ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ကူမင္းၿမိဳ႕အထိ သြယ္တန္းမည့္ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္း စီမံကိန္းကို တ႐ုတ္အစိုးရဘက္မွ ပယ္ခ်ျခင္းမဟုတ္ဘဲျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ျပည္သူမ်ားက ေထာက္ခံမည္ဆိုပါက ဆက္လက္ ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းက အဲဒီေဒသေတြ သာမကဘဲ ျမန္မာတျပည္လံုး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖုိ႔ အတြက္ အေရးႀကီး ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေလ့လာခ်က္ေတြ အရ စီမံကိန္းကို ဆန္႔က်င္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး မၾကားမိဘူး။ ဒီစီမံကိန္းကို ေဒသခံမ်ားေသာ အားျဖင့္ ေထာက္ခံၾကပါတယ္။ ျပည္သူေတြ အမွန္တကယ္ မေထာက္ခံဘူးလားဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ လည္း အမွန္အတိုင္း သိခ်င္တယ္။ သတင္းစာေတြမွာ အစုိးရ အရာရွိေတြကသာ ဒီလို စကားမ်ိဳးေျပာတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔က ျမန္မာအစုိးရ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေလးစားပါတယ္”ဟု တ႐ုတ္ သံအမတ္ႀကီး မစၥတာ Yang Houlan က ေျပာသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္အထိ တ႐ုတ္ကုမၸဏီႏွင့္ အစိုးရဘက္မွ စီမံကိန္းတေလွ်ာက္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေတြဆံုခဲ့ရာတြင္ အဆိုပါ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းစီမံကိန္းကို လံုး၀ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေသာ အသံမ်ား မၾကားမိေသာ္လည္း ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ အစိုးရအရာရွိမ်ားဘက္က ေဒသခံမ်ား ကန္႔ကြက္ေနသည့္ အသံမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ၎က ေျပာဆိုသည္။
ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတို႔ အၾကား သေဘာတူ ညီမႈ စာခ်ဳပ္ MoU လက္မွတ္ ေရးထိုးထားခဲ့ၿပီး စာခ်ဳပ္အရ ၃ ႏွစ္ အတြင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈ တခုမွ် အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ဘဲ စာခ်ဳပ္သက္တမ္း ကုန္ဆံုးခဲ့သည္။
ဇူလိုင္ ၁၈ ရက္က ယင္းစီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ မရွိေတာ့ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေၾကညာခဲ့ သည့္အေပၚ တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးက ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ၎၏ ေနအိမ္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ မီဒီယာမ်ားအား ေခၚယူ ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ေကာင္းမြန္ေသာဆက္ဆံေရးမ်ား ဆက္လက္ တည္ရွိေနေသာ္လည္း စိန္ေခၚမႈတခ်ိဳ႕ ရွိေနသည္က အျမင္လြဲမႈရွိေနေၾကာင္း၊ အထက္ပါ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာတို႔အၾကား ဆက္ဆံေရး ေျပာင္းလဲသြားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း တ႐ုတ္သံ အမတ္ႀကီးက ဆက္ေျပာသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္ေသာနည္းပညာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား အဆင္သင့္ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းရထားလမ္း သည္ ကမာၻေပၚတြင္ တခုတည္းေသာ အျမင့္ဆံုး ေနရာမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ မည့္ ရထားလမ္း စီမံ ကိန္း ျဖစ္ေၾကာင္း သံအမတ္ႀကီးက ဆိုသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ အရာရွိတဦးက အဆိုပါ စီမံကိန္းကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀ ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ မႈသည္ စီမံကိန္း အတြက္ ေလာက္ငမႈ မရွိသည့္အျပင္ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ပ်က္စီးမႈမ်ား ရွိေနျခင္း၊ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား ကန္႔ကြက္ေနျခင္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာ၀တီကို ဇူလိုင္ ၂၁ ရက္က ေျပာဆိုထားသည္။
“ႏွစ္ဘက္လံုးက လက္မွတ္ထုိးခဲ့တာပဲရွိတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ လုပ္ငန္းစတင္ဖို႔အတြက္ သေဘာတူညီမႈ ဘာတခုမွ မရယူ ခဲ့ပါဘူး။ အခုေတာ့ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာႏိုင္တာက ဒီစီမံကိန္းက လံုး၀မလုပ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာပါပဲ”ဟု ၎က ဆုိသည္။
ယင္းရထားလမ္းစီမံကိန္းကို တာ၀န္မွအနားယူခဲ့ေသာ ဒုသမၼတေဟာင္း သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦးႏွင့္ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးေအာင္မင္းတို႔က ဦးေဆာင္ၿပီး China Railway Engineering Corporation (CREC) တို႔ ႏွင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ နားလည္မႈ စာခြ်န္လႊာ(MoU)ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံ အသံုးျပဳထားၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္က အမ်ားဆံုး အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ထည့္၀င္ထားသည့္ ႏွစ္ ၂၀ ၾကာ BOT စနစ္ စီမံကိန္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းအေပၚ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ဆိုးက်ိဳးမ်ား၊ လူမႈဘ၀ ပ်က္ယြင္း ေစႏိုင္မႈမ်ားကို ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပၾကၿပီး ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ က႑မ်ိဳးစံုတြင္ အမ်ားအျပား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလ်က္ရွိသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္း ျမန္မာအစိုးရ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ထိပ္ဆံုးမွ ဦးေဆာင္ လ်က္ရွိၿပီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၀ ဘီလီယံေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment