Tuesday, November 25, 2014

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အဓိက ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိေနတာလဲ


၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၁ ရက္ေန႔မနက္ပိုင္း VOA နဲ႔ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ အင္တာဗ်ဴးထုတ္ လႊင့္မႈကို အင္တာနက္မွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ေရွ႕ရက္ပိုင္း အေစာ သူရဦးေရႊမန္းနဲ႔ မီဒီယာေတြ ေတြ႕ဆုံရာမွာ ဖြဲ႕ စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သမၼတ နဲ႔ကာ ကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တုိ႔မွာ တာဝန္ရွိသလိုေျပာ သြားတာလဲ သတင္းေတြမွာ ဖတ္လိုက္ရျပန္တယ္။

ေနာက္တစ္ ခါ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ေပၚမွာမူတည္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္ဆင္ေရး ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ သြားမယ့္ပုံေျဖတာ ကိုလည္း သတိထားမိျပန္တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ႀကီးရဲ႕ အဲဒီလို ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္အေပၚ မူ တည္တယ္ဆိုတဲ့ ေျဖၾကားမႈအေပၚ '၈၈' ဦးကိုကိုႀကီးက ဘဝင္သိပ္မက်ဘူး လို႔ ေဝဖန္လိုက္တာကိုလည္း RFA သတင္းမွာ နားေထာင္လိုက္ရေသးတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မီဒီယာေတြက ေမးျမန္း ရာမွာ၂ဝဝ၈ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ၂ဝ၁၅ အလြန္က်မွ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ မယ္လို႔ ဆုိတဲ႔အေပၚ Process (နည္းစဥ္) အရ မွန္ကန္တယ္၊ ဒီလုိပဲျဖစ္သင့္တယ္လို႔လည္း ျပန္ေျဖတာကို စာေစာင္ေတြထဲမွာဖတ္လိုက္ရေတာ့ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရး ဦးတည္ ခ်က္က ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းေတာင္ မရွိပါလားလို႔ ေအာက္ ေမ့မိလိုက္တယ္။ 

ကြၽန္ေတာ္တို႔နားလည္ထားတာက ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒျပင္ ဆင္ေရးကို NLD က တြန္းအားေပးတယ္လို႔ သိထားတယ္ဗ်ာ။ လူထုပညာေပးေဟာေျပာပြဲေတြ အႀကီး အက်ယ္လုပ္ၿပီး ၂ဝ၁၅ မတုိင္ခင္ ပုဒ္မ-၄၃၆၊ ပုဒ္မ- ၅၉ (စ)ကို ျပင္ဆင္ဖို႔ အျပင္းအထန္ေဆာင္ ရြက္ေန တယ္လို႔လည္း မွတ္သားထားမိတယ္။ 

အခုျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဟာ ၂ဝ၁၅ လြန္မွပဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာ ၿပီး ေနာက္ပိုင္းက်မွ ဘာေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ''ဒီလိုပဲျဖစ္ရမွာေပါ့၊ ဒီလိုပဲျဖစ္သင့္ရမွာေပါ့'' လို႔ ခ်က္ခ်င္း ေလသံေျပာင္းသြားရတာလဲ။ 'မူဝါဒ' ကို အေျခ ခံတာမွဟုတ္ရဲ႕လား၊ 'လူပုဂၢိဳလ္' အေပၚအေျခခံေနၾကၿပီ လားဆိုတာအေပၚ အေတာ္ကေလး ေဝဝါးသြားရတယ္။ လက္မွတ္ ငါးသန္း အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မွတ္ထိုး လိုက္ၾကရတာ အေမာပဲ။

သမၼတနဲ႔ ဦးစီးခ်ဳပ္မွာ တာဝန္ရွိသလား 
******************************************
၂ဝ၁၃ တစ္ႏွစ္လုံး အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ခဲ့ၾကတာ အားလုံးအသိပါ။ လႊတ္ေတာ္က သမၼတ ထံကို ဥပေဒျပဳတင္တယ္။ သမၼတက သေဘာတူတာေတြ ရွိသလို၊ သေဘာမတူတာေတြလည္း ရွိခဲ့တယ္။ သမၼတ ဘက္က ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြကို ဥပေဒ႐ႈေထာင့္ က ေထာက္ျပခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ဘက္ ကို ျပန္ၿပီးအႀကံျပဳ ေပးတတ္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ဘက္က လက္မခံဘဲ အခ်ဳိ႕ ဟာေတြမွာ ျပန္လည္ညႇိႏိႈင္း တင္ျပတာေတြေတာင္မရွိ အတည္ျပဳလိုက္တာေတြ ရွိလာတယ္။ သမၼတအေနနဲ႔ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ အဓိက အားနည္းခ်က္က- 

• သမၼတကို Veto ေပးမထားဘူး၊
• ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ျပည္သူေတြက ျပန္ၿပီး႐ုပ္ သိမ္းႏိုင္ခြင့္ေပးထားေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္က အဲဒါကို အသက္မသြင္းေတာ့ဘူး။

အဲဒီေတာ့ အစိုးရနဲ႔လႊတ္ေတာ္ၾကားမွာ ျပန္လွန္ ထိန္းညႇိႏိႈင္းမႈ ပ်က္ျပားသြားတယ္။ အဲဒီအခ်က္အေပၚ ဒီမိုကေရစီကိုသြားေနပါတယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ထားတဲ႔ NLD ကလည္း တုတ္တုတ္မလႈပ္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီမွာ သမၼတ အေပၚ လႊတ္ေတာ္က လႊမ္းမိုးဖို႔ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ 

အဲဒီဟန္ခ်က္ပ်က္ယြင္းမႈေတြအတြက္ ရလဒ္ကေတာ့ တပ္မေတာ္ဘက္ကေန မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးရပ္ၾကား ဟန္ခ်က္ ပ်က္ခဲ့ရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ သုံးပုံ တစ္ပုံပ်က္ကြက္ခဲ့ရင္ လႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းႏုိင္ဖို႔ ကာ/လုံက သမၼတကို အႀကံဥာဏ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒကို တင္လိုက္တာပဲ။
ႏိုင္ငံေရးကိုျမင္တဲ့ ဆရာတစ္ဦးက အဲဒီလို ျဖစ္ႏိုင္ တာကို အေရးၾကီး ေထာက္ျပထားတာ ဖတ္လိုက္ရဖူး တယ္။ အဲဒီတုန္းက မျဖစ္တန္ေကာင္းပါဘူးလို႔ပဲ ကိုယ္တိုင္ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုအဲဒီအေျခအေနကို တြန္းပို႕မွန္းမသိ တြန္းပို႔ၾကၿပီလို႔ ယူဆစရာေတြ ေတြ႕လာရပါၿပီ။

အဲဒီေတာ့ေျပာရရင္ သမၼတ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ ဥပေဒျပင္ဆင္ ေရးေတြကို လႊတ္ေတာ္အတြင္းက ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရဲ႕ သားနဲ႔၊ အႀကိမ္မ်ားစြာလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးပါရက္နဲ႔ အခုက်မွဘာျဖစ္လို႔ သမၼတနဲ႔တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔ဘက္ကို ပုံခ်လိုက္ရတာလဲ။ အဲဒီလို ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ရဲ႕ေျဖၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးကို အေသအခ်ာမသိရွာေသးတဲ႔ ျပည္သူေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာက သမၼတနဲ႔ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အေပၚလည္း အထင္မွား အျမင္မွားျဖစ္လာနုိင္တယ္။

ဥပေဒျပင္တာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႔အလုပ္ 
**************************************
အစိုးရဆိုတာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားပါ။ လႊတ္ေတာ္ ဆိုတာ ဥပေဒ/ နည္းဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္အတည္ျပဳ ေပးရမယ့္အလုပ္ကို လုပ္ရတဲ့ယႏၲရား ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒ ပိုင္းဆုိင္ရာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ လႊတ္ေတာ္မွာပဲ အဓိကတာဝန္ ရွိေနတာ တစ္ကမၻာလုံး၊ တစ္ေလာကလုံးသိထားၾကၿပီးျဖစ္ တယ္။ အဲဒီေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ အစုိးရနဲ႔ ကာကြယ္ေရးကို အဓိကလုပ္တဲ႔ တပ္မေတာ္အေပၚ ပုံ မခ်သင့္ဘူးလို႔ ဆိုရပါ လိမ့္မယ္။ သမၼတမွာ Veto မရွိဘူး။ လႊတ္ေတာ္က အဲဒီ Veto ကို ေပးမထားဘူး။

ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒခုံ႐ုံးကို လႊတ္ေတာ္ ကပဲ စြပ္စြဲျပစ္တင္ဖို႔ လုပ္ခဲ့တာ မွတ္မိၾကဦးမွာေပါ့။ ဖြဲ႕ စည္းပုံအေျခခံဥပေဒခုံ႐ုံးကုိ ႏွစ္ဖက္အဆုံး အျဖတ္ခံ ၾကတယ္။ အဆုံးအျဖတ္ခံၿပီဆိုကတည္းက အဆုံး အျဖတ္ကို လိုက္နာၾကဖို႔ပဲလိုတယ္။ တကယ္လက္ေတြ႕မွာ လႊတ္ ေတာ္က မလိုက္နာခဲ႔ဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ဆန္႔ က်င္တဲ႔ အဆုံး အျဖတ္ျဖစ္လို႔ ခုံ႐ုံးကိုေတာင္ စြပ္စြဲျပစ္တင္လုိက္ခဲ့ေသး တယ္။ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ ဖ်က္မရ တဲ့အမည္းစက္ႀကီးပါ။ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၃ရက္ေန႔မွာ ေရြးေကာက္ ပြဲဆိုင္ရာ နည္းစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ အႀကံဥာဏ္ေတာင္းမႈကို သူရဦးေရႊမန္းက ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ 

အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ အဆုံး အျဖတ္ (အႀကံဥာဏ္ေတာင္းမႈ)ဟာ တစ္ရက္တည္းမွာ ပဲျပန္က်လာတယ္။ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၄ရက္ လႊတ္ေတာ္မွာ ဥကၠ႒ က FPTP ကို အတည္ျပဳလိုက္တယ္။ အဲဒီျဖစ္ရပ္ အေပၚမွာလည္း အေတာ္ဂယက္ထသြား ခဲ့ေသးတယ္။ 

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြမသိလိုက္ဘူး။ နည္းလမ္းတက် မလုပ္ေဆာင္ခဲ့ဘူး။ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒခုံ႐ုံးရဲ႕ အဆုံးအျဖတ္လား၊ လုပ္ထုံးလုပ္ နည္းနဲ႔အညီ လုပ္ခဲ့သလားဆိုတာ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး လုပ္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မသိလုိက္တဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး လြဲေခ်ာ္ေနတယ္ဆိုတာေတာ႔ ထင္ရွားေနၿပီ။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဆိုတာ ျပည္သူေတြရဲ႕ကိုယ္ စားပါ။ အဲဒီအခ်က္ကလည္း အေတာ္ေလး႐ုပ္ဆိုးေစပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းေတြက ျပန္ၿပီးစစ္ ေဆးသင့္တယ္။ ယုတၱိမတန္တာတစ္ခုကို ေထာက္ျပ ခ်င္ေသးတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒခုံ႐ုံးရဲ႕ အႀကံဥာဏ္၊ ဒါမွမဟုတ္အဆုံး အျဖတ္ကုိ အေစာႀကီးကတည္းက လုိအပ္တယ္လုိ႔ယူဆရင္ ရယူထားသင့္တယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ စနစ္ကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ေရးေကာ္မတီဖြဲ႕၊ အခ်ိန္ ကုန္လူပန္းျဖစ္ၿပီးမွ ဏြၽ စနစ္က ဖြဲ႔စည္းပုံနဲ႔ မကုိက္ညီ ပါဘူးဆုိၿပီး တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႔ခ်မွတ္လုိက္တာကေတာ့ တစ္စုံတစ္ရာထက္မက မွားယြင္းေနၿပီဆိုတာ ထင္းထင္း ႀကီးေပၚလြင္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ အာဆီယံအစည္း အေဝးနဲ႔ အစိုးရကအလုပ္႐ႈပ္ေနတဲ႔အခ်ိန္ အေမရိကန္ သမၼတ အိုဘားမားရွိေနတဲ႔အခ်ိန္မွာမွ အဲဒီအဆုံးအျဖတ္မ်ဳိးကို လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ တစ္ဦးအေနနဲ႔ ခ်မွတ္လိုက္ တာကလည္း တိုက္ဆိုင္မႈထက္ အမ်ားႀကီးပိုသြားတယ္ လို႔ယူဆရတယ္။

အဲဒီလိုဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာ အဆုံးအျဖတ္ေတြကို လႊတ္ေတာ္ႀကီးအေနနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္လုပ္ေနကိုင္ေန ႏိုင္ရဲ႕သားနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ အစိုးရနဲ႔ တပ္မေတာ္အေပၚ လက္ညႇိဳးထိုးခ်င္ရတာပါလဲ။ အေတာ္စဥ္းစားဖို႔ေကာင္း လာတဲ႔ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္တပ္မေတာ္ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္း မေလွ်ာ့သင့္ ေသးဘူးလို႔ေျပာသူေတြက ေျပာလာၾကတာေနမွာ။

မ႑ိဳင္သံုးရပ္ ဟန္ခ်က္ပ်က္ေနတာကေတာ့ေသခ်ာ ေနၿပီ။ မယုံရင္ ..ႏိုင္ငံတကာကို ေခၚၿပီးေတာ့ သုေတ သနလုပ္ခုိင္းၾကည့္၊ ပထမေတာ့ မ႑ိဳင္သုံးရပ္ ဒီမိုကေရစီ အေလ့အက်င့္မရေသးလုိ႔လားဆုိၿပီး အေၾကာင္းျပႏိုင္ ေပမယ့္ အေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္ရပ္ေတြက အေလ့အက်င့္နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ ေတြ႕လာရတယ္။

လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တပ္မေတာ္ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္းပါ ေနတာကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာ့သြားမယ္လုိ႔ တပ္မ ေတာ္ဘက္ကေျပာထားၿပီးၿပီ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေလ်ာ့မလဲ ဆုိတာ မ႑ိဳင္သံုးရပ္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ထိန္းညႇိၿပီး က်င့္သုံးႏုိင္မလဲဆုိတာအေပၚမွာပဲ မူတည္ ေနတယ္။ 

အခုလုိဟန္ခ်က္ပ်က္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာေတာ့ တပ္၂၅ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ မေလ်ာ့ေစခ်င္ဘူး။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ပ်က္စီးသြားလိမ့္မယ္။ ေလာေလာဆယ္တပ္၂၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းရဲ့ လႊတ္ေတာ္တြင္းပါဝင္မႈကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ရင္ တပ္မေတာ္ဟာ သူ႔စည္းနဲ႔ပဲသူေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ထိန္းညႇိ႐ုံသက္သက္ပဲေနတတ္သလုိေနရွာတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဘာမွ ၾသဇာလႊမ္းမုိးတာ၊ ပါဝင္စြက္ ဖက္တာ မေတြ႕ရရွာဘူး။ အခုေတာ့ အေရးကေပၚလာ ၿပီ။ အေရးေပၚလာေတာ့မွ သူတုိ႔ရဲ့က႑ကုိ သူတုိ႔ထုတ္ ျပၾကတာ။

ေျပာစရာရွိေသးတယ္။ ႐ုိက္တာသတင္းဌာနက ထုတ္လုိက္တဲ့ သူရဦးေရႊမန္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တုိ႔ရဲ႕ အနာဂတ္ပူးေပါင္းမႈ၊ အဲဒါကုိလည္း ဘယ္သူမွ ေျဖရွင္းခ်က္မေပးႏုိင္ၾကေသးဘူး။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိ ရမယ္လုိ႔ တဖြဖြေျပာေနၾကတဲ့သူေတြ ဘာေၾကာင့္ ဒီ ေနရာမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိၾကရေတာ့တာလဲ။ 

ဒီမုိ ကေရစီရဲ႕ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈဆုိတာက သူမ်ားကုိ ေထာက္ ျပဖုိ႔ပဲလား၊ ကုိယ္ပုိင္က်င့္သုံးမႈမပါေတာ့ဘူးလား။ ဒါ ေၾကာင့္ ေရွးလူႀကီးေတြက ေျပာခဲ့တာျဖစ္မယ္။ ေနာက္ ဆုံးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ႏုိင္ငံေရးပါပဲလို႔ ႐ုိက္တာက ေျပာခဲ့သလုိဆုိရင္ ျမန္မာ့သမုိင္းေၾကာင္း မေကာင္းဘူး။တစ္စုံတစ္ရာေတာ့ ေဆာင္ရြက္ၾကသင့္ၿပီလုိ႔ ျမင္တယ္။

အဲဒီျဖစ္စဥ္ကုိေလ့လာရင္ ပါတီႀကီးႏွစ္ခု မွန္မွန္ကန္ကန္ ၿပိဳင္ဆုိင္တာထက္ အာဏာခြဲေဝယူေရးျဖစ္မေနဘူးလား။

နိဂုံးခ်ဳပ္ေရးရရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို ျပန္ၿပီး တည့္မတ္ဖုိ႔လိုလိမ့္မယ္။ အခုဟာက ဦးတည္ရာမဲ့ ရမ္းခ်င္တုိင္းရမ္းေနသလုိပဲ။ မူဝါဒအေပၚ အေျခမခံၾက ဘဲ အာဏာရရွိေရးကုိ ရတတ္တဲ့ နည္းလမ္းက ေဆာင္ ရြက္ေနၾကသလုိပဲ။ 

အသားတစ္ရတဲ့ က်ီးကန္းကုိ က်န္ တဲ့ က်ီးကန္းေတြက ဝုိင္းၿပီးထုိးဆိတ္ေနၾကတဲ့ ျမင္ကြင္း ပဲ။ အဲဒီလုိသာဆုိရင္. . .ဘယ္က်ီးကန္းအသား တစ္ရရ၊ အသားတစ္ရတဲ့ က်ီးကန္းကုိ က်န္တဲ့ က်ီးကန္း ေတြက ထုိးဆိတ္ၾကဦးမွာပဲ။
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးက တကယ့္ကို ရင္ေမာစရာပါပဲလုိ႔ ေရးရေတာ့မွာပဲ။ ၂ဝ၁၅ကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ဖုိ႔ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေက်ာ္က်န္ေနေသးတယ္။ ဒီပုံစံနဲ႔သာဆုိရင္ ဘယ္လုိတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္ၾကပါ့မလဲ။ အဲဒီလုိသာ ငါတေကာ ေကာေနၾကရင္ေရာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးယဥ္ေက်း မႈဘယ္လုိ ပုံရိပ္ေကာင္းလာဦးမွာလဲ။

ႏိုင္ငံနဲ႔သန္း ၅ဝ ကုိ ၾကည့္ၾကပါလုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္၊ ကုိယ္က်ဳိးစြန္႔ၾကပါလုိ႔ပဲ ထပ္ေျပာခ်င္တယ္။ ဟန္ခ်က္ေတြသိပ္ပ်က္လြန္းေနရင္ ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိသလဲဆုိတာ ျဖစ္လာမယ္။ တပ္မေတာ္ ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေရးနဲ႔ ဟန္ခ်က္ပ်က္ လြန္းမႈကုိ ဒီအတုိင္းဆက္ၾကည့္ေနမွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ဘဲ ျမင္တယ္ဗ်ာ. . . .။

#Demcoracytoday
Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment

My Blog List