Friday, December 04, 2015

အေရွ႕ေတာင္အာရွႏွင့္ ဂ်ပန္လူငယ္မ်ား သေဘၤာခရီးစဥ္လိုက္ပါခဲ့သူ မႏုႏုလင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း


ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးရွိသည့္လူငယ္မ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေလ့က်င့္ေပးၿပီး ပါဝင္လႈပ္ရွားခြင့္ရသည့္ လူငယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအစီအစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏွင့္ဂ်ပန္လူငယ္မ်ားသေဘၤာခရီးစဥ္(SSEAYP)သည္ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ႏုိဝင္ဘာ ၂၆ ရက္တြင္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။
အဆိုပါ ခရီးစဥ္တြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ၁၀ ႏိုင္ငံႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ လူငယ္ သံုးရာေက်ာ္ပါဝင္လာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ သြားေရာက္ေလ့ လာျခင္း၊ ျမန္မာမိသားစုေနအိမ္တြင္ Home Stay အျဖစ္ တစ္ညတာတည္းခိုေနထိုင္ျခင္းအပါ အဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ ေနထုိင္မႈမ်ားကို ေလ့လာသြားမည္ ျဖစ္သည္။
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏွင့္ ဂ်ပန္လူငယ္မ်ား သေဘၤာခရီးစဥ္ (SSE AYP)၏အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ လူငယ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ႏိုင္ငံတကာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္မ်ားကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးရန္အတြက္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အ သက္(၁၈)ႏွစ္မွ (၃၀)ႏွစ္အတြင္းရွိ လူငယ္ ၂၉ ဦး လိုက္ပါခဲ့သည္။ ထုိခရီးစဥ္သို႔ လိုက္ပါခြင့္
ရရွိခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုယ္စားလွယ္လူငယ္မ်ားအနက္ လူငယ္ေခါင္း ေဆာင္ မႏုႏုလင္း(နည္းျပ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာဌာန၊ႏိုင္ငံျခားဘာသာ တကၠသိုလ္(မႏၲေလး))အား ၎၏အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို သြားေရာက္ ေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားမွေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ပထမဆံုးအေနနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွနဲ႔ ဂ်ပန္လူငယ္မ်ားသေဘၤာခရီးစဥ္မွာ ပါဝင္ခြင့္ရဖို႔ ဘယ္လိုႀကိဳးစားခဲ့ရသလဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါ။
ပထမဦးဆံုး Institutional Level အေနနဲ႔ အစ္မတို႔ေက်ာင္းမွာ အသက္(၁၈)က (၃၀)အတြင္းရွိတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အားလံုးဝင္ၿပိဳင္လို႔ရတယ္။ ေက်ာင္းမွာ ေရးေျဖနဲ႔အင္တာဗ်ဴးေျဖၿပီးေတာ့ အေရြးခံရတယ္။ အဲဒီေနာက္ ရန္ကုန္ ႏိုင္ ငံျခားဘာသာတကၠသိုလ္မွာ ေရးေျဖသြားေျဖရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၿပီး အေရြးခံခဲ့ရတာပါ။

ခရီးစဥ္ ဘယ္ႏွရက္ၾကာျမင့္မွာလဲ။ ဘယ္ႏုိင္ငံေတြကို သြားေရာက္ေလ့လာ ရမွာလဲ။
ခရီးစဥ္က ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ကေန ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္အထိ ရက္ေပါင္း ၅၁ ရက္ၾကာပါတယ္။ သြားရတဲ့ႏုိင္ငံက ဂ်ပန္၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ဗီယက္နမ္၊ ျမန္မာနဲ႔ မေလးရွားႏုိင္ငံေတြကို သြားေရာက္ရမွာပါ။ လာအုိက ကုန္းတြင္းႏုိင္ ငံျဖစ္လို႔ ေလယာဥ္နဲ႔ သြားရပါတယ္။ အဲဒီမွာ လူႀကီးေတြကို ဂါရဝျပဳတဲ့ အစီအစဥ္ ပါပါတယ္။ သေဘၤာဆိုက္ကပ္တာက ေလးႏိုင္ငံပါ။ သြားေရာက္ လည္ပတ္ရတာက ျမန္မာႏိုင္ငံအပါအဝင္ ေျခာက္ႏုိင္ငံကိုသြားရပါတယ္။

ခရီးစဥ္မွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးအေတြ႕အႀကံဳေတြ ႀကံဳေတြ႕ရသလဲ။
ခရီးစဥ္ရဲ႕ပထမသံုးရက္ေလာက္ လိႈင္းမူးတာ(Sea-sick) ေပါ့။ Nurse Room ကုိ ဖြင့္ေပးထားေတာ့ေဆးသြားယူၿပီး ေသာက္ရတယ္။ က်န္တာကအားလံုး အဆင္ေျပပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ၁၀ ႏိုင္ငံနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကလူငယ္ေတြ နဲ႔ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့တယ္။

ဒီ program မွာ ပါဝင္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အစ္မရဲ႕ေခါင္းေဆာင္အရည္ အေသြး တိုးတက္လာသလို ဒီမွာရခဲ့တဲ့ဗဟုသုတ၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြအားလံုး ကို ကိုယ့္ရဲ႕ေက်ာင္းကို ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ လူငယ္ေတြနဲ႔မွ်ေဝၿပီးေတာ့ သူတို႔လည္း ပါဝင္ခြင့္ရေအာင္ တုိက္တြန္းသြားမွာပါ။

ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ Home Stay ေနခဲ့ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပေပးပါ။
Home Stay ေနခဲ့ရတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အားလံုးအေတြ႕အႀကံဳေကာင္း ေတြ ရခဲ့ပါ တယ္။ အစ္မအေနနဲ႔ အရမ္းေကာင္းတဲ့ မိသားစုေတြ၊ ေဖာ္ေရြတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕႐ိုးရာဓေလ့၊ လူေနမႈဘဝကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ေလးႏုိင္ငံမွာ Home Stay ေနခဲ့ရတဲ့အထဲမွာ ဖိလစ္ပိုင္မွာ တုန္းက ေနခဲ့တဲ့အိမ္က မိသားစုအရမ္းမ်ားတယ္။ အစ္မကလည္း မိသားစုႀကီးက လာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖိလစ္ပိုင္မွာတုန္းက ကိုယ့္အိမ္ကို ျပန္ေရာက္သြားသလို ခံစားရတယ္။

ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံေတြကို ေလ့လာၿပီးတဲ့အစ္မရဲ႕အျမင္ကို ေျပာျပေပးပါ။
ပထမက အစ္မတို႔ထင္ထားတယ္။ အစ္မတို႔ႏုိင္ငံပဲ အမ်ားႀကီး တိုးတက္ဖို႔ လိုဦးမယ္ေပါ့။ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြ တိုးတက္ေနၿပီေပါ့။ ဟိုမွာ ေတြ႕တဲ့အခါက် ေတာ့ အစ္မတို႔ႏုိင္ငံနဲ႔ သူတို႔ႏုိင္ငံနဲ႔တိုးတက္မႈႏႈန္းက အတူတူပါပဲ။ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ လူေနမႈအဆင့္အတန္း မကြာျခားၾကပါဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈအေန နဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံမွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာဝတ္စံုျဖစ္တဲ့ ထဘီ နဲ႔ အက်ႌဝတ္ေနပါေသးတယ္။ ဂုဏ္ယူစြာေျပာႏုိင္တာက ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ Traffic နဲ႔ပတ္သက္ရင္လည္း ငါတို႔ိႏုိင္ငံမွာပဲ ဒီျပႆနာရွိတာလို႔ အားလံုးကထင္ၾကတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ႏိုင္ငံ မွာလည္းေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့ ျပႆနာေလးေတြရွိပါတယ္။

ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံေတြရဲ႕တကၠသိုလ္ေတြကို ေလ့လာခဲ့ရေတာ့ သူတုိ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးအေျခအေနနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအေျခအေနကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာက စာေတြ႕သြားရတဲ့အတန္းခ်ိန္ပိုမ်ားတယ္။ ဟိုမွာက စာေတြနဲ႔လက္ေတြ႕ကို မွ်တေအာင္ ႀကိဳးစာလုပ္္ေဆာင္တယ္။ ဂ်ပန္ပညာေရးစနစ္မွာဆိုရင္ စာေတြ႕ၿပီးရင္ လက္ေတြ႕နဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီး သြားတာေတြ႕ရတယ္။ အစ္မတို႔ဆီမွာလည္း လက္ေတြ႕လည္း ယွဥ္တြဲလုပ္ပါတယ္။ UFL မွာဆိုရင္ စာသင္ၿပီးရင္ ၿပိဳင္ပြဲေတြ ၿပိဳင္ေပးတယ္။ စာေတြ႕နဲ႔ လက္ေတြ႕ကို ယွဥ္တြဲသြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ သိပၸံဘာသာရပ္ဆိုရင္ လက္ေတြ႕ခန္းေတြမွာ လုပ္ေနတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ႏွစ္ခုစလံုးယွဥ္သြားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔လည္း သူတို႔လိုမ်ိဳး စာေတြ႕နဲ႔လက္ေတြ႕ကို ယွဥ္တြဲသြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတယ္။

ဖိလစ္ပိုင္မွာ Institutional Visit သြားေလ့လာရတယ္။ လာအိုမွာက သူတုိ႔ေက်ာင္းေတြကို လိုက္ျပတယ္။ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သြားရတဲ့အခါမွာ သူတို႔ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု မတူဘူး။ အစ္မက အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းသင္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းကိုသြားရတယ္။ အဲဒီမွာ အထက္တန္းၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက တကၠသိုလ္ကို ဆက္မသြားဘဲနဲ႔ ဒီေက်ာင္းကို သက္သာတဲ့ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ တက္လို႔ရတယ္။ အလုပ္အကိုင္အခြင့္ အလမ္းအေနနဲ႔ ဖိလစ္ပိုင္က လူငယ္ေတြက ေက်ာင္းၿပီးရင္ အလုပ္ျမန္ျမန္ ရဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ဂ်ပန္တုန္းက အစ္မက မသြားရဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျပန္ေျပာတာက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ရွင္နာဂါဝါ အထက္တန္း ေက်ာင္းကို သြားရ တဲ့အခါက်ေတာ့ စာေတြ႕တင္မကဘူး။ လက္ေတြ႕ပါလုပ္ ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အားကစားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အတန္းသတ္သတ္ ရွိတယ္။

ခရီးစဥ္အၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိတဲ့အခါ ဘယ္လိုမ်ိဳးဆက္လုပ္ သြားမလဲ။
ခရီးစဥ္ၿပီးရင္ လူငယ္ေတြက လူ႔မႈအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့တစ္ခုကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကရမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ ဒီ အစီအစဥ္ထဲမွာ ပါပါတယ္။ အစ္မတို႔အဖြဲ႕နဲ႔ အရင္ႏွစ္ေတြတုန္းက ပါဝင္ဖူးခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕ဝင္ အေဟာင္းေတြ နဲ႔ေပါင္းၿပီးေတာ့ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးအစီအစဥ္တစ္ခုကို ဆက္လုပ္သြားမွာပါ။ အစ္မတို႔ရဲ႕ႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္က
ေျပာထားတာက ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ေရေဘးသင့္ပဲခူးတုိင္းမွာ မူလတန္း ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ခုကို ေဆာက္မယ္လို႔ ရည္မွန္းထားတယ္။ အဲဒီမွာ ကုန္က်စရိတ္ကို အၾကမ္းဖ်င္းတြက္ၿပီး တင္ရမွာျဖစ္လို႔ အစ္မတို႔လုပ္ႏိုင္မယ့္
အင္္အားနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ အေသအခ်ာျပန္ ေဆြးေႏြးရမွာပါ။
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏွင့္ဂ်ပန္ လူငယ္မ်ားသေဘၤာခရီးစဥ္(SSE AYP)သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၆ ရက္မွ ၂၉ ရက္အထိ ဆိုက္ကပ္ထားၿပီးေနာက္ မေလးရွားႏိုင္ငံသို႔ဆက္လက္ ထြက္ခြာမည္ျဖစ္သည္။

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment

My Blog List