Thursday, February 26, 2015

ျမန္မာျပည္မွာ ခရီးစဥ္ တစ္ေထာက္ရပ္နားမယ့္ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သုံးေလယာဥ္ Solar Impulse 2 ရဲ႕ နည္းပညာမ်ား



ကမၻာတစ္ပတ္ ပ်ံသန္းမယ့္ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္Solar Impulse 2 (Si2) က ျမန္မာႏိုင္ငံကို မတ္လ ၁ဝ ရက္မွာ ဆိုက္ေရာက္ရပ္နားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ေလးခုေျမာက္ ရပ္နားမႈ အျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ ရပ္နားမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
အခုလို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆိုက္ေရာက္ ရပ္နားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ျပည္တြင္းမိတ္ ဖက္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ First Myanmar Invest-ment Co., Ltd.(FMI) ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာမိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္တဲ့ Schindler ႏွင့္ ABB တို႔က ပါဝင္ပူးေပါင္းကူညီခဲ့ၾကပါတယ္။

Si2 ရဲ႕ ကမၻာတစ္ပတ္ခရီးစဥ္ဟာ မိုင္ေပါင္း ၂,၂ဝဝ ရွိမွာျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ငါးလ တာအတြင္း ပ်ံသန္းေနမွာ ပါ။ ေလာင္စာ စြမ္းအင္သံုးတာမဟုတ္ဘဲ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္နဲ႔ ေန႔ေရာညပါ ပ်ံသန္းႏိုင္ေအာင္ Si2 ကို ဘယ္လို ဖန္တီးထားသလဲဆိုတာကို ရွာေဖြေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ Solar Impulse 2 ရဲ႕ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ား

Si2 ေလယာဥ္ကို ကာဗြန္ဖိုက္ဘာနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ ေလးလံုးတပ္ဆင္ထားၿပီး ဒီ ေမာ္တာေတြ အလုပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ကို ေတာင္ပံတစ္ခုလံုးမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ဆိုလာဆဲလ္ေပါင္း ၁၇, ဝဝဝ ကေန ေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ကို ရယူၿပီး ပါဝါေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေတာင္အလ်ားက ၇၂ မီတာရွိမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အရြယ္အစားက ဘိုရင္း ၇၄၇ ဂ်က္ေလ ယာဥ္ထက္ေတာင္ ႀကီးမားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေလး ခ်ိန္ကေတာ့ ကားတစ္စီးစာေလာက္ ပဲရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အျမင့္ေပ ၂၇,ဝဝဝ မွာ တစ္နာရီကို ကီလိုမီ တာ ၁၄ဝ ႏႈန္းနဲ႔ ပ်ံသန္းႏိုင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ရဲ႕ကိုယ္ထည္မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ဆုိလာဆဲလ္ေတြက ေလ ယာဥ္ ပ်ံသန္းႏိုင္ဖုိ႔ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ကို ရယူေပးေနမွာပါ။

ေလယာဥ္ ဘယ္လို ပ်ံသန္းမလဲ

ေပါ့ပါးတဲ့ကိုယ္ထည္ေၾကာင့္ ပ်ံသန္းဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ ေတြးၾကပါလိမ့္ မယ္။ ေလယာဥ္ကို ေကြ႕ဖို႔ဆိုရင္ သာမန္ေလယာဥ္ေတြထက္ အခ်ိန္ပိုယူရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္စမ္းသပ္ခဲ့ၿပီး ပါၿပီ။ ေရွ႕မွာ Solar Impulse 1 က ၂၆ နာရီၾကာပ်ံသန္းမႈနဲ႔ စံခ်ိန္တင္ထား ခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴးရဲ႕ လံုၿခဳံမႈ အတြက္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစား ထားပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး အၾကာရွည္ဆံုး ပ်ံသန္းမႈ

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမႈမွာ Si2 ရဲ႕ပ်ံသန္းမႈက အၾကာရွည္ဆံုး ပ်ံသန္းမႈအျဖစ္ မွတ္တမ္းဝင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ျဖစ္တဲ့ Solar Impulse 1 က ဥေရာပ ကိုျဖတ္ၿပီး ၂၆ နာရီၾကာပ်ံသန္းမႈနဲ႔ စံခ်ိန္တင္ထားခဲ့ပါတယ္။

ဒီတစ္ခါပ်ံသန္းမႈကေတာ့ ငါးလတာ ၾကာျမင့္မွာျဖစ္ၿပီး ကမၻာတစ္ပတ္ ပ်ံသန္းျပမွာပါ။ အတၱလႏၲိတ္နဲ႔ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းဖို႔အတြက္ ေန႔ေရာ ညပါ ငါးရက္အထိ ပ်ံသန္းရလိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားၾကပါတယ္။

နာရီ ၅ဝဝ စိန္ေခၚမႈ

လယာဥ္ေမာင္းသူႏွစ္ေယာက္ဟာ အလွည့္က်ေလယာဥ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္သြားမွာပါ။ ေလယာဥ္ေမာင္း အခန္း က်ဥ္းထဲက တစ္ကိုယ္ေတာ္ နာရီ ၅ဝဝ က စိန္ေခၚမႈပါပဲ။ ေလယာဥ္ေမာင္းေတြအတြက္ ေရခ်ဳိးခန္းေရာပါ ရဲ႕လား။ ေရခ်ဳိးခန္းမပါေပမယ့္ ေလယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံုရဲ႕ေအာက္မွာ အိမ္သာေတာ့ ထည့္သြင္း တည္ ေဆာက္ထားပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ နာရီ ၅ဝဝ စိန္ေခၚမႈ က စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ။

စြမ္းအင္ ေခြၽတာႏုိင္မႈ

စြမ္းအင္ျပႆနာကို နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ေျဖရွင္းေနၾကခ်ိန္မွာ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္က စြမ္းအင္ေခြၽ တာမႈအတြက္ ျပယုဂ္ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္က အစျပဳလို႔ ကမၻာ့စြမ္း အင္ရဲ႕ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေခြၽတာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကပါတယ္။

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္ Si2 ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ သံုးရက္တာ ဆိုက္ေရာက္ရပ္နား မွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ ေလယာဥ္ ရပ္နားစဥ္မွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ ရာ ေလ့လာခ်ိန္မ်ားသာမက ေလယာဥ္မွဴးေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး စြမ္းအင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြကို ေလ့ လာႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္လို႔ FMI က ထုတ္ျပန္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အမ်ားျပည္သူကိုလည္း ေလ့လာခြင့္ေပးသြားမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေလယာဥ္က မတ္လ ၁ဝ ရက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကို ေရာက္လာဖို႔ လ်ာထားသတ္မွတ္ပါတယ္။ ရာသီဥတု အေျခအေနအေပၚ မူတည္ၿပီး ရက္အေျပာင္းအလဲေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ျပည္တြင္း ေရာက္လာတဲ့အခါမွ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾက ရေအာင္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List