အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ဦးျမငါး စင္သမၺန္ဆိပ္တြင္ ျမန္မာစီးပြား ေရးေကာ္ပုိေရးရွင္း(MEC) က သံဆန္ခါကာရံပိတ္ဆုိ႔ထားေသာ ေၾကာင့္ ၾကည့္ျမင္တုိင္တစ္ဖက္ ကမ္းေန ေက်ာင္းသားမ်ား အပါ အ၀င္ ျပည္သူေျခာက္ေထာင္ခန္႔ ေန႔စဥ္သြားလာရန္ အခက္အခဲ ႀကံဳေတြ႕ေနေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား ကေျပာသည္။
ဦးျမငါးစင္သမၺန္ဆိပ္တြင္ လုပ္ကုိင္ေနေသာ သမၺန္ယာဥ္ ၆၀ ခန္႔ရိွၿပီး လူတစ္ဦးလွ်င္ ၂၀၀က်ပ္ ျဖင့္ လိႈင္ျမစ္ကို ျဖတ္၍ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ သြားလာရာတြင္ အဓိကသံုးေနေသာ သမၺန္ဆိပ္ တစ္ခုျဖစ္ကာ ေက်ာင္းသား မ်ားအပါအ၀င္ လုပ္သားျပည္သူ ၆၀၀၀ ခန႔္ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းေန သည္။
‘‘ေက်ာင္းသားေတြက ၾကည့္ျမင္တုိင္ဟုိဘက္ကမ္းမွာေနၾက တာ။ အလံုၿမိဳ႕နယ္ဘက္က ေက်ာင္းကုိတက္ဖုိ႔ ေန႔တုိင္း သြား ေနရတာ။ ခုျမစ္ကုိကူးၿပီးေတာ့မွ အလံုဘက္ျခမ္းကုိ သြားလို႔မရ ေအာင္ သံဆန္ခါကာၿပီး ပိတ္ လုိက္တာ’’ဟု ကူညီေပးေနသူ ၾကည့္ျမင္တုိင္ၿမိဳ႕နယ္ေန မပုလဲ ေအာင္ကေျပာသည္။
သမၺန္ဆိပ္ကို သံဆန္ခါကာ ရံၿပီး အျခားေနရာတစ္ခုသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား သြားလာေရးပုိေ၀းကြာ သြားၿပီး ေငြေၾကးအကုန္အက် ပိုမို မ်ားျပားလာႏုိင္သျဖင့္ ဦးျမငါးစင္သမၺန္ ဆိပ္တြင္ ေက်ာင္းသားကေလး ငယ္ ၈၀ ခန္႔ႏွင့္ ၎တို႔မိဘမ်ား၊ သမၺန္လုပ္သားမ်ားက ႏုိ၀င္ဘာ၁၇ ရက္မွစကာ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၀ ရက္အထိ ေန႔စဥ္ဆႏၵျပေနသည္။
‘‘ဒီလမ္းကသြားရင္ ငါးမိနစ္ ပဲၾကာတယ္။ ခုလမ္းေၾကာင္းသစ္ က သမၺန္ကို မိနစ္ ၄၀ ေလာက္ စီးရတယ္။ ကေလးေတြ ေက်ာင္း ရိွတဲ့ ေနရာေရာက္ဖို႔ ဆုိက္ကား စီးရမယ္။ ကားထပ္စီးရမယ္ဆုိ ေတာ့ သြားေရးလာေရးခက္ခဲတယ္’’ဟု ကေလးမိဘတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
ၾကည့္ျမင္တုိင္တစ္ဖက္ ကမ္းတြင္ အမက (၁၈) သာရိွၿပီး ဆရာ မလံုေလာက္ျခင္းေၾကာင့္ အထကေက်ာင္းတစ္ခု ေပၚ ေပါက္ရန္လည္း ေဒသခံမ်ားက လိုလားေနၾကသည္။
အဆိုပါသမၺန္ဆိပ္ကို အ သံုးျပဳေနသည္မွာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ၿပီျဖစ္ၿပီး ယခုကဲ့သုိ႔ သမၺန္ဆိပ္ မ်ားကုိ အဆင့္ဆင့္ေနရာေျပာင္း ခုိင္းသည္မွာ ၁၀ ႏွစ္အတြင္း ေျခာက္ႀကိမ္ေျမာက္ ရိွၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာ သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဘက္မွာက စက္႐ံုေတြ ဘာေတြမရိွဘူး။ ရန္ကုန္ဘက္တက္ၿပီး အေျခခံလူ တန္းစားေတြအလုပ္လုပ္ၾက ရတာ။ က်န္းမာေရးဆုိလည္း ဒီလမ္းကေနပဲ အေရးေပၚသြားေနရတာ။ အဆင့္ျမင့္ေဆး႐ံုလည္း ရိွတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ေက်း လက္ေဆးခန္းေလးေတာင္ ေန႔ ဘက္ပဲဖြင့္တာ’’ဟု သမၺန္သမား တစ္ဦးကေျပာသည္။
ဦးျမငါးစင္ သမၺန္ဆိပ္ေန ရာအတြက္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာ ဏာပုိင္က ေလ့လာစိစစ္ခဲ့ရာ သမၺန္ဆိပ္သည္ ျမန္မာ့စီးပြား ေရးေကာ္ပုိေရးရွင္း(MEC)မွ တည္ေဆာက္လ်က္ရိွေသာ ေနာင္တုိစီမံကိန္းႏွင့္ အ႐ုဏ္ဦးကုမၸဏီ တည္ေဆာက္ေန ေသာ ဆိပ္ခံတံတားၾကားအနီးတြင္တည္ရိွေနဟုု ဆုိသည္။
ေနာင္တုိစီမံကိန္းႏွင့္ အ႐ုဏ္ဦးကုမၸဏီၾကားတြင္ အက်ယ္ ၂၀ အရွည္ ၁၈၀၀ ေပခန္႔ရိွ လူသြား လမ္းရိွၿပီး လမ္းတစ္ ဘက္တစ္ခ်က္စီတြင္ အျမင့္ ကုိးေပခန္႔ရိွ အုတ္ၿခံစည္း႐ုိးကာရံထားပါသ ျဖင့္ ေပ ၂၀ အက်ယ္လမ္းမွာ သီးျခားျဖစ္ေန ပါသည္။ လက္ရိွ အေနအထားမွာ အ႐ုဏ္ဦးကုမၸဏီက တည္ေဆာက္ေနသည့္ ကြန္က ရစ္ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ နီးကပ္ ေပ ၂၀ အရွည္ ၁၈၀၀ ရိွလူသြားလမ္း တည့္တည့္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ဆုိက္ ကပ္ပါက သေဘၤာႀကီးမ်ားႏွင့္ လြတ္ကင္းမႈရိွႏုိင္ပါ သျဖင့္ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္မွ ကန္႔ကြက္ရန္မရိွပါေၾကာင္း ရည္ၫႊန္းစာျဖင့္ရန္ကုန္တုိင္းအစိုးရအဖဲြ႕ထံတင္ ျပထားေၾကာင္း သတင္းရရိွသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕ကလည္း အလံုၿမိဳ႕ နယ္တစ္ဖက္ကမ္းရိွ ဦးျမငါးစင္၊ ေခ်ာင္၀ုိင္းႀကီး၊ ေခ်ာင္း၀ုိင္းေလး ေက်းရြာမ်ားရိွ လုပ္သားျပည္သူ မ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားေတာင္းခံသည့္ အဆုိျပဳလမ္း အက်ယ္ ေပ၂၀၊ အရွည္ ၁၈၀၀ ေပ ႏွင့္ အဆုိပါလူသြားလမ္းေနရာ သုိ႔ သမၺန္ဆိပ္ေျပာင္းေရႊ႕မႈကုိခြင့္ျပဳေၾကာင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိယ္စား ၫႊန္ၾကား ေရးမွဴး ဦးေအာင္ေက်ာ္စုိးက ၂၀၁၄ ေမလ ၆ ရက္က ထုတ္ျပန္ေပးထားသည္။
‘‘ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္နဲ႔ မဆုိင္ဘူး။ MEC ဆိပ္ကမ္းကုိ ခု ေနရာကို တာ၀န္ေပးထားတာ။ ႐ံုးခ်ဳပ္ကိုေတာ့ ခုေက်ာင္း သားေတြ ဆႏၵျပတဲ့ကိစၥတက္မလာေသး ဘူး’’ဟု ျမန္မာ့စီးပြားေရးေကာ္ပုိ ေရးရွင္(MEC) ႐ံုးခ်ဳပ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရး႐ံုးပုိင္းမွ အဆင့္ျမင့္အရာရိွ တစ္ဦးကေျပာသည္။
သံဆန္ခါကာရံပိတ္ဆိုခဲ့ေသာ အလံုၿမိဳ႕နယ္ရိွ ဦးျမငါးစင္ကူးတုိ႔ ဆိပ္ကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ရန္ မူလ တန္းမွစ၍ တကၠ သုိလ္၀င္တန္း အထိ တက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားက လမ္းမဖြင့္ ေပးမခ်င္းဆက္လက္ဆႏၵျပမည္ ဟုဆုိသည္။
ၾကည့္ျမင္တုိင္ တစ္ဖက္ ကမ္းမွ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အလံုၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ (၇) အေျခခံ ပညာအထက္တန္းေက်ာင္းသုိ႔ လာေရာက္ပညာသင္ၾကားေန ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္သည္။
‘‘ႏုိင္ငံေတာ္ခြင့္မျပဳဘဲ လုပ္ လို႔မရဘူး။ တရား၀င္ရထားတဲ့ ေနရာျဖစ္လို႔ေပါ့။ ေဒသခံေတြ သြားေရး၊ လာေရးခက္ခဲရင္ ေတာ့ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရကုိ စာတင္ ေပါ့။ ေက်းရြာအုပ္စု၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြက ခြင့္ျပဳရင္ေတာ့ ေအာက္ေျခ အဆင့္ ေတြကို ညိႇရမယ္ထင္တယ္’’ဟု ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရိွသူတစ္ဦးက အ ႀကံျပဳေျပာဆုိသည္။
7Day Daily
No comments:
Post a Comment