Thursday, October 02, 2014

ျမန္မာအတြက္ ဝါရွင္တန္က ဘာလုပ္သင့္သလဲ


အကယ္၍ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားက လံုေလာက္သည့္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ မထားရွိခဲ့လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏိုဝင္ဘာလ အေစာပိုင္းတြင္ က်င္းပမည့္ အေရွ႕အာရွ ထိပ္သီးအစည္းအေဝးသို႔ သြားေရာက္မည့္သူ၏ ႏိုင္ငံေရး ခရီးစဥ္သည္ ပိုမို႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားသာ ျဖစ္လာေပမည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသို႔အသြင္ ကူးေျပာင္းေရးသည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ လက္ေအာက္၌ စတင္ခဲ့သည္။ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ေရာက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာျခင္းကလည္း တြန္းအားတခုလို ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ 

အိုဘားမား၏ ႏိုင္ငံျခားေရး မူဝါဒ စြမ္းေဆာင္မႈမ်ားထဲတြင္ အနည္းငယ္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈထဲမွ တခုအျဖစ္ မၾကာခဏ ေဖာ္ျပတတ္ၾကသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးသည္ ၄ႏွစ္ေျမာက္ၿပီျဖစ္ေသာ ယခု အခ်ိန္တြင္မူ စတင္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြးသည့္ အသြင္ေဆာင္လာသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ လမ်ားအတြင္းတြင္  ျမန္မာ၏ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကမၻာ၏အျမင္ကလည္း မၾကည္လင္ေတာ့ဘဲ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီး အိုဘားမား အစိုးရအေပၚ ေဝဖန္လာခဲ့သည္။

လတ္တေလာ ေဝဖန္မႈမ်ားအတြက္ အဓိကတြန္းအားမွာ ဆက္လက္ၿပီး ထြက္ေပၚေနသည့္ သတင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ စစ္တပ္၏ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း စြပ္စြဲမႈမ်ားမွသည္ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္မႈမ်ား အထိျဖစ္သည္။ အထင္ရွားဆံုးေသာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမွာ ျမန္မာႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္အနီး ရခိုင္ျပည္နယ္မွ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ား ကိစၥသို႔ ဦးတည္ေနသည္။ ၄င္းတို႔သည္ လူဦးေရ ၁ သန္းခန္႔ရွိသည့္ မြတ္စလင္ လူနည္ စုျဖစ္ၿပီး သူတို႔ထဲမွ ၁၀ဝ,ဝ၀ဝ ေက်ာ္သည္ ျပည္နယ္အတြင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ဒုကၡသည္ စခန္းမ်ား၌ ေနထိုင္ေနၾကရသည္။ အျခားေသာ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားတြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို အစိုးရတပ္က စစ္ဆင္ေရးမ်ား ျပဳလုပ္တိုက္ခိုက္ရာတြင္ အျပစ္မဲ့ အရပ္သားျပည္သူမ်ား ေသဆံုးရျခင္း၊ အာဏာျဖင့္ ေျမယာသိမ္းယူမႈမ်ားေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္စု အေျမာက္အျမား အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ေနျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

ပိုမို၍ ဒီမိုကေရစီနည္းက်သည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တခု ေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္ ကတိေပးခဲ့ၿပီးမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ သြားေနသည္ဟု အစိုးရကိုလည္း စြပ္စြဲေနၾကသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ က်င္းပမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ရသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ သမၼတ ျဖစ္လာႏိုင္ခြင့္ ရွိရန္အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္သည့္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈသည္လည္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္ရန္ အလားအလာမရွိသည့္အသြင္ ျဖစ္ေနသည္။ လစ္လပ္ေနသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာမ်ားကို ျဖည့္စြက္ရန္အတြက္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ က်င္းပရန္ စီစဥ္ထားသည့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကိုလည္း ပယ္ဖ်က္လိုက္သည္။ ရရွိမည့္ အက်ိဳးအျမတ္ထက္ ကုန္က်စရိတ္က ပိုမ်ားေန၍ျဖစ္သည္ဟု အေၾကာင္း ျပခ်က္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ေစာဒကတက္ခ်င္စရာ ျဖစ္ေနသည္။ လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲမ်ားသူ အႏိုင္ရသည့္ စနစ္အစား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ဟန္႔တားႏိုင္မည့္ အခ်ိဳးက် ကိုယ္စားျပဳစနစ္ (PR) ကို အစားထိုးရန္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကလည္း အရွိန္အဟုန္ စုစည္းေနသည့္အသြင္ ရွိသည္။

ထပ္တလဲလဲ ေျပာဆိုေနၾကသည့္ စိုးရိမ္မႈမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေနထိုင္သည့္ ေက်းလက္ေဒသတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကင္းမဲ့ေနျခင္း အေပၚတြင္လည္း အေျခခံေနသည္။ အေရွ႕ အာရွႏိုင္ငံ အားလံုးနီးပါးမွ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားသည္ စိုက္ပ်ိဳးေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ စတင္ၿပီး ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး ျမႇင့္တင္ရာတြင္ အတားအဆီးမ်ားကို ဖယ္ရွားၿပီး အိမ္ေထာင္စုမ်ား၏ ဝင္ေငြကိုလည္း ျမင့္တက္ေစသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားကို ဦးတည္ခ်က္ မွားယြင္းသည့္ နည္းဗ်ဴဟာႏွင့္ ေရာေထြးပစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ ေန႔စဥ္လက္ေတြ႕ ဘဝမ်ားၾကား ကြာျခားမႈ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံတကာမွ မိတ္ေဆြမ်ားက ျမန္မာအစိုးရအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ၃ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ အစိုးရအတြက္ ျမင့္မားေသာစံႏႈန္းတခု ရရွိႏိုင္ခဲ့သင့္သည္ဟု ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ လက္ေတြ႕တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးသည္ ယခုႏွစ္တြင္ ယမန္ႏွစ္ကထက္ ပိုၿပီး ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္ေနသည္။ အဓိကက်သည့္ အေၾကာင္းမ်ားထဲမွ တခုမွာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက က်ိဳင္းေကာင္မ်ားလို အုပ္စုလိုက္ အစုအၿပံဳလိုက္ ဝင္ေရာက္လာေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဓာတ္ပံုတြဲ႐ိုက္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းရွာၾကသည္။ အကူအညီေပးေရး အရာရွိမ်ားက ၄င္းတို႔နားမလည္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားကို သေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ထိုးေပးရန္ ဝန္ႀကီးမ်ားကို ဖိအားေပးေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားက အလုပ္အကိုင္အတြက္ ကတိေပးေနေသာ္လည္း အျမတ္အစြန္းကိုသာ စိတ္ဝင္စားၾက သည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ အစိုးရ မဟုတ္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ လူေနမႈအတြက္ သူတို႔က အေရးပါသည္ဟု အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ 

