က ျပဳလုပ္ သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ေရကူးစက္႐ံု၀င္းစီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ သည္ဟုထင္ပါက စြဲခ်က္တင္ပါဟု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ ရွင္းလင္းခဲ့သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ႏိုင္ေဌးက “အဓိက တင္ျပလိုတာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ဟာ လိုက္နာရမယ့္ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒါကို မလိုက္နာဘဲ ဆက္လက္စီမံ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ဆိုျခင္းဟာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနပါ တယ္” ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေဒၚေမ၀င္းျမင့္က ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္၏ ျပန္ၾကားစာတြင္ တင္ဒါေခၚယူျခင္း၊ တင္ဒါစိစစ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္အရ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဆိုင္းငံ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ နစ္နာမႈမရွိေစရန္ စီမံေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၂၈ အရ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွ အခါအားေလ်ာ္စြာ ခ်မွတ္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္သည္ဟု သိရွိ၀န္ခံထား ေၾကာင္း၊ အစိုးရအဖြဲ႔အေနျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ထားမႈအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံ တင္ျပရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

“ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လိုက္နာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုမလိုက္နာဘဲ ဆန္႔က်င္ကာ ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ိဳးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္မည္ဟု ေျဖၾကားခ်က္ဟာ အလြန္အံ့ၾသဖြယ္ ျဖစ္ ပါတယ္။ တင္ဒါေခၚယူမႈဟာ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္အရဆိုရင္ ဒီစီမံကိန္းႀကီး တစ္ခုလံုးကို ျပည္ေထာင္ စု လႊတ္ေတာ္ကို အသိမေပးဘဲ ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ဆန္႔က်င္ရာ ေရာက္ေနပါတယ္။ ဥပေဒကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာလည္း ေရာက္ပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရသည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၏ မူ၀ါဒမ်ားကို ခ်မွတ္ရမည္။ ယင္းမူ၀ါဒမ်ားႏွင့္အညီ စီမံကိန္းမ်ားကို ေရးဆြဲ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီမႈျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ေသာ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးက ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ေဒါက္တာေဒၚေမ၀င္းျမင့္က “ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ ပါက ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး တစ္ဦးဦးအား စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္တယ္လို႔  ဖြဲ႔စည္းပံုမွာ ျပ႒ာန္းထား ပါတယ္။ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ တစ္ဦးက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆိုင္းငံ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္ ကာ စီမံေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု အေၾကာင္းျပန္ ၾကားခ်က္ဟာ ဥပေဒအရ မည္မွ်အထိ တာ၀န္ႀကီးတယ္ ဆိုတာကို စဥ္းစားသံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ေရကူးအသံလႊင့္႐ံု (ဧက ၉၀) အား ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းမည့္ ကိစၥအေပၚ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၁ ဦးက ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးသည့္ ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုမွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကို လိုက္နာသင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

“တကယ္ေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၂၈ ကုိ ရည္ညႊန္းၿပီး ေျပာဆုိေဆြးေႏြးရမွာ ျဖစ္သလုိ ပုဒ္မ ၂၂၀ ကုိ ရည္ညႊန္းေဆြးေႏြး ေျပာဆုိၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထဲမွာ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရသည္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရ၏ မူ၀ါဒမ်ားကုိ ခ်မွတ္ရမည္။ 

ယင္းမူ၀ါဒမ်ားႏွင့္အညီ လုိအပ္ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကုိ ေရးဆြဲ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီ ခ်က္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္လုိ႔ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ပုဒ္မ ၂၂၈ မွာလည္း  ျပည္ ေထာင္စုအစုိးရသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အခါအားေလ်ာ္စြာ ခ်မွတ္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။ မိမိ၏ အေရးယူေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔ ျပန္လည္အစီရင္ခံ ရမယ္လုိ႔ပါ,ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဖြဲ႕စည္းပုံ  အေျခခံ ဥပေဒဟာ ဥပေဒမ်ားထဲမွာအခ်ဳပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ လြန္ဆန္လုိ႔ေတာ့ ဘယ္ျပည္ ေထာင္စု အဖြဲ႕အစည္း ဌာနျဖစ္ေစ လြန္ဆန္လုိ႔မရပါဘူး...” ဟု ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က “ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေျပာသြားသလုိ အမွားအယြင္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ အေတြ႕အၾကံဳအရ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀န္ခံရပါမယ္။ ၀န္ခံရဲတဲ့သတၱိရွိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္သူမွ အမွားမကင္းပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္ရပ္မွားရင္ မွားတာကုိ ၀န္ခံရပါမယ္။ ၿပီး ေတာ့ ျပန္တည့္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ေရွ႕ဆက္သြားရမယ့္ခရီးမွာ ဒါဟာ ပထမဆုံးခရီးၾကမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ အင္မတန္မွ ႏူးညံ့တယ္လုိ႔ ထင္ေပမယ့္ ၾကမ္းတမ္းပါတယ္။ ေနာက္လာမယ့္ဟာကုိ ႏူးညံ့စြာနဲ႔ ကူးေျပာင္း ႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လုိ ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ထိန္းေက်ာင္းေပးျခင္းကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ပါေစလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္အေနနဲ႔ တုိက္တြန္းပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

ဦးတင္ေမာင္ဦးက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားတဲ့အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း၊ အစိုးရ အဖြဲ႔အေနနဲ႔ လုပ္ငန္းကိုဆိုင္းငံ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို ဥပေဒနဲ႔အညီ ျပန္လည္အစီရင္ခံ တင္ျပသင့္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာသင့္ေၾကာင္း၊ မ႑ိဳင္သံုးရပ္အေနျဖင့္ အျပန္အလွန္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ညိႇႏႈိင္းနား လည္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္အျဖစ္ အခ်ိန္တိုအတြင္း လ်င္ျမန္စြာ ေရာက္ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ဦးတင္ေမာင္ဦး ေဆြးေႏြးမႈအၿပီး ဦးရဲထြဋ္ ေျဖၾကားမႈ

“ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အက်ဳိးစီးပြား လံုး၀မရိွပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ ဇနီးေရာ ကြၽန္ေတာ့္သားသမီး ေရာ မီဒီယာလုပ္ငန္းလုပ္တာ မရိွပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရးမွာ လာၿပီးေတာ့ ပစၥည္းလာေရာင္းတဲ့့ အထဲမွာလည္း ကြၽန္ေတာ့္ဇနီး၊ သားသမီးေတြမပါ ပါဘူးခင္ဗ်။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႕လို႕ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ႏုနယ္မႈေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္မႈေတြမွာ လြဲေခ်ာ္ေကာင္း လြဲေခ်ာ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေထာက္ျပစရာ ရိွေကာင္းရိွႏုိင္ပါ တယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ နည္းဥပေဒပုဒ္မ ၆၃ (ခ) (စ) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဒီအဆိုက အဆိုလည္းမဟုတ္ အေမးအျမန္းလည္း မဟုတ္ေပမယ့္လည္း စာကိုေဆြးေႏြး တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သီးျခားျပ႒ာန္းျခင္း မရွိေပမယ့္လည္း ဒီ ၆၃ (စ) ဟာ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြနဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျပန္ၿပီးေတာ့ ညႊန္းလိုပါတယ္။ ဒီမွာ ျပ႒ာန္းထားတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ေဆြးေႏြးတဲ့ကိစၥေတြဟာ ေဆြးေႏြးတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပဲ သက္ဆိုင္ရမယ္လို႔ ၆၃ (စ) မွာ ျပ႒ာန္းထား ပါတယ္။

ခုန ဦးတင္ေမာင္ဦး ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးကိစၥဟာ ဒါဟာဒီကိစၥနဲ႔ မဆိုင္ ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးေတြ ထည့္ရလဲလို႔ သိခ်င္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို နည္းဥပေဒမ်ားနဲ႔အညီ ေမးျမန္း၊ ေမးလို႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္သီးျခား လာၿပီးေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေျဖႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ဒီလိုပါပဲခင္ဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္ကိစၥ။ ဒါဆိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ကိစၥနဲ႔ မဆိုင္ ပါဘူး။ စာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ စာမွာတကယ္ေတာ့ ေဆြးေႏြးသင့္တာက ဒီစာသည္ ဘာအဓိပၸာယ္ေဆာင္သလဲ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ကို ျငင္းပယ္ရာမ်ား ေရာက္သလား၊ ဘယ္လိုမ်ား စဥ္းစားထား တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကိုပဲ ေဆြးေႏြးသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္ဒီ္ႏွစ္ခ်က္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေထာက္ျပခ်င္တာက မီဒီယာကို ကြၽန္ေတာ္ တို႔က ပစ္ပယ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေဆြးေႏြးတဲ့သူ ဆုိတာက မီဒီယာတစ္ခုတည္းကိုပဲ ယူလို႔မရပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တပ္မေတာ္မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ဖူးတဲ့သူေတြ ဒီသတင္းအခ်က္အလက္ကို ခိုင္မာေအာင္ စိစစ္ဖို႔ဆိုတဲ့ကိစၥကို ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္ဖို႔လိုမယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်” ဟု ဦးရဲထြဋ္ကဆိုသည္။

တင္ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ၀င္ၾကည့္ႏိုင္သည္ဟု ဦးရဲထြဋ္ေျပာၾကား

“ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ဦးတင္ေမာင္ဦးက ေျပာသြားပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြကို ေမးလုိ႕ရွိရင္ မရပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တင္ဒါကိစၥေတြက တကယ္ေတာ့ စာေရးေမးစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ ႐ိုက္ၿပီး ေတာ့မွ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ ၀င္ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္း အေသးစိတ္ေတြအားလံုး ကြၽန္ေတာ္တို႔ပါ,ပါတယ္။ ၿပီးရင္ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခုန ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းမွာ က်န္စရာအ ေၾကာင္းလည္း မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ Eleven က ေရးတဲ့အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီက ယူသြားတဲ့၊ ၀ယ္သြားတဲ့ဟာကိုလည္း အျပည့္အစံု တင္ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္က မီဒီယာတစ္ခုတည္းကို ေျပာတယ္ဆိုျခင္းသည္ မီဒီယာကို အားမကိုးရဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဆြးေႏြးတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ ႀကီးမားလာတာနဲ႔အမွ် ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ သတင္းအခ်က္အ လက္ေတြက ရွာေဖြဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုပဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေထာက္ညႊန္ျပလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပုဒ္မ ၂၂၁ မွာ ညႊန္းၿပီးေတာ့ ေျပာသြားတာရွိ ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၂၂၁ ဆိုတာ ကေတာ့ ဘ႑ာေငြ အစိုးရ ရသံုးထဲတြင္ထည့္ၿပီး လုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုပိုက္ေထြး ဦးပိုက္ေထြး လာရွင္းျပတုန္းကလည္း ပါပါတယ္ခင္ဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဒါကိုလုပ္တဲ့အခါ လုပ္ငန္းပမာဏ အရမ္းႀကီးမားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မုိ႕လုိ႕ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ႏုိင္ငံေတာ္က ေငြေၾကးကို ထည့္စရာမလိုဘဲနဲ႔ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရမယ့္ အေဆာက္အအံု အသစ္ေတြကို ေျပာင္းၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႕ ေငြေၾကးထည့္၀င္စရာ မလိုပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒါက လည္း ၂၂၁ ကို ညႊန္းမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္တဲ့စနစ္နဲ႔ ၂၂၁ နဲ႔ လို၊ မလိုဆိုတာလည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရမယ့္ကိစၥလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္ ခင္ဗ်။ ေနာက္တစ္ခါ ပုဒ္မ ၂၂၈ မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာသြား တဲ့အခါမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့ စာသားရွိပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္။ အဲဒီေတာ့ ဒီမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႕က ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒါဖြဲ႔ စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုဖို႔လည္း တာ၀န္မရွိပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိအေနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့ စကားရပ္နဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုတဲ့ စကား ရပ္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျပန္လည္စဥ္းစား သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်” ဟု ဦးရဲထြဋ္က ေျပာၾကား သည္။

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က ဦးရဲထြဋ္၏ ေျပာစကားမ်ားကို ကန္႔ကြက္

“လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးတဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို ကန္႔ကြက္ ပိုင္ခြင့္ ရိွသူဟာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ေထာက္ခံဆႏၵမဲေပးျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ဆႏၵ မဲေပးျခင္း၊ ၾကားေနမဲေပးျခင္း အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးရဲ႕ေဆြးေႏြး ခ်က္ကို ကန္႔ကြက္လိုလွ်င္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကပဲ ကန္႔ကြက္ခြင့္ ရိွပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ က လႊတ္ေတာ္ကိုေခၚတဲ့ အခါမွာ လာေရာက္ရွင္းလင္းဖို႔ပဲ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္အခုလုိ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကို ကန္႔ကြက္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းကို ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ကန္႔ကြက္ ပါသည္ဟု ေျပာလုိပါတယ္” ဟု ဦးခုိင္ေမာင္ရည္က ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။

ဦးရဲထြဋ္က ျပန္လည္ေခ်ပမႈ

“ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတာ မဲေပးတဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ေထာက္ျပခ်င္ တာက သိပ္မၾကာခင္ကလည္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ရွင္းျပတဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အဲဒီတုန္းက ဦးနႏၵေက်ာ္စြာက နာယကေနရာမွာထုိင္ၿပီး လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြက အဲဒီမွာက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဂုဏ္သိကၡာေတြ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာတဲ့အတြက္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အသံုးအႏႈန္း ရိွသည္ဆို၍ ေျပာၾကားသြားသည့္ အတြက္ ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြၽန္ေတာ္က ဒီအတိုင္း လုိက္ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတဲ့ စကားမသံုးရဘူး ဆိုရင္လည္း ေထာက္ျပတယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ကြၽန္ေတာ္သံုးခ်င္ ပါတယ္ခင္ဗ်။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဆက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေဆြးေႏြးရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးတစ္ခု ပါပဲခင္ဗ်ာ။ ၂၂၈ ကိစၥပါပဲ။ ၂၂၈ ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ တာ၀န္မရိွပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္အေနျဖင့္ ေျပာခ်င္တာက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ဆိုတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတဲ့ ႏွစ္ခုၾကားမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မတူညီတာေတြ ရိွႏုိင္ပါတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ဦးခ်င္း ကြၽန္ေတာ္တာ၀န္ ယူေနရေသာ ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္နားလည္တာကို ေျပာရရင္ေတာ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတာဟာ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မ်ားႏွင့္အညီ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈမ်ားႏွင့္ ၀န္ႀကီးနဲ႔ဌာနဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲပါ၀င္တဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕က ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ ကိစၥလို႔ နားလည္ပါတယ္” ဟု ဦးရဲထြဋ္က ေျပာပါသည္။

အဂတိလိုက္စားရင္ အေရးယူခံဖို႔အသင့္ဟု ဦးရဲထြဋ္ဆို

“တကယ္လို႔စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အက်ဳိးစီးပြားပါ တယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အဂတိလုိက္စားမႈ ရိွတယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခ်ိန္မေရြး ကြၽန္ေတာ္အေရးယူ ခံႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္ နာယကႀကီးကို တင္ျပခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ့္ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာ နရဲ႕ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြသည္ မွားခ်င္မွားမယ္၊ မွန္ခ်င္မွန္မယ္၊ အားနည္းမႈမ်ား ရိွေကာင္းရိွႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာ အက်ဳိးစီးပြား လံုး၀ မရိွပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးေရာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ သားသမီးေရာ မီဒီယာလုပ္ငန္း လုပ္တာ မရိွပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရးမွာ လာၿပီးေတာ့ ပစၥည္းလာေရာင္းတဲ့ အထဲမွာလည္း ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးေတြ သားသမီးေတြမပါ,ပါဘူးခင္ဗ်” ဟု ဦးရဲထြဋ္က ဆိုသည္။

“ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ကြၽန္ေတာ့္မွာကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳႏုနယ္မႈေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္မႈေတြမွာ လြဲေခ်ာ္ေကာင္း လြဲေခ်ာ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေထာက္ျပစရာ ရိွေကာင္းရိွႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရား နဲ႔ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏုိင္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” ဟု ၎ကဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ဖြဲ႔စည္းပံုကို ဆန္႔က်င္ေနသည္ဟု ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ႏုိင္ေဌး၏ ေဆြးေႏြးခ်က္

“ႏုိင္ငံပုိင္ေျမဧက ၉၀ ကုိ ပုဂၢလိက အၿပီးအပုိင္ လႊဲေျပာင္းေပးပုိ႔ရာ အတြက္ကုိ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက စီစဥ္ပါတယ္။ ဒါကုိကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အဲလုိအၿပီးအပုိင္ လႊဲေျပာင္းမယ့္ စီမံကိန္းကုိ ရပ္ဆုိင္းထားဖုိ႔ အဆုိတင္သြင္း ဆုံးျဖတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ရပ္ဆုိင္းဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ခ်မွတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနဟာ ၁၀ ရက္ေက်ာ္ၾကာတဲ့ အခ်ိန္အထိ အဆုိဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၅ လပုိင္း ၂၂ ရက္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနကေတာ့ အဆုိကုိ ဆုံးျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ဆုိင္းငံ့ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီးေပမယ့္ ေျခာက္လပုိင္း ၃ ရက္ေန႔ေရာက္တဲ့အထိ ေနာက္ဆုံး Myanmar Media United ကုမၸဏီလီမိတက္ကုိ တင္ဒါေရာင္းခ် ေပးလုိက္ပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္က ရပ္ဆုိင္းဆုံးျဖတ္ေသာ္ျငား ၀န္ႀကီးဌာနသည္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္တယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ ပါ။ ေျခာက္လပုိင္း ၄ ရက္ေျမာက္ ေန႔မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိ တရား၀င္ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရ အဖြဲ႔႐ုံးက စာျပန္ပါတယ္။ ဆက္လက္ စီမံေဆာင္ရြက္ သြားမယ္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒီကိစၥေဆြးေႏြး ရန္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က စီမံကိန္းကုိရပ္ဆုိင္းဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ကုိ  ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႔က လုိက္နာစရာ မလုိဘူးလားလုိ႔ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။ အဓိက တင္ျပလုိတာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႔ဟာ လုိက္နာရမယ့္ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒါကုိမလုိက္နာဘဲ ဆက္လက္စီမံ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းဟာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္” ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ႏုိင္ေဌးက ဆုိသည္။

ေရကူးစက္႐ံု လႊဲေျပာင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခ်ိန္၌ ေရြးေကာက္ခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေဆြးေႏြးၿပီးခ်ိန္တြင္ ေရြးေကာက္ခံ အျခားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက လက္ခုပ္တီးေထာက္ခံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး ဦးရဲထြဋ္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်ိန္တြင္မူ ေရြးေကာက္ခံမဟုတ္သည့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက  လက္ခုပ္တီးကာ ေထာက္ခံခဲ့ၾကသည္ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ထိုသို႔လႊတ္ေတာ္တြင္း အျပန္အလွန္ ေထာက္ခံမႈမ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးေနသည့္ ျမင္ကြင္းအား တီဗီြမွသာ ၾကည့္႐ႈရေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ေထာက္ခံအားေပး မႈမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္း ေထာက္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္စန္းလိႈင္

တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းမ်ားတြင္ ကန္႔သတ္ထားခ်က္မ်ားမွာ အစုအဖြဲ႕ တစ္စုစုမွသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရမည့္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ေနၿပီး တင္ဒါစည္းမ်ဥ္း အမွတ္စဥ္(၁၂) တြင္လည္း “တင္ဒါတင္သြင္းသူမ်ား၏ အဆိုျပဳလႊာမ်ားကို တင္ဒါစိစစ္ေရး အဖြဲ႕မွ စိစစ္ရာတြင္ ေစ်းႏႈန္းတစ္ခုတည္းကို အေျခခံ၍ အဆံုးအျဖတ္ ျပဳမည္မဟုတ္ပဲ တင္ဒါတင္သြင္းသူ၏ လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ အရည္အေသြး၊ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္သည့္ စီမံကိန္း အရည္အေသြး တို႔ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး မီဒီယာလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူ အျပဳႏိုင္ဆံုး တင္ဒါကိုသာ စိစစ္ေရြးခ်ယ္မည္ ျဖစ္ပါသည္” ဟု ကန္႔သတ္ထားသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အ တြက္ မည္မွ်ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားေပၚလာလွ်င္လည္း ေနာက္ဆံုး၌ တင္ဒါစိစစ္ေရြး ခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕မွ ေရြးသည့္ကုမၸဏီကသာ ရရွိသြားမည့္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ဳိး ပါ၀င္ေနေၾကာင္း တင္ဒါစည္းမ်ဥ္း မ်ားအရ သိရသည္။

မီဒီယာလုပ္ငန္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳမည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ဘဏ္႐ံုးခြဲ၊ ဟိုတယ္၊ အပန္းေျဖ ရိပ္သာမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ကို တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းမ်ားထဲတြင္ ထည့္သြင္း ထားျပန္သည္။

ေရးကူးအသံလႊင့္႐ံု၀င္း တင္ဒါပံုစံအား ကုမၸဏီေျခာက္ခုမွ ၀ယ္ယူထားၿပီး အဆိုပါ ကုမၸဏီမ်ားထဲတြင္ ေရႊသံလြင္မီဒီယာ ကုမၸဏီသည္လည္း ပါ၀င္သည္။

က်န္ကုမၸဏီမ်ားမွာလည္း ေနာက္ကြယ္တြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရခဲ့သည့္ ခ႐ိုနီႀကီး အခ်ဳိ႕ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ ကုမၸဏီမ်ား ပါ၀င္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ေရကူးအသံလႊင့္႐ံု၀င္းေဟာင္းေနရာ ေျမဧက ၉၀ ဆိုသည္မွာ ကာလတန္ေၾကးအရ က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္း ၃၅၀ မွ ၅၀၀ ၀န္းက်င္အထိ တန္ေၾကးရွိသည့္ ေနရာျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေျမဧက ၉၀ ကို တင္ဒါေအာင္ျမင္သူသို႔ အၿပီးအျပတ္ေပးမည့္ တင္ဒါလည္းျဖစ္သည္။

ယခုတင္ဒါ စည္းမ်ဥ္းအရ ဆိုပါက ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ျပန္လုပ္ေပးမည့္ ကုန္က်ေငြမွာ က်ပ္ဘီလ်ံ ၅၀ ၀န္း က်င္ တန္ဖိုးေလာက္သာ ရွိသည့္အတြက္ ဧက ၉၀ အား လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိသြားသူသည္ က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္း ၃၀၀ ႏွင့္အထက္ အက်ဳိးအျမတ္ ရရွိသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၃၀၀ ႏွင့္ အထက္ နစ္နာသြားမည့္ တင္ဒါျဖစ္သည္။

အကယ္၍ ယခုအတိုင္း တင္ဒါေခၚၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၃၀၀ ေက်ာ္နစ္နာခဲ့သည ္ဆိုပါက တင္ဒါေခၚယူခဲ့သူမ်ား အားလံုးသည္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာပစၥည္း ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၃ ျဖင့္ ၿငိစြန္းႏိုင္သည္ဟု ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၌ ေဆးေႏြးမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးရဲထြဋ္၏ Facebook တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထုိသုိ႔ေဖာ္ျပ ထားရာ၌ “အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္တယ္လို႔ ထင္လို႔ရွိရင္ စြဲခ်က္တင္ပါ” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “သာမန္ဥပေဒတစ္ခု သာမန္လူ တစ္ေယာက္ လုိက္နာရမယ့္ က်င့္၀တ္တစ္ခုကို ေဖာက္ဖ်က္မိ တယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ ဘယ္သူမွ ေျပာစရာ မလိုဘဲနဲ႔ ႏုတ္ထြက္သြားဖုိ႔ အသင့္ရွိပါတယ္” ဟူ၍လည္းေကာင္း စသည့္ စာသားမ်ား ေဖာ္ျပထားသည္ ကို ေတြ႕ရသည္။

Eleven Media Group


No comments:

Post a Comment

My Blog List