Monday, July 21, 2014

ပုဂၢလိကမီဒီယာေတြကို တစ္ရစ္ထပ္က်ပ္ဖို႔ ေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းျပင္ျခင္းလား


သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္အတူ ျပည္သူလူထု၏ သတင္းသိပိုင္ခြင့္ကို အျပည့္အ၀အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည့္အျပင္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားကို ဖမ္းဆီးအေရးယူျခင္း၊ ျပစ္မႈႏွင့္ျပစ္ဒဏ္ မွ်တျခင္း မရွိေသာ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ မႈမ်ားလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရားအျဖစ္ ရပ္တည္ကာ ယခုအစိုးရ လက္ထက္၌လည္း ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ အသံုးျပဳ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနသည့္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ဦးေဆာင္ေရးဆြဲထားေသာ ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္းတစ္ရပ္ ထြက္ေပၚလာသည္။

မီဒီယာအားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္ 

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္ ၃ ရက္က ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ အဆိုပါေၾကညာခ်က္ မူၾကမ္းသည္ “လူမႈတာ၀န္သိေသာ မီဒီယာမ်ား၏ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း သည့္ ေၾကညာခ်က္ ေနာက္ဆံုးမူၾကမ္း” ျဖစ္သည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေရးဆြဲခဲ့သည့္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားသည္ ေရဒီယို၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္မ်ား၊ သတင္းစာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ား၊ မဂၢဇင္း မ်ားႏွင့္ အယ္ဒီတာတည္းျဖတ္မႈရွိေသာ အင္တာနက္မီဒီယာတြင္ ေၾကာ္ျငာ မ်ားကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပရာ၌ လိုက္နာရမည့္ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားအျဖစ္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အဆိုပါမူၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရမည့္သူမ်ားကို ညႊန္းဆိုရာ၌ အစိုးရမီဒီယာ (သို႔မဟုတ္) ပုဂၢလိကမီဒီယာဟူ၍ သဲသဲကြဲကြဲ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိဘဲ “လူမႈတာ၀န္သိေသာ မီဒီယာ” ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ သစ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။

သို႔ေသာ္ ယင္းေၾကညာခ်က္သည္ မီဒီယာအားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္ဟု ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသီတာတင္က ဆိုသည္။

“မီဒီယာဆိုေတာ့ အားလံုးေပါ့။ ကြၽန္မတို႔ စားသံုးသူကာကြယ္ေရး ဥပေဒေလ။ နည္းဥပေဒလည္း ထြက္ေတာ့မယ္။ ဥပေဒက ထြက္ၿပီးၿပီေပါ့ေနာ္။ စာသံုးသူ ကာကြယ္ေရး ဥပေဒနဲ႔ၿငိတဲ့ အရာေတြကေတာ့ အဲဒီ ဥပေဒနဲ႔ သြားမွာေပါ့” ဟု ေဒၚသီတာတင္က ဆိုသည္။

ထို႔ျပင္ ယခုေၾကညာခ်က္မူၾကမ္းကို ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွ မီဒီယာဥပေဒပညာရွင္ တစ္ဦး၏ အၾကံျပဳခ်က္ျဖင့္ ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဒၚသီတာတင္က ေျပာၾကားသည္။

ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေၾကညာခ်က္မူၾကမ္းကို ထုတ္ျပန္ရာ၌ မည္သူမ်ား လိုက္နာရမည္ဆိုျခင္းကို သဲကြဲ စြာေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ႐ႈပ္ေထြးသည့္ပံုစံ ျဖစ္ခဲ့သည္။

“သူတို႔က မရွင္းမရွင္း လုပ္ထားတာပဲ။ ေရွ႕ပိုင္းမွာက သူတို႔လုိက္နာမယ့္ မူ၀ါဒလိုလို ေရးထားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အားလံုးလိုက္နာရမယ့္ပံုမ်ဳိး ေရးထားတယ္” ဟု DVB သတင္းဌာန႐ံုး၏ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ခ်င္းမိုင္အေျခစိုက္႐ံုးမွ ဦးခင္ေမာင္စိုးက ဆိုသည္။

ေၾကညာခ်က္မွာ ဘာေတြေဖာ္ျပထားလဲ

ေၾကာ္ျငာမူ၀ါဒမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ လူမႈတာ၀န္သိေသာ မီဒီယာမ်ားအား ျပည္သူမ်ား ယံုၾကည္မႈ ပိုမိုရရွိေရးႏွင့္ ယင္းမီဒီယာတြင္ပါ၀င္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တိုင္ၾကားမႈမ်ား၊ အျငင္းပြားမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ထိုရည္ရြယ္ခ်က္သည္ အစိုးရက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးႏွင့္အညီ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို က်င့္၀တ္ႏွင့္အညီ အားေပးရန္ဟူ၍ ဖြင့္ဆို ခဲ့သည္။

ေၾကာ္ျငာမူ၀ါဒမ်ားမွာ အဓိကက႑ ၁၄ ခုႏွင့္ သက္ဆိုင္ၿပီး (၁) ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ေရးရာ၊ (၂) ဘာသာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ (၃) ပညာေရး၊ (၄) ေဆးလိပ္/ေဆးရြက္ႀကီး/အရက္ႏွင့္ အျခားအလားတူ ပစၥည္းမ်ား၊ (၅) တရားမ၀င္ထီ သို႔မဟုတ္ ထီကဲ့သို႔ အျခားကံစမ္း ကစားနည္းႏွင့္ အျခားေသာေလာင္း ကစားျခင္းမ်ား၊ (၆) ကုသိုလ္ျဖစ္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ (၇) ကေလးသူငယ္ႏွင့္ လူငယ္ဆိုင္ရာ၊ (၈) ပုဂၢလိကလြတ္လပ္ခြင့္၊ (၉) ေဆး၀ါးႏွင့္ ဆက္စပ္ထုတ္ကုန္မ်ား၊ (၁၀) ဘ႑ာေရး၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္ ထုတ္ကုန္မ်ား၊ (၁၁) တိက်မွန္ကန္မႈ၊ (၁၂) ထုတ္ကုန္ကို သြယ္၀ိုက္ေဖာ္ျပမႈ၊ (၁၃) ဉာဏပစၥည္းဆိုင္ရာ မူပိုင္ခြင့္၊ (၁၄) ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရး အစရွိသည္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ က႑ ၁၄ ခုအနက္ တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ လိုက္နာရမည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ကန္႔သတ္ ခ်က္မ်ားျဖင့္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။

ဘာေတြလိုက္နာရမလဲ

ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္း၌ ေဖာ္ျပခ်က္အရ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ေရးရာ ေၾကာ္ျငာအမ်ဳိးအစားတြင္ (၁) ႏိုင္ငံေတာ္အလံ၊ ႏိုင္ငံေတာ္တံဆိပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံေတာ္ေငြေၾကး သေကၤတကို မေလးစားရာေရာက္သည့္ တင္ျပခ်က္ႏွင့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား (၂) ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာႏွင့္ နယ္ေျမတည္တံ့ခိုင္ျမဲမႈကို ထိခိုက္ေစေသာ တင္ျပခ်က္ႏွင့္ ေဖာ္ျပခ်က္ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳရန္ တားျမစ္ခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ရပ္ရပ္ (သို႔မဟုတ္) ပါတီ၀င္တစ္ဦးဦးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားကိုမူ တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ပါက ေၾကာ္ျငာျခင္းမျပဳဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

ဘာသာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ပံုမွန္ျပ႒ာန္းေလ့ရွိေသာ အခ်က္မ်ားအျပင္ တစ္ဦးခ်င္းကိုျဖစ္ေစ၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကိုျဖစ္ေစ ထိခိုက္ႏိုင္ဖြယ္ရာျဖစ္ေစသည့္ စကားလံုးႏွင့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ေၾကာ္ျငာခြင့္မျပဳေၾကာင္း သတ္မွတ္ၿပီး လိင္၊ ကာမရာဂႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားကိုလည္း ခြင့္မျပဳေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည္။ ထို႔ျပင္ ရာဇ၀တ္မႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ေလာင္းကစားမႈ၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးႏွင့္ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆး၀ါးမ်ားဆိုင္ရာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ျခင္းကို အားေပးျခင္းႏွင့္ လံႈ႔ေဆာ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစသည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား ေၾကာ္ျငာခြင့္မေပးသည့္အျပင္ လူကုန္ကူးမႈကို အားေပးသည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ား၊ လူ႔သိကၡာကို ညႇိဳးႏြမ္းထိခိုက္ေစေသာ (သို႔မဟုတ္) မသန္စြမ္းသူမ်ားကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား (သို႔မဟုတ္) ျပကြင္းျပကြက္မ်ား ပါရွိသည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳရန္ သတ္မွတ္သည္။

ထို႔အတူ ေဆးလိပ္၊ ေဆးရြက္ႀကီး၊ အရက္ႏွင့္ အလားတူ အျခားပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ထုတ္ကုန္ မ်ားအတြက္ ေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔အား ေရာင္းခ်မႈ (သို႔မဟုတ္) စားသံုးမႈအား တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ျဖစ္ေစ အားေပးသည့္ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳရန္ တားျမစ္ခဲ့သည္။ အထူးျပဳအေနျဖင့္ အဆုိပါထုတ္ကုန္ တစ္ခုခုအတြက္ အစားထိုေၾကာ္ျငာျခင္းကိုလည္း ေဖာ္ျပခြင့္မျပဳေၾကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့ သည္။

တရားမ၀င္ထီ(သို႔မဟုတ္) ထီကဲ့သို႔ေသာ အျခားကံစမ္း ကစားနည္းမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ ေလာင္းကစားျခင္း မ်ားကို အားေပးရာေရာက္သည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား ေဖာ္ျပခြင့္မျပဳေပ။

ကုသိုလ္ျဖစ္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကုသိုလ္ျဖစ္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားကို ျမႇင့္တင္သည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ား (သို႔မဟုတ္) ယင္းတို႔၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေဖာ္ျပသည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ထိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ တိက်မွန္ကန္မႈကို စိစစ္ၿပီးမွသာ ေဖာ္ျပရမည္ဟု ဆိုသည္။

၀န္ႀကီးဌာန ခြင့္ျပဳခ်က္လိုအပ္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ား 

ႏိုင္ငံေရး၊ ျပည္သူ႔ေရးရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာေရး၊ အရက္ႏွင့္ ေဆးလိပ္ေဆးရြက္ႀကီးႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားအတြက္ တားျမစ္ခ်က္မ်ားသည္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ပံုႏွိပ္ေရးႏွင့္ ထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းမွ သတင္းမီဒီယာမ်ားအတြက္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ “အေသးစိတ္ အေျခခံရမည့္ အခ်က္မ်ား” စာရင္းမွ ဆင့္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ယခုထြက္ေပၚခဲ့သည့္ ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ အခ်ဳိ႕ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနအလိုက္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳေသာဌာန (သို႔မဟုတ္) ၀န္ႀကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိမွသာ ေၾကာ္ျငာႏိုင္မည့္ ပံုစံမ်ားလည္း ပါရွိခဲ့သည္။

ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ သင္တန္း/ပုဂၢလိကေက်ာင္း/တကၠသိုလ္/ေကာလိပ္ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာဌာန၏ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသည့္ အေထာက္အထားျဖင့္သာ ေဖာ္ျပခြင့္ရွိမည္ျဖစ္သည္။

ေဆး၀ါးမ်ား၊ ေဆး၀ါးႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္ကုန္မ်ား (သို႔မဟုတ္) ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ ထည့္သြင္းေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခ်က္ေလးခ်က္ကို တင္းက်ပ္စြာ လိုက္နာရမည္ဟု ဆိုသည္။

ထိုအခ်က္ေလးခ်က္အနက္ သမား႐ိုးက်မဟုတ္ေသာ ကုထံုးမ်ားႏွင့္ အလားတူ ကုထံုးမ်ားအတြက္ ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ေၾကာ္ျငာခြင့္မျပဳရန္ တားျမစ္ခဲ့သည္။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္း အစားထိုးျခင္း၊ ေသြး (သို႔မဟုတ္) ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား ေထာက္ပံ့ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ေပးသြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ေၾကာ္ျငာမ်ားအတြက္ က်န္းမားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူၿပီးမွ ေဖာ္ျပရမည္ျဖစ္သည္။

ေဆးပညာဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္း၊ သင္တန္းအမ်ဳိးအစားႏွင့္ ေဆး၀ါးဆိုင္ရာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား အတြက္ ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္ လိုအပ္သည္။

ေဆး၀ါးမ်ား၊ ေဆးပစၥည္းကိရိယာမ်ား (သို႔မဟုတ္) ထုတ္ကုန္မ်ားတင္သြင္းျခင္း၊ ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ေရာင္း ခ်ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ေပးသြင္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္လည္း က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူၿပီးမွ ေဖာ္ျပခြင့္ရွိသည္။

ဘ႑ာေရး၀န္ေဆာင္မႈမ်ား၊ အာမခံႏွင့္ အျခားအလားတူ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား (သို႔မဟုတ္) ထုတ္ကုန္မ်ား အတြက္ ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာအစိုးရဌာန (သို႔မဟုတ္) အဖြဲ႕အစည္း၏ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီရမည္ဟု ဆိုသည္။

ေၾကာ္ျငာတိုင္း ေစ်းႏႈန္းေဖာ္ျပရမည္ 

မီဒီယာအားလံုးတြင္ ေဖာ္ျပမည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ တိက်မွန္ကန္မႈ ရွိရန္အတြက္ ထည့္သြင္း သည့္ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္း အမွန္ကိုပါ ေဖာ္ျပရမည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုသို႔ ေဖာ္ျပမွသာ တိက်မွန္ကန္မႈစံႏႈန္းႏွင့္ ကိုက္ညီမည္ဟု ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္း၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

မူၾကမ္း၌ ထည့္သြင္းခဲ့ေသာ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ တိက်မွန္ကန္မႈ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီရမည္ဟုဆိုေသာ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေအာက္၌ အခ်က္ငါးခ်က္ကို ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ထိုအခ်က္မ်ားမွာ (၁) ေၾကာ္ျငာသည့္ကုန္ပစၥည္း (သို႔မဟုတ္) ၀န္ေဆာင္မႈသည္ စစ္မွန္မႈရွိရမည္။ ေၾကာ္ျငာသည့္ပစၥည္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အရည္အေသြး မွန္ကန္မႈရွိေၾကာင္း သက္ေသအေထာက္အထားႏွင့္ ေစ်းႏႈန္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္း၊ အေရာင္းျမႇင့္တင္သည့္ ကာလဆိုင္ရာ အသံုးျပဳပံုနည္းလမ္း အခ်က္အလက္ အျပည့္အစံု ပါရွိရမည္၊ (၂) ေၾကာ္ျငာတင္ဆက္မႈတြင္ အသံုးအႏႈန္းႏွင့္ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ား မွန္ကန္ေျပျပစ္ရမည္၊ (၃) ေၾကာ္ျငာတြင္ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳသည့္ အခ်က္အလက္၊ ကိန္းဂဏန္းမ်ားသည္ မွန္ကန္ေသာ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားမွ ရရွိသည့္ ကိန္းဂဏန္းမ်ား ျဖစ္ရမည္။ ယင္းအတြက္ တရား၀င္ တိက်ခိုင္မာသည့္ အေထာက္အထားမ်ားကို တင္ျပႏိုင္ရမည္၊ (၄) ျပည္သူမ်ား အထင္အျမင္ လြဲမွားေစႏိုင္ေသာ၊ လွည့္စားထားေသာ ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ိဳး မဟုတ္ရ၊ (၅) ေၾကာ္ျငာေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ သတင္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ႐ုပ္သံမွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ သိသာထင္ရွားစြာ ကြဲျပားျခားနာရမည္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ထုတ္ကုန္ကို သြယ္၀ိုက္ေဖာ္ျပမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ထုတ္ကုန္ကို သြယ္၀ိုက္ေဖာ္ျပမႈ (သို႔မဟုတ္) သြယ္၀ိုက္အေရာင္းျမႇင့္တင္မႈ (embedded marketing) ကို ခြင့္မျပဳေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ မူၾကမ္း၌ ေဖာ္ျပသည္။ ထုတ္ကုန္ကို သြယ္၀ိုက္ေဖာ္ျပျခင္း ဆိုသည္မွာ အေရာင္းျမႇင့္တင္ျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရး အခြင့္အေရး ပိုမိုရရွိေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ပစၥည္းတစ္ခု (သို႔မဟုတ္) ၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အျခားပစၥည္း (သို႔မဟုတ္) ၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခုခုကို တြဲဖက္ေၾကာ္ျငာျခင္းကို ခြင့္မျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေၾကညာခ်က္တြင္ ဖြင့္ဆိုပါသည္။

သက္ဆိုင္ရာ မီဒီယာတစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုခုကို လက္ခံျခင္းမျပဳမီ အဆိုပါေၾကာ္ျငာသည္ ေၾကာ္ျငာမူ၀ါဒဆိုင္ရာ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပေသာ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိ၊ မရွိ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္က အေလးထား စိစစ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး မူ၀ါဒမ်ားကို တည္ဆဲဥပေဒအရ တာ၀န္ရွိေသာ အာဏာပိုင္က လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္ႏိုင္သည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔အျပင္ ယခုေၾကညာခ်က္သည္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္ တစ္စံုတစ္ရာ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲမႈရွိပါက တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူရမည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

ဘယ္လို တံု႔ျပန္ၾကသလဲ 

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ဦးေဆာင္ေရးဆြဲၿပီး မီဒီယာတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ေျပာဆိုထား သည့္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေၾကညာခ်က္ မူၾကမ္းသည္ “လူမႈတာ၀န္သိ” ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ “လူထုအက်ိဳး” ဟုဆိုကာ ၾကားခံထား ပံုေဖာ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ရွိေနသည္။

အထူးသျဖင့္ ယခင္ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးေက်ာ္ဆန္းလက္ထက္ စာေပစိစစ္ေရး ရွိစဥ္ကပင္ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ မူ၀ါဒမ်ားထက္ ယခုေရးဆြဲထားေသာ မူ၀ါဒမ်ား ပိုမို႐ႈပ္ေထြးေနခဲ့သည္။

ယင္းအျပင္ သက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒအလိုက္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္ မျပဳလုပ္ရဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္မ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ မီဒီယာတစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ မီဒီယာသတင္းဌာနႀကီးတိုင္းတြင္ မိမိတို႔ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ ရမည့္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား ရွိထားလ်က္ပင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက မီဒီယာမ်ား လိုက္နာရမည့္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမူၾကမ္းမ်ား ေရးဆြဲခဲ့ျခင္းသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။

“သူတို႔က တစ္ခုခုလုပ္ၿပီဆိုရင္ လံုျခံဳေရး႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ၿပီး လုပ္တာပဲ။ အခုကလည္း တစ္ခုခု လုပ္ခ်င္တဲ့အတြက္ ထုတ္ျပန္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ အစိုးရနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ မီဒီယာေတြအတြက္ ျပ႒ာန္းတာကို လက္ခံတယ္။ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြကို ဟိုဟာမလုပ္ရ၊ ဒီဟာမလုပ္ရ လုပ္တာကေတာ့ သူတို႔မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လို႔ ထင္တယ္” ဟု စာေရးဆရာဦးသန္းစိုး (ေဘာဂေဗဒ) က ေျပာၾကားသည္။

၀ါရင့္သတင္းစာဆရာႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးခင္ေမာင္ေလး (ဖိုးေသာၾကာ) ကမူ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္အခ်ိန္က သံ႐ံုးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိမႈမ်ား ရွိခဲ့သျဖင့္ ထိုေၾကာ္ျငာမ်ား ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳရန္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ဳိး မရွိခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ယခုေၾကျငာခ်က္ပါ မူ၀ါဒအခ်ဳိ႕မွာ မလိုအပ္ဟု ယူဆေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

“ေၾကာ္ျငာတဲ့ ကုန္ပစၥည္းတိုင္း ေစ်းႏႈန္းေဖာ္ျပရမယ္ဆိုတာက မလိုအပ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အရက္နဲ႔ ေဆးရြက္ႀကီးေၾကာ္ျငာေတြ မေၾကာ္ျငာရဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြက ေနရာအႏွံ႔မွာ ရွိေနတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးက် ဘယ္လိုေျပာမလဲ” ဟု ဦးခင္ေမာင္ေလး (ဖိုးေသာၾကာ) က ဆိုသည္။

ေရွ႕ေနာက္ မညီမႈမ်ား 

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေရးဆြဲခဲ့သည့္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္းသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေနႏိုင္သည့္အျပင္ ေရးဆြဲေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ မူ၀ါဒမ်ားကို ၾကည့္ပါက ေရွ႕ေနာက္မညီမႈမ်ားကို ေတြ႕ရသည္ဆိုေသာ ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။

အထူးသျဖင့္ ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးႏွင့္အညီ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို က်င့္၀တ္ႏွင့္အညီ အားေပးရန္” ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ ၀န္ႀကီးဌာန ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေဖာ္ျပရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ မူလဖြင့္ဆိုေသာ “ေစ်းကြက္စီးပြားေရး” ပံုစံႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဗ်ဴ႐ိုကရက္ပံုစံသို႔ ေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္း ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

“ဥပမာအားျဖင့္ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြက သက္ဆိုင္ရာဌာနရဲ႕ အေထာက္အထားနဲ႔ ေဖာ္ျပရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္က ေစ်းကြက္စီးပြားေရးပံုစံနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ရွိေနမယ္ေပါ့” ဟု ဦးသန္းစိုး (ေဘာဂေဗဒ) က ဆိုသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ မူ၀ါဒဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား ေရွ႕ေနာက္မညီမႈ ရွိေနသည့္နည္းတူ လက္ေတြ႕ မက်ေသာ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနသည္ဟု DVB သတင္းဌာန၏ ခ်င္းမိုင္အေျခစိုက္႐ံုးမွ ဦးခင္ေမာင္စိုးက ေျပာၾကားသည္။

“ေၾကာ္ျငာထည့္မယ့္ မီဒီယာက ေၾကာ္ျငာတဲ့ပစၥည္းနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈကို တာ၀န္ခံေပးရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာက လက္ေတြ႕မက်ဘူး” ဟု ဦးခင္ေမာင္းစိုးက ေျပာၾကားသည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသီတာတင္က ယခုေရးဆြဲခဲ့ေသာ ေၾကာ္ျငာမူ၀ါဒ ပံုစံမ်ားသည္ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္၊ တ႐ုတ္၊ စင္ကာပူ အစရွိေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္းရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုေသာ္လည္း အေမရိကန္ႏွင့္ ၿဗိတိန္တို႔တြင္ရွိေသာ မီဒီယာကြၽမ္းက်င္သူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရးဆြဲထားသည့္ ပံုစံကဲ့သို႔ ႐ႈပ္ေထြးမႈမရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔အတူ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ေစ်းႏႈန္းကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပရျခင္း၊ ေၾကာ္ျငာပစၥည္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈကို ေၾကာ္ျငာလက္ခံသူက တာ၀န္ခံေပးရျခင္းမ်ားလည္း အဓိပၸာယ္မရွိေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ၎တို႔ကဆိုသည္။

ပုဂၢလိကမီဒီယာမ်ား၏ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းလား 

ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားမူၾကမ္း၌ ဖြင့္ဆိုထားခ်က္ကို ေလ့လာမည္ဆိုပါက အမ်ားျပည္သူအက်ဳိး ဆိုသည္ထက္ ပုဂၢလိကမီဒီယာမ်ား၏ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္မည့္ ပံုသဏၭာန္ဘက္ ပိုမိုသက္ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

“ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြအတြက္ လက္ေတြ႕မက်တဲ့ စည္းကမ္းေတြ မူ၀ါဒေတြကိုု ခ်မွတ္ျခင္းအားျဖင့္ ေၾကာ္ျငာလက္ခံမယ့္သူေရာ ေၾကာ္ျငာရွင္ေရာ ေတာ္ေတာ္ တာ၀န္ႀကီးကုန္ပါမယ္” ဟု ဦးခင္ေမာင္စိုးက ဆိုသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ထိုသို႔ျပဳလုပ္လိုက္သည္ႏွင့္ ပုဂၢလိကမီဒီယာမ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းလိုမႈ ေလ်ာ့ပါးသြားၿပီး အစိုးရမီဒီယာမ်ားတြင္မူ ေၾကာ္ျငာရရွိမႈ ပိုမိုလာႏိုင္သည္ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

“ေၾကာ္ျငာရွင္က တာ၀န္နည္းတဲ့ အစိုးရမီဒီယာနဲ႔ (ေနာက္ေတာ့အမ်ား ျပည္သူ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာေတြ) မွာပဲ သြားထည့္မွာေပါ့။ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြ ေၾကာ္ျငာအရနည္းမယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျပဳတ္ကုန္မွာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ဦးခင္ေမာင္စိုးက ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အစိုးရမီဒီ ယာမ်ားက ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြျဖင့္ လည္ပတ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ေၾကာ္ျငာေစ်း ကြက္ကိုလည္း လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားသည္။ ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ားမွာ ေၾကာ္ျငာ၀င္ေငြျဖင့္ အဓိက ရပ္တည္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ အာဏာရွင္စနစ္ကို လိုလားသူမ်ားက သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား ရွိေနၿပီး ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနကလည္း ေၾကာ္ျငာမူ၀ါဒမ်ား သတ္မွတ္ျခင္းျဖင့္ ပုဂၢလိကမီဒီယာမ်ား၏ အဓိက၀င္ေငြကို ထိခိုက္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္သည့္ပံုသဏၭာန္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေနသည့္ ပံုစံ ျဖစ္ေနသည္။

“ဒီမူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာရမႈ နည္းလာမယ္။ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြ ထိခိုက္လာမယ္” ဟု ဦးခင္ေမာင္ေလး (ဖိုးေသာၾကာ) က ေျပာၾကားသည္။

“ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို အစိုးရက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ အစိုးရသတင္းစာေတြ ေစာင္ေရက်လာတယ္။ သတင္းစာဆိုတာက သတင္းနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ရတာ။ သတင္းပိုင္းမွာ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြကို သူတို႔မယွဥ္ႏိုင္ဘူး။ ေၾကာ္ျငာေတြက ပုဂၢလိကမီဒီယာေတြဘက္ တျဖည္းျဖည္းေရာက္ လာတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေၾကာ္ျငာမူ၀ါဒဆိုတာ ပုဂၢလိကမီဒီယာေတြကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာပဲ” ဟု စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးရဲေက်ာ္ေခါင္က ဆိုသည္။

ပုဂၢလိကမီဒီယာေတြကို ျပန္ခ်ဳပ္ေတာ့မလား

ေယဘုယ်ဆန္ေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား ေၾကညာခ်က္မူၾကမ္းသည္ ပုဂၢလိကမီဒီယာမ်ားကို ျပန္ခ်ဳပ္မည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္ဟု စာေရးဆရာ ဦးသန္းစိုး (ေဘာဂေဗဒ)က ေျပာၾကားသည္။

“အခုခ်ိန္မွာ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ရေအာင္ လိုအပ္လို႔လား။ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးတာလည္း မရွိဘူး။ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုက လုပ္တာပဲရွိတယ္။ ျပည္တြင္းက ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ၊ မီဒီယာ သမားေတြရဲ႕ သေဘာဆႏၵမပါဘဲ ေရးဆြဲတာက သဘာ၀က်ရဲ႕လား။ ယုတၱိရွိရဲ႕လား” ဟု ဦးသန္းစိုး (ေဘာဂေဗဒ) က ဆိုသည္။

ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းသည္ မီဒီယာလုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစားတြင္ ပါ၀င္သည့္အတြက္ မီဒီယာကို ကိုင္တြယ္ ထားေသာ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၌ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသီတာတင္က ေျပာၾကားသည္။

“ျပန္ၾကားေရးဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ။ မီဒီယာကို ကိုင္တာကိုး။ မီဒီယာရဲ႕အေပၚမွာ ေၾကာ္ျငာ လုပ္ငန္းကလည္း မီဒီယာရဲ႕ အမ်ဳိးအစားတစ္ခုပဲ ျဖစ္တယ္။ ေၾကာ္ျငာျခင္းသည္ အမ်ားျပည္သူကို သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ ေပးတာပဲ။ ေၾကာ္ျငာတဲ့ ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းသည္လည္း မီဒီယာအမ်ဳိးအစားထဲမွာ ပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျပန္ၾကားေရးအေနနဲ႔ တာ၀န္တစ္ခု ရွိပါတယ္” ဟု ေဒၚသီတာတင္က ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ယခုေၾကညာခ်က္ မူၾကမ္းသည္ ဥပေဒမဟုတ္သည့္အတြက္ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ မူ၀ါဒမ်ားသည္ စားသံုးသူကာကြယ္ေရး ဥပေဒျဖင့္သာ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည္ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသီတာတင္သည္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအၾကံေပး ဦးကိုကိုလိႈင္၏ ဇနီးျဖစ္ၿပီး ဒဂံုတကၠသိုလ္ ႏိုင္ငံတကာေရးရာဌာနတြင္ ပါေမာကၡအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရာမွ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေျပာင္းေရြ႕တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း ခံခဲ့ရသူျဖစ္သည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာနသည္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္က အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ဌာနအျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ ဌာနျဖစ္ၿပီး ေဒၚသီတာတင္က အဆိုပါဌာနတြင္ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ စတင္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ကာ ယခုခ်ိန္တြင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ တာ၀န္ယူထားသူျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္သည္လည္း ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာန၏ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ကာလရွည္ၾကာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေဒၚသီတာတင္ ေရာက္ရွိလာျခင္းႏွင့္အတူ အစိုးရမီဒီယာမ်ားကို အမ်ားျပည္သူ၀န္ေဆာင္မႈမီဒီယာ (PSM) သို႔ ေျပာင္းလဲမည့္အခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနၿပီး ေဒၚသီတာတင္ ကလည္း PSM ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားျခင္း၊ ေျပာဆိုျခင္းမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္လက္ထက္ ပုဂၢလိကမီဒီယာအေပၚ ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ရွိေနၿပီး သတင္းမီဒီယာဥပေဒ အပါအ၀င္ အျခားေသာ ကိစၥရပ္မ်ား၌ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ေသာ ကိစၥရပ္အခ်ဳိ႕မွာ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးေက်ာ္ဆန္းလက္ထက္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ မ်ားထက္ပင္ ပိုဆိုးသည့္ပံုစံေပါက္ေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနပါသည္။

“ဦးေအာင္ၾကည္က ၀န္ႀကီးဆိုေတာ့ သူ႔လက္ထက္မွာလုပ္ခဲ့တဲ့ အရာေတြအတြက္ တာ၀န္ယူမႈေတာ့ ရွိရမွာပဲ။ သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္” ဟု ၀ါရင့္သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္ေလး (ဖိုးေသာၾကာ) က ေျပာၾကားသည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက သီးျခားကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္ မလိုဘဲ အျခားရွိထားၿပီးျဖစ္သည့္ ဥပေဒ၊ တားျမစ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း လုပ္ကိုင္ေနခ်ိန္၌ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက မီဒီယာမ်ားလိုက္နာရန္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား ထပ္မံေရးဆြဲခဲ့ျခင္းသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းအျဖစ္ ႐ႈျမင္သူ နည္းပါးခဲ့သည္။

ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္ကမူ ယခုေရးဆြဲထားသည္ ေၾကာ္ျငာဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားေၾကညာခ်က္ ေနာက္ဆံုးမူၾကမ္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္တြင္ စတင္အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။

Eleven Media Group 

No comments:

Post a Comment

My Blog List