Monday, February 23, 2015

ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ NNER တို႔ မေက်နပ္


“အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း” အား ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူမ်ားကို နားလည္မႈ လႊဲမွားေစေအာင္ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္ကို ေဖာက္ဖ်က္ၿပီး ႏုိင္ငံပိုင္ မီဒီယာမ်ားတြင္ လႊဲမွား စြာေဖာ္ျပ ခဲ့သည္ဟု ပညာေရး ဝန္ႀကီးကို လိပ္မူၿပီး ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ယက္ (NNER) တို႔က ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၂ ရက္ ရက္ စြဲျဖင့္ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ တစ္ေစာင္ ေပးပို႔လိုက္သည္။
ေဖေဖဝါရီ ၁၄ ရက္က အစိုးရ၊ ေက်ာင္းသား၊ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ NNERတုိ႔ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခဲ့သည့္ “အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း” အား ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၈ ရက္ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္း စာမ်ားတြင္ “ေဒါက္တာ သိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းႏွင့္ ဦးေအာင္မႈိင္းဆန္းတို႔ ေရးဆြဲလက္ မွတ္ ထိုးထားသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒမူၾကမ္း” ဟု သံုးႏႈန္းခဲ့မႈအေပၚ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ ေပးပို႔လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

အိတ္ဖြင့္ေပးစာတြင္ “ယခုကဲ့သို႔ လြဲမွားစြာေဖာ္ျပျခင္းသည္ ေက်ာင္းသား ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုးကို နားလည္ မႈလြဲမွားေစၿပီး ညီညြတ္မႈၿပိဳကြဲေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရာ ေရာက္ပါသည္” ဟု ေရးသားထားသည္။

ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၄ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ NNER ႏွင့္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန တို႔က ၎တုိ႔ေရးဆြဲထားသည့္  “အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း” တစ္ခုစီကို သီးျခားစီ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾကကာ ေနာက္ဆံုးတြင္ NNER ေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ တင္ရန္ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ေလးပြင့္ဆိုင္သေဘာတူလိုက္သည့္ အဆိုပါ မူၾကမ္းကို “ေဒါက္တာ သိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳ သင္းႏွင့္ ဦးေအာင္မႈိင္းဆန္းတို႔ ေရးဆြဲလက္မွတ္ထိုး ထားသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ သည့္ဥပေဒမူၾကမ္း” ဟု ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၈ ရက္ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ သံုးႏႈန္းခဲ့သလို ေလးပြင့္ ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပယ္ဖ်က္လိုက္သည့္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ေရးဆြဲထားေသာ ဥပေဒမူၾကမ္း ကိုလည္း ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉ ရက္ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာတြင္ ထပ္မံေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အိတ္ဖြင့္ေပးစာတြင္ “ပညာေရးဝန္ႀကီးသည္ မိမိဌာန၏ မူၾကမ္းကို ႐ုတ္သိမ္းခဲ့ၿပီး NNER၏ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒမူၾကမ္းကို ေလးပြင့္ဆိုင္သေဘာတူညီခ်က္အျဖစ္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ မူၾကမ္းကို အစိုးရပိုင္ မီဒီယာမ်ား၌ ေဖာ္ျပလာသည္မွာ ေလးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီခ်က္၏ ကတိကဝတ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ ရာ ေရာက္ပါသည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

အဆိုပါ အိတ္ဖြင့္ေပးစာကို ပညာေရးဝန္ႀကီးထံ လိပ္မူထားၿပီး မိတၱဴကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္း၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္၊ ေလးပြင့္ဆိုင္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ သံ႐ံုးမ်ား ၊ ႏုိင္ငံတစ္ကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားထံ ေပးပို႔မည္ ျဖစ္သည္။

လက္ရွိတြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ကန္႔ကြက္ သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားကို ရပ္နားထားၿပီး ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ၎တုိ႔ေတာင္းဆို သည့္ အခ်က္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္တြင္ ပယ္ခ်ပါက သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား လမ္းေပၚျပန္ထြက္မည္ဟု သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဆိုသည္။

လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈစနစ္မ်ားေနျခင္း ၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား တရားဝင္ဖြဲ႔စည္းခြင့္ မရွိျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေက်ာင္း သားမ်ားက ကနဦးတြင္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ရက္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္အတြင္း ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြး ညွိႏႈိင္းရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားတို႔ ေတာင္းဆိုသည့္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲကို အစိုးရက လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၿပီး သပိတ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ား အရွိန္ျမွင့္လာမွသာ ေဆြးေႏြးပြဲကို လက္ခံခဲ့သည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၏ ရလာဒ္အျဖစ္ ေက်ာင္းသားတို႔ ေတာင္းဆိုသည့္ လက္ရွိက်င့္သံုးလ်က္ရွိသည့္ စာေမး ပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ စနစ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္၊ ေဒသအလိုက္၊ ေက်ာင္းအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရရွိရန္၊ တုိင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကား လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ဘာသာစကားအေျချပဳ ဘာသာစကားသံုး ပညာေရးစနစ္ကို ထည့္သြင္းရန္၊ ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္လပ္ စြာေတြး ေခၚစဥ္းစားႏိုင္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ေလ့လာစူးစမ္းသင္ယူႏုိင္မည့္ နစ္စနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲရန္တို႔ပါဝင္ သည့္ စုစုေပါင္း (၁၁)ခ်က္ကို အစိုးရဘက္က မူအားျဖင့္ သေဘာတူခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို အေျခခံေရးဆြဲထားသည့္ NNER ၏ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း ကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၆ ရက္တြင္ လႊတ္ေတာ္တင္ရန္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ သေဘာတူလိုက္ျခင္း ျဖစ္ သည္။

သို႔ေသာ္ အဆိုပါမူၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္တြင္ စတင္ေဆြးေႏြးျခင္းမရွိေသးဘဲ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ သာ ျပည္သူမ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္ ေတာင္းခံထားဆဲ ျဖစ္သည္

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List