သတင္းေထာက္မ်ားက အယ္ဒီတာမ်ား စိတ္ေက်နပ္မႈရေစမည့္ အျငင္းပြားဖြယ္ သတင္းမ်ားသာ ရွာေဖြေန ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ အျခားေသာ အေၾကာင္းမ်ားလည္း ရွိေနေသးသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ျပင္ပမွ စိတ္ဝင္စားမႈမ်ား အလံုးအရင္းလိုက္ စီးဝင္လာျခင္း၏ အႀကီးမားဆံုး နစ္နာမႈမွာ ျမန္မာတာဝန္ရွိသူမ်ားဘက္က ေအာင္ျမင္သည့္  အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ရန္ႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ အသံုးခ်ရမည့္ အခ်ိန္နည္းသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မရွိေသးသည့္ ႏိုင္ငံအမ်ားစု ကဲ့သို႔ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ အေလ့အထရွိၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခြဲေဝခ်ထားေပးျခင္းကလည္း နည္းပါးသည္။ အံ့အားသင့္ဖြယ္ရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ အေသးအဖြဲ ကိစၥကေလးမ်ားျဖင့္ လမ္းေခ်ာ္ေနၾကၿပီး သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ သူ၏အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ားသည္ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္အမ်ားစုကို ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္မ်ားကို လက္ခံေတြ႕ဆံုရာတြင္ အသံုးျပဳေနၾကသည္။ အေရးပါသည့္ အလုပ္ျဖစ္သည့္ မူဝါဒေရြးခ်ယ္ ခ်မွတ္ရန္ အခ်ိန္နည္းသြားၿပီး ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ မူဝါဒမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အခ်ိန္မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ လမ္းေခ်ာ္သြားရျခင္းမွာ ႏိုင္ငံတကာ၏ အေလးထားမႈ ရရွိလြန္း၍ျဖစ္သည္ဟု ေျပာရေတာ့ မလို ျဖစ္ေနသည္။

သတင္းေကာင္းမ်ားလား

လြတ္လပ္ေရး ရရွိခဲ့သည့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ကတည္း ကရွိခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူမ်ားစု ဗမာမ်ားႏွင့္ ေတာေတာင္ထူထပ္သည့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾကသည့္ ဒါဇင္ႏွင့္ခ်ီေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုမ်ားၾကားမွ ျပည္တြင္းစစ္ကို ရပ္တန္႔ရန္ ေျဖရွင္းျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ စိန္ေခၚမႈမ်ားရွိေနေသးသည္။ တႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးအတြက္ ၂ ႏွစ္ ၾကာ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ရလဒ္ေကာင္းတခု ရေကာင္းရႏိုင္သည္။ ျပႆနာက ေနာက္တဆင့္ျဖစ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူညီခ်က္ တခုကို ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို ဖန္တီးႏိုင္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို ဦးတည္ေသာ အဆိုျပဳခ်က္ျဖစ္သည္။

ခ်န္လွပ္မထားသင့္သည့္ အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္သည့္ အျခားသတင္းမ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။ မိုဘိုင္းဖုန္း သံုးစြဲႏိုင္သူက ႏိုင္ငံလူဦးေရ၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ နည္းသည့္ အေျခအေနမွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကုန္တြင္ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ႏိုင္ရန္ မိုဘိုင္းဖုန္း ကြန္ရက္တခု တည္ေဆာက္ေနပါသည္။ ၄င္းက ကမၻာ့ မည္သည့္ေနရာမွ ၾကည့္သည္ျဖစ္ေစ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၏ သက္ေရာက္မႈျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္ႏွင့္ အျခားအေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက ခ်မွတ္ထားသည့္ ဘ႑ာေရး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားစု ဆိုင္းငံ့ေပးလိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ဘဏ္စနစ္က အလ်င္အျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာသည္။ ေငြစကၠဴကို အေျခခံသည့္ စီးပြားေရးစနစ္မွသည္ ေခတ္မီသည့္ ခရက္ဒစ္စနစ္ကို အေျခခံသည့္ စီးပြားေရးဆီသို႔ ဦးတည္သြားေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ အတြင္း ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ယခုႏွစ္အတြင္းတြင္ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူႏိုင္ခဲ့ၿပီး တိုင္းျပည္ လူဦးေရကို တရားဝင္ တြက္ခ်က္ခန္႔မွန္းထားသည့္ သန္း ၆၀ အစား ၅၁ သန္းသာရွိသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ အစိုးရက လူဦးေရမွ လူမ်ိဳးစုအလိုက္ ပါဝင္မႈအခ်ိဳးအစားကို ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွ သာလွ်င္ ထုတ္ျပန္ေပးသင့္ပါသည္။ ရလဒ္က ျပည္တြင္းေရး မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ား အံ့အားသင့္ေလာက္ေအာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ အလုပ္တခုျဖစ္ေသာ ယခုႏွစ္အတြက္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားအဖြဲ႕ (ASEAN) ၏ ဥကၠ႒တာဝန္ကို ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္အသစ္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ အဆင့္ျမင့္ အစည္းအေဝးမ်ားကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္။ ႏိုဝင္ဘာ ထိပ္သီးအစည္းအေဝးႏွင့္ ၄င္းႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အစည္းအေဝးမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ က်င္းပႏိုင္လိမ့္မည္ဟုလည္း ခန္႔မွန္းေနၾကသည္။ ဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရသည္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္မွ ပိုင္နက္အျငင္းပြားမႈမ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ ၂ ႏွစ္က ကေမၻာဒီးယားႏိုင္ငံ ဥကၠ႒ ျပဳလုပ္စဥ္ကအတိုင္း စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ခဲ့သည္။

အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံက်သည့္ ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိခဲ့ဟု ေျပာၾကသည္။ အစိုးရသစ္သည္ ပုလင္းသစ္အတြင္းမွ ဝိုင္အေဟာင္းသာျဖစ္ၿပီး စစ္တပ္က ယခုအခ်ိန္အထိ အျပည့္အဝ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားဆဲျဖစ္ကာ သူ၏ ကိုယ္ပိုင္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာကဲ့သို႔ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းယူျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္မရွိဟု မေျပာႏိုင္သည္မွာ အမွန္ျဖစ္ ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္သူမ်ားက ၿပီးခဲ့သည့္ ၄ ႏွစ္ အတြင္း ရရွိခဲ့သည့္ လြတ္လပ္မႈမ်ားကို ဆံုး႐ံႈးခံမည္ဟု ယံုၾကည္ရန္ ခက္ခဲပါသည္။ နာမည္ေကာင္း ျပန္ရရန္လုပ္ေနေသာ စစ္တပ္ကလည္း ထင္ရွားသည့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀ဝ၇ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းမ်ားတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သလို ၿဖိဳခြဲလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ရန္လည္း ခက္ခဲပါသည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထက္ မတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျပန္လည္ခ်မွတ္ရန္ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပန္လည္ထြက္ခြာရန္ ေစာဒကတက္မႈတခု မျဖစ္သင့္ပါ။ အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးသည္ ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးပါသည္။ တိုးတက္မႈ အားနည္းျခင္း၊ အဆင့္မမီဘဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းေနေသာ ကုန္သြယ္ေရးေပၚလစီ မူဝါဒမ်ားကို က်င့္သံုးျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ အတားအဆီး ျဖစ္ခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့စီးပြားေရး၏ အေထာက္အကူကလည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၅၀ အတြင္းတြင္ အလြန္နည္းပါးခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံျခား မိတ္ေဆြမ်ားထံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ လိုအပ္ေသာအရာမ်ားမွာ ေတာင္းဆိုမႈနည္းရန္၊ တိုးတက္မႈအတြက္ ခိုင္မာေသာမူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ႏိုင္ေရး အခ်ိန္ေပးရန္ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းတခု တည္ေဆာက္ေရး လမ္းေၾကာင္းတြင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ေသာ အမွားအယြင္းမ်ားကို သည္းခံေပးရန္တို႔ ျဖစ္သည္။

ယခုတင္ျပခ်က္မ်ားသည္ သမၼတ အိုဘားမား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ၿပီး ထိပ္သီးအစည္းအေဝး တက္ေရာက္သည့္အခါတြင္ အနည္းဆံုးလုပ္ရမည့္ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ ခက္ခဲေနသည့္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို အေမရိကန္မွ ဆက္လက္ေထာက္ခံ ေနမည္ဆိုသည့္ အခ်က္ကို ျမန္မာျပည္သူမ်ားအား သမၼတ အိုဘားမား အာမခံေပးျခင္းက အထိေရာက္ဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List