Tuesday, August 12, 2014

စစ္ကုိင္း မဟာသိမ္ေတာ္ႀကီး နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား ထိန္းသိမ္းေရး ထုိင္း ကူညီမည္






စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ မဟာသိမ္ေတာ္ႀကီး အတြင္းရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားအား ထုိင္းႏုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီး ဌာနက ႏွစ္ႏုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ ဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေရွးေဟာင္း သုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားစာၾကည့္တုိက္ ညြန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္လြင္ဦးက “ႏွစ္ႏုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ အစီအစဥ္ အရ ထုိင္းဘက္က ျပင္ဖုိ႔ ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိပုံစံ ျပင္မယ္ ဆုိတာကုိ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးဖုိ႔ က်န္ေသးတယ္”ဟု ေျပာသည္။

အယုဒၶယေခတ္လက္ရာဟန္ လႊမ္းမုိးေနသည့္ နံရံပန္းခ်ီမ်ားကုိ ၁၇၆၇ ခုႏွစ္ ဆင္ျဖဴရွင္မင္း အယုဒၶၿမိဳ႕သုိ႔ သြားေရာက္စစ္ျပဳရာမွ ေခၚ ေဆာင္ျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ ထိုင္း (ယိုးဒယား) လူမ်ိဳး စစ္သံု႔ပန္းမ်ားက ေရးဆြဲခဲ့ သည္ဟု ယူဆသည့္ အတြက္ ထုိင္းယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီး ဌာနက ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ စစ္ေဆး ထိန္းသိမ္းရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ လင္းဇင္းရပ္ရွိ မဟာသိမ္ေတာ္ႀကီးကို အင္း၀ေခတ္ဘုရင္ ဒုတိယမင္းေခါင္ လက္ထက္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ဟု တခ်ဳိ႕က ယူဆၾကသလုိ၊ တခ်ဳိ႕က ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္ ထိုင္းလူမ်ိဳးမ်ားက တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ဟု ေျပာဆုိၾကသည္။

ထုိင္း-ျမန္မာ ယဥ္ေက်းမႈ ဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္တြင္ ထိုအခ်ိန္က စစ္သုံ႔ပန္းအျဖစ္ မႏၲေလး၊ စစ္ကုိင္း၊ အင္း၀တြင္ အေျခခ် ေနထုိင္ ခဲ့ၾကေသာ ထိုင္းလူမ်ဳိးမ်ားမွ ဆင္းသက္လာသည့္ ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံကာ သမုိင္းေၾကာင္း ဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဆုိင္ရာ အေထာက္အထားမ်ားကုိ ေလ့လာ စုေဆာင္းရန္၊ ေရႊတေခ်ာင္း၊ အင္း၀ႏွင့္ အမရပူရ တုိ႔တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ ခဲ့ေသာ ထိုင္း ကေခ်သည္မ်ား၊ ဂီတပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးတို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

၁၇၆၇ ခုႏွစ္ ဆင္ျဖဴရွင္မင္း လက္ထက္ အယုဒၶယကုိ ေအာင္ႏုိင္ၿပီး ယုိးဒယားမင္း အပါအ၀င္ ညီေတာ္ ႏွမေတာ္၊ မိဖုရား၊ ေမာင္းမမိႆံ၊ သူေဌးသူႂကြယ္၊ ပန္းထိမ္၊ ပန္းပဲ၊ ပန္းရန္၊ ေရႊျခည္ထုိး လက္မႈပညာသည္မ်ား၊ အဆုိအတီး ပညာရွင္မ်ား၊ အခ်က္အျပဳတ္ ကြ်မ္း က်င္သူမ်ား အပါအ၀င္ အိမ္ေထာင္စုေပါင္းမ်ားစြာ အင္း၀သုိ႔ေခၚေဆာင္ျခင္းခံခဲ့ရသည္ဟု ကုန္းေဘာင္ဆက္ မဟာရာဇ၀င္တြင္ ေဖာ္ ျပထားသည္။

မႏၲေလးႏွင့္ အင္း၀ တ၀ုိက္ လာေေရာက္ အေျခခ်သည့္ ထိုင္း လူမ်ိဳးမ်ားကုိ အစြဲျပဳၿပီး ရဟုိင္းေစ်း မုန္႔တီစု၊ မင္းသားစု၊ မိေခ်ာင္း တံတားႏွင့္ ယုိဒယားေစ်း စသည့္ အမည္မ်ား မွည့္ေခၚထားၿပီး ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ ထုံးစ၊ ကုိးကြယ္မႈ၊ အႏုပညာ၊ လက္မႈပညာႏွင့္ အစား အေသာက္ တခ်ိဳ႕မွာ ယခုတုိင္ တည္ရွိလ်က္ ရွိေနသည္။

ထို႔အျပင္ သဲပုံေစတီ တည္ျခင္း၊ ရာမနတ္ ကုိးကြယ္ျခင္း စသည့္ဓေလ့မ်ား၊ အႏုပညာဘက္တြင္ ရာမဇာတ္၊ အီေနာင္ဇာတ္ေတာ္ႀကီး မ်ား၊ ပန္းၿမိဳင္လယ္ ယုိးဒယား(ဖရင္းခ်ား) စသည့္ သီခ်င္းႀကီးမ်ား၊ အစားအစာမ်ားတြင္လည္း ျမန္မာမ်ား စားသုံးေနသည့္ မုန္႔လက္ ေဆာင္း (ခႏုံေလာ့ေခ်ာင္း)၊ မုန္႔တီ၊ ေရႊၾကည္ ဆႏြင္းမကင္း၊ ခႏုံေခါပုတ္၊ ဟင္းေလး စသည္တို႔သည္ ယခုတုိင္ ျမန္မာ့ဓေလ့တြင္ က်န္ ရွိေနသည့္ အရာမ်ား ျဖစ္သည္။

ဧရာဝတီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List