Thursday, November 13, 2014

ပညာေရးဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အေရးပါတဲ့ ရင္းႏွီးျမဳႇပ္ႏွံမႈ အခန္းက႑ ျဖစ္တယ္ – ကိုကိုႀကီး


သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳထားတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ကန္႔ကြက္မႈရဲ့ အျမင့္မားဆုံး တုံ႔ျပန္မႈအျဖစ္ ႏိုင္ငံတ၀န္းက ေက်ာင္းသား ၅၀၀ ေက်ာ္ပါ၀င္တဲ့ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားထု အေရးေပၚ အစည္းအေဝးကို ႏို၀င္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္မွာ စတင္လိုက္ၾကပါတယ္။

ရန္ကုန္ နာေရးကူညီမႈ အသင္းမွာ က်င္းပတဲ့ ဒီေဆြးေႏြးပြဲကို အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ နာယက ဦးတင္ဦး၊ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ဦးကိုကိုႀကီးတို႔လည္း တက္ေရာက္ အဖြင့္အမွာစကားေျပာဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီအမွာစကားမွာ ဦးကိုကိုႀကီးက ေက်ာင္းသားထုကို ဘာေတြ ေျပာခဲ့သလဲ။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စုစည္း လႈပ္ရွားမႈအေပၚ ဘယ္လို ျမင္သလဲဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီဗြီဘီက ဦးကိုကိုႀကီးကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ထားပါတယ္။

ဦးကိုကိုႀကီးအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားထု အစည္းအေ၀းမွာ အဓိကအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုကို ဘာမက္ေဆ့ခ်္ (သတင္းစကား) ေတြ ေပးခဲ့ပါသလဲ။

“အဓိကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ရပ္တုိင္းမွာ ေက်ာင္းသားထု အခန္းက႑အေရး ႀကီးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ ကာလမွာေရာ၊ ဒီစစ္အာဏာသိမ္း ဆန္႔က်င္တဲ့ အာဏာ ရွင္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈ တေလ်ာက္လုံးမွာပါ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ေတာက္ ေလ်ာက္ အေရးႀကီးခဲ့တယ္၊ အေရးပါခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈဟာ လူထုလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ႏိုင္တဲ့ အခါမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေန႔ ျဖစ္ေနတဲ့ အကူးအေျပာင္း စပ္ကူးမတ္ကူးကာလ အေတြ႔အႀကဳံ ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အရင္က ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ မတူတဲ့ ထူးျခားတဲ့ အေျခအေနတခုကို ျဖတ္ေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေက်ာင္းသားထုအေနနဲ႔လည္း မ်က္စိ ၂ ဖက္ ရွိသင့္တယ္။ တဖက္ကေတာ့ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားထု အခြင့္အေရး ဒီပညာေရး ဥပေဒလို ကိစၥမ်ိဳး ဒါအေရးပါတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္သိနားလည္တဲ့ မ်က္စိတဖက္ရွိဖို႔ လိုတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲ ျမင္ကြင္းတခုလုံးေပါ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မ်က္လုံးတဖက္ ရွိဖို႔လိုတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာကို အဓိကထားေျပာခဲ့ပါ တယ္။ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒဆိုရင္လည္း ပညာေရးဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အေရးပါတဲ့ ရင္းႏွီးျမဳႇပ္ႏွံမႈ အခန္းက႑ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမွာလည္းပဲ ဒီသက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြ အားလုံး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ပါ၀င္ေဆြးေႏြးတဲ့ လက္ေတြ႔က်တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ လုပ္ၾကဖို႔ အဓိက က်ေနာ္တိုက္တြန္းခဲ့တာပါ။”

အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ႏုိင္ငံတ၀န္းလုံးက ေက်ာင္းသား ၅၀၀ ေလာက္ ရန္ကုန္မွာ စုၿပီး ေဆြးေႏြးၾက တဲ့အေပၚ ဦးကိုကိုႀကီးက ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။ သူတို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

“က်ေနာ္တို႔လည္း ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ဘ၀ကေန အခု လက္ရွိ အေျခအေနထိေပါ့။ ႏုိင္ငံေရးေလာက ထဲမွာ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေက်ာင္းသားရဲ႕ အရြယ္သဘာ၀က စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စားတယ္၊ အနစ္နာ ခံတယ္ဆိုတဲ့ အဓိက ဒီ သတၱိဗ်တၱိနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ ေက်ာင္းသားအရြယ္ရဲ႕ အားေကာင္းမႈေပါ့။ တကယ္ ရလဒ္ေတြနဲ႔ အေျဖေတြ ထြက္ဖိုိ႔ ဆိုိတဲ့ အခါမွာေတာ့ သတၱိတင္မကဘဲနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရႈျမင္သုံးသပ္ တဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြပါ လိုတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဥပေဒ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနေတြကေန ေရးဆြဲတာ၊ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲတာ အဆိုတင္တာ အဲဒါမ်ိဳး ေတြပဲ ျဖစ္ေနေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ တုိက္ရုိက္ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ပိုၿပီးေတာ့ အေရးပါတယ္လို႔ က်ေနာ္အေနနဲ႔ ျမင္တယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဗဟိုခ်ဳပ္ ကိုင္မႈ ေလ်ာ့ခ်ဖို႔ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပညာေရးနယ္ပယ္မွာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြပဲ လႊမ္းမိုးေနမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အေျခအေန မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးမွာလည္း ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလ်ာ့ခ်တဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းခြင့္၊ သူတို႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခြင့္ အစရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို အာမခံႏုိင္တဲ့ ပညာေရး မူ၀ါဒေတြ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲလိုပဲ ျမင္ပါတယ္။”

ေက်ာင္းသားေတြ ေတြ႔ဆုံတဲ့ေနရာမွာ အာဏာပိုင္ေတြက လာၿပီး သတင္းရယူတာေတြ ေဆြးေႏြးပြဲကို ခြင့္ျပဳ ခ်က္ယူၿပီးေတာ့မွ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ေျပာၾကားတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးကိုကိုႀကီးက ဘာမ်ား မွတ္ခ်က္ ေပးေျပာ ၾကားလိုပါသလဲ။

“လုံၿခဳံေရး တပ္ဖြဲ႔ေတြဖက္က ေနာက္တခါ အစိုးရအဆက္ဆက္က အျမင္ကလည္းပဲ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွား မႈဆိုလိုရွိရင္ ေက်ာင္းသားေတြ စုၿပီဆိုတာနဲ႔ သူတို႔က ဒါကို လုံၿခဳံေရးအရ သတိထားရမယ့္ကိစၥလို႔ သူတို႔က အစဥ္အလာအားျဖင့္ ျမင္တဲ့ဟာက အခုထက္ထိ မေျပာင္းေသးဘူး။အဲေတာ့ က်ေနာ္ကေတာ့ ေက်ာင္းသား
ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လႈပ္ရွားခြင့္ကို ခြင့္ျပဳသင့္တယ္။ ဒါကို အႏၱရာယ္ အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားအရြယ္ကေနၿပီးေတာ့မွ ၀န္ထမ္းပိုင္း အစရွိသျဖင့္ ပညာရွင္ပိုင္း တပ္မေတာ္ ပိုင္းအစရွိသျဖင့္ နယ္ပယ္အသီးသီးကို ျဖန္႔က်က္သြားမွာက ဒီေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ေနရာပဲ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ဘ၀ဟာ အထူးသျဖင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ လုပ္တတ္တဲ့ အေတြ႔ အႀကဳံေတြ သူတို႔ အယူအဆကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးတာ ျငင္းခုံတာ အဲဒါေတြဟာ တမင္ကို က်ေနာ္တို႔က ဖန္တီးေပးရမယ္ ခြင့္ျပဳရမယ့္ကိစၥေတြလို႔ ျမင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပညာေရး ဥပေဒလိုမ်ိဳး ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ တုိက္ရိုက္ ထိစပ္ေနတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးခြင့္ကို ကန္႔သတ္တာေတြဟာ လက္ရွိ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ မျဖစ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲလိုပဲျမင္ပါတယ္။”

ဦးကိုႀကီးအေနနဲ႔ တျခားဘာမ်ား ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားလိုပါသလဲခင္ဗ်ာ။

“က်ေနာ္ကေတာ့ တႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာနဲ႔ ေျပာရင္ ဒီေန႔ အေျပာင္းအလဲဟာ အင္မတန္ေလး အကဲ ဆတ္တဲ့ အေျခအေနမွာ ေရာက္ေနတယ္။ ေရာက္ေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္က အခြင့္အေရးေတြ သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္က အေၾကာင္းအရာေတြကို အာရုံစိုက္တာနဲ႔ တေျပးညီပဲ တႏုိင္ငံလုံး ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေရြ႕ေတြေပါ့။ အဲဒါေတြပါ ဆက္စပ္ၿပီး ေလ့လာဖို႔ လိုတယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း က်ေနာ္တို႔က သတၱိရိွရွိနဲ႔ လုပ္ရုံတင္ မလုံေလာက္ဘူး။ အေတြးအေခၚအရေရာ ဗဟုသုတအရေရာ အားလုံးအႀကံဉာဏ္ေတြ ရယူၿပီးေတာ့ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ဆင့္ကဲျဖစ္ေပၚ တိုးတက္ လာေအာင္ အဆင့္တိုင္း အဆင့္တုိင္းမွာ တိုးတက္မႈေတြ ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

DVB

No comments:

Post a Comment

My Blog List