Monday, July 14, 2014

တကၠသိုလ္ပညာေစ်းကြက္ အေျပာင္းအလဲ


ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးတစ္ခုမွာ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး (တကၠသိုလ္ ပညာေရး)ႏွင့္ ပတ္သက္သည္။ တစ္ခ်ိန္က အထက္တန္းလႊာတစ္စုသာ ရယူႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးကို အစိုးရ၏ေထာက္ပံ့မႈ မ်ားေၾကာင့္ လူလတ္တန္းစားေတြ ရယူခံစားခြင့္ရလာခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ေႏြတြင္ အေမရိကန္ သုံးသန္းခြဲ ႏွင့္ ဥေရာပတိုက္သား ငါးသန္းတို႔ဘြဲ႕ရၾကမည္။ ကမၻာ့ထြန္းသစ္ စႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း တကၠသိုလ္ေတြ တိုးပြားေနသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ သန္း ၃၀ ေက်ာ္ တိုးလာခဲ့သည္။ ဂရိေခတ္တြင္ အရစၥတို တယ္လ္ကေအသင္တြင္စတင္ သင္ၾကား ခ်ိန္မွစ၍ပညာသင္ေလာကသည္ အေျပာင္းအလဲမရွိ။ လူငယ္ေတြက သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ေနရာတြင္စုေ၀းကာ ဆရာမ်ားထံပညာရယူ ဆည္းပူၾကသည္။

ယခုအခါ တကၠသိုလ္ပညာေလာကတြင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးတစ္ရပ္သဖြယ္ အေျပာင္းအလဲေတြ အလ်င္ အျမန္ျဖစ္ေပၚေနၿပီ။ ထိုသို႔ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ရျခင္းမွာ စရိတ္ေတြတိုးလာျခင္း၊ ၀ယ္လိုအား တိုးလာျခင္း ႏွင့္ နည္းပညာအေျပာင္းအလဲမ်ားျဖစ္ေပၚလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ တကၠသိုလ္ ပညာေရး ေလာကကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္ တီထြင္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

တကၠသိုလ္ပညာေရးေလာကတြင္ လုပ္သားမ်ားမ်ားသံုးရေသာ က႑၌ ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းအားတက္မလာဘဲ စရိတ္တက္မည့္ အလားအလာႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳေနရသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာေတြက အစအစစ အရာရာဆုိသလို သိသိသာသာႀကီးေစ်းက်ေနခ်ိန္တြင္ ျပည္သူလူထုက ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ထားေသာ ဘြဲ႕ ေတြအလိုက္ အထူးလစာေတြေပးေနရေသာ တက္ၠသိုလ္မ်ားက ယခင္၀န္ေဆာင္မႈမ်ဳိးကိုပင္ အခေၾကးေငြပို ၍ရယူေနၾက၊ ေပးေနၾကရသည္။ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္အတြင္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၌ တကၠသိုလ္တက္လွ်င္ ကုန္ က်သည့္စရိတ္သည္ ႏွစ္စဥ္ေငြေဖာင္းပြႏႈန္းထက္ ၁ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္း ပို၍ျမင့္မားသည္။ေက်ာသား အမ်ားစုအတြက္ တက္ၠသိုလ္တက္ျခင္းသည္ ဧရာမ အခြင့္အေရးႀကီးတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ တစ္ခုရလွ်င္ တစ္သက္တာ၀င္ေငြသည္ ေဒၚလာငါးသိန္းကိုးေသာင္းမွ် တိုးသြားႏိုင္သည္ဟု ေလ့လာခ်က္ တစ္ရပ္က ဆုိ သည္။ သို႔ေသာ္ ေႂကြးတင္ေနၾကေသာ အေမရိကန္ေက်ာင္းသား ၄၇ ရာခုိင္ႏႈန္း ႏွင့္ ၿဗိတိန္ ကေက်ာင္းသား ၂၈ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ဘဲြ႔ရသည္အထိ ေက်ာင္းမတက္ ႏိုင္သျဖင့္ ေပးရက်ဳိးမနပ္ဟု ဆိုႏိုင္ သည္။ အစိုးရကလည္း ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြ တိုးမေပးခ်င္ေတာ့။

ေငြေဖာင္းပြမႈကို ဖယ္ၿပီးသည့္တိုင္ သင္တန္းေၾကးက ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္း တက္ေနခ်ိန္တြင္ အစိုးရက ေက်ာင္း သားတစ္ဦးခ်င္းကို ေထာက္ပံ့ေငြသည္ ၂၇ ရာခုိင္ႏႈန္း က်ဆင္းလာခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂၀ က အခမဲ့ နီးနီး ပညာသင္ၾကားခြင့္ရေသာ ၿဗိတိန္တြင္ ယခုအခါ ေဒၚလာ ၁၅,၀၀၀ ခန္႔ေပးေနရၿပီ။

ဒုတိယ အေၾကာင္းတရားမွာ လုပ္သားေစ်းကြက္ႏွင့္ ပတ္သက္သည္။ သာမန္အားျဖင့္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ တြင္ တကၠသိုလ္ တက္ေလ့ရွိသည္။ ဘြဲ႔တစ္ခုရွိမွသာ လုပ္ငန္းခြင့္၀င္ရန္ အဆင္ေျပမည္။ သို႔ေသာ္ အလုိအ ေလ်ာက္စက္ေတြက ကာယလုပ္အားကိုသာမက ဥာဏလုပ္အားေလာက အေပၚကိုပါ အက်ဳိးသက္ေရာက္ မႈရွိသည္။ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္မွ ေလ့လာခ်က္အရ ေနာင္အႏွစ္ငါးဆယ္ခန္႔တြင္ လက္ရွိ အလုပ္အကိုင္ ၄၇ ရာခုိင္ႏႈန္းကို အလိုအေလ်ာက္စက္သံုးမည့္ အႏၱရာယ္ ရွိသည္။

တီထြင္ဆန္းသစ္မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ အလုပ္ေတြ ျပဳတ္ကုန္မည္။ အခ်ဳိ႕က အလုပ္မ်ားတြင္ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္မည္။ သို႔ျဖစ္ရာ လူမ်ားသည္ ၎တို႔၏ဘ၀တစ္သက္တာလံုး ၎တို႔၏ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအႏွီးေတြကို အၿမဲျဖည့္တင္းေနရန္ လိုအပ္မည္။

ထိုအေၾကာင္းတရား ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္လိုက္ေသာအခါ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္သည္။ ထုိ႔ အျပင္ တတိယအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္လည္း အေျပာင္းအလဲေတြကို ခိုင္မာေစသည္။ အင္တာနက္က သတင္းစာအစ၊ ဂီတ အလယ္၊ စာအုပ္ေရာင္းလုပ္ငန္းအဆံုး အစစအရာရာကို ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ရာ တကၠသိုလ္ပညာေရး အေဆာက္အအံုမ်ားကိုလည္း ဒုကၡေပးႏိုင္သည္။ ယခုအခါ အမ်ားျပည္သူတို႔ အတြက္ အင္တာနက္သံုး အေ၀းသင္ သင္တန္းမ်ား (Mass Open Online Course) က ေက်ာင္းသားမ်ား တကၠသိုလ္မသြားပဲ သင္ခန္းစာမ်ားကို နားေထာင္ႏုိင္၊ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ၾကသည္။ စရိတ္စကလည္း တကၠသိုလ္ ေလာက္ မကုန္က်ဘဲ ဘြဲ႕ဒီဂရီမ်ားကို ရယူႏုိင္ၾကသည္။

ထိုအြန္လိုင္းသံုး အေ၀းသင္စနစ္ကို ၂၀၀၈ ခုနစ္က စတင္က်င့္သံုးခဲ့ေသာ္ လည္း ေျပာသေလာက္ လုပ္ေပး ႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ အထူးသျဖင့္ အေ၀းသင္ အြန္လိုင္းဘြဲ႔ကို အသိအမွတ္ျပဳမည့္ တရား၀င္ စနစ္တစ္ခု မရွိ ေသးေပ။ သင္တန္းကို ၿပီးဆံုးေအာင္ မတက္ႏုိင္ပဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ ေက်ာင္းထြက္ရသည့္ႏႈန္းကလည္း ျမင့္မားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အင္တာနက္သံုးအေ၀းသင္ သင္တန္းမ်ားကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊ လက္ရွိ တက္ၠသိုလ္မ်ားက စိတ္၀င္စားလာၾကသည္။ ဥပမာ Coursera ဆိုလွ်င္ အသံုးျပဳသူ ရွစ္သန္းရွိသည္။ သင္ တန္းကို အခမဲ့ တက္ေရာက္ခြင့္ ျပဳေသာ္လည္း သင္တန္းဆင္း လက္မွတ္ကို ေဒၚလာ ၃၀ မွ ၁၀၀ အတြင္း ေပး၍ရယူခြင့္ျပဳရာ ယခင္ႏွစ္က ေဒၚလာ တစ္သန္း ရရွိခဲ့သည္။

AT&T ႏွင့္ Georgia Technology တို႔ ေပါင္း၍ ေဆာင္ရြက္ေသာ Udacity သည္ ကြန္ပ်ဴတာမဟာဘြဲ႕မ်ား ကို ျပင္ပတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ သြားေရာက္တက္သည္ထက္ သံုးပံုတစ္ပံုသာ ကုန္က်ေသာနည္းျဖင့္ ပို႔ခ် သည္။ ဟားဗဒ္တကၠသိုလ္ကလည္း ေဒၚလာ ၁,၅၀၀ ယူကာ အမ္ဘီေအဘြဲ႕ႀကိဳ သင္တန္းမ်ားေပးမည္။ စတားဘတ္ ကုမၸဏီက ၀န္ထမ္းမ်ားကို စရိတ္အကုန္ခံ၍ အရီဇိုးနားတကၠသိုလ္မွ အြန္လိုင္း ဘြဲ႕ဒီဂရီကို တက္ေရာက္ရယူေစသည္။

အြန္လိုင္းမွ ဘြဲ႕ေပးသည့္ စနစ္ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အက်ဳိးအမ်ဳိးမ်ဳိးေပးမည္။ တကၠသိုလ္အားလံုး ေတာ့ ဒုကၡေရာက္မည္မဟုတ္။ ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္ႏွင့္ ဟားဗဒ္လို နာမည္ႀကီးတက္ၠသိုလ္ေတြ အက်ဳိးရွိမည္။ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးမားေသာသူမ်ားသည္ အျခားေသာဒိတ္ဒိတ္က်ဲ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုႏိုင္ရန္ အေကာင္းဆံုး တက္ၠသိုလ္မ်ားသို႔သြားလုိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နာမည္ႀကီး အြန္လိုင္းတကၠသိုလ္သင္တန္းမ်ား အက်ဳိးရွိႏုိင္ သည္။ ၎တုိ႔ အမည္ကို ကမၻာတစ္လႊားတြင္ျဖန္႔က်က္ကာ သင္တန္းသားရယူႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သာမန္ တကၠသိုလ္ေတြက သတင္းစာေတြ ေနာက္သို႔လိုက္ရမည္။ ပညာေရးေစ်းကြက္တြင္လည္း လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ အတြင္းတြင္ ၀င္ေငြတစ္၀က္ခန္႔ ေလ်ာ့လာကာ အလုပ္အကိုင္ ၃၀ရာခုိင္ႏႈန္းက်ဆင္းၿပီး တက္ၠသိုလ္ ၇၀၀ ခန္႔ ပိတ္ခဲ့ရသည္။ က်န္တကၠသိုလ္မ်ား ဆက္လက္ရပ္တည္ရန္ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈမ်ား လုပ္ရမည္။

လ်င္ျမန္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ား၊ ေတာ္လွန္ေရးမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ပညာေရးက႑အေျပာင္းအလဲတြင္ လည္း ထိခိုက္နစ္ နာမႈမ်ား၊ ထိခိုက္နစ္နာသူမ်ားရွိသည္။ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ ကြာဟမႈေတြႀကီးမားလာေစႏိုင္ သည္။ တက္ၠသိုလ္၏ျပင္ပတြင္ ပညာသင္ၾကားသည့္အခါ ထူးခၽြန္သည့္သူေတြအတြက္ ပို၍အဆင္ေျပ သည္။ နာမည္ႀကီးဆရာေတြအတြက္ ၀င္ေငြပိုေကာင္းေစႏိုင္သည္။

ဤအေျပာင္းအလဲေတြ ရပ္တန္႔ေစရန္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ဖိအားေပးခံရမည္။ အစိုးရ၏ အေထာက္ အပံ့သည္ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ခုလံုးကို အက်ိဳးျပဳရန္လိုသည္။ ပါေမာက္ၡေတြကို ၿပိဳင္ဆိုင္ခိုင္းရန္ လိုသည္။ တက္ၠသိုလ္ေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္လွ်င္ ထိခိုက္နစ္နာသူထက္ အက်ဳိး ရွိသူေတြပိုမ်ားမည္။ ခ်မ္းသာ သည့္ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ ပညာေရးကို စရိတ္သက္သာစြာျဖင့္ မပင္မပန္းရယူ ဆည္းပူးႏုိင္ၾကမည္။ အြန္လိုင္း တက္ၠသိုလ္ စနစ္ေၾကာင့္ ပညာဆက္လက္သင္ၾကားလိုေသာ သက္ႀကီး ရြယ္အုိေတြ အတြက္လည္း အဆင္ေျပသည္။ Edx ေခၚ အြန္လိုင္းတက္ၠသိုလ္ တက္ေရာက္ေနေသာ အေမ ရိကန္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အသက္ ၃၁ ႏွစ္၀န္းက်င္ရွိသည္ဟု ဆုိသည္။ ဘရားဇီးလို ထြန္းသစ္စႏုိင္ငံ မ်ားက အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားကို ခုန္ပ်ံေက်ာ္ လႊားၿပီး အမီလိုက္ကာ စရိတ္သက္သာစြာ တကၠသိုလ္ပညာေရး သင္တန္းမ်ား ေပးႏုိင္မည္။ ယခုအခါ ပညာေရးေစ်းကြက္သည္ ကမၻာႏွင့္ခ်ီေသာေစ်းကြက္ျဖစ္ရာ မက္ဆာ ခ်ဴးဆက္နည္းပညာတက္ၠသိုလ္ (MIT) ဆိုလွ်င္ မြန္ဂိုလီးယားမွ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ပါရမီရွင္ကို အင္တာနက္ အီလက္ထရြန္း နစ္သင္တန္းတြင္ ေတြ႔ရွိရသည္။

အစိုးရက စနစ္ေဟာင္းကို ဆက္လက္ေထာက္ပံ့ေနမည့္အစား စနစ္သစ္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ရန္ အီေကာေနာမစ္မဂၢဇင္းႀကီးက အႀကံျပဳသည္။ ဘြဲ႔လက္မွတ္မ်ားအတြက္ တူညီေသာ စံခ်ိန္စံၫႊန္း ေတြကို ခ်မွတ္ေပးႏုိင္သည္။

ဘရာဇီးတြင္ သင္တန္းၿပီးဆံုးသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အစိုးရက စစ္ေဆးေသာစာေမးပြဲကို ေျဖဆုိရ သည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသည္လည္း လြတ္လပ္ေသာအဖြဲ႔ အစည္းတစ္ခုတည္ေထာင္ကာ စာေမးပြဲ စစ္ေဆးျခင္း၊ အရည္အခ်င္းကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။

ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အအံုတစ္ခုကို ျပန္လည္တည္ထြင္ရန္မွာ မလြယ္ကူလွေပ။ သို႔ေသာ္ ထုိသိုျပန္လည္ တီထြင္ႏုိင္လွ်င္ အမ်ားျပည္သူတို႔ အတြက္ ျမင့္မားေသာ ပညာေရးကိုရယူႏိုင္မည္။ လူအမ်ားေကာင္းမြန္ ေသာ ပညာေရးရယူရန္ လိုအပ္လည္းလိုအပ္သကဲ့သို႔ အခြင့္အလမ္းေကာင္း တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေနသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List