ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ ခံရသူမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အျဖစ္ သီးသန္႔သတ္မွတ္၍ ယင္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ ထည့္သြင္းအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုရန္ လိုအပ္ ေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန စာေရးဆရာ ဦးေဌးဦးက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ ပုဇြန္ေတာင္ၿမဳိ႕နယ္ Orchid ဟိုတယ္တြင္ ဇြန္လ ၂၇ ရက္ ေန႔လယ္ ၁ နာရီမွ ၄ နာရီခန္႔အထိ ျပဳလုပ္သည့္ အက်ဥ္းေထာင္ ဥပေဒႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား အခြင့္အေရး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ယင္းသို႔ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
“အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒဆိုတဲ့အေပၚ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသားေတြအတြက္ အခြင့္အေရးေတြ ရရွိေအာင္ ျဖည့္စြက္ခ်င္တယ္” ဟု စာေရးဆရာ ဦးေဌးဦးက ေျပာၾကားသည္။
အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒၾကမ္း၏ အခန္း (၁) အမည္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္ ပုဒ္မ (၂)၊ ပုဒ္မခြဲ (ဃ) ပါ အက်ဥ္းသား အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္တြင္ ျပစ္ဒဏ္က် အက်ဥ္းသား၊ အခ်ဳပ္အက်ဥ္းသား၊ လူငယ္အက်ဥ္းသား၊ ေသဒဏ္က်ခံရေသာ အက်ဥ္းသား၊ ႏွစ္ႀကီး အက်ဥ္းသားႏွင့္ တရားမအက်ဥ္းသားဟု ခြဲထားၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဟူ၍ သီးသန္႔ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ၎က ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။
ယင္းသို႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ဟူ၍ သီးသန္႔အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုသတ္မွတ္ၿပီးလွ်င္ အခန္း (၂) အက်ဥ္းေထာင္မ်ား စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း ပုဒ္မ (၃) တြင္ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ဖ်က္သိမ္းျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းဆိုင္ ရာမ်ား ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား အတြက္ သီးသန္႔အေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ေပးရန္ ထည့္သြင္းလိုေၾကာင္း ဦးေဌးဦးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညဳိညဳိသင္းက “တကယ္ေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ ဥပေဒကို ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ဆြဲတာမျဖစ္သင့္ဘူး” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္း အခန္း (၂) အက်ဥ္းေထာင္မ်ား စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း ေဖာ္ျပခ်က္ပါ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း စကားရပ္ကို ပယ္ဖ်က္သင့္ေၾကာင္း၊ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း အျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရသူ အားလုံးသည္ အမွန္တကယ္ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ အတိအက် မေျပာႏိုင္ဘဲ အက်ဥ္းသား အခြင့္အေရးကို အုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖင့္ မစြက္ဖက္သင့္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ယင္းသို႔ ႏိုင္ငံေရး ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံရသူမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အျဖစ္ သီးသန္႔သတ္မွတ္ရန္ ေျပာဆို မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒအႀကံေပးေရွ႕ေန၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ဦးတင္သန္းဦးက “ဒီကိစၥ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္က ျပတ္သားဖို႔ လိုတယ္” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ယခင္ ကိုလိုနီေခတ္က အတည္ျပဳထားသည့္ Prisons Act (အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒ)၊ The Prisoner Act (အက်ဥ္းသားမ်ား ဥပေဒ)၊ Jails Manul (အက်ဥ္းေထာင္မ်ားလက္စြဲ) မ်ားတြင္လည္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အျဖစ္ သီးသန္႔ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေသး ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရသူမ်ား၏ ပညာအရည္အခ်င္း၊ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းအလိုက္ ေထာင္တြင္းအခြင့္အေရး ရရွိမႈ မတူညီေၾကာင္း ေရွ႕ေနမ်ားက ရွင္းျပသည္။
ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ညီမွ်ျခင္း ျမန္မာအဖြဲ႔မွ ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္းက ႏိုင္ငံတကာ အက်ဥ္းေထာင္စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အက်ဥ္းသား အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာမ်ားကို ေျပာၾကားၿပီး တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးေဌးဦး၊ ဥပေဒအႀကံေပး ဦးတင္ေမာင္သန္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညဳိညဳိသင္းတို႔က ယင္းဥပေဒၾကမ္းကို အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း ယင္းေဆြးေႏြးပြဲထံမွ သိရွိ ရသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ အခန္း (၁) အမည္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္၊ အခန္း (၂) အက်ဥ္းေထာင္မ်ားကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ အခန္း (၃) အက်ဥ္းသားမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ အခန္း (၄) အက်ဥ္းေထာင္ျပစ္မႈမ်ား၊ အခန္း (၅) ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား၊ အခန္း (၆) အေထြေထြ တို႔ ပါဝင္ၿပီး ပုဒ္မေပါင္း ၆၉ ခုအထိ ပါရွိေၾကာင္း အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းအရ သိရသည္။
အက်ဥ္းေထာင္ ဥပေဒႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား အခြင့္အေရး ေဆြးေႏြးပြဲကို ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားအဖြဲ႔ (FPPS) ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (AAPP) တို႔က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ားထံမွ သိရွိ ရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment