အခုဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးျပီးသြားလို႔ အႏိုင္ရပါတီဆိုတာ ေပၚေပါက္လာ ပါျပီ။ ေနာင္ ဖြဲ႕စည္းမယ့္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ ဘယ္လို ပံုပန္းသ႑ာန္ ရွိမလဲ မွန္းဆ ႏုိင္ပါျပီ။ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ အင္န္အယ္လ္ဒီ အမ်ိဳးသားဒီမို ကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က လႊမ္းမိုးမယ့္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီ က ဖြဲ႕စည္းမယ့္ အစိုးရအဖြဲ႕ပါ။
ဒီ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ဟာ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ဆီကေန တုိင္းျပည္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ကိစၥ အ၀၀ကို လဲႊေျပာင္းရယူ၊ ဆက္ခံပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအထဲမွာ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရး ကိစၥလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အေကာင္အထည္ ေဖာ္မွဳနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရလက္ထက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတာ ဘယ္အထိ ခရီးေရာက္ေနျပီလဲ၊ လက္ရိွ ဘာမွားေနသလဲ ဆိုတာ ဒီတစ္ပါတ္ ေဆြးေႏြး တင္ျပသြားပါ့မယ္။
တကယ္ေတာ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့တာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တပ္မေတာ္က ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳထားတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕ျဖစ္ေပမယ့္ လက္နက္ကို္င္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ညွိႏွိဳင္းတဲ့အခါ ကိုယ့္စိတ္တုိင္းက် ဆံုးျဖတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လို႔ ရခဲ့တာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ တပ္မေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားကို ရယူျပီးမွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လို႔ ရခဲ့တာပါ။ အစိုးရဟာ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ ေဆြးေႏြးညွိႏွိဳင္းတယ္ ဆိုတာထက္ တပ္မေတာ္နဲ႔ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ေတြအၾကား သေဘာတူညီခ်က္ေတြရေအာင္ ၾကားခံ ညွိႏွိဳင္းေပးရတဲ့ အဖြဲ႕ သေဘာမ်ိဳး ပိုေဆာင္တာ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။
အားလံုးသိၾကျပီျဖစ္တဲ့အတုိင္း အစိုးရဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ ပထမ အဆင့္ အပစ္ရပ္ သေဘာတူညီမွဳရေရး၊ ဒုတိယ အဆင့္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပဖို႔ မူေဘာင္ ေရးဆြဲေရး၊ တတိယ အဆင့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြး ေႏြးပြဲၾကီး က်င္းပျပီး ညွိႏွိဳင္းအေျဖရွာေရး၊ စတုတၱ အဆင့္ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြး ပြဲၾကီးကေန ေပၚေပါက္လာတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳခ်က္ရယူ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ေရး ဆိုတဲ့ မူကို ကိုင္စြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို တုိင္းရင္းသားေတြ ဘက္ကလည္း သေဘာတူပါတယ္။
ပထမ အဆင့္ တစ္တုိင္းျပည္လံုးဆုိင္ရာ အပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္ NCA တစ္ခု ရဖုိ႔ ညွိႏွိဳင္းၾကပါတယ္။ ပထမ အစိုးရဘက္က တင္ျပတဲ့ မူၾကမ္း၊ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က တင္ျပတဲ့ မူၾကမ္း ႏွစ္ခုရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး တိုင္းရင္းသားေတြ တင္ျပတဲ့ မူၾကမ္းကို အေျခတည္ျပီး အဆင့္ဆင့္ ညွိႏွိဳင္းေဆြးေႏြးျပီးမွ လက္ရွိ NCA စာခ်ဳပ္ကို ရလာတာပါ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အစိုးရ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဒုဥကၠဌ ၀န္ၾကီး ဦးေအာင္မင္း ေျပာတာ မွန္ပါတယ္။ အားလံုးသေဘာတူတဲ့ သမုိင္းမွာ မရွိခဲ့ဖူးေသးတဲ့ ဒီ NCA စာခ်ဳပ္ကို သူတုိ႔ေတြ လြယ္လြယ္ ကူကူ ရခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါ။ ျပသနာက NCA ကို သေဘာတူျပီး လက္မွတ္ေရးထိုးေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့မွ စ တာပါ။
အားလံုးသိၾကျပီျဖစ္တဲ့အတုိင္း အစိုးရနဲ႔ တပ္မေတာ္ဟာ NCA စာခ်ဳပ္မွာ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕ေတြ အားလံုး ေရးထိုးဖို႔ သေဘာမတူပါဘူး။ ကိုးကန္႔၊ တအာန္းပေလာင္နဲ႔ ရခုိင္ AA တပ္ဖြဲ႔ေတြကို ခ်န္လွပ္ထားလိုျပီး အထူးသျဖင့္ ကိုးကန္႔တပ္ဖြဲ႔ကို လက္မွတ္ေရးထိုးမွဳမွာ မပါ၀င္ေစလိုပါဘူး။ ဒါကို ေကအိုင္ေအ နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕တစ္ခ်ိဳ႕က သေဘာမတူပါဘူး။ ေကအဲန္ယူ၊ RCSS/SSA ေတာင္ပိုင္းရွမ္းျပည္ တပ္မေတာ္အပါအ၀င္ (၈) ဖြဲ႕က သေဘာတူပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ အစိုးရဟာ NCA ကို လက္နက္ကိုင္ (၈) ဖြဲ႕နဲ႔ပဲ လက္မွတ္ထုိးလိုက္ျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို ဆက္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ပါတယ္။ ဒီလို ျငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႔ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ တုိက္ပြဲၾကီးေတြ ဆက္ ျဖစ္ေနတာကေတာ့ အားလံုး အသိပါ။
NCA လက္မွတ္ထိုးျပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကေတာ့ ႏွစ္ပိုင္း ကြဲသြားပါတယ္။ ပထမ တစ္ပိုင္းကေတာ့ စစ္ရပ္စဲေရးဆုိင္ရာ ကိစၥေတြျဖစ္ျပီး အစိုးရ၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားေတြ ႏွစ္ဖက္ပဲ ညွိျပီး လုပ္ရတဲ့ ကိစၥပါ။ အဲဒီ အပိုင္းမွာ NCA စာခ်ဳပ္အရ “ႏွစ္ဖက္ ေလးစားလိုက္နာရမယ့္ ပစ္ခတ္တုိက္ခိုက္မွဳ ရပ္စဲေရးဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနဲ႔ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ က်င့္၀တ္မ်ား” ဆိုတာမ်ိဳးကို ညွိႏွိဳင္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ႏွစ္ဖက္ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ေတြအၾကား ေနာက္ထပ္ ပစ္ခတ္တုိက္ခုိက္မွဳေတြ မျဖစ္ပြားေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ အပိုင္းမွာ ေအာင္ျမင္မွဳေတြရေနျပီး ထိေတြ႕တုိက္ခုိက္မွဳေတြလည္း မၾကားရသေလာက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနပါ။
ျပသနာ တက္တာကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အပိုင္းမွာပါ။ NCA စာခ်ဳပ္မွာ အပစ္အခတ္ ရပ္တဲ့ ကိစၥေတြတင္မက ေရွ႕ ဆက္လုပ္ရမယ့္ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အခ်ိန္နဲ႔ တကြ တိတိက်က် ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ အၾကာမွာ မူေဘာင္ ေရးဆြဲျပီးရမယ္၊ ဘယ္ေလာက္အၾကာမွာ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲၾကီး စ ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ NCA မွာပါတဲ့အတုိင္း ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲၾကီး က်င္းပႏုိင္ေရးအတြက္ မူေဘာင္ ခ်မွတ္တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲၾကီး လုပ္ဖို႔ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီ မူေဘာင္ ေဆြးေႏြးပြဲကို အစိုးရန႔ဲတပ္၊ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသား၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဆိုျပီး အစုအဖြဲ႕ သံုးဖြဲ႕က တူညီတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။ အစိုးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသားဘက္ ျပသနာ မရွိေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား ဆိုတဲ့ အစုအဖြဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ေရး မွာေတာ့ ျပသနာ ရွိလာပါတယ္။ တကယ္ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ အျပီးကာလ ျပည္သူလူထု ေထာက္ခံမွဳ ရလာဒ္လည္း ထြက္ေပၚလာျပီျဖစ္လို႔ ဒီ ကိုယ္စားလွယ္္ေရြး ခ်ယ္ေရး အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီကို တာ၀န္ေပးသင့္ပါတယ္။ ျပည္သူေရြးလို႔ အေရြးခ်ယ္ခံရတဲ့ ပါတီေတြက ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ဒီ အစုအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀န္ၾကီးဦးေအာင္မင္းနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ဘက္က အဲလို မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပါတီေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ရွိတယ္ ဆိုျပီး ျပည္သူ ေထာက္ခံမွဳ မရလို႔ အမတ္တစ္ေယာက္မွ အေရြးမခံရတဲ့ ပါတီက လူေတြကိုပါ ကိုယ္စားလွယ္ စာရင္း ထည့္သြင္းတာမ်ိဳး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို ေရြးေကာက္ပြဲ အႏုိင္ရ အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီက လက္မခံပါဘူး။ အဲလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ အစိုးရနဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္က ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို ဆက္သြားေနမယ္ ဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ အခက္အခဲေတြ ၾကံဳေတြ႕ရေတာ့ မွာ အေသအျခာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲေတြရဲ႕ အစ မွာကိုပဲ အင္အားၾကီး တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း မပါ၊ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး ေထာက္ခံတဲ့ အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီ ကလည္း ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႔ မတက္ပဲ ေလ့လာသူ အေနနဲ႔ပဲ တက္ပါတယ္။ ဒီလို ေဆြးေႏြးပဲြေတြကေန ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ေနာင္ အားလံုးသေဘာတူတဲ့၊ တကယ့္ စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ အသံုး၀င္မယ့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအတြက္ အခု ခ်ိန္ကစ ၀န္ၾကီးဦးေအာင္မင္းနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ဘက္ကေန မူေဘာင္ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပပံု က်င္းပနည္းကို အေသအျခာ ျပန္ သံုးသပ္သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
VOA
No comments:
Post a Comment