အမ်ိဴးသားလႊတ္ေတာ္နာယကႀကီး၏ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ (၁/၂၀၁၅) အရ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္ကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေမတၱာရပ္ခံေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္လိုက္ပါ သည္။
၁။ ၂၀၁၅၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၁ရက္ေန႔ ေလးပြင့္ဆိုင္ပူးတြဲသေဘာတူ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မ်ားအရ -
(က) ေလးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔အေနျဖင့္ သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိထားေသာ အခ်က္မ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆုံးခ်ိန္ထိ အတူတကြ ေဆာင္ရြက္ရန္ ကတိကဝတ္ျပဳထားခဲ႔ပါသည္။
(ခ) အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအား ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္တြင္ ေဆြးေႏြးေနစဥ္ ကာလ အတြင္း ေလးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔မွ စဥ္ဆက္မျပတ္ ထိေတြ႔ေဆြးေႏြး၍ မလိုလားအပ္ေသာ အေျခအေနမ်ား မွ ေရွာင္လႊဲႏိုင္ေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္လည္း အေလးအနက္ သေဘာတူၾကထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၂။ သို႔ပါ၍ ေလးပြင့္ဆိုင္သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾက မ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ တိုင္းတြင္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ပူးတြဲ ၾကားနာရန္ႏွင့္ ပူးတြဲ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းရန္ တာဝန္ရွိသည္။
၃။ အမ်ိဴးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္သည္ လႊတ္ေတာ္သမိုင္းတြင္ ထူးျခား သည့္ (ပုံမွန္မဟုတ္ေသာ) အစီအစဥ္အျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ ရသည့္အျပင္ အခ်ိန္ဆြဲ သည့္ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု အမ်ားက ယူဆႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္ မ်ားစြာ စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္မိသည္။
၄။အစိုးရမွႀကိဳတင္သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကိုဆန္႔က်င္၍ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ဝင္လာလွ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာထားၿပီး ယခုအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၏ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္မ်ား သည္လည္း အစိုးရရပ္တည္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ဝင္မလာေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးသကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေနေပသည္။
၅။ ေလးပြင့္ဆိုင္နည္းလမ္းျဖင့္ဒီမိုကေရစီနည္းက်ၿငိမ္းခ်မ္းစြာညွိႏွိဳင္းအေျဖရွာမႈသည္ လႊတ္ေတာ္အဆင့္ သို႔ ေရာက္ေနေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားထု သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ အစိုးရ၏ သပိတ္ရပ္ေရး/မရပ္ေရး၊ ရန္ကုန္ ဝင္ေရး/မဝင္ေရးသည္ အက်ပ္အတည္းအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိေနေပ သည္။ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအား ဆန္႔က်င္ေသာလုပ္ရပ္မ်ားကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနဝန္ထမ္းမ်ားမွယခု လို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ ၌ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္မ်ားသည္ ရက္ကာလ ရွည္ၾကာေနပါက လႊတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ား ပိုမိုႀကီးထြားလာသည္ဟု အျပစ္တင္ဖြယ္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
၆။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာပညာသင္ၾကားေရးကို ေရွးရွဳ၍ ေက်ာင္းသားမ်ားစာေမးပြဲမ်ားေျဖ ဆိုႏိုင္ရန္ အတြက္ ဒီမို ကေရစီပညာေရးလွဳပ္ရွားမႈဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၏ အေလးအနက္ထားေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္းကိုလည္း ပ်က္ျပားေစေသာ အစီအစဥ္ မ်ား ျဖစ္ေနမည္ကို မ်ားစြာ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္မိပါသည္။
၇။ သို႔ပါ၍ ျပႆနာမ်ား ပိုမို ႀကီးထြားလာေစႏိုင္ၿပီး ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရး ကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္နာယကႀကီးအေနျဖင့္အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ၾကားနာမည့္အစီအစဥ္မ်ားကို ေလးပြင့္ ဆိုင္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ညွိႏွိဳင္းေပးပါရန္ ေလးစားစြာ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။
ဒီမိုကေရစီပညာေရးလွဳပ္ရွားမႈဦးေဆာင္ေကာ္မတီ
ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER)
၁။ ၂၀၁၅၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၁ရက္ေန႔ ေလးပြင့္ဆိုင္ပူးတြဲသေဘာတူ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မ်ားအရ -
(က) ေလးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔အေနျဖင့္ သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိထားေသာ အခ်က္မ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆုံးခ်ိန္ထိ အတူတကြ ေဆာင္ရြက္ရန္ ကတိကဝတ္ျပဳထားခဲ႔ပါသည္။
(ခ) အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအား ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္တြင္ ေဆြးေႏြးေနစဥ္ ကာလ အတြင္း ေလးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႔မွ စဥ္ဆက္မျပတ္ ထိေတြ႔ေဆြးေႏြး၍ မလိုလားအပ္ေသာ အေျခအေနမ်ား မွ ေရွာင္လႊဲႏိုင္ေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္လည္း အေလးအနက္ သေဘာတူၾကထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၂။ သို႔ပါ၍ ေလးပြင့္ဆိုင္သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾက မ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ တိုင္းတြင္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ပူးတြဲ ၾကားနာရန္ႏွင့္ ပူးတြဲ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းရန္ တာဝန္ရွိသည္။
၃။ အမ်ိဴးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္သည္ လႊတ္ေတာ္သမိုင္းတြင္ ထူးျခား သည့္ (ပုံမွန္မဟုတ္ေသာ) အစီအစဥ္အျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ ရသည့္အျပင္ အခ်ိန္ဆြဲ သည့္ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု အမ်ားက ယူဆႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္ မ်ားစြာ စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္မိသည္။
၄။အစိုးရမွႀကိဳတင္သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကိုဆန္႔က်င္၍ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ဝင္လာလွ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာထားၿပီး ယခုအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၏ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္မ်ား သည္လည္း အစိုးရရပ္တည္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ဝင္မလာေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးသကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေနေပသည္။
၅။ ေလးပြင့္ဆိုင္နည္းလမ္းျဖင့္ဒီမိုကေရစီနည္းက်ၿငိမ္းခ်မ္းစြာညွိႏွိဳင္းအေျဖရွာမႈသည္ လႊတ္ေတာ္အဆင့္ သို႔ ေရာက္ေနေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားထု သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ အစိုးရ၏ သပိတ္ရပ္ေရး/မရပ္ေရး၊ ရန္ကုန္ ဝင္ေရး/မဝင္ေရးသည္ အက်ပ္အတည္းအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိေနေပ သည္။ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအား ဆန္႔က်င္ေသာလုပ္ရပ္မ်ားကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနဝန္ထမ္းမ်ားမွယခု လို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ ၌ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္မ်ားသည္ ရက္ကာလ ရွည္ၾကာေနပါက လႊတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ား ပိုမိုႀကီးထြားလာသည္ဟု အျပစ္တင္ဖြယ္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
၆။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာပညာသင္ၾကားေရးကို ေရွးရွဳ၍ ေက်ာင္းသားမ်ားစာေမးပြဲမ်ားေျဖ ဆိုႏိုင္ရန္ အတြက္ ဒီမို ကေရစီပညာေရးလွဳပ္ရွားမႈဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၏ အေလးအနက္ထားေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္းကိုလည္း ပ်က္ျပားေစေသာ အစီအစဥ္ မ်ား ျဖစ္ေနမည္ကို မ်ားစြာ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္မိပါသည္။
၇။ သို႔ပါ၍ ျပႆနာမ်ား ပိုမို ႀကီးထြားလာေစႏိုင္ၿပီး ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရး ကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္နာယကႀကီးအေနျဖင့္အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ၾကားနာမည့္အစီအစဥ္မ်ားကို ေလးပြင့္ ဆိုင္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ညွိႏွိဳင္းေပးပါရန္ ေလးစားစြာ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။
ဒီမိုကေရစီပညာေရးလွဳပ္ရွားမႈဦးေဆာင္ေကာ္မတီ
ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER)
No comments:
Post a Comment