Thursday, January 22, 2015

အတုအေယာင္ ႀကိဳဆိုမႈေတြ ေတာ္ပါေတာ့


“လူႀကီးခရီးစဥ္ ရွိတယ္၊ မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းမပ်က္ၾကနဲ႔ ေဟ့” ဆုိသည့္ စကားကို မူလတန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ဘဝမွ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားဘဝထိ ၾကားေနရၿပီး ယခုေခတ္တြင္လည္း ၾကားေနရဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရ စီေခတ္ ျဖစ္ေသာ ၁၉၄၈-၁၉၆၂ အတြင္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို အတင္းအက်ပ္ ဖိအားေပးၿပီး လူႀကီးလာမည့္ လမ္းတေလွ်ာက္ ႀကိဳတင္ ေစာင္႔ဆိုင္းေစျခင္း၊ အားကစားပြဲမ်ားတြင္ လာေရာက္ အားေပးမည့္ ပရိသတ္ မရွိမည္ကို စိုးရိမ္သည့္ အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ကြင္းထဲသုိ႔ လာေရာက္ေစျခင္းစသည့္ ပညာေရးႏွင့္ မဆိုင္ေသာ အလုပ္မ်ား ကို ေစခုိင္းခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္္မ်ားကို ထုိေခတ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ား၊ ဝတၱဳမ်ားတြင္ မဖတ္ဖူးခဲ့ပါ။
အသက္ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည့္ သမိုင္းပညာရွင္ႀကီး ဦးထြန္းရီက႔ဲသုိ႔ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို မွီလိုက္ေသာ လူႀကီးသူမမ်ားကို ေမးျမန္းၾကည့္ေသာ အခါတြင္လည္း သူတို႔ေခတ္ သူတို႔အခါက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား စသည့္ ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္မ်ား၊ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားက အတင္းအက်ပ္ ဖိအားေပးၿပီး ပညာေရးႏွင့္မသက္ ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေစခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါဟု ဆိုၾကသည္။

ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ ဘယ္အခ်ိန္ လာမည္။ ဘယ္ေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈမည္ ဆိုသည္ ကိုသာ မီဒီယာမ်ားမွ တဆင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုကို ျမင္ေတြ႔လိုၾကသည့္ ျပည္သူမ်ားက ၎တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္သာ လာေရာက္ ေစာင့္ဆိုင္း ႀကိဳဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ၾကသည္ ဆိုသည့္ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ မွတ္သားရပါသည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာ သိမ္းၿပီးေနာက္ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ယူနီေဖာင္းလဲကာ တိုင္းျပည္ကို စိုးမိုး အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အခါမွသာ လူထုေထာက္ခံမႈ မရွိဘဲ အစိုးရတက္လုပ္ ေနေသာ္လည္း ၎တို႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ေကာင္းမြန္သည့္ အတြက္ ျပည္ သူမ်ားက စစ္အစိုးရကို ေထာက္ခံေၾကာင္း ျပသလိုသည့္ အေနျဖင့္ ၎တို႔ လာမည့္ လမ္းတေလွ်ာက္ အလံမ်ား၊ ပန္းစည္းမ်ား ကိုင္ကာ ေစာင္႔ဆုိင္း ႀကိဳဆိုေစခဲ့ ၾကသည္မွာလည္း အမ်ားသိ ျဖစ္ပါသည္။

လူထု၏ ေထာက္ခံမႈကို မရသည့္အခါ ေထာက္ခံမႈ အတုမ်ား ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္ကို နားလည္ႏိုင္ပါသည္။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွ ယခု ဒီမိုကေရစီ အစုိးရလက္ထက္သုိ႔ ကူးေျပာင္းသည့္အခါ ယခင္ အမူအက်င္႔မ်ား၊ အေလ့အထမ်ား ဆက္လက္က်င့္သုံးေနသည္က အျမင္မေတာ္ေတာ့။

ဇန္နဝါရီ ငါးရက္ေန႔က “ဗိုလ္႐ႈသဘင္မွ ျပန္လာေသာ ျမစ္ႀကီးနား တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ေနျပည္ေတာ္ မွ အျပန္ အျမန္လမ္းတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြား” ဆိုသည့္ သတင္းတပုဒ္ ဖတ္႐ႈလိုက္ ေသာအခါ ပညာေရးနယ္ပယ္မွာ အသုံးခ်ခံမ်ား ဘဝမွ အဆင့္တက္ မလာေသးေၾကာင္း သိျမင္ ခံစားမိသည္။

တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အသိပညာ ဗဟုသုတ အတြက္ ေလ႔လာေရးခရီး ထြက္ၾကရင္း ယာဥ္တိုက္ မႈ ျဖစ္၍ လိုက္ပါသူအားလုံး ထိခုိက္ ဒဏ္ရာရ၊ ေသဆုံးၾကသည္ ဆိုလွ်င္ေတာင္ “ေၾသာ္…ခရီးထြက္မွေတာ႔ ယာဥ္တိုက္ မႈ ျဖစ္တာ၊ လူေတြ ေသၾက ေၾကၾကတာ သဘာဝပဲ ေလ” ဟု ေတြးမိမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တကၠသုိလ္ေက်ာင္း သားေဟာင္း တဦးအေနျဖင့္ ယခု ကိစၥကို လုံးဝ လက္သင့္ ခံႏိုင္စရာ မရွိပါ။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ျမစ္ႀကီးနား တကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဇန္နဝါရီ ၄ ရက္ေန႔က က်င္းပသည့္ ဗုိလ္႐ႈသဘင္ အခမ္းအနား တက္ေရာက္ရာမွ အျပန္လမ္းတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖင့္ ႀကံဳေတြ႔ ရ ျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတကာမွ ယင္းသတင္းကို ဖတ္႐ႈမိလွ်င္ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဗုိလ္႐ႈသဘင္ မည္သုိ႔ မည္ပုံ သက္ဆိုင္ေနပါ သနည္း ဆိုသည့္ ေမးခြန္းကို တြင္တြင္ေမးၾကမွာ ေသခ်ာပါသည္။

တဖန္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေပါင္း ၁၂၀၀၀ အသုံးျပဳခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေနျပည္ေတာ္ ဆီးဂိမ္းတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ ရတနာပုံ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသူတဦးကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ဆီးဂိမ္း အဓိပၸာယ္ မသိ႐ုံသာမက ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ လည္းပင္ မသိပါ။ ဘာမွမသိဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ ဝင္ပါခဲ့တာလဲ ဟု ေမးေတာ႔မွ အာဆီယံ ဘာသာစကား ဆယ္မ်ိဳး သင္ခ်င္တဲ့သူ စာရင္းေပး ဆိုလို႔ စာရင္းေပးလိုက္တယ္။ ေလးထပ္ေဆာင္ အေပၚမွာ အကသင္ေပးၿပီး ဆီးဂိမ္းဖြင့္ပြဲ ပိတ္ပြဲမွာ ကျပရမွာလို႔ ဆရာေတြက ေျပာပါတယ္ တဲ့။ သူလို ဘုမသိဘမသိ ျဖင့္ ပါဝင္ကျပခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ား ရွိႏိုင္မလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဆီးဂိမ္းတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မႏၲလာသီရီ ေဘာလုံးကြင္းသစ္ႀကီး၌ အမ်ိဳးသမီး ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပခဲ့ၿပီး အားေပးမည့္ ပရိသတ္ မရွိမည္ကို္ စုိးရိမ္သည့္ အတြက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚရွိ အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္း သူ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ကားမ်ားျဖင့္ အပို႔အႀကိဳလုပ္ကာ ပရိသတ္ အျဖစ္ အားေပးေစခဲ့သည္။ ယခင့္ယခင္ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ေဘာလုံးပြဲမ်ား တြင္လည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အားေပးေစခဲ့သည္။

ေဘာလုံး ကစားသမားမ်ားသာ ေရကုန္ေရခမ္း မခုိမကပ္ကစားလွ်င္၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားလွ်င္ မည္သူ႔ကိုမွ လာပါ၊ ၾကည့္လွည္႔ပါ ဟု ေခၚေနစရာ မလုိပါ။ မီဒီယာမ်ားမွ တဆင့္သာ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ ဘယ္အသင္း ကန္မည္ ဟု ေၾကျငာလိုက္လွ်င္ အားေပးမည့္ ပရိသတ္ အစစ္အမွန္မ်ား ေရာက္လာမည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အားေပးသူ တဦးပဲ ရွိသည္ဆိုလွ်င္ပင္ ယင္းအေျခအေနကို လက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ အားေပးသူ နည္းတာလဲ။ ကစားသမားေတြ မေကာင္းလို႔လား၊ ပြဲစီစဥ္သူ ညံ႔လို႔လား၊ကြင္းဝင္ေၾကး ျမင့္ေန လို႔လား၊ သြားေရး လာေရး ခက္လို႔လား၊ ျပည္သူအမ်ားစုမွာ ေဘာလုံးပြဲေကာင္း တပြဲကို လာၾကည့္ဖို႔ေတာင္ စီးပြားေရး အဆင္မေျပလို႔လား၊ ညေနခင္းထိ အလုပ္ခ်ိန္ မၿပီးေသးလို႔လား စသည့္ ျပႆနာ အရင္းအျမစ္ကို ေျဖရွင္းရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ သင့္ပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ ျဖင့္ပင္ ပရိသတ္အတုမ်ား ဖန္တီးကာ ကစားပြဲမ်ားတြင္ ၾကည့္႐ႈသူ နည္းပါးျခင္း ဆိုသည့္ ျပႆနာကို တပြဲတိုး ေျဖရွင္းလုိက္ပုံမွာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရတရပ္၏ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ မျဖစ္သင့္ပါ။ ယင္းသို႔ ေဆာင္ ရြက္ပုံမ်ားမွာ အင္တာနက္ေခတ္၊ သတင္းမီဒီယာေခတ္တြင္ ဒိတ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ဆီးဂိမ္းတြင္ ပါဝင္တင္ဆက္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ ကုမၸဏီ မ်ားမွ ေထာက္ပံ႔ေၾကး ေငြမ်ားေပးၾကပါသည္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ တဦးလွ်င္ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ေငြတသိန္း ေက်ာ္ မုန္႔ဖိုးအျဖစ္ ရရွိခဲ့႐ုံသာမက ဝတ္စုံမ်ားလည္း ရရွိခဲ့ၿပီး ဖုန္းကဒ္ တကဒ္စီလည္း လက္ေဆာင္ ရရွိခဲ့ပါ သည္။ 

စားေရးေသာက္ေရး၊ ေနေရးထိုင္ေရး၊ သြားေရးလာေရး ကအစ အဆင့္အတန္း ျမင့္ျမင့္ စီစဥ္ေပးခဲ့သည္ ဆိုသည္ကို သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား ထံမွ စုံစမ္းသိရွိရပါသည္။

အစိုးရအေနျဖင့္ ၎တို႔ စီစဥ္သည့္ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ပါဝင္တက္ဆက္သည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အေျခခံ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္း ေပးေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အမွန္တကယ္ သြားခ်င္သည့္၊ သြားသင့္ သည့္ ေနရာမ်ား အတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျဖည့္ဆည္းေပးသည္ကို ယေန႔ခ်ိန္အထိ မႀကံဳဖူး၊ မၾကားဖူး ေသးပါ။

ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား စုေပါင္းေလ႔လာေရး ခရီးထြက္ရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ မီးရထား၊ ေလယာဥ္၊ သေဘာၤစရိတ္မ်ား ထက္ဝက္ေလွ်ာ႔ခ်ေပးျခင္း၊ ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳျဖင့္ တည္းခုိႏိုင္ေသာ ေနရာမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း မရွိေသးသည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာပါသည္။

ထုိ႔အတူ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ ႀကီးမားသည့္ အတြက္ အေျခခံပညာ အထက္တန္း ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားက ဦးေဆာင္ကာ ကေလးငယ္မ်ား သြားခ်င္သည့္ေနရာကို လိုက္လံ ပို႔ေဆာင္ေပးျခင္း၊ သမိုင္းဝင္ ေနရာမ်ား ကို ေလ့လာေရး ခရီးထြက္ျခင္း စသည္တို႔မွာ မရွိသေလာက္ ရွားပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား၊ အင္တာေန ရွင္နယ္ ေက်ာင္းမ်ားသာ ေလ႔လာေရးခရီး ထြက္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ ပညာ သင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ အာဏာပိုင္မ်ား အလိုရွိမွ သုံးတာလား၊ အလုိရွိမွ အကုန္ခံေပးတာလားဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာပါၿပီ။

၂၀၁၄ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃၀ တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ျပ႒ာန္းလိုက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ ေရးထုိး အတည္ျပဳထားသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ အခန္း (၃) အမ်ိဳးသားပညာေရးဆိုင္ရာ အေျခခံမူမ်ားတြင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းလြတ္ေစေရး ဆိုသည့္ အခ်က္ ပါဝင္ပါသည္။ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းသူ မ်ား ကိုယ္တိုင္ ယင္းဥပေဒကို အျပည့္အဝ၊ အတိအက် လိုက္နာမႈ ရွိသလား ဆိုသည္ကို ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ရွိလာပါသည္။

လူႀကီးလာမည္ ဆို၍ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား အလံကိုင္ကာ စီတန္းေစာင္႔ဆိုင္း ေနရျခင္းမ်ား၊ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္ အားကစားပြဲ က်င္းပမည္၊ ေက်ာင္းတေက်ာင္းလွ်င္ ေက်ာင္းသားဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ပို႔ေပးပါဆုိသည့္ ေဒသ အာဏာပိုင္မ်ား ထံမွ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၊ ရတနာပုံေဘာလုံးအသင္း သုံးႀကိမ္ေျမာက္ ဖလားရလာသည့္ အတြက္ ႀကိဳဆိုရန္ ေက်ာင္းသားမ်ား လမ္းေပၚထြက္ကာ အသင့္ေစာင္႔ဆိုင္းေနပါ ဆိုသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးထံမွ လာသည့္ အမိန္႔မဟုတ္ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ လာသည့္ အမိန္႔မ်ားမွာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းလြတ္ေစေရး ဆိုသည့္ အခ်က္ႏွင့္ လြတ္ကင္းရဲ႕လား ဆုိသည္ကို ျပန္လည္ စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။

ဤတြင္ မကေသးပါ။ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ အခန္း (၁၁)၊ ပညာေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ အစိုးရအဖြဲ႔က အခါအားေလ်ာ္စြာ ေပးအပ္သည့္ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ျခင္း ဆုိသည့္ အခ်က္မွာ အထက္က အခ်က္ႏွင့္ ေရွ႕ေနာက္ ဖီလာဆန္႔က်င္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ စြတ္ဖက္မႈဆိုသည္မွာ မည္သည့္ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ိဳးကို ဆိုလိုသနည္း။ ေက်ာင္းအလံတဝိုက္ ေဒါင္းအလံစိုက္ေစရမည္ ဆိုသည့္ ကိစၥရပ္မ်ား ကိုသာ ဆိုလိုသည္လား ဟု ယင္းဥပေဒကို ေရးဆြဲခဲ့သည့္ ပညာရွင္မ်ားကို လူၿပိန္းေမးခြန္း ေမးလိုက္ခ်င္ပါသည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ လူထုေထာက္ခံမႈျဖင့္ တက္လာသည္ ဆိုသည့္ အစိုးရဆိုပါက မိမိတို႔ လာမည္ကို ႀကိဳဆိုမည့္ သူ မရွိမည္ကို စုိးေၾကာက္စရာ မလိုပါ။ လူထုအတုမ်ား ဖန္တီးစရာ မလုိပါ။ ပကတိအေျခအေနကို လက္သင့္ခံလိုက္ ပါ။ ေရႊအတုမ်ားကို ေရႊရည္ခဏခဏ မစိမ္ပါနဲ႔ ဟုသာ ေျပာလိုပါေၾကာင္း။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List