ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ တင္ ေျမႇာက္ရန္အတြက္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အားလံုးအသိပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု ေပၚထြက္ေနျခင္းကို လည္း စာဖတ္ပရိသတ္ သိၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ကို တစ္နည္းတစ္ဖံု ေရွာင္လႊဲ၍ မိမိတို႔ ျဖစ္လိုသည္တို႔ကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ေလသေလာ၊ ဥပေဒတစ္ရပ္၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံု ကိုက္ညီပါ၏ ေလာ၊ အမ်ားက လက္ခံႏုိင္သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္လာႏုိင္ ပါမည္ေလာ။ အစရွိသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ နားလည္ကြၽမ္းက်င္သူတို႔၏ အသံမ်ားကို တင္ျပလိုက္ရပါေၾကာင္း …
ဦးရဲထြဋ္
(ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးေဟာင္း)
အဲဒါကေတာ့ ေျပာဖုိ႔ေစာ ေသးတယ္။ အစုိးရသစ္က သူလုိအပ္တဲ့ အခင္းအက်င္းအတြက္လုပ္တာဆုိေတာ့။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒအတုိင္းျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳလုိက္ရင္ ဥပေဒ တစ္ရပ္ျဖစ္လာမွာေပါ့။ ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔က်ေတာ့ ဘယ္လုိ ျဖစ္လာမလဲဆုိတာ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ ဆက္ေစာင့္ၾကည့္ရမွာေပါ့။
ဦးလွေရႊ
(ေအာင္သာ/ပီသံုးလံုး)
ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ေက်ာင္းသားေဟာင္း
ဒီဥပေဒက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို နည္းနည္းျမႇင့္တင္ေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သမၼတ ျဖစ္ဖို႔ ၅၉(စ)ေတြဘာေတြျပင္တာ ကလည္း တပ္မေတာ္နဲ႔ညိႇႏိႈင္းလို႔မရခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီၾကားေလး တစ္ခုေပၚလာတာပဲ။ ေဒၚစုက သူေျပာခြင့္လုပ္ခြင့္ရဖုိ႔အတြက္ သူ႕ရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို တိတိက်က်ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ဒီဥပေဒကိုျပ႒ာန္းဖို႔ လႊတ္ေတာ္တင္တယ္လို႔ထင္တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ေပးဖို႔ ေျပာခဲ့ေပမယ့္ မျပင္ေပးခဲ့ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ နည္းလမ္းတစ္ခုအေနနဲ႔ထပ္ၿပီး ျဖစ္လာတာပဲ။ အဲ့ဒီအထဲမွာ ဒီႏုိင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာဥပေဒမူၾကမ္းဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ နဲ႔ မညီဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ သိပ္မဟုတ္ဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ ေျခ/ဥကိုေရးဆြဲခဲ့တဲ့သူေတြက ညစ္ၿပီးေရးဆြဲခဲ့တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ လိုကိစၥမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ေတာ့ညီမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေဒၚစုက သူလြတ္လြတ္လပ္လပ္စီမံခြင့္၊အႀကံေပးခြင့္ရဖို႔ လႊတ္ ေတာ္ကိုဒီဥပေဒတင္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီနည္း လမ္းတစ္ခုတည္းကပဲ ဖဲြ႕စည္းပံုအ ေျခခံဥပေဒမွာသူ႕ကိုတားထားတဲ့ ၅၉(စ)ကို ေဖာက္ဖို႔ ရွိတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒမွာ အမ်ိဳးသားဒီမို ကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဆိုတာနဲ႔ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုတဲ့နာမည္ ႀကီးပါေနတာကေတာ့ ငါတို႔ အျပင္လူေတြေတာင္ ဒီဥပေဒကဘယ္ လိုႀကီးလဲလို႔ေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္မိတာေပါ့ကြာ။ ကမၻာမွာကလည္း ဒီလုိမ်ိဳးရွိမွမရွိတာကိုး။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ေဒၚစုက သူအလုပ္လုပ္ လုိ႔ရေအာင္လို႔ လုပ္လိုက္တယ္ပဲ ေျပာရမယ္။
ဦးႀကီးျမင့္
(တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန)
ဒီဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲလြဲေနတာေပါ့။ ျပန္ ေဆြးေႏြးတဲ့သူကလည္း အခ်က္အလက္နဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ျပန္ရွင္းတဲ့သူကလည္း ဥပေဒနဲ႔အညီ ရွင္းတယ္၊ ကြၽန္ေတာ့္ အျမင္ကေတာ့ ဥပေဒဆုိတာ လူေတြက ျပဳစုတာပဲ။ ဥပေဒနဲ႔ ညီမညီ ဆုိတာလူေတြ အေပၚမွာသြားတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ အျမင္ကေတာ့ေရြးေကာက္ပြဲအႏုိင္ ရပါတီႀကီးတစ္ခုကသူေရွ႕ေလွ်ာက္လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ လုပ္သာကိုင္သာ ရွိေအာင္ လုပ္ခ်င္ေပလိမ့္မယ္။ ပါတီဥကၠ႒က သမၼတ ျဖစ္ႏုိင္ပါလ်က္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၅၉(စ)ေၾကာင့္မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ပုံသဏၭာန္တစ္ရပ္၊ ဥပေဒတစ္ရပ္နဲ႔ ထြက္ ေပါက္ယူလုိက္တာပဲ။ ဥပေဒတစ္ ခုျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ မဲမ်ားတဲ့သူက အတည္ျဖစ္မွာပဲေလ။ အတည္ျပဳၿပီးရင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံးကအဆုံးအျဖတ္ ေပးလိမ့္မယ္။
ဦးဟန္ေရႊ
(တုိင္းရင္းသားစည္းလုံး
ညီညြတ္ေရးပါတီ
ဗဟိုေကာ္မတီဝင္)
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဥပေဒသမား မဟုတ္ေတာ့ဥပေဒေၾကာင္းနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံုမျဖစ္ဘူး။ ဒီႏုိင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာဥပေဒမူၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေစာင့္ ၾကည့္တာေပါ့ေနာ္။ ဒီမွာဥပေဒက ေဒၚစုတစ္ဦးတည္းနဲ႔ သက္ဆုိင္သလိုျဖစ္ေနတာကေတာ့ ေျပာစရာရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ဥပေဒကို အတည္ျပဳတဲ့အေနအထားတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္ၿပီေပါ့ေနာ္။ ဒီပံုစံအတုိင္းဆိုရင္ ေျပာတာေနာ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဆိုတာက ျပည္သူ လူထုအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့လႊတ္ေတာ္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ တန္ဖိုးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ Effective ျဖစ္တဲ့ ဥပေဒ ေတြ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဦးခြန္ျမင့္ထြန္း (PNLO)
ေျပာရရင္ေတာ့ခက္ပါတယ္။ ဒီကိစၥက ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္တပ္ဖဲြ႕ေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ မေျပာလိုဘူး။ ကြၽန္ ေတာ့္တစ္ကိုယ္တည္းအျမင္ကို ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာဥပေဒမူၾကမ္းနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာ အားလံုး မဲခြဲဆံုးျဖတ္ၿပီး ျဖစ္လာတဲ့ ရလဒ္ကိုကြၽန္ေတာ္တို႔က လက္ခံပါတယ္။ ဒီဥပေဒကို ျပ႒ာန္းသင့္မသင့္ဆိုတာထက္ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အားလံုးကိုကိုယ္စား ျပဳတာေလ။ ဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကို လက္ခံပါတယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာပါ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ႏုိင္ငံေတာ္မွာ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ထားရွိရမယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ လက္ခံပါတယ္။
ဦးေအးေက်ာ္
(ပြင့္လင္းျမန္မာေရွ႕ေဆာင္အဖြဲ႕-
အမႈေဆာင္ ဒါ႐ုိက္တာ)
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပြင့္လင္းျမန္မာ ေရွ႕ေဆာင္အဖြဲ႕အေနနဲ႔ကလႊတ္ေတာ္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရးေတြ၊ သုေတသနေတြလုပ္တယ္၊ အစီရင္ခံစာ ထုတ္တယ္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစီရင္ ခံစာႏွစ္အုပ္ထုတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာလည္း လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ အႀကံျပဳခဲ့တာရွိပါတယ္။ ဒီႏုိင္ငံေတာ္၏အတုိင္ပင္ခံပုဂိၢဳလ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒ ျပဳေရးျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာ ရင္ ေဆြးေႏြးဖို႔အခ်ိန္ေပးတာ နည္းတယ္။ ပထမအႀကိမ္သက္တမ္းတုန္းကလည္း ေဆြးေႏြးဖို႔အခ်ိန္ ေပးတာ နည္းၿပီးျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒဆုိရင္၂ဝ၁၃ တုန္းက ၃ ရက္နဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီးအတည္ျပဳခဲ့တာ။အဲဒီ ေတာ့ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ဘာ ေတြ အႀကံျပဳခဲ့သလဲ ဆုိေတာ့ ဥပေဒျပဳေရးျဖစ္စဥ္မွာ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ရဲ႕ အခန္းက႑ကမ်ားေန တယ္၊ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒအားနည္းခ်က္ရွိတယ္၊ အဲ ဒါေတြကုိ ျပင္ေစခ်င္တယ္။ ဥကၠ႒ရဲ႕ လုပ္ပုိင္ခြင့္ကိုသုံး ရင္ အမ်ားလက္မခံစရာေတြ ျဖစ္ မယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဟိုတုန္းက တည္းကသုံးသပ္ေျပာဆုိထားတယ္။ ဥပေဒျပဳေရးျဖစ္စဥ္မွာ အမ်ားပါဝင္ႏုိင္ဖုိ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ျဖစ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေပးရလိမ့္မယ္။
Popular News Journal
No comments:
Post a Comment