၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ကတည္းက အစိုးရပိုင္းက ဦးေဆာင္ကာ ေဆြးေႏြးေနသည့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အနည္းဆံုး လုပ္ခလစာ အၿပီးသတ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ေရး ကိစၥသည္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္သာ ခရီးဆက္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး အတည္ျပဳႏိုင္ေရးမွာ အလွမ္းေဝး ၾကန္႔ၾကာေနသည္။
အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ ဥပေဒသည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၂ ရက္တြင္ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး နည္းဥပေဒမ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၂ ရက္တြင္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ားမွတဆင့္ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
အနည္းဆံုး လုပ္ခလစာကို အျမန္ဆံုး အတည္ျပဳ သတ္မွတ္မွသာ ၎တို႔၏ လစာရရွိမႈႏွင့္ အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားလည္း တန္းတူညီမွ်မႈ ရွိလာ ႏိုင္သည့္ အတြက္ အၿပီးသတ္ သတ္မွတ္ေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကေသာ္လည္း ၾကန္႔ၾကာေနသည့္ အေပၚ အလုပ္သမား အမ်ားစုက ေဝဖန္ေျပာဆိုၾကသည္။
“အနည္းဆံုး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္တာကို ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ၿပီးမယ္ လို႔ ထင္ထားခဲ့တယ္။ အတည္ျပဳလို႔ မၿပီး မခ်င္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္ သမားေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈေတြ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ လို႔ ထင္တယ္။ သတ္မွတ္ခ်က္ ထြက္လာရင္ေတာ့ တမ်ိဳး ျဖစ္လာမွာေပါ့ဗ်ာ၊ အခုေတာ့ မိသားစု ဝင္ေငြေတြ သိဖို႔ ၿမိဳ႕နယ္ေတြ အထိ စာရင္းေကာက္မယ္ ေျပာၿပီး လုပ္မယ့္ကိစၥ ေနာက္ဆုတ္တယ္ လို႔လည္း ေျပာေနတယ္” ဟု စက္မႈဇုန္ အလုပ္သမား တဦးျဖစ္သူ ကိုထြန္းထြန္းႏိုင္က ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံတဝန္း အလုပ္သမား လုပ္ခလစာ နည္းပါးမႈႏွင့္ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး မရရွိၾကသည့္ အတြက္ ဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္မႈ၊ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ယေန႔ အထိ ျဖစ္ပြားေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ တိုင္ရီ ဖိနပ္စက္႐ံု အလုပ္သမား ဆႏၵျပမႈမ်ားမွ စတင္ကာ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ဆႏၵျပမႈႏွင့္ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုမႈေပါင္း ၆၀ဝ ခန္႔ရွိေနၿပီး စက္မႈဇုန္ အလုပ္သမား ဆႏၵျပမႈမ်ား အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေနသည္။
“က်ေနာ္တို႔လည္း အဲဒါကို တြက္ခ်က္ေန ၾကရတယ္။ စက္မႈဇုန္ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ဆႏၵျပမႈေတြက ယေန႔ အထိ ျဖစ္ေနတာကိုး။ အနည္းဆံုး လုပ္ခလစာ အၿပီးသတ္ သတ္မွတ္ေရးကေတာ့ တဦးတည္း အျမင္ သံုးသပ္ရရင္ ဒီႏွစ္အတြင္း မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူး။ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနေတာ့ ေနာက္က်တာ ျဖစ္ ျဖစ္သြားတယ္” ဟု အလုပ္သမား ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ စိုင္းခိုင္မ်ိဳးထြန္းက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ၂ ႏွစ္နီးပါး ရွိလာခဲ့ၿပီးေနာက္ အနည္းဆံုး လုပ္ခလစာ အၿပီးသတ္ သတ္မွတ္ေရး အတြက္ ကနဦး ေျခလွမ္း အျဖစ္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား အၾကား လစာေငြ ေပးႏိုင္သည့္ ပမာဏႏွင့္ ရလိုသည့္ ပမာဏ ညႇိႏိႈင္းရျခင္း၊ မိသားစု တစုစီ၏ ေန႔စဥ္ ဝင္ေငြဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ စာရင္း ျပဳစုေနရျခင္း ကိစၥမ်ားကို စတင္ေတာ့မည္ဟု သိရသည္။
ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၁၃၈ ၿမိဳ႕နယ္မွ အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ေသာင္းဂဏန္းေက်ာ္ကို ဝင္ေငြ၊ လစာႏွင့္ ေနထိုင္မႈဆိုင္ရာ စစ္တမ္းေကာက္ ယူမည္ ဟု သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းစစ္တမ္းမွာ ေယဘုယ် ဆန္လြန္းေနသည့္ အတြက္ လုပ္သားမ်ားျပားသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ေကာက္ခံရန္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပင္ဆင္၍ တင္ျပထားသည္ ဟုလည္း သိရသည္။
ေဒါက္တာ စိုင္းခိုင္မ်ိဳးထြန္းက “လုပ္ခလစာ သေဘာတူၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ တျခားအခြင့္အေရး ဆိုင္ရာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္း တက္လာတဲ့ အခ်က္အလက္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေဆြးေႏြးရမွာေပါ့။ သူတို႔ ေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို ေဆြးေႏြးရမွာ ျဖစ္သလို တဆက္တည္း မွာလည္း အလုပ္ရွင္ေတြလည္း မနစ္နာေအာင္ ေဆြးေႏြးရမွာ ေပါ့” ဟု ေျပာသည္။
အနည္းဆံုး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ရာတြင္ စက္မႈဇုန္ အလုပ္သမား အလႊာ၊ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အလုပ္သမား အလႊာ၊ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး အလုပ္သမား အလႊာ၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး အလုပ္သမား အလႊာႏွင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမား အလႊာဟု ခြဲျခားသတ္မွတ္သြားရန္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
အစိုးရ၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ မ်ားမွ ထြက္ေပၚ လာသည့္ ရလဒ္မ်ားသည္ လုပ္ခလစာ အတည္ျပဳႏိုင္ေရး အတြက္ ေျခလွမ္းတခုပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုမႈမ်ား မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ယူေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေန ေသးေၾကာင္း၊ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေရး ဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသားေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ ေနသည့္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာဆို ၾကသည္။
“အစိုးရ၊ အလုပ္ရွင္နဲ႔ အလုပ္သမား ကိုယ္စား လွယ္ေတြရဲ႕ သံုးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူၿပီးမွသာ အၿပီးသတ္ အေျဖက ထြက္လာမွာ၊ အားလံုးကေတာ့ အေျဖတခု ျမန္ျမန္ထြက္လာ တာကို လိုခ်င္ၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ မွန္တဲ့ အေျဖ လိုခ်င္တယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္တိုင္းမွာေတာ့ တိုးတက္မႈေတြ ရွိတယ္၊ အတည္ ျပဳဖို႔ ဘာေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာ ေနရသလဲ ဆိုတာေတာ့ မသံုးသပ္ခ်င္ဘူး” ဟု အလုပ္ရွင္ ကိုယ္စားလွယ္ တဦးျဖစ္သူ ေဒၚခိုင္ခိုင္ႏြယ္က ဆိုသည္။
အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ရာတြင္ ေဒသအလိုက္ မတူညီသည့္ ႏႈန္းထားမ်ားႏွင့္ သတ္မွတ္ၾကသည္ဟု ေလ့လာေတြ႔ ရွိရေၾကာင္း၊ ေနထိုင္စားေသာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ စစ္တမ္းမ်ားကို ေကာက္ယူ ထားေၾကာင္း၊ ေလ့လာ တြက္ခ်က္ရာတြင္ မိသားစုမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္း အေျခအေနမ်ား၊ လက္ရွိ လုပ္ခမ်ား၊ စားဝတ္ေနေရး အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ ေျပာင္းလဲခ်က္မ်ား၊ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိမယ့္ လူေနမႈ ဘဝ အဆင့္အတန္းႏွင့္ တဦးခ်င္းဝင္ေငြ စသည့္ကိစၥမ်ားကို အဓိကထား တြက္ခ်က္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရးဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္က အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေရး အမ်ိဳးသားေကာ္မတီ၏ ၃ ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးတြင္ ေျပာဆိုသည္။
“အလုပ္သမားေတြကို လစာ ပိုေပးလိုက္လို႔ လုပ္သားေတြရဲ႕ စြမ္းရည္ေတြ တိုးတက္လာမွာလား ဆိုတာကိုလည္း အလုပ္ရွင္ေတြဘက္က တြက္ခ်က္ ၾကတယ္။ လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ထြက္လာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ငန္း စတင္ ကတည္းက အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမား ႏွစ္ဦးသေဘာတူ စာခ်ဳပ္ေတြ ခ်ဳပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြ ရွိလာလိမ့္မယ္” ဟု အလုပ္သမား ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အေျခခံ အလုပ္သမားတဦး၏ တေန႔တာရရွိေသာ လုပ္အားခသည္ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ၅၈၀ က်ပ္ (ဝ ဒသမ ၅၈ ေဒၚလာ) သာရွိေနသည့္ အတြက္ အာဆီယံ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား အတြင္း အနည္းဆံုး ျဖစ္ေနသည္ဟု ပိုလန္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ စီးပြားေရး အႀကံေပး အဖြဲ႔အစည္းတခုက ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္းက ေလ့လာခဲ့သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံလုပ္အားခ တေန႔လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄ ေဒၚလာမွ ၇ ေဒၚလာၾကား၊ ထိုင္းတြင္ ၉ ေဒၚလာမွ ၁၀ ေဒၚလာ၊ ဗီယက္နမ္တြင္ ၃ ေဒၚလာ၊ မေလးရွားတြင္ ၉ ဒသမ ၈၁ ေဒၚလာ၊ ကေမၻာဒီးယားတြင္ ၂ ဒသမ ဝ၃ မွ ၂ ဒသမ ဝ၅ ေဒၚလာ၊ အင္ဒိုနီးရွားတြင္ ၂ ေဒၚလာမွ ၅ ေဒၚလာ၊ ေဟာင္ေကာင္တြင္ ၂၈ ဒသမ ၈၇ ေဒၚလာ၊ လာအို တြင္ ၃ ဒသမ ၃၃ ေဒၚလာမွ ၄ ဒသမ ဝ၈ ေဒၚလာ ႏွင့္ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံတြင္ ၉ ဒသမ ၇၂ ေဒၚလာမွ ၁၀ ဒသမ ၆၀ ေဒၚလာ ခန္႔ရွိသည္ဟု သိရသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ လံုလံုေလာက္ေလာက္ လိုခ်င္တာေပါ့၊ အလုပ္သမားတိုင္း ကေတာ့ ဒီလိုပဲ ေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တာခ်ည္းပဲ ၾကည့္မေနဘဲ အလုပ္ရွင္ေတြဘက္ကိုလည္း ၾကည့္ရမယ္ ထင္တယ္။ အခုကေတာ့ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ရတဲ့လစာ၊ အခြင့္အေရးခ်င္းက မတူေတာ့ ဆႏၵျပမႈ ေတြ ျဖစ္ေနရတာ” ဟု Master Sports စက္႐ံု အလုပ္သမားျဖစ္ခဲ့သူ ကိုထြန္းထြန္းႏိုင္က ေျပာျပ သည္။
စက္မႈဇုန္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ တေန႔လွ်င္ အလုပ္ခ်ိန္ အနည္းဆံုး ၈ နာရီမွ အမ်ားဆံုး ၁၄ နာရီအထိ လုပ္ကိုင္ၾကရၿပီး အေျခခံလစာ ရရွိမႈမွာ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ၄၀ဝ၀ဝ မွ ၅၀ဝ၀ဝ က်ပ္ ဝန္းက်င္ႏွင့္ ပ်က္ရက္ မရွိမႈ၊ ဆုေၾကးႏွင့္ အခ်ိန္ပို ဆင္းေငြ စသည္ျဖင့္ ရရွိၾကသည္ဟု သိရသည္။
အလုပ္သမား သမဂၢ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ၁၂ ခုရွိ ၿမိဳ႕နယ္ ၄၉ ၿမိဳ႕နယ္မွ မိသားစု ၃ ဦးႏွင့္ အထက္ ရွိေသာ အလုပ္သမားမ်ားအား စစ္တမ္းေကာက္ယူခ်က္ အရ အေျခခံလုပ္သား တဦး၏ ေန႔စဥ္ လုပ္ခလစာသည္ ၇၀ဝ၀ က်ပ္ ရရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေငြပမာဏသည္ သားသမီး ရွိသည့္ ဝန္ထမ္းအဆင့္ အထိ တြက္ခ်က္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
“အလုပ္ရွင္ေတြ ဘက္ကေတာ့ ၄၀ဝ၀ နဲ႔ ၅၀ဝ၀ က်ပ္ ဝန္းက်င္ေလာက္ဆို ျဖစ္ႏိုင္မယ္ ဆိုၿပီး အရင္တုန္းကေတာ့ ေျပာေနသံေတြ ၾကားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလံုး ဆံုၿပီး ေဆြးေႏြးၾကရမွာ ေပါ့” ဟု အလုပ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ စိုင္းခိုင္မ်ိဳးထြန္းက ဆိုသည္။
အလုပ္ရွင္မ်ားက အေျခခံ လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ေရးမွာ လုပ္ငန္းအေျခအေန၊ လုပ္ငန္းအဆင္ေျပမႈ၊ မေျပမႈ အေပၚ မူတည္သည့္ အတြက္ တေျပးညီ သတ္မွတ္ေရးမွာ လက္ေတြ႔က်ရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း သိရသည္။
အေျခခံလစာ သတ္မွတ္ေပးရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အေျခအေနကို ေလ့လာရ သကဲ့သို႔ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ လုပ္ငန္းလည္ပတ္ရမႈ စရိတ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေပးသြင္းေနရသည့္ အခြန္ႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။
“ျပည္တြင္းကို ဝင္လာတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလည္း ဒီကို ေစ်းသက္သာလို႔ ဝင္လာၾကတာ။ လစာကိစၥ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ သူတို႔ ရင္ဆိုင္ရမွာပဲ။ အစိုးရကေတာ့ အလုပ္သမားေတြ ေျပလည္ေအာင္၊ အလုပ္ရွင္ေတြ လုပ္ခေစ်းတက္လို႔ ဆိုၿပီး ပိတ္မသြားေအာင္ သတ္မွတ္ရင္ ေကာင္းမွာေပါ့” ဟု စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။
ဆႏၵျပမႈမ်ား အမ်ားဆံုး ျဖစ္ပြားသည့္ လိႈင္သာယာ စက္မႈဇုန္ တခုတည္းတြင္ တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ ထားသည့္ စက္႐ံု အလုပ္သမားဦးေရ ၆၀ဝ၀ဝ ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း၊ တျခား အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားပါ ထည့္တြက္မည္ ဆိုပါက တသိန္း ဝန္းက်င္ခန္႔ ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း လိႈင္သာယာ စက္မႈဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီမွ သိရသည္။
အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ေကာက္ယူခဲ့သည့္ စာရင္းအရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ား၊ အလုပ္႐ံုမ်ားတြင္ အလုပ္ လုပ္ေနၾကသူမ်ားသည္ ၈၉၅၅၉၇ ဦးရွိသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လကုန္ တြင္ ေကာက္ခံထားသည့္ စာရင္းအရ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းဦးေရ ၉၀၃၃၆၆ ဦးေရ ရွိၿပီး ႏိုင္ငံတြင္း အလုပ္ လက္မဲ့ ျဖစ္ေနသူမ်ားကို ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ ၄ ဒသမ ဝ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိသည္ဟု တြက္ခ်က္ ထားေၾကာင္း အလုပ္ သမား ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment