ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အတြင္း ျပစ္မႈေပါင္း ၂၁ မႈ အေရးယူခဲ့ကာ က်ဴးလြန္သူသံုးဦးကို ဖမ္းဆီး အေရးယူခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံ့ဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းဆည္းေငြ စုစုေပါင္း က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၃၁၆၆ ဒႆမ ၂၈ အထိ ရွိေနသည္ဟု ျမန္မာေငြေၾကးဆိုင္ရာ စံုစမ္း ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ဖြဲ႔ (Myanmar Financial Intelligence Unit) မွ ဧၿပီ ၇ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုန္သည္စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္၌ ျပဳလုပ္သည့္ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈကို ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ စနစ္အတြင္း သတင္းပို႔ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အခန္းက႑ဆိုင္ရာ အသိပညာေပးေဟာေျပာ ပြဲမွ သိရသည္။
ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈအေပၚ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ တိုက္ဖ်က္ေရးတြင္ မဟာဗ်ဴဟာက်ေသာ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနသည္ဟု ေငြေၾကးဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားေရးတပ္ဖြဲ႔ (Financial Action Task Force -FATF)က ေျမာက္ကိုရီးယား၊ အီရန္ႏိုင္ငံတို႔ႏွင့္ တန္းတူသတ္မွတ္ခံထားရသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေန ျဖင့္ FATF က မၾကာမီ လာေရာက္စစ္ေဆးမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကင္းလြတ္ႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရး ရႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
“ FATF ရဲ႕ စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ေပးမယ္ဆိုရင္ ထိေရာက္တဲ့ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈ/အၾကမ္းဖက္မႈအေပၚ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈတိုက္ဖ်က္ေရး စနစ္အတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ရွိေနၿပီ ဆိုတဲ့လကၡဏာပါ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနနဲ႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္မွာ အျပန္အလွန္ အကဲျဖတ္သံုးသပ္မႈနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရဦးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈနဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈအေပၚေငြ ေၾကးေထာက္ပံ့မႈစနစ္ ထိေရာက္ေၾကာင္း ျပသေရးက အဓိက စိန္ေခၚမႈျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဆက္ ၿပီး လုပ္ေဆာင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါေသးတယ္”ဟု UK-FIU တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ မစၥတာ မားကပ္စ္စတီး၀ပ္က ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံမ်ားအေနႏွင့္ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈအေပၚ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ တိုက္ဖ်က္ေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ အစီအမံမ်ား ျဖစ္သည့္ ျပစ္မႈအျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ က်ယ္ေျပာေသာ ဥပေဒမူေဘာင္၊ ျပစ္မႈ သို႔မဟုတ္ အၾကမ္းဖက္မႈမွ ရရွိေသာ ေငြေၾကးမ်ားကို ႏိုင္ငံ၏ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ ၀င္ေရာက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္းတို႔ကို တားဆီးကာကြယ္ရန္ ေတာင့္တင္းခိုင္မာသည့္ အစီအမံမ်ား ခ်မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း က႑မ်ား၊ အဖြဲ႔ အစည္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွ လိုက္နာမႈ ေသခ်ာေစရန္ အားေကာင္းသည့္ အစီအမံမ်ား ခ်မွတ္သည့္ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔ အစည္းမ်ားႏွင့္ ယင္းျပစ္မႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္သည့္ လူမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေပၚ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းျခင္း၊ တရားစြဲဆိုျခင္းႏွင့္ တားဆီးႏွိမ္နင္းျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ သင့္ေတာ္သည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ က်င့္သံုးသည့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးအဖြဲ႔မ်ားရွိရန္ လိုအပ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ FATF ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မရွိေသာႏုိင္ငံအျဖစ္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ထည့္သြင္းသတ္မွတ္လိုက္ၿပီး ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၃ ရက္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဆိုင္ ရာ နည္းဥပေဒႏွင့္ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံအခ်င္းခ်င္း အကူအညီေပးေရး ျပ႒ာန္းရန္ ပ်က္ကြက္လ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ Counter Measure ျဖင့္ စတင္အေရးယူခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္အထိ အေရးယူမႈ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ခံရမႈမ်ား ရွိေနသည္။
ႏိုင္ငံမ်ားအေနႏွင့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံအေပၚ က်ေရာက္ႏိုင္သည့္ အႏၲရာယ္မ်ားကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္မႈ ျပဳလုပ္သည့္အခါ ယင္းအႏၲရာယ္မ်ားကို နားလည္ သေဘာေပါက္ႏုိင္ရန္ FATF စံႏႈန္းမ်ားအရ ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈအေပၚ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသားအဆင့္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အကဲျဖတ္ျခင္း လုပ္ငန္းျပဳလုပ္ထားရွိရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနႏွင့္ အဆိုပါ အကဲျဖတ္လုပ္ငန္းကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြေၾကးရန္ပံုေငြအဖြဲ႔၏ အကူအညီျဖင့္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ေငြေၾကးခ၀ါခ်မႈေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ကို အေရးယူစစ္ေဆးခဲ့ၿပီး က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ကို သိမ္းဆည္း အေရးယူႏုိင္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း အာဏာသိမ္းၿပီး ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ ၿပီးခဲ့သည့္ စစ္အစုိးရႏွင့္ လက္ရွိအစုိးရလက္ထက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ တရားမ၀င္ စီးထြက္သြားသည့္ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈမ်ားႏွင့္ စီး၀င္လာခဲ့သည့္ တရားမ၀င္ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၀ ဘီလ်ံထက္မနည္း ရွိခဲ့သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္အတြင္း တရားမ၀င္ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေမရိကန္၊ ၀ါရွင္တန္အေျခစုိက္ Global Financial Integrity အဖြဲ႕က ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ ဘာတြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment