Tuesday, July 15, 2014

The Lady အာဇာနည္ႏွင့္ လြဲခ်က္ကယ္နာ


ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္မွာ ေမြးလို႔ မဆလေခတ္မွာ ႀကီးျပင္း လာရၿပီး ငယ္ငယ္ကတည္းက စာဖတ္ ဝါသနာထံုလွတဲ့ နတ္ ေတာ္လဖြားေမာင္ျမတ္အတြက္ အာဇာနည္ေန႔နဲ႔ပတ္သက္လာရင္ စာအုပ္အေနနဲ႔ ပထမဆံုးဖတ္ဖူး ခဲ့တာကေတာ့ လူထုဦးလွေရးတဲ့ ‘‘ေထာင္ႏွင့္လူသား’’   ဆုိတဲ့ စာအုပ္ျဖစ္ ပါတယ္။ 

မိဘမ်ားရဲ႕ စာအုပ္စင္မွာရွိတဲ့ အဲဒီစာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ဘယ္ ႏွႀကိမ္ ျပန္ဖတ္ဖတ္မ႐ိုးႏုိင္တဲ့ စိတ္ဝင္စားစရာလူသားအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အျဖစ္မွန္ ဇာတ္လမ္းေတြပါ။

အထူးသျဖင့္ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတုိ႔ကို လုပ္ႀကံတုန္းက ယာဥ္ေမာင္းသူအျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ‘သုခ’ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳလည္းပါဝင္ၿပီး    အဲဒီအေၾကာင္းအရာဟာ စိတ္ဝင္စား စရာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေမာင္ျမတ္အရြယ္ ေရာက္လာခ်ိန္မွာ လုပ္ႀကံမႈႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေရးတဲ့ စာအုပ္ႀကီးကို ဖတ္ရျပန္ပါတယ္။ လုပ္ႀကံမႈႀကီးကို ႐ံုးတင္စစ္ေဆး ခဲ့တုန္းက ပါဝင္ခဲ့သူအားလံုးနဲ႔ တရားခံေတြကို ဖမ္းဆီးခဲ့သူေတြရဲ႕ ထြက္ဆုိခ်က္ေတြ၊ တရားလို/ တရားခံေလွ်ာက္ လွဲခ်က္ေတြနဲ႔ ႐ံုးေတာ္ကသံုးသပ္ၿပီး အျပစ္ေပးခဲ့ပံု စတာေတြအကုန္အစင္ ျပည့္ ျပည့္စံုစံုပါဝင္တဲ့သမုိင္း မွတ္တမ္း တစ္စံုပါပဲ။

အဲဒီစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ေၾက ေၾကညက္ညက္ဖတ္ဖူး႐ံုနဲ႔တင္ ၁၉၄၇ ဇူလုိင္ ၁၉ မနက္ကျဖစ္ရပ္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးမ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္ေနခဲ့ပါတယ္။ ၿပီး ေတာ့ မဆလေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ လံုးမွာလည္း ဒီေန႔နဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ဇူလိုင္လေရာက္လာတာနဲ႔ အစိုးရသတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းေတြ ထဲမွာပါ ပါဝင္ပတ္ သက္ခဲ့သူ ေပါင္းစံုက ေျပာၾကေရးၾကတာ ေတြလည္း အမ်ားႀကီးဖတ္ခဲ့ဖူးပါ တယ္။ အခုေခတ္လို ပုဂၢလိက သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမရွိေပမယ့္ ရွိသမွ်မဂၢဇင္းေတြထဲမွာလည္း အာဇာနည္ေန႔အေၾကာင္း အေတာ္ မ်ားမ်ား  ေဖာ္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အာဇာနည္ေန႔ျဖစ္ ရပ္ကို ႐ုပ္ရွင္အသြင္နဲ႔ ျပည့္ျပည့္ စံုစံုျပန္လည္ ဖန္တီး႐ိုက္ကူးျပတာ မ်ိဳးေတာ့ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ဘယ္သူ႔လက္ရာမွ မၾကည့္ဖူးခဲ့ပါဘူး။ ဘယ္သူကမွလည္း ဒီအျဖစ္ဆုိးႀကီးကို     ျပန္႐ိုက္ ျပပါလို႔ မေတာင္းဆိုခဲ့ပါဘူး။ တစ္ခါတေလေတာ့ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကား တခ်ိဳ႕မွာျဖစ္ျဖစ္၊ မွတ္တမ္း ႐ုပ္ရွင္ မွာျဖစ္ျဖစ္ ဒီအေၾကာင္းကို သေဘာေလာက္ထည့္႐ိုက္ျပတာပဲ  ၾကည့္ဖူးပါတယ္။   ဥပမာ အတြင္းဝန္ႀကီး ကိုျပမယ္၊ ဂ်စ္ကားတစ္စီးရပ္လာတာျပမယ္၊ ေျပး ဆင္းလာတဲ့ စစ္ဖိနပ္ေတြျပမယ္၊ ေလွကားထစ္ေတြေပၚ တက္တာ ျပမယ္၊ သူသတ္ေတြကိုင္တဲ့လက္ နက္ေတာ္မီဂန္းနဲ႔ စတင္းဂန္းရယ္လို႔ သိသာ႐ံုေလးျပမယ္၊ ေနာက္ ေတာ့ ေသနတ္သံေတြထြက္လာပံု၊ က်ီးကန္းေတြ၊ ခုိေတြ လန္႔ပ်ံသြားပံုေလာက္ျပမယ္ ဒီေလာက္ ပါပဲ။ ျမန္မာမွန္ရင္ ဒီေလာက္ဆို သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ။

ဒီလိုနဲ႔ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ အာဇာနည္ေန႔ျဖစ္ရပ္ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထည့္႐ိ္ုက္ ထားတဲ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္တစ္ကား  ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆိုအားလံုးသိ ေလာက္ပါၿပီ။ အဲဒါ ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို တရားဝင္တင္ သြင္းျပသျခင္းမရွိခဲ့ေပမယ့္ ေကာ္ပီခ်ပ္ေတြေက်းဇူးနဲ႔ အေတာ္မ်ား မ်ား ၾကည့္ဖူးခဲ့ေလာက္ၿပီျဖစ္တဲ့ The Lady ႐ုပ္ရွင္ကားျဖစ္ပါ တယ္။ ျပင္သစ္ဒါ႐ိုက္တာ Luc Besson ႐ိုက္တဲ့ဒီ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ ကမၻာေက်ာ္ မေလး-တ႐ုတ္မင္း သမီး မီရွဲလ္ယိုကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေစခဲ့သလို ေပါင္စတာလင္ ၂၂ သန္း (ေဒၚလာ ၃၇ သန္း) အကုန္ အက်ခံၿပီး ျပင္သစ္-အဂၤလိပ္ႏွစ္ ႏုိင္ငံပူးတြဲထုတ္လုပ္ခဲ့တာမို႔ အင္အားမေသး လွတဲ့ ဖန္တီးမႈပါ။ ႏိႈႈင္းျပရရင္ ကိုးရီးယား နာမည္ႀကီး မင္းသားရိန္းေခါင္းေဆာင္ ပါဝင္တဲ့သူတုိ႔ေလတပ္စြန္႔စားခန္း႐ုပ္ရွင္ R2B ဆုိတာကို F-15 တုိက္ေလယာဥ္ အစစ္ေတြ၊ ဘာေတြသံုးၿပီး ႐ိုက္တာေတာင္ ေဒၚလာ ရွစ္သန္းပဲကုန္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေငြအေတာ္အကုန္ခံထားတဲ့ Luc Besson ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ စစခ်င္းမွာပဲပါတဲ့ ၁၉ ဇူလုိင္လုပ္ႀကံမႈ ဇာတ္ကြက္နဲ႔ တင္ ေမာင္ျမတ္တုိ႔လို စာဖတ္ ထားတဲ့ ျမန္မာေတြအတြက္ေတာ့ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလွ ပါတယ္။ ဖတ္ဖူးသမွ် အဲဒီလိုၾကမၼာငင္တဲ့ ေန႔မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဝတ္ခဲ့တာက ျမန္မာဝတ္စံုပါ။ ေရႊဖလားေရာင္ ဘန္ေကာက္ပုဆိုးနဲ႔ မႏၲေလးပိုး တုိက္ပံုအက်အနဝတ္ထားခဲ့တာ။ Luc Besson ကေတာ့ သူ႔သ႐ုပ္ ေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို စစ္ဝတ္စံုဝတ္ၿပီးအတြင္းဝန္႐ံုးထဲ ထည့္ထားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူသတ္ သမားေတြလာ တယ္။ ဂ်စ္ကား နံပါတ္ RC-1814 ကေတာ့ မွန္တယ္။ ဆိုးတာက အတြင္းဝန္႐ံုး  ေရာက္ေတာ့ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ တစ္ခုလို လက္နက္ကိုင္စစ္သားေတြ အမ်ားႀကီးရွိေန ေတာ့တာပါပဲ။ ပိုဆိုးတဲ့ကိစၥက အတြင္းဝန္႐ံုး ေစာင့္ အဲဒီစစ္သားေတြဟာ AK အုပ္စုလက္နက္ငယ္ေတြကို ကိုင္ ထားေလရဲ႕။

တကယ္ေတာ့ ဆုိဗီယက္႐ုရွ က ကလာနီေကာ့ရွ္ဗ္ဆိုသူ ဒီဇိုင္းထုတ္တဲ့ AK-47 ဆုိတဲ့ ေမာင္း ျပန္ေသနတ္ ဟာ ၁၉၄၈-၄၉ ေလာက္ကမွ စထြင္ခဲ့ၿပီး ကမၻာကို ပ်ံ႕ႏွံ႔နာမည္ႀကီးလာခဲ့တာေတာ့ ၁၉၆၀ အလြန္ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ ကာလေလာက္ ကမွပါ။ ၁၉၄၇ ဆုိရင္ ဆုိဗီယက္မွာေတာင္နမူနာ မထုတ္ႏုိင္ေသးတဲ့ အဲဒီ AK ေသ နတ္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္းဝန္႐ံုးဆီ ဘယ္လိုေရာက္ ေနသလဲဆုိတာ Luc Besson အေျဖေပးသင့္ပါတယ္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံရဲ႕ စစ္တပ္နဲ႔ရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ားမွာ ေရာ တျခားလက္နက္ကိုင္မ်ားမွာပါ အဲဒီကာလနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့အထိ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ လက္က်န္လက္နက္ ငယ္မ်ားသာ သံုးစြဲခဲ့ၾကတာျဖစ္ ၿပီး ၁၉၆၀ ေနာက္ပိုင္းမွသာ AK-47, M-16, G-3 စတဲ့ေခတ္မီ ေမာင္းျပန္႐ိုင္ဖယ္မ်ား တျဖည္း ျဖည္းေရာက္ရွိသံုးစြဲလာတာျဖစ္ ပါတယ္။ ၁၉၄၇ အခ်ိန္က မဟာ မိတ္သံုးေမာင္းျပန္လက္နက္ငယ္ ထဲမွာ အေမရိကန္လုပ္ေတာ္မီ ဂန္းနဲ႔ အဂၤလိပ္လုပ္စတင္းဂန္းတုိ႔ နာမည္ႀကီးၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ကို လုပ္ႀကံခဲ့ တာလည္း အဲဒီလက္ နက္မ်ိဳးေတြနဲ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္ႀကံသူအဖြဲ႕မွာ စုစု ေပါင္းငါးေယာက္ပါၿပီး ကားေပၚမွာ စတင္းဂန္းႏွစ္လက္နဲ႔ ေတာ္မီ ဂန္းသံုးလက္ပါ ပါတယ္။ ကားရပ္ ေတာ့ ယာဥ္ေမာင္း(သုခ)က ကားထဲ ေနရစ္တာမို႔ ေလးေယာက္ အေပၚ တက္သြားပါ တယ္။ ေတာ္ မီဂန္းသံုးလက္နဲ႔ စတင္းဂန္းတစ္ လက္ကိုင္သြားၿပီး ကားထဲစတင္း တစ္လက္ထားခဲ့ပါတယ္။ Luc Besson ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာေတာ့ လုပ္ႀကံသူက သံုးေယာက္တည္းပါ။ အစည္း အေဝးခန္းဝမွာလည္း လက္နက္ကိုင္ႏွစ္ေယာက္ေစာင့္ ေနျပန္ပါေသးတယ္။ AK-47 ႀကီးေတြပဲ ထင္ထင္ရွားရွားလြယ္ လို႔ အလြန္အ႐ုပ္ဆုိးလွတဲ့ လြဲ ေခ်ာ္မႈပါ။ လုပ္ႀကံသူေတြ တက္လာေတာ့ အခ်ိန္းအခ်က္နဲ႔မို႔ အေစာင့္ ႏွစ္ေယာက္က ေရွာင္ထြက္သြားေပးတာကို ထားလုိက္ပါေတာ့ ဒါမ်ိဳးက Dramatic License သေဘာအရ နားလည္ ႏုိင္ပါတယ္။

အစည္းအေဝးခန္းထဲ ဝင္သြားပါၿပီ။ လုပ္ႀကံသူတစ္ ေယာက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဖူးကို ပစၥတိုတစ္လက္နဲ႔ ခ်ိန္လိုက္ပါသတဲ့။ ဒါလည္း လြဲေခ်ာ္မႈပါ။ တကယ့္ျဖစ္စဥ္မွာ လုပ္ႀကံသူေတြ ပစၥတိုတစ္လက္မွမကုိင္ခဲ့ပါ။ အလြတ္ရေနတဲ့ျဖစ္စဥ္ထဲမွာ သူတုိ႔ဝင္လာေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ထိုင္ေနလ်က္ျဖစ္ၿပီး ထရပ္လို႔တစ္ခုခု ေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားတာနဲ႔ စပစ္တာပါ။ Luc Besson ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္မွာေတာ့ သူ႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အခန္းဝ ေက်ာေပး ရပ္ေနၿပီး လွည့္ၾကည့္လို႔လုပ္ႀကံ သူေတြမွန္းလည္းသိေရာ မ်က္စိမွိတ္ေပးလုိက္ၿပီး နဖူးကိုပစၥတိုနဲ႔ ေတ့ပစ္ခံလိုက္ ရပါတယ္။ ခပ္ညံ့ညံ့အက္ရွင္ ကားတစ္ကားလိုလုပ္ခ်သြားတာ ဘယ္လိုမွခံစားမရဘဲၾကည့္ရင္းနဲ႔ ေဒါသေတာင္ ထြက္မိပါတယ္။

လြဲခ်က္ေတြကေတာ့ အာဇာနည္ေန႔တင္မဟုတ္။ ၈၈ အေရးေတာ္ပံုျဖစ္ေနတံုး ဗ်ာမ်ား ေနတဲ့ အာဏာပိုင္ ဘဘႀကီးကိုျပ ေတာ့လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးအပြင့္ တပ္ယူနီေဖာင္းႀကီးဝတ္လိုဝတ္၊ သူတုိ႔ႀကံစည္ စည္းေဝးပံု ေတြျပ ေတာ့လည္း ဖဲသံုးခ်ပ္သမား ေလာက္ေတာင္ အဆင့္မရွိတဲ့ ပံုမ်ိဳးျပေလေတာ့ သူတုိ႔လက္က လြတ္ေအာင္မလုပ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြကိုပါ အရည္အခ်င္းနည္းပါး ရာေရာက္ေစပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သူ႔ကိုေထာက္ခံအားေပး သူေတြ ႀကိဳးစား႐ုန္းကန္ရတာေတြ၊ ဖိႏွိပ္ ခံရတာေတြ အတန္အသင့္ေပၚလြင္ေပမယ့္ ဖိႏွိပ္သူအာဏာရွင္ အုပ္စုဘက္ကို သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ ကေလး ကလားဆန္ဆန္ ေပါ့တီးေပါ့ပ်က္ႏုိင္ လြန္းတယ္။   မီရွဲလ္ယိုေၾကာင့္သာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ေနရာ က အထိုက္အေလ်ာက္ဝင္ခံစား စာနာႏုိင္တာကလြဲလို႔   Luc Besson နဲ႔ ထုတ္လုပ္သူေတြကိုေတာ့ အင္မတန္အထင္ေသးမိပါတယ္။

လြဲေခ်ာ္မႈႀကီးႀကီးေတြေရာ ေသးေသးေတြပါ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အထဲက ခပ္ေသး ေသးတစ္ခ်က္ ေလာက္ ထပ္ေျပာရရင္ နဝတအစိုးရေခတ္ ဧရာဝတီတိုင္းျဖစ္စဥ္မွာလည္း စစ္သည္တစ္စုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထိပ္တိုက္ေတြ႕တဲ့အခန္းမွာ စစ္သား ေတြက HK-33 နဲ႔ AK-47 ေသ နတ္ေတြကိုင္စြဲထားျပန္ပါတယ္။ ျမန္မာစစ္တပ္သံုးျပည္တြင္းျဖစ္ G-3 ေသနတ္အစစ္မရႏိုင္ရင္ ေတာင္မွ ပံုစံတူ ေသနတ္တုလုပ္ဖို႔ ထည့္႐ိုက္သင့္ေပမယ့္ ဒီဇိုင္းဆင္တူတဲ့ HK-33 ေသနတ္ေတြပဲထည့္သံုးသြားတာ ပထမတန္းစား ဒါ႐ိုက္တာ တုိ႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္မဟုတ္ပါ။ ကမၻာေက်ာ္ဇာတ္ ကားေတြမွာဆုိရင္ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ကာလလက္နက္ျဖစ္ျဖစ္ ပံုစံတူအတိအက်လုပ္ဖန္တီးၿပီး ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးတတ္ၾကပါတယ္။ Luc Besson ကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္အိမ္ကို ေတာင္အေရာက္လာခဲ့ၿပီး ၿခံနံပါတ္  ၅၄ ကိုသာ အသြင္တူလုပ္ျပဖို႔ အာ႐ံုစိုက္ခဲ့ပံုေပၚ ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ Luc Besson ဟာ Leon: The Professional (1994), The Fifth Element (1997), The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999) တို႔ကို ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္ၿပီး Epic ေခၚ ေမာ္ကြန္း႐ုပ္ရွင္ မ်ိဳးနဲ႔ Biopic genre ေခၚ အထၳဳပၸတၱိေနာက္ခံ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ိဳးေတာ့ ႐ိုက္ကူးဖူးတဲ့အေတြ႕ အႀကံဳမရွိ ပါဘူး။ စစ္သမုိင္း ေနာက္ခံ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ိဳးေတာင္ မ႐ုိက္ဖူးဘဲ Fiction Movie ေတြ သာဖန္တီးခဲ့ဖူးသူတစ္ေယာက္ကို The Lady ႐ိုက္ဖို႔တာဝန္ေပးခဲ့ မိတာကိုက အမွားေတာ္ပံုတစ္ ရပ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အင္မတန္အားနာတတ္တဲ့ ကိုေရႊ ျမန္မာေတြက ဒီ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ၾကၿပီး အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ့တာ ေတာင္မွအားမရတာ၊ သေဘာမတူတာေတြ တရားဝင္ေျပာသံ မၾကားရဘဲ မဆိုးပါ ဘူးလို႔ ေဖာ္လိုလိုက္တတ္ၾကတာမို႔ ေမာင္ျမတ္ ကေတာ့ ျမင္တဲ့အတုိင္း တင္ျပလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။

ဇူလုိင္လေရာက္ေလတုိင္း ေတာ့ အာဇာနည္ေန႔ျဖစ္ရပ္ေတြ ျပန္ေျပာင္းေရးၾက ေျပာၾကတာ ေတြ ဖတ္ရ ၾကားရမွာ ထံုးစံပါပဲ။ အခုအခ်ိန္ထိ အာဇာနည္ေန႔ျဖစ္ စဥ္ကို ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးထားတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားျဖစ္ ပါလ်က္နဲ႔ The Lady ဟာ ျပန္ၾကည့္မိတုိင္း နိဒါန္းမွာပဲ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေပးပါတယ္။

ဖန္တီးမႈအႏုပညာအား ေကာင္းၿပီး သမုိင္းေနာက္ခံ အခ်က္အလက္ေတြလည္း မွန္ကန္တဲ့႐ုပ္ရွင္ကား မ်ိဳးေတြဆုိရင္ ေတာ့ ႏွစ္ဘယ္ေလာက္ၾကာျမင့္  သည္ျဖစ္ေစ ျပန္ၾကည့္ၿပီး မ႐ိုး ႏုိင္ေအာင္ ခံစားရပါ လိမ့္မယ္။ 

အဲဒီလို ျပန္ၾကည့္ၿပီး တသသျဖစ္ ေနရမယ့္အထဲ The Lady ႐ုပ္ရွင္ ကားမပါ ႏုိင္တာကေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ။ ေနာင္ဆိုရင္လည္း ျမန္မာတို႔နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ႏုိင္ငံတကာက သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ အႏု ပညာဖန္တီးမႈေတြမွာ အနည္းဆံုး အားျဖင့္ သမုိင္းေၾကာင္းအခ်က္ အလက္ေရးရာေတြ လြဲေခ်ာ္မႈ မျဖစ္ ရေလ ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား ႀကံေဆာင္ႏုိင္မွာပါလိမ့္လုိ႔ (၆၇) ႏွစ္ေျမာက္အာဇာနည္ေန႔ အႀကိဳ ရက္မ်ားမွာ ေတြးေတာေနမိပါ ေတာ့တယ္။။

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment

My Blog List