Monday, March 09, 2015

‘ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ေရာက္၊ မေရာက္ရင္က်ေနာ္တို႔အားလံုး အဖမ္းခံဒီႏွစ္ခုပဲ” ကိုသီဟ၀င္းတင္ (ဗကသ)


လက္ပံတန္းမွာ တားဆီးပိတ္ဆို႔ခံေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းရဲ႕ အေျခအေန အက်ပ္အတည္း ကို မတ္လ ၁၀ ရက္ မနက္ ၁၀ နာရီ ေနာက္ဆံုး ထား ေျဖရွင္းေပးဖို႔ အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္း သားေတြက ေတာင္းဆို ထားပါတယ္။ ဒီေတာင္းဆိုခ်က္ကို အစိုးရက မလုိက္ေလ်ာဘူးဆိုရင္ဘယ္လို အက်ဳိးဆက္ေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါသလဲ ဗကသမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဗဟိုလုပ္ငန္းေကာ္မတီက ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ကိုသီဟ ၀င္းတင္ကို  ဒီဗြီဘီက ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ထားပါတယ္။
လက္ပံတန္းမွာ တားဆီးပိတ္ဆို႔ခံေနရတဲ့ အေျခအေနကို မတ္လ ၁၀ ရက္ မနက္ ၁၀ နာရီ ေနာက္ဆံုး ထား ေျဖရွင္းေပးဖို႔သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေတြ က အစိုးရကို ေတာင္းဆိုထားတာေတြ႕ရပါတယ္။

ဘယ္လို ေျဖရွင္းေပးေစခ်င္တာပါလဲ။

“အဓိကက အခ်က္ ၈ခ်က္အေပၚမူတည္ၿပီး ေျဖရွင္းေစခ်င္တာခင္ဗ်။ ေဆြးေႏြးပြဲဆိုတာ ရလဒ္ေကာင္း တခု ကို သြားမယ္ဆိုတဲ့နည္းကို က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္က်ေနာ္တို႔ ေတာက္ေလ်ာက္ မွာ ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္တုိင္း အခ်ိန္ဆြဲျခင္းခံရတယ္၊ မရိုးမသားျပဳမႈ ဆက္ဆံျခင္းခံရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီကိစၥကို ရည္ရြယ္တယ္ဆိုတာကလည္း ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ေကာ ၁၀ တန္းေက်ာင္း သားေတြရဲ႕ စာေမးပြဲပါ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ အျမန္ဆံုး ေစာင့္ၾကည့္သပိတ္ အသြင္ေျပာင္းဖို႔ အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအေျဖရွာဖို႔အတြက္ပါ။ အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီ ၈ ခ်က္နဲ႔ပတ္ သက္ၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္တယ္။”

ဒီလိုအေရးေပၚေၾကညာခ်က္ထုတ္ၿပီး ေတာင္းဆိုခ်က္ကို အစိုးရဘက္က တစံုတရာ တုံ႔ျပန္တာရွိပါသလား။

“ဒီ ၈ ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပဲခူးတိုင္း နယ္လံု၀န္ႀကီးနဲ႔ ၆ႀကိမ္တိတိ ေဆြးေႏြးၿပီးသြားၿပီ၊ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ မွာ သူ႔ အေနနဲ႔ အထက္ကို တင္ျပမယ္ အထက္မွာ ေဆြးေႏြးေနတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုသာေပး ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ ရလဒ္ကို ဘာမွ ျပန္ေပးတာမရွိဘူး။ ခုအေရးေပၚေၾကညာခ်က္ အေပၚမွာလည္း  ခုထက္ထိေတာ့ တုံ႔ျပန္လာတာမရွိဘူး။  ဒါေပမယ့္ မေန႔ညက ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ထုတ္ၿပီး ခ်င္းမွာ ဟိုးအေနာက္ဘက္မွာထားတဲ့ ရဲကားေတြ ေရွ႕တိုးလာတာရွိတယ္။ မီးသတ္ကား ၂ စီးက ေရွ႕တိုး လာတယ္။ အသင့္ျပင္ထားတယ္။ လံုထိမ္း ၅၀ ေလာက္က အေနာက္ကေန က်ေနာ္တို႔ကို ထပ္ပိတ္ထား တယ္။ ဒါက ထူးျခားမႈ တခုပဲတုံ႔ျပန္လာတာကေတာ့…”

အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို အေလးအနက္ထားၿပီး ေျဖရွင္းေပးျခင္းမရွိရင္ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ေပၚ လာႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးဆက္ျပႆ   နာေတြဟာ အစိုးရရဲ႕ တာ၀န္ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေၾကညာခ်က္မွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဘယ္လို အက်ဳိးဆက္ေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါလဲ။

“အဓိကကေတာ့ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံကို သြားေနတဲ့အခ်ိ္န္မွာ ေဆြးေႏြးမႈတခုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ ေျဖရွင္းရမယ့္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္တခုကို အစိုးရက မေဖာ္ေဆာင္ခဲ့လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ တိုက္ပြဲအရွိန္ကိုျမွင့္ရမယ္။ တိုက္ပြဲအရွိန္ကိုျမႇင့္တဲ့ အေနအထားမွာ ႏိုင္ငံတကာအျမင္မွာ သူ႔အေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရလို႔ ေၾကညာ ထားတဲ့ ဥစၥာအကုန္လံုး ျပဳတ္က် သြားႏုိင္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေျပာခ်င္တာ။”

ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို အရင္က အေျခခံပညာေက်ာင္း စာေမးပြဲရက္မွာ ၁၀ ရက္ ရပ္နားထားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ခုတႀကိမ္ကေတာ့ ဘ၀အတြက္ အေရးပါတဲ့ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲ ေျဖခ်ိန္ဆိုေတာ့ ပိုၿပီး ရပ္ထားသင့္တယ္လို႔ မထင္ဘူးလား။ ဒီလို စာေမးပြဲရက္အတြင္းမွာသပိတ္ ခတၱရပ္ထားဖို႔ ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ ရွိပါသလဲ။

“၁၀ တန္းစာေမးပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရပ္ထားဖို႔ကို က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ႀကဳိးစားခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လွ်င္ျမန္စြာ ၿပီးဆံုးရမယ့္ ကိစၥကို မၿပီးဆံုးေအာင္ အခ်ိန္ဆြဲတာကေတာ့ အစိုးရပဲျဖစ္တယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ အေစာႀကီးကတည္းက ညိႇႏိႈင္းစဥ္ကတည္းကသာ သူ႔အေနနဲ႔ ေျဖရွင္းေပးမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီအဆင့္ အထိလည္း မေရာက္ဘူး။ အဲဒီအတြက္လည္း က်ေနာ္တို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ တစ္ခုက ေသခ်ာပါတယ္ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲေတြ မထိခိုက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အေစာဆံုးျဖစ္ေအာင္ အျမန္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အခု ၁၀ ရက္ ၁၀ နာရီဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကိုေပးလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ အေနအထားအတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီကိစၥ အေျဖကေတာ့ အျဖဴအမဲေပၚလာႏုိင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ေရာက္၊ ရန္ကုန္ မေရာက္ရင္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး အဖမ္းခံ ဒီႏွစ္ခုပဲ အေျဖကေပၚလာမယ့္အတြက္ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲေတြ ထိခိုက္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။”

ေနာက္တခု ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ အမ်ဳဳိးသားပညာေရး ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလို႔ နားလည္ထားပါတယ္။  ရန္ကုန္ကို ခ်ီတက္ေရးကိစၥ ခု အက်ပ္အတည္းေပၚေနပါတယ္။ အဲဒီအေျခအေန မွာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ရန္ကုန္ကို ခ်ီတက္ေရးလား ဒါမွမဟုတ္ ဥပေဒျပင္ေရးလားဆို တဲ့ ေမးခြန္းထုတ္မႈေတြကို ဘယ္လိုေျဖခ်င္ပါသလဲ။

“အဓိကက က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ရန္ကုန္ကို ခ်ီတက္ေရးဆိုတဲ့ကိစၥက ရန္ကုန္ကို သြားတယ္ဆိုတာက က်ေနာ္ တို႔ေရွ႕မွာ ေစာင့္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြအကုန္လံုးကို က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ဒီအတိုင္းႀကီးပစ္ထားၿပီးေတာ့ ဒီကေန လွည့္ျပန္သြားလို႔မရဘူးဗ်။ ျပည္သူေတြကို အနည္းဆံုး ေက်းဇူးတင္ စကားေတာ့ေျပာရမယ္။ ေနာက္တစ္ ခ်က္က က်ေနာ္တို႔မွာ နယ္စံုကပါတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ကေနသာ လမ္းခြဲၿပီးျပန္ဖို႔ အဆင္ေျပမယ္၊ ဒီလမ္းတ၀က္တပ်က္မွာ ျပန္ဖို႔ျပဳဖို႔က ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူး၊ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုလုပ္ရတာျဖစ္တယ္။ တကယ့္ တကယ္တမ္း က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းပဲဗ်။”

ခုခ်ိန္မွာ ဒီကိစၥ လႊတ္ေတာ္က သူ႔ရဲ႕လုပ္ငန္းစဥ္အရ သူလုပ္ႏုိင္တဲ့ ေဘာင္ အတြင္းက ပံုမွန္  လုပ္ေနဆဲျဖစ္ ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ရပ္ဆိုင္းမထားပါဘူး။ ၾကားနာပြဲေတြ လုပ္ေနတယ္။ ဒီလုိအေျခအေနမွာ ေက်ာင္း သားေတြနဲ႔ အန္အန္အီးအာ ပညာေရးကြန္ရက္တို႔က  လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မႈေတြ မလုပ္ ပဲ ေနေနတာဟာ မွန္တယ္လုိ႔ ထင္ပါသလား။

“က်ေနာ္တို႔ကို အဲလိုထင္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ကို ပိတ္ဆို႔ထားတာေတြ ဖယ္ေပးမွရမယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ကို ေခ်ာင္ပိတ္ရိုက္ၿပီးမွာ ဒီလႊတ္ေတာ္ၾကားနာပြဲ တက္ပါလို႔ ေျပာတဲ့ကိစၥမွာ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး ခင္ဗ်၊ ပိတ္ဆို႔ထားၿပီးေတာ့ေပါ့ဗ်ာ။ အဓိက ကေတာ့ အစိုးရရဲ႕ေစတနာမွန္မမွန္ အေပၚပဲမူတည္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြပူးေပါင္းပါ၀င္ဖို႔ ေစတနာမွန္စြာနဲ႔ လမ္းဖြင့္ေပးဖို႔လိုတယ္။ ေစတနာ မွန္စြာနဲ႔ ကမ္းလွမ္းဖို႔လိုတယ္။ ေစတနာ မွန္မယ္ဆိုရင္  က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔က အျမဲတမ္း ေဆြးေႏြးပြဲ လမ္းေၾကာင္းကို ဖြင့္ေပးထားသလို ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔မဆို ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔က အဆင္သင့္ရွိ ၿပီးသားပါ။”

ေက်ာင္းသားေတြကို  ရန္ကုန္ကိုမလာေစခ်င္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းက ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ ေက်ာင္းသား နဲ႔  အလုပ္သမားဆႏၵျပပြဲေပါင္းသြားၿပီး အင္အားႀကီးမားတဲ့ ေရာင္စံုသပိတ္လိုမ်ဳိး ေတြ ျဖစ္မလာေအာင္ အစိုးရက စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြရွိတယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီစိုးရိမ္ခ်က္ေတြ အတိုင္းျဖစ္လာမယ္ ထင္ပါသလား။ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

“အစိုးရအေနနဲ႔ သူ႔အေနနဲ႔ မွန္ကန္စြာ ျပဳမူဆက္ဆံ အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုရင္ ဒီစိုးရိမ္စရာေတြ မလုိဘူးလို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။”

ေနာက္ဆံုးေမးခ်င္တာက ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳိးက်မွ ေက်ာင္းသားေတြက သပိတ္ကိုလံုး၀ ရပ္နားမွာပါလဲ။

“က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းက အတည္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီေက်ာင္းသားသပိတ္ က ရပ္နားသြားမယ္ဆုိတာ ကတိေပးလို႔ရတယ္။”

DVB

No comments:

Post a Comment

My Blog List