ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေသာ ေဝးလံေခါင္သီ ေဒသမ်ားမွ စာသင္ေက်ာင္း မ်ားကို အဆင့္တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ေပးရန္အတြက္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနအတြင္း အဆင့္ဆင့္တင္ျပမႈ အားနည္းလ်က္ရွိေၾကာင္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေဝဖန္ေျပာ ၾကားသည္။
စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ကရင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇)မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေစာေတာ္ပလဲ၏ သံေတာင္ ၿမဳိ႕နယ္ အတြင္း ေက်ာက္ႀကီးေတာင္ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္း (ခြဲ) ကို အေျခခံပညာ အလယ္တန္း ေက်ာင္းအျဖစ္ တိုးၿမႇင့္ သတ္မွတ္ေပးရန္ရွိ၊မရွိ ေမးခြန္းကို ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းက ျပန္လည္ ေျဖၾကားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၎က ယင္းသို႔ ေထာက္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ေအာက္ေျခ အဆင့္ဆင့္က တင္ေပးမွ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေအာက္က တင္မေပးရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ေအာက္က မတင္ျပေပးလို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္တာေပါ့၊ အဲဒါေတြကို ျပန္စဥ္းစားပါ” ဟု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေျပာဆိုသည္။
ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ ေပးရာတြင္ ေက်ာင္းသားဦးေရ ျပည့္မီျခင္းရွိ၊ မရွိ ေက်ာင္းအေဆာက္အအုံတြင္ ပရိေဘာဂ ျပည့္စုံမႈ ရွိမရွိ အေပၚတြင္ သတ္မွတ္စဥ္းစားေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းက ေျပာၾကားသည့္အေပၚ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေက်ာင္းအဆင့္ တိုးျမႇင့္ေပးျခင္းကို အေဆာက္အအုံ ပရိေဘာဂ ရွိ မရွိထက္ ေက်ာင္းသား ရွိ မရွိကို အဓိကထားၿပီး ျဖည့္ဆည္းေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တုံ႔ျပန္ေျပာၾကားသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေသာ တိုင္းရင္းသား ေဒသမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအဆင့္ တိုးျမႇင့္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီး သင္ျပမည့္ ဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ နည္းပါးလ်က္ ရွိေၾကာင္း ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ဆီဆိုင္ၿမဳိ႕နယ္ရွိ ပရဟိတ စာသင္ေက်ာင္းမွ အသက္ (၃၀) အ႐ြယ္ရွိ မူလတန္းျပ ဆရာတစ္ဦးက ေျပာသည္။
လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈ၊ ေဒသႏၲရ အေျခအေန၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရး လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ သတ္မွတ္ခ်က္အဆင့္ မူဝါဒမ်ားကို ေျဖေလွ်ာ့ၿပီး ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ႏွင့္ တင္ျပလာပါက ေက်ာင္းမ်ားကို အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ားက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားကို မူလတန္းေက်ာင္း၊ မူလတန္း လြန္ေက်ာင္း၊ အလယ္တန္းေက်ာင္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္း (ခြဲ)၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းဟူ၍ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရွိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment