ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီလ ၂၇ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းက အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ သူ႕ရဲ႕ မဲဆႏၵနယ္ေျမျဖစ္တဲ့ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕ကို သြားေရာက္ၿပီး ေဒသခံေတြ၊ အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီဝင္ေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ေတြ႕ဆံုရာမွာ ေဒသခံေတြ တင္ျပတဲ့ အခက္အခဲ ျပႆနာေတြကို ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးျပတဲ့အျပင္ ထူးထူးျခားျခား ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လူမႈေရးျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဆုိင္ကယ္စီးသူေတြ ဦးထုပ္ေဆာင္းဖို႔ ကိစၥကိုလည္း ထည့္သြင္း ေျပာဆိုခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ေဆာင္းတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာဆိုုျဖစ္ခဲ့တ့ဲ အေၾကာင္း က ခုလိုပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ၿပီး ေဒၚခင္ၾကည္ ေဖါင္ေဒးရွင္းက ဖြင့္လွစ္တဲ့ ဟိုတယ္ လုပ္ငန္း စီမံခန္႔ခြဲမႈသင္တန္း တက္ေရာက္ေနတဲ့ လူငယ္ တစ္ေယာက္ ဆိုင္ကယ္ မေတာ္တဆ ျဖစ္ၿပီး ဆံုးပါးသြားပါတယ္။ ေကာ့မွဴးခရီးစဥ္အတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ အဲဒီ လူငယ္ေလးရဲ႕ စ်ာပနကို လည္း တက္ေရာက္ပါတယ္။ ျဖစ္စဥ္မွာ လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္ ပါဝင္ၿပီး တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေသဆံုး၊ တစ္ေယာက္ကေတာ့ အျပင္းအထန္ ဒဏ္ရာရတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဆံုးပါးသြားတဲ့ လူငယ္ေလးဟာ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတယ္ ဆိုေပမယ့္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ ဦးထုပ္ အမ်ိဳးအစား မဟုတ္ဘူးလို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ေျပာပါတယ္။
သူက ခုဆို ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ အျဖစ္မ်ားေၾကာင္း၊ အဲဒီအထဲမွာ ဆုိင္ကယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈက အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ မေတာ္တဆ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ခုလို အသက္ေသဆံုး သည္အထိ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဆုိင္ကယ္စီးဦးထုပ္ေတြ ေဆာင္းဖို႔ လိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ ဆိုရာမွာလည္း မည္ကာမတၱ ဦးထပတ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ၊ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈရွိတဲ့ ဦးထုပ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ဖို႔ လုိေၾကာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးသူတုိင္း ဦးထုပ္ေဆာင္းရမယ့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳး တစ္တိုင္းျပည္လံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ လုပ္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီ ေကာ့မွဴးက အစျပဳမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တုိင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕ အသက္ေဘး အႏၲရာယ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရဲဘက္ကလည္း ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ကိုင္တြယ္ဖို႔ လိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့ ပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ယာဥ္တုိက္မႈ အမ်ားအျပား ျဖစ္ ပြားေနတဲ့အနက္ ဆုိင္ကယ္ မေတာ္တဆမႈက အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ မွတ္ပံုတင္ၿပီး ဆုိင္ကယ္ အေရအတြက္ဟာ ၂၀၁၅ ဇန္နဝါရီ လကုန္ စာရင္းအရ ေလးသန္း ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ ရွိေနပါၿပီ။ ဒါဟာ လူ ၁၀၀ မွာ ဆုိင္ကယ္ ရွစ္စီးႏႈန္းျဖစ္ေနၿပီး အစီးေရ ငါးသိန္းနီးပါး ေရာက္လာတဲ့ ကား အေရအတြက္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္လည္း ၁၀ ဆေလာက္ မ်ားေနတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီအခါ ဆုိင္ကယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ မေတာ္တဆမႈ မ်ားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
လမ္းေပၚမွာသြားတဲ့ စက္တပ္ယာဥ္ေတြထဲမွာ ဆုိင္ကယ္ဟာ အႏၲရာယ္အမ်ားဆံုး ယာဥ္ ဆုိတာကိုလည္း ဘယ္သူကမွ မျငင္းၾကပါဘူး။ လမ္းဆိုးရင္၊ ရာသီဥတုဆိုးရင္၊ လမ္းေပၚမွာ ေခြး၊ ဆိတ္၊ ကၽြဲႏြား တစ္ေကာင္ေကာင္နဲ႔ တုိက္မိရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အရက္မူးလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရွိပါတယ္။ လမ္းေပၚေျပးေနတဲ့ ကား၊ ဘတ္စ္ကား၊ သံုးဘီး၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ အခ်င္းခ်င္းနဲ႔လည္း တုိက္မိခိုက္မိ မေတာ္တဆ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ မေတာ္တဆ ျဖစ္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ႏွစ္ဘီးအေပၚမွာ ရပ္တည္ထားတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေတြ လဲတာခ်ည္းပါပဲ။ ဆိုင္ကယ္ အရွိန္နဲ႔ လဲတဲ့အခါ စီးလာတဲ့ လူေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရမွာကေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီအထဲ ဆုိင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ မေဆာင္းရင္၊ ေဆာင္းထားတဲ့ ဦးထုပ္က လံုျခံဳမႈ မရွိတာမ်ိဳးဆုိရင္ ဦးေခါင္းနဲ႔ လမ္း၊ ဒါမွမဟုတ္ မာေက်ာတာ တစ္ခုခုနဲ႔ ေဆာင့္မိၿပီး အသက္ ေသ ဆံုးႏုိင္တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာဖုိ႔ေတာင္ မလိုပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ ျပည္သူအမ်ားစုဟာ ကိုယ့္အသက္ေဘး အႏၲရာယ္အတြက္ ဘာေၾကာင့္ ဆုိင္ကယ္စီးတဲ့အခါ လံုျခံဳေရးဦးထုတ္ မေဆာင္းၾကသလဲ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။
ျပႆနာ အရင္းခံက အရင္စစ္အစိုးရ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အစိုးရအေပၚ ျပည္သူေတြရဲ႕ အမုန္း တရား၊ အစိုးရက တုိင္းသူျပည္သားေတြကို ပညာေပး စည္း႐ံုးႏုိင္မႈ မရွိတဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚ အေျခခံပါ တယ္။ အားလံုးသိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း အရင္ေခတ္က စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္ ေတြဆုိ ျပည္သူ အားလံုး မုန္းတီးၾကပါတယ္။ သူတို႔ ထုတ္တဲ့ အမိန္႔အာဏာ ဟူသမွ် လိုက္နာက်င့္သံုး လိုစိတ္ မရွိၾကပါဘူး။ အဲဒီအထဲမွာ ဆုိင္ကယ္စီးတဲ့အခါ ဦးထုပ္ေဆာင္းဖို႔ ေမးသိုင္းႀကိဳး တပ္ထားဖို႔ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းလည္း ပါပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ျပည္သူေတြဟာ သူတုိ႔ မုန္းတီးတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြက ထုတ္ျပန္တဲ့ အမိန္႔ စည္းကမ္းမို႔လို႔ မလုိက္နာခ်င္တာပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြရဲ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ပံုပါ။ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြဟာ ဦးထုပ္ မေဆာင္းတဲ့ ျပည္သူေတြကို ဦးထုပ္ေဆာင္းလာေအာင္ ပညာေပးတာ အဓိက လုပ္ရမယ့္အစား ဦးထုပ္ မေဆာင္းရင္ ဖမ္းမယ္၊ အဖမ္းမခံရင္ အၾကမ္းဖက္ၿပီး ဖမ္းမယ္၊ မိရင္ ေငြညႇစ္မယ္၊ ဒဏ္႐ိုက္မယ္ စသျဖင့္ လုပ္ေလ့ရွိတာေၾကာင့္ ျပည္ သူေတြဟာ ဦးထုပ္မေဆာင္းခ်င္ ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ ကေတာ့ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ပညာေရးစနစ္ထဲကေန ဦးထုပ္ေဆာင္းတာဟာ ကိုယ့္အတြက္၊ ကိုယ့္ အသက္အႏၲရာယ္ လံုျခံဳေရး ျဖစ္ပါလားဆိုတဲ့ အေျခခံအသိဉာဏ္ေလးေလာက္ေတာင္ ရမလာတာေၾကာင့္ လို႔ သံုးသပ္ႏုိင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံလိုပဲ ဆုိင္ကယ္အသံုးမ်ားတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္း၊ကေမာၻဒီးယား၊ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံေတြကိုသြားၾကည့္ လိုက္ရင္ ဆုိင္ကယ္စီး ျပည္သူအမ်ားစု လံုျခံဳေရးဦးထုပ္ အေသအခ်ာ ေဆာင္းၾကတာ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ဦးထုပ္မေဆာင္းရင္ ရဲက ဖမ္းမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ ဒါဟာ ကိုယ့္အသက္အႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေရးအတြက္၊ ကိုယ့္ လံုျခံဳေရးအတြက္ ေဆာင္းရတာပါလား ဆိုတာကို အစိုးရက ေကာင္းေကာင္း ပညာေပးထားႏုိင္ တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
လမ္းေပၚမွာသြားတဲ့ စက္တပ္ယာဥ္ေတြထဲမွာ ဆုိင္ကယ္ဟာ အႏၲရာယ္အမ်ားဆံုး ယာဥ္ ဆုိတာကိုလည္း ဘယ္သူကမွ မျငင္းၾကပါဘူး။ လမ္းဆိုးရင္၊ ရာသီဥတုဆိုးရင္၊ လမ္းေပၚမွာ ေခြး၊ ဆိတ္၊ ကၽြဲႏြား တစ္ေကာင္ေကာင္နဲ႔ တုိက္မိရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အရက္မူးလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရွိပါတယ္။ လမ္းေပၚေျပးေနတဲ့ ကား၊ ဘတ္စ္ကား၊ သံုးဘီး၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ အခ်င္းခ်င္းနဲ႔လည္း တုိက္မိခိုက္မိ မေတာ္တဆ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ မေတာ္တဆ ျဖစ္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ႏွစ္ဘီးအေပၚမွာ ရပ္တည္ထားတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေတြ လဲတာခ်ည္းပါပဲ။ ဆိုင္ကယ္ အရွိန္နဲ႔ လဲတဲ့အခါ စီးလာတဲ့ လူေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရမွာကေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီအထဲ ဆုိင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ မေဆာင္းရင္၊ ေဆာင္းထားတဲ့ ဦးထုပ္က လံုျခံဳမႈ မရွိတာမ်ိဳးဆုိရင္ ဦးေခါင္းနဲ႔ လမ္း၊ ဒါမွမဟုတ္ မာေက်ာတာ တစ္ခုခုနဲ႔ ေဆာင့္မိၿပီး အသက္ ေသ ဆံုးႏုိင္တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာဖုိ႔ေတာင္ မလိုပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ ျပည္သူအမ်ားစုဟာ ကိုယ့္အသက္ေဘး အႏၲရာယ္အတြက္ ဘာေၾကာင့္ ဆုိင္ကယ္စီးတဲ့အခါ လံုျခံဳေရးဦးထုတ္ မေဆာင္းၾကသလဲ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။
ျပႆနာ အရင္းခံက အရင္စစ္အစိုးရ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အစိုးရအေပၚ ျပည္သူေတြရဲ႕ အမုန္း တရား၊ အစိုးရက တုိင္းသူျပည္သားေတြကို ပညာေပး စည္း႐ံုးႏုိင္မႈ မရွိတဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚ အေျခခံပါ တယ္။ အားလံုးသိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း အရင္ေခတ္က စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္ ေတြဆုိ ျပည္သူ အားလံုး မုန္းတီးၾကပါတယ္။ သူတို႔ ထုတ္တဲ့ အမိန္႔အာဏာ ဟူသမွ် လိုက္နာက်င့္သံုး လိုစိတ္ မရွိၾကပါဘူး။ အဲဒီအထဲမွာ ဆုိင္ကယ္စီးတဲ့အခါ ဦးထုပ္ေဆာင္းဖို႔ ေမးသိုင္းႀကိဳး တပ္ထားဖို႔ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းလည္း ပါပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ျပည္သူေတြဟာ သူတုိ႔ မုန္းတီးတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြက ထုတ္ျပန္တဲ့ အမိန္႔ စည္းကမ္းမို႔လို႔ မလုိက္နာခ်င္တာပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြရဲ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ပံုပါ။ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြဟာ ဦးထုပ္ မေဆာင္းတဲ့ ျပည္သူေတြကို ဦးထုပ္ေဆာင္းလာေအာင္ ပညာေပးတာ အဓိက လုပ္ရမယ့္အစား ဦးထုပ္ မေဆာင္းရင္ ဖမ္းမယ္၊ အဖမ္းမခံရင္ အၾကမ္းဖက္ၿပီး ဖမ္းမယ္၊ မိရင္ ေငြညႇစ္မယ္၊ ဒဏ္႐ိုက္မယ္ စသျဖင့္ လုပ္ေလ့ရွိတာေၾကာင့္ ျပည္ သူေတြဟာ ဦးထုပ္မေဆာင္းခ်င္ ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ ကေတာ့ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ပညာေရးစနစ္ထဲကေန ဦးထုပ္ေဆာင္းတာဟာ ကိုယ့္အတြက္၊ ကိုယ့္ အသက္အႏၲရာယ္ လံုျခံဳေရး ျဖစ္ပါလားဆိုတဲ့ အေျခခံအသိဉာဏ္ေလးေလာက္ေတာင္ ရမလာတာေၾကာင့္ လို႔ သံုးသပ္ႏုိင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံလိုပဲ ဆုိင္ကယ္အသံုးမ်ားတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္း၊ကေမာၻဒီးယား၊ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံေတြကိုသြားၾကည့္ လိုက္ရင္ ဆုိင္ကယ္စီး ျပည္သူအမ်ားစု လံုျခံဳေရးဦးထုပ္ အေသအခ်ာ ေဆာင္းၾကတာ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ဦးထုပ္မေဆာင္းရင္ ရဲက ဖမ္းမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ ဒါဟာ ကိုယ့္အသက္အႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေရးအတြက္၊ ကိုယ့္ လံုျခံဳေရးအတြက္ ေဆာင္းရတာပါလား ဆိုတာကို အစိုးရက ေကာင္းေကာင္း ပညာေပးထားႏုိင္ တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဆုိင္ကယ္ မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေသဆံုးရသလဲ ဆိုတာ တိက်တဲ့ စာရင္းရဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ေသစာရင္းကို မွန္မွန္ ကန္ကန္မေကာက္တာေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေထာက္ျပတဲ့ ဒီ ဆုိင္ကယ္ မေတာ္တဆမႈ ျပႆနာ၊ ဆုိင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ မေဆာင္းတဲ့ ျပႆနာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေတာ္ႀကီးပါတယ္။ ဒီ ျပႆနာ ေျပလည္ဖို႔ အဓိက လုပ္ရမွာက အစိုးရနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ ျပည္သူေတြ လက္ခံ နားလည္လာေအာင္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နည္းလမ္း အသြယ္သြယ္နဲ႔ ပညာေပးဖို႔ပါပဲ။ ျပည္သူကို စည္း႐ံုးဖို႔ပါပဲ။ တဆက္တည္း လံုျခံဳေရးအရ အားကိုးအား ထား ျပဳလို႔ရႏုိင္မယ့္ ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုတ္ေတြ ေစ်းႏႈန္း သင့္တင့္စြာနဲ႔ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ပါပဲ။ ဒါမွသာ ဆုိင္ကယ္ မေတာ္တဆမႈေတြေၾကာင့္ လူအေသအေပ်ာက္ မ်ားေန တဲ့ ျပႆနာ ေလ်ာ့နည္းသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။
Mizzima - News in Burmese
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေထာက္ျပတဲ့ ဒီ ဆုိင္ကယ္ မေတာ္တဆမႈ ျပႆနာ၊ ဆုိင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ မေဆာင္းတဲ့ ျပႆနာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေတာ္ႀကီးပါတယ္။ ဒီ ျပႆနာ ေျပလည္ဖို႔ အဓိက လုပ္ရမွာက အစိုးရနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ ျပည္သူေတြ လက္ခံ နားလည္လာေအာင္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နည္းလမ္း အသြယ္သြယ္နဲ႔ ပညာေပးဖို႔ပါပဲ။ ျပည္သူကို စည္း႐ံုးဖို႔ပါပဲ။ တဆက္တည္း လံုျခံဳေရးအရ အားကိုးအား ထား ျပဳလို႔ရႏုိင္မယ့္ ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုတ္ေတြ ေစ်းႏႈန္း သင့္တင့္စြာနဲ႔ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ပါပဲ။ ဒါမွသာ ဆုိင္ကယ္ မေတာ္တဆမႈေတြေၾကာင့္ လူအေသအေပ်ာက္ မ်ားေန တဲ့ ျပႆနာ ေလ်ာ့နည္းသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment