၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ေတာင္းခံမႈေတြကို လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးေနၾကပါၿပီ။၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ ေတာင္းခံမႈအေပၚ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီရဲ႕ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ သံုးသပ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာလည္း လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပထားပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေဆြးေႏြးေနၾကတာပါ။
မူလခြင့္ျပဳေငြနဲ႔ မေလာက္လို႔ ေနာက္ထပ္ေတာင္းခံထားတဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြထဲမွာ တစ္ခ်ိန္က အစိုးရ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရားအျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္တဲ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။
ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ပမာဏ က်ပ္သန္း ၄၆၈၄ ဒသမ ၈၈၄ ရွိၿပီး မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္ ေက်ာ္လြန္ေတာင္းခဲ့တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြမွာ တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ အစီရင္ခံစာမွာေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနဟာ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္း ေခါင္းစဥ္ေအာက္က ေတာင္းခံေငြ က်ပ္သန္း ၃၈၇၉ ဒသမ ၀၉၁ ရွိၿပီး မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၁ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုေတာင္းခဲ့တယ္၊ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဦးစီးဌာန ေခါင္းစဥ္ေအာက္က ေတာင္းခံေငြ က်ပ္သန္း ၈၀၅ ဒသမ ၇၉၃ ရွိၿပီး မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၂ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုေတာင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္း ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ မူလခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ပိုေတာင္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းထားမ်ား ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ဒီအတြက္ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံရေငြ က်ပ္သန္း ၃၂၄၃ ဒသမ ၁၇၁ သန္းရွိတယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ အစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒါကိုပဲ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ ကလုပ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ျပန္ရွင္းခဲ့ပါတယ္။
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက သာမန္ အသံုးစရိတ္အျဖစ္ က်ပ္သန္း ၃၇၄၈ ဒသမ ၂၉၀ နဲ႔ ေငြလံုးေငြရင္း အသံုးစရိတ္ က်ပ္သန္း ၉၃၆ ဒသမ ၅၉၄ တို႔ကို ျဖည့္စြက္ရန္ပံုေငြအျဖစ္ ေတာင္းခံထားတယ္၊ သာမန္ အသံုးစရိတ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ဘ႑ာေငြက ေတာင္းခံတာ မဟုတ္ဘဲ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအလိုက္ လည္ပတ္ရင္းႏွီးေငြမွ က်ခံ အသံုးစရိတ္မ်ား ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးရဲထြဋ္က ေရွာင္လႊဲခ်က္ ေပးပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီလိုေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ေငြပမာဏေတြထဲမွာ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း အတြက္က အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး က်ပ္သန္း ၂၉၇၁ ဒသမ ၃၇၈ သန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းေတြ ၀ယ္တဲ့အခါ ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ႏႈန္း ျမင့္တက္လာတဲ့အတြက္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၃၆၇၃၈၆ ဒသမ ၂ အတြက္ လိုေငြက်ပ္သန္း ၂၃၀၆ ဒသမ ၅၇၇ သန္း၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဘ႑ာႏွစ္မွာ လ်ာထားခ်က္ထက္ အျမတ္ ပိုရခဲ့တဲ့အတြက္ ထပ္မံေပးသြင္းဖို႔ က်န္ေနတဲ့ ၀င္ေငြခြန္ က်ပ္သန္း ၂၈၂ ဒသမ ၁၅၆၊ ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔ ထည့္၀င္ေငြ က်ပ္သန္း ၂၂၅ ဒသမ ၇၂၅၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္အတြက္ ထပ္မံလိုေငြ က်ပ္သန္း ၁၅၆ ဒသမ ၅၂၀ ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးရဲထြဋ္က ေျပာပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက မတ္လမွာ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ စာရင္းေတြကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ကုန္ၾကမ္းဆိုတာကို ကုန္ၾကမ္း (စကၠဴ၊မင္)လို႔ ဖြင့္ဆိုထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
အဲဒီ ကုန္ၾကမ္းအတြက္ အသံုးစရိတ္ေတြအရ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၁၀၉၀ ဒသမ ၅၃၅၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၄၃၅၄ ဒသမ ၆၂၂၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၈၇၉၅ ဒသမ ၉၆၅ ျဖစ္ၿပီး၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၃၉၉၃ ဒသမ ၀၆၆ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ကုန္ၾကမ္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္သံုးစြဲထားလဲ မသိရေပမယ့္ ထပ္တိုးေတာင္းဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ က်ပ္သန္း ၂၃၀၆ ဒသမ ၅၇၇ သန္းဟာ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းေတြ ၀ယ္တဲ့အခါ ႏိုင္ငံျခား ေငြလဲႏႈန္း ျမင့္သြားတဲ့အတြက္ လိုေငြ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီအတိုင္းပဲ ပံုႏွိပ္ေရးႏွင့္ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ ထပ္မံ ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ က်ပ္သန္း ၇၇၆ ဒသမ ၉၁၂ သန္းမွာလည္း စကၠဴနဲ႔ မင္ဖိုးေတြ ပါခဲ့ပါေသးတယ္။
ပံုႏွိပ္ေရးႏွင့္ စာအုပ္ ထုတ္ေ၀ေရးအတြက္ ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ က်ပ္သန္း ၇၇၆ ဒသမ ၉၁၂ သန္းမွာ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ အုပ္ေရ ငါးသန္း ထပ္မံတိုးျမႇင့္ ႐ိုက္ႏွိပ္ရတဲ့အတြက္ လိုအပ္တဲ့ စကၠဴ၊မင္၊ ပံုႏွိပ္ပစၥည္းေတြ ၀ယ္ဖို႔ က်ပ္သန္း ၆၀၀၊ ဒီလို ႐ိုက္ႏွိပ္တဲ့အတြက္ ရလာတဲ့ အျမတ္ကေန ေပးေဆာင္ရမယ့္ ၀င္ေငြခြန္ က်ပ္သန္း ၉၈ ဒသမ ၂၈၅ သန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ထည့္၀င္ေငြ က်ပ္သန္း ၇၈ ဒသမ ၆၂၇ သန္းတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနေအာက္မွာ ဌာနေပါင္းစံု ရွိေပမယ့္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြကို စီမံခန္႔ခြဲေနတဲ့ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းက ထပ္ေတာင္းေငြ ပိုမ်ားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေငြလံုးေငြရင္းအျဖစ္ က်ပ္သန္း ၃၉ ဒသမ ၈၃၅ ေတာင္းပါတယ္။ လုပ္ငန္းသံုး ရင္းႏွီးေငြအျဖစ္ က်ပ္သန္း ၂၉၇၁ ဒသမ ၃၇၈ ေတာင္းပါတယ္။
ေငြလံုးေငြရင္း ေတာင္းခဲ့တဲ့ ၃၉ ဒသမ ၈၃၅ ဆိုတာ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ၀ယ္ခဲ့တဲ့ 4Hi Tower 4Units Web Offset ပံုႏွိပ္စက္ တန္ဖိုး ေငြေပးေခ်တဲ့အခါ ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း ေျပာင္းလဲတဲ့အတြက္ မေပးေခ်ႏိုင္ဘဲ က်န္ေနတဲ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁၀၀၀ ကို အေထြေထြ ပိုလွ်ံေငြသို႔ ျပန္လည္ အပ္ႏွံခဲ့တယ္၊ ဒီအတြက္ ပစၥည္းဖိုးေပးေခ်ဖို႔ က်န္ေနတဲ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁၀၀၀ နဲ႔ ညီမွ်တဲ့ေငြကို ေတာင္းခံရျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးရဲထြဋ္က လႊတ္ေတာ္မွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
မတ္လတုန္းက လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ စာရင္းအရ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းရဲ႕ စက္႐ံုနဲ႔ စက္ပစၥည္းတန္ဖိုး ေလ်ာ့သံုးစြဲမႈဟာ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၉၀ ဒသမ ၅၃၀၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၁၁၄ ဒသမ ၅၂၇၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၁၇၅ ဒသမ ၀၃၂၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၃၉ ဒသမ ၃၄၆ သန္းရွိတယ္လို႔ ဦးရဲထြဋ္က ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထပ္တိုးေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ေငြေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေတာင္းခံတဲ့ ေငြေတြကို ျပန္စိစစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္တာ ကာလကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွာ ရေငြနဲ႔ သံုးေငြ ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၅၇ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၆၁ ဘီလ်ံေက်ာ္ ကြာဟခ်က္ ရွိေနၿပီး ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အတြက္ ထပ္တိုးေတာင္း ဘတ္ဂ်က္ေတြကို ထည့္တြက္ရင္ အခု ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၃၄ ဘီလ်ံ ကြာဟခ်က္ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။
တစ္ဖက္မွာလည္း ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြ ထုတ္ေ၀ေနတာ မ႐ံႈးဘူး၊ ျမတ္တယ္လို႔ ေျပာေနေပမယ့္ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေခါင္းစဥ္ေအာက္၊ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ေတာင္းခံေငြဟာ ေလ်ာ့က်သြားတာ မရွိပါဘူး။ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၃၀၇၀၆ ဒသမ ၀၃၈၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၂၈၃၉၀ ဒသမ ၀၉၇ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ -၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္သန္း ၃၄၉၅၈ ဒသမ ၅၇၉ ေတာင္းခံခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ေတာင္းခံခဲ့တဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းက တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း အေနနဲ႔ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္ကစၿပီး ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္ အသားတင္ အျမတ္ေငြ က်ပ္ ေျခာက္ဘီလ်ံေက်ာ္ခန္႔ရွိၿပီး ၂၀၁၄ -၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ဒီဇင္ဘာအထိ အသားတင္အျမတ္ ရွစ္ဘီလ်ံ ရွိတယ္လို႔ မတ္ ၁၇ ရက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမွာ ေျပာပါတယ္။
သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းကေန ဒီလို အျမတ္ေငြေတြ ရေနတယ္ ေျပာေပမယ့္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကေတာ့ ထပ္တိုး ဘတ္ဂ်က္ေငြကို ႏွစ္စဥ္ ေတာင္းခံေနတုန္းပါ။
ဒီႏွစ္မွာ ထပ္တိုးေတာင္းခံေငြ ပမာဏဟာ မူလ ခြင့္ျပဳေငြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ခဲ့ျခင္းက ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေပးပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြက္ ၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ ဘ႑ာေငြသံုးစြဲမႈကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီမွာ ကတည္းက ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာက်ပ္ေငြ တန္ဖိုးဟာ ဧၿပီလဆန္းမွာ က်ပ္ ၁၀၃၀ ၀န္းက်င္၊ လကုန္ပိုင္းမွာ က်ပ္ ၁၀၆၀ ၀န္းက်င္ပဲ ရွိပါတယ္။ အခု အခ်ိန္မွာ က်ပ္ ၁၃၀၀ ၀န္းက်င္ ေရာက္ေနပါၿပီ။
အကယ္၍ ဘ႑ာႏွစ္ တစ္ႏွစ္အတြက္ ၀ယ္ယူစရာ ရွိတာေတြနဲ႔ စက္ပစၥည္းအတြက္ ေပးေခ်ရမွာေတြကို သက္ဆိုင္ရာ ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲၿပီး လုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အခုေလာက္ ထပ္တိုးေတာင္းေနစရာ မလိုပါဘူး။
တစ္ဖက္မွာလည္း ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ထိုးႏွက္မႈအျဖစ္ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္းက ေၾကာ္ျငာခေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့တဲ့ ကိစၥ ရွိပါတယ္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီမွာ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြ ျဖစ္တဲ့ ေၾကးမံုနဲ႔ ျမန္မာ့အလင္းကို ေရာင္စံုစာမ်က္ႏွာ ၃၂ မ်က္ႏွာအျဖစ္ ေျပာင္းပါတယ္။ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္က စတင္ၿပီး သုတရသဆိုင္ရာ စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေတြ၊ ဌာနဆိုင္ရာေၾကာ္ျငာေတြ၊ လူမႈေရးေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ စီးပြားေရး ေၾကာ္ျငာေတြအတြက္ ေၾကာ္ျငာခေတြကို ေစ်းေလွ်ာ့ပါတယ္။ အနည္းဆံုး ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၀န္းက်င္ကေန ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ေလွ်ာ့ခဲ့တာပါ။
ဒါတင္ မကဘဲ ႏိုင္ငံျခား ကုန္ပစၥည္း ေၾကာ္ျငာ၊ ျပည္ပေလေၾကာင္းလိုင္း ေၾကာ္ျငာ၊ ျပည္ပဟိုတယ္ ေၾကာ္ျငာ၊ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္/မူပိုင္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာ၊ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္း ေၾကာ္ျငာ၊ ႏိုင္ငံသားပိုင္ ဟိုတယ္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြား လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ေၾကာ္ျငာခေတြကို ဧၿပီ ၁ ရက္ စတင္ၿပီး ထပ္ေလွ်ာ့ပါတယ္။
ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ အနည္းဆံုး ၂၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ၀န္းက်င္ကေန အမ်ားဆံုး ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ ၀န္းက်င္အထိ ေလွ်ာ့ခဲ့တာပါ။
ပိုဆိုးတာက အေမရိကန္ေဒၚလာနဲ႔ ေကာက္ယူေနတဲ့ ေၾကာ္ျငာခေတြကို ျမန္မာေငြနဲ႔ ေျပာင္းလဲၿပီး ေစ်းေလွ်ာ့လိုက္တဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္က ေငြတန္ဖိုးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာနဲ႔ ေကာက္ခံေနတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြဟာ အခုအခ်ိန္မွာ အနည္းဆံုး ရာခိုင္ႏႈန္း ၄၀ ၀န္းက်င္ကေန ရာခိုင္ႏႈန္း ၆၀ အထိ ေလ်ာ့က်သြားသလို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အကယ္၍ ေၾကာ္ျငာေစ်းႏႈန္း မေလွ်ာ့ဘူး။ အေမရိကန္ေဒၚလာနဲ႔ ေကာက္ယူေနတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကိုလည္း ပံုမွန္အတိုင္း ထားမယ္ဆိုရင္ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းက ေငြပိုရလာႏိုင္သလို ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔လည္း ထပ္တိုးဘတ္ဂ်က္ကို ေတာင္းခံေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းရဲ႕ ေၾကာ္ျငာခ ေလွ်ာ့ယူျခင္းနဲ႔ ေၾကာ္ျငာခ ေငြလက္ခံပံု ေျပာင္းလိုက္ျခင္းက ေၾကာ္ျငာ၀င္ေငြကို အားထားေနတဲ့ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြရဲ႕ ရပ္တည္မႈကို ခ်ည့္နဲ႔ေစခဲ့ပါတယ္။
၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုက ထပ္တိုးဘတ္ဂ်က္ ေတာင္းတဲ့အခါ အဲဒီ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈနဲ႔ တိုင္းတာရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာေငြ ရန္ပံုေငြထဲက ေတာင္းတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ေျပာေျပာ၊ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားအလိုက္ လည္ပတ္ ရင္းႏွီးေငြက က်ခံ အသံုးစရိတ္မ်ားလို႔ပဲ ဆိုဆို ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုရဲ႕ လည္ပတ္ေငြဟာ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြက အေျခခံၿပီး ျဖစ္လာတာပါပဲ။
ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတြမွာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန မရွိၾကဘူး၊ မရွိသင့္ဘူးဆိုတဲ့ ေျပာဆိုမႈေတြ ရွိေနခ်ိန္မွာ အခု ျပန္ၾကားေရးရဲ႕ ေနာက္တိုးဘတ္ဂ်က္ ေတာင္းခံမႈကို ခြင့္ျပဳသင့္သလားဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကပဲ ဆံုးျဖတ္ၾကရပါလိမ့္မယ္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment