၂၀၁၄-၁၅ပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္သည့္ ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္းစနစ္ အေကာင္အထည္ေပၚလာေရး အတြက္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံက ၾသစေၾတးလ်ေဒၚလာ ၂၇ ဒသမ ၈ သန္း ကူညီေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးကိုေလး၀င္းက မဇိၩမကို ေျပာသည္။
ကေလးမ်ား၏ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္းကို စစ္ေဆးႏိုင္မည့္ ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားနည္းစနစ္ (Child Center Approches) ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင္႔ ၾသစေၾတးလ်အစိုးရတို႔ ကူညီေပးႏိုင္ေရး သေဘာတူညီခ်က္ကို ဇူလိုင္လ ၂ ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
ထိုအကူအညီေပးေရးအစီအစဥ္ျဖင့္ အေျခခံေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ား၊ CCA ဆိုင္ရာ သင္ၾကားနည္းႏွင့္ လက္စြဲစာအုပ္မ်ား(ကေလးမ်ားကို မည္ကဲ့သို႔ ေမးျမန္းသင္ၾကားမည့္နည္း) ႏွင္႔ ဆရာ၊ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြးျမႇင့္ တင္ေရးဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္။
“ဒီစနစ္က အလြတ္က်က္ေျဖစနစ္ ပေပ်ာက္သြားမယ္။ နည္းနည္းသင္၊ မ်ားမ်ားေလ့က်င့္ႏိုင္လာမယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။
ကေလးဗဟိုျပဳခ်ဥ္းကပ္နည္းစနစ္CCA သည္ ေက်ာင္းသားႏွင္႔ ဆရာမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္နားလည္မႈ ရွိလာေစျခင္း၊ ကေလးမ်ားက ဆရာမ်ားအား ပိုမိုခင္တြယ္လာျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ေသာ ကေလးမ်ားျဖစ္လာၿပီး ကေလးမ်ား၏ စိတ္ခံစားမႈအေျခအေန ပိုမိုသိရွိလာမည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
အဆိုပါစနစ္မွာ ကေလးမ်ားကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ႏိုင္ၿပီး ကေလးမ်ား၏ တီထြင္ႏိုင္မႈရွိမရွိ၊ ေတြးေခၚဖြံ႔ၿဖိဳးမႈရွိ၊ မရွိႏွင္႔ ကေလးမ်ား အမွန္တကယ္စာတတ္ေျမာက္မႈ ရွိမရွိအေပၚ အေျခခံ၍ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင္႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ပူးေပါင္းသင္ၾကားေပးေသာ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရးကြန္ ရက္အဖြဲ႔၀င္ ေဒါက္တာစိုး၀င္းဦး(ေဒါက္တာဘိုင္အို)က ထိုစနစ္တြင္ ဘ႑ာေငြ လံုလံုေလာက္ေလာက္သံုးစြဲရန္၊ သံုးစြဲရာတြင္လည္း အဂတိလိုက္စားမႈ ကင္းရွင္းရန္ႏွင့္ အေျခခံေက်ာင္းမ်ားကို အျပန္အလွန္ စစ္ေဆးမည့္အဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရန္အျပင္ ကၽြမ္းက်င္သည့္ ပညာေရး အတိုင္ပင္ခံမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္စသည့္အခ်က္မ်ား အားနည္းႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။
ထုိ႔ျပင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသား အခ်ိဳးအစားလြန္စြာ
ကြာျခားေနျခင္းကို ေျဖရွင္းႏိုင္မွသာ ေအာင္ျမင္မည္ဟု ၎က သံုးသပ္သည္။ အဆိုပါစနစ္ပီျပင္ေစရန္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းလိုအပ္ေနေသာ ေက်ာင္းမ်ား၏ စာရင္းကို ေကာက္ခံေနၿပီး လက္စြဲစာအုပ္မ်ားကို ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ ျဖန္႔ေ၀သြားမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အေျခခံေက်ာင္းတိုင္းကို တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။
အထက(၁)ရန္ကင္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ေဒၚမိုးသူက “နည္းနည္းသင္ မ်ားမ်ားေလ့က်င့္ႏိုင္တဲ့ စနစ္မ်ိဳးျဖစ္ တဲ့အတြက္ ကေလးေတြမွာ ဖိအားေလ်ာ့နည္းသြားမွာျဖစ္တယ္။ ဆရာနဲ႔ တပည့္ၾကား ပိုၿပီးရင္းႏွီးလာမယ္။ ပိုၿပီးေႏြးေထြးလာေစတဲ့အတြက္ သင္ၾကားေရးလည္း ေအာင္ၿမင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္နည္းစနစ္ ေအာင္ျမင္ေစရန္ ၂၀၁၄-၁၅ ပညာႏွစ္မွ စ၍ အေျခခံပညာသင္႐ိုးမ်ား ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ႔ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆရာမ်ားအတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေစေရးအတြက္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ရရွိေစရန္ ထိုစနစ္ကို စတင္က်င့္ သံုးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါစနစ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္နည္းစနစ္ ေၿပာင္းလဲရာတြင္ လိုက္နာမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈမရေပ။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment