အရံႈးေပၚတယ္ဆိုတဲ့ အစိုးရဌာနေတြရဲ႕ အရံႈးကို ကာမိဖို႔ ျပည္သူေတြဆီက အခြန္တိုးေကာက္မယ့္အစား သက္ဆိုင္ရာ ဌာနေတြရဲ႕ ေအာက္ေျခ အတြင္းပိုင္းက ျခစားယိုစိမ့္မႈေတြကို အရင္ဆံုး အေျဖရွာ သံုးသပ္ဖို႔ ေရးသားထားတာကို ႏိုဝင္ဘာလအတြင္းက ထုတ္တဲ့ ကုမုျဒာဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ဥပမာအျဖစ္ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မ်ားေပၚ မူတည္ၿပီး က.ပ.ရ လို႔ ေခၚတဲ့ ကုန္လမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စဥ္းစားမိသြားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕က က.ပ.ရ ဝန္ထမ္းေဟာင္းတဦး အဆိုအရကေတာ့ က.ပ.ရ ဟာ အ႐ံႈးေပၚတယ္ဆုိၿပီး ၀န္ထမ္း (ယာဥ္ ေမာင္း) ေတြဆီက စံႏႈန္းေတြ တုိးေကာက္ၿပီး ဒီဇယ္ဆီမ်ားကုိ ပီပါေတြနဲ႔ တမ်ဳိး၊ (ေဘာက္ဆာ) ဆီသယ္ယာဥ္ အစီးလိုက္နဲ႔ တဖံု စီးပြားေရး သမားမ်ားနဲ႔ အင္းတေကာ္ ဆီဆုိင္ေတြဆီ ေန႔စဥ္၊ အပတ္စဥ္၊ လစဥ္တုိင္း ထုတ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရာင္းခ်ေနတာ၊ ယိုယြင္းလာေနတာ ယေန႔ထိျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေတြကုိေတာ့ လံုး၀ မေဖာ္ထုတ္ၾကေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းေတြ၊ လုိင္းထြက္ယာဥ္ေတြ ဆီကေန ျမင့္မားတဲ့ စံႏႈန္းေတြ၊ မျပည့္၀တဲ့ ဆီဂါလံေတြနဲ႔ပဲ ခုႏွိမ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း သိရပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ယာဥ္ပုိင္ေတြ ယာဥ္ေမာင္းေတြဆုိရင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးစံႏႈန္း မသြင္းႏိုင္လို႔ သူတုိ႔ရဲ႕ လစာေငြေတာင္ ထုတ္ယူခြင့္ မရွိၾကရပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ ယာဥ္ေမာင္းေတြဆုိ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ လုပ္သက္ရွိၿပီး ဌာနမွ ထုတ္ပယ္ ခံရတာေတြလည္း ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ထုတ္ပယ္ခံ ၀န္ထမ္း တခ်ဳိ႕နဲ႔ မိမိဆႏၵႏွင့္ ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ ၀န္ထမ္းတခ်ဳိ႕ကုိ ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ ယာဥ္ေတြကုိ ေျပးဆြဲႏိုင္ေအာင္ ဌာနရဲ႕ ေထာက္ပ့ံမႈ မလံုေလာက္တာ၊ မရရွိတာေတြေၾကာင့္ မိမိ အစီအစဥ္နဲ႔ အသိမိတ္ေဆြ၊ ေငြေၾကး ေခ်းငွားသူ မ်ားထံမွ အတုိးႏႈန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေခ်းယူၿပီး စိုက္ထုတ္ ျပင္ဆင္ၾက ရေၾကာင္း၊ ထိုယာဥ္ ထြက္ရွိ ေျပးဆြဲတဲ့ အခါမွာ ထုိဌာန တာ၀န္ခံ အင္ဂ်င္နီယာမွ ထိုယာဥ္တို႔၏ ျပင္ဆင္စရိတ္ ေငြမ်ားကုိ ထုတ္ယူၿပီး အထက္ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ခြဲေ၀ယူေလ့ ရွိေၾကာင္း၊ ေခ်းငွား၊ စုိက္ထုတ္၊ ျပင္ဆင္ေမာင္းႏွင္ ၾကရတဲ့ ယာဥ္ပုိင္၊ ယာဥ္ေမာင္းတုိ႔မွာ ေျပလည္တဲ့ ခရီးစဥ္ ရွိသလုိ မေျပလည္တဲ့ ခရီးစဥ္တို႔ ေျပးဆြဲဖန္ မ်ားတဲ့အခါ အေႂကြးနဲ႔ လံုးခ်ာလုိက္ၿပီး ေနာက္ဆံုး ယာဥ္ကုိလည္း ထပ္မံ မျပင္ဆင္၊ မစုိက္ထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ယာဥ္ကုိ လက္လႊတ္ ဆံုး႐ံႈးခံရၿပီး ဌာနကို ေက်ာခိုင္းခဲ့ၾကရတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးရဲ႕ ဌာနခြဲ အသီးသီးမွာ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြ သာမက ဌာနပုိင္၊ ျပည္သူပုိင္ ပစၥည္းေတြကုိ တရားမ၀င္ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ခုိးထုတ္ေနတာ တခ်ဳိ႕ဟာ ယေန႔အထိ ရွိေနဆဲပါပဲ လုိ႔ ေလ့လာသူေတြက ဆုိၾကပါတယ္။
ရထား၀န္ႀကီး ဌာနေအာက္ ေရာက္ရွိစဥ္ ကာလ အေစာပိုင္း တုန္းက က.ပ.ရ မွ ကုန္ကား အမ်ားစုဟာ ကုန္စည္တင္တဲ့ ေဘာ္ဒီဖရိမ္ေတြကို ျပဳျပင္ ပံုစံေျပာင္းၿပီး ရထားသံလမ္းမ်ား တင္တဲ့ ဖရိမ္ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းၿပီး ရထားလမ္းသစ္ စီမံကိန္းရွိရာ ေဒသ အသီးသီးကုိ တာ၀န္ေပး ခိုင္းေစျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ ထုိစီမံကိန္းမ်ား ရွိရာ အရပ္ေဒသဟာ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ ပံုသ႑ာန္ အမ်ဳိးစံုလွတာမို႔ ထိခိုက္၊ ေသေၾက၊ ပ်က္စီးရတာေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္လည္း ထုိ ေသဆံုးသူ၊ နစ္နာသူ ၀န္ထမ္းမ်ားကုိ ဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ မည္သို႔မွ် ပ့ံပုိးမႈ၊ ေထာက္ပ့ံကူညီမႈေတြ မရရွိ ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရပါတယ္။
“ရထားလမ္းသစ္ ဖြင့္ပြဲေတြမွာ ျမန္မာ့မီးရထားက ၀န္ထမ္းမ်ားနဲ႔ ရထား၀န္ႀကီး ဌာနမွ အရာရွိႀကီး မ်ားမွာ သစ္လြင္တဲ့ ၀တ္စံုေတြနဲ႔ တက္ႂကြ ၿပံဳးရႊင္စြာ က်င္းပႏုိင္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွ က.ပ.ရ ရဲ႕ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္း မ်ားမွာေတာ့ အလဲလဲ အၿပိဳၿပိဳဘ၀မ်ားနဲ႔ နစ္နာ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့တာကုိ မည္သူကမွ မသိရိွခဲ့ၾကဘူး” လို႔က.ပ.ရ ရဲ႕ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနခြဲမွ ၀န္ထမ္းတဦးက ဆိုပါတယ္။
ကုန္းလမ္း ပိုိ႔ေဆာင္ေရး ဌာနရဲ႕ ယာဥ္မ်ားဟာ တေခတ္ေသာ အခါက “ဒဂံု-မန္း”ဆုိၿပီး ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔ အမီတာ့ မလုိက္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဒီလုိ ဆုတ္ယုတ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးရဲ႕ ဌာနခြဲ အသီးသီး၊ က႑အသီးသီးမွာ “မုိးက်ေရႊကိုယ္” ေတြ ၀င္ေရာက္ ေနရာယူလာ ၾကပါေတာ့တယ္။ ထုိသူမ်ားဟာ တုိက္ခိုက္ေရးဘက္မွ အသြင္ေျပာင္းလာသူ မ်ားလာခဲ့ၾကသူမ်ား ပီပီ စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံလႈပ္ရွားၿပီး သူတို႔ေတြက “ႏိုင္ငံ အတြက္အလုပ္လုပ္ခဲ့ ၿပီးၿပီ၊ အခု အလုပ္က သူတို႔အတြက္” လုိ႔ ေႂကြးေႀကာ္ၿပီး လႈပ္ရွားၾကတာဟာ အခုျမင္ေတြ႕ရတဲ့အတုိင္း ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနဆုိတာ အခြံႀကီးပဲလို႔ ေျပာရပါေတာ့မယ္။
၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ အ႐ံႈး ရွိလာတဲ့ ဌာနကုိ လံုး၀ ေဖးမပ့ံပိုးမႈ မရွိေတာ့တာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ေခတ္စနစ္နဲ႔ အညီ ေခတ္ေပၚ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ေမာင္းႏွင္ ေျပးဆြဲႏိုင္တဲ့ယာဥ္ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွာ ယခုထက္တုိင္ မရွိေသးပါ။ ယခုတုိင္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြဟာ ယခင္ အစုိးရ လက္ထက္က ဆံုး႐ံႈးခဲ့တာမ်ဳိးလား၊ ဘယ္လုိ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ အ႐ံႈးေပၚ ေနရတာလဲ ဆုိတာကို စီစစ္ၿပီးမွ ရလာတဲ့ အေျဖေတြကေန ေျဖရွင္းဖုိ႔ နည္းလမ္းကုိ ရွာၿပီး မွန္ကန္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔ လုိပါတယ္။ ဌာနက အ႐ံႈးေပၚတုိင္း လုိင္းထြက္ ယာဥ္ေတြဆီကပဲ ေငြေၾကးစံႏႈန္း သတ္မွတ္မႈကို တိုးျမွင့္ ပါတယ္။ အဲဒီလို မၾကာခဏ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံေနတာ ၾကာပါၿပီ။ ဒီလုိ မၾကာခဏ တိုးျမွင့္သတ္မွတ္ ေနတာကေရာ ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္ရာ မဟုတ္ဘူးလားလို႔ ၀န္ထမ္းေဟာင္းေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ဌာနတြင္း လူႀကီးေတြက ၀င္ေငြရတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း စာရင္းအမွန္ ေတြကုိသာ ျပဖုိ႔ အေရးႀကီး ပါတယ္။
၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အ႐ံႈးေတြကုိ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီး ရရွိလာတဲ့ အေျဖကို သက္ဆုိင္ရာ ဌာနသို႔ ျပန္လည္ တင္ျပသင့္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူေတြ ကိုလည္း ခ်ျပၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ အတည္ျပဳေပး ေစလိုပါတယ္။ ထုိသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာမွာလည္း ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အ႐ံႈးေတြကိုသာ ခ်ျပတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ၀င္ေငြရရွိတဲ့ ေနရာေတြရဲ႕ စာရင္းအမွန္ကုိ ခ်ျပဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က အက်င့္ပ်က္ျခစား အလုပ္ေတြ မလုပ္ခဲ့ရင္ေတာင္ ဒါေတြကုိ အေရး မယူခဲ့ရင္ ျခစားတဲ့ အဖြဲ႕ထဲမွာ ကိုယ္ပါတာနဲ႔ အတူတူလို႔ မွတ္ယူၾကရမွာပါ။ ပ်က္ကြက္မႈ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ျပဳခဲ့့ တာေတြကလည္း ပူးေပါင္းသလုိ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာ အစုိးရျဖစ္ေပၚေရး၊ အစုိးရယႏၲရားအတြင္း အဂတိတရား ကင္းရွင္းေရး၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ဒု သမၼတ ေဒါက္တာ စုိင္းေမာက္ခမ္း ဦးေဆာင္ေသာ ၉ ဦးပါ “လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အေရးယူေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီ” ကုိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းက ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထူးျခားထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈမ်ားရွိတယ္ဆိုတာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား သိပ္မသိရပါဘူး။
တာ၀န္ရွိသူ အရာရွိေတြက ျခစားမႈမွာ မပါ၀င္ေပမယ့္ မိမိလက္ေအာက္က လူေတြ လုပ္ေနတာကုိ သိရွိလ်က္ႏွင့္ မသိ သလုိေနတာ၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ မလုပ္တာမ်ားဟာ ႏုိင္ငံႏွင့္ ျပည္သူ အေပၚ တာ၀န္မဲ့ျခင္း ပါပဲ။ အဲဒီလိုပဲ သိရွိေအာင္၊ ျမင္သာေအာင္၊ တင္ျပတုိင္ၾကားတဲ့ ၀န္ထမ္းကုိ ဌာနမွ ထုတ္ပယ္တဲ့အထိ အေရးယူ ျခင္းဟာလည္း “အာဏာ အလြဲသံုးစား ျပဳျခင္းထဲမွာ အက်ဳံး၀င္ေနတယ္” လုိ႔ ထုတ္ပယ္ခံ ၀န္ထမ္းတုိ႔က ေျပာဆုိၾကပါတယ္။ လက္ရွိ အစုိးရ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားရဲ႕ အ႐ံႈးေတြဟာ ျပည္သူကို ၀န္ထုပ္၀န္ပုိး ျဖစ္ေစတာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါ။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment