Friday, October 24, 2014

ျမန္မာ့ပညာေရးေျပာင္းလဲဖုိ႔ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္လူငယ္ေတြ ဆက္ဆႏၵျပမည္



ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စစ္ကြ်န္ပညာဆန္႔က်င္ေရးနဲ႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အလုိမရွိဆိုတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကို တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ေဒသ အႏွံ႔အျပားမွာ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ရွိတယ္လို႔ Anonymous-Burma အမည္မသိ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ လူငယ္မ်ား အဖဲြ႔က ေျပာပါတယ္။
သူတို႔အဖဲြ႔ဟာ ေအာက္တိုဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေျမနီကုန္းမွာ မ်က္ႏွာဖံုးေတြစြပ္ၿပီး ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာပါ။ သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာဖံုးေတြစြပ္ၿပီး ဆႏၵျပေတာင္းဆိုၾကသလဲ၊ ဆႏၵျပၿပီးေနာက္ပိုင္း အေျခအေနေတြကို မအင္ၾကင္းႏိုင္က တင္ျပထားပါတယ္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္တခု အျဖစ္ ဆႏၵျပခြင့္ကို ဥပေဒအေၾကာင္းအရ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳထားခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္ ဆႏၵျပ လူငယ္တခ်ဳိ႕ဟာ စစ္ကြ်န္ပညာေရးနဲ႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အလိုမရွိ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြကိုင္ေဆာင္ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေျမနီကုန္း ဒဂံုစင္တာအနီး ယာဥ္သြားလမ္းမေပၚမွာ ႐ုတ္တရက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာပါ။ သူတို႔ဟာ ဆႏၵျပဖို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္မယူခဲ့ဘဲ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ၿပီး ျပခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း ဆႏၵျပခဲ့သူ တဦးက ဗီြအိုေအကို ေျပာပါတယ္။

“မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို ေျပာမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ Anonymous ဆုိၿပီးေတာ့မွ နာမည္ခံထားတာေပါ့ေနာ္။ ဒါက အမည္မသိတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ၊ အဲ့လိုမ်ိဳး ဘာေၾကာင့္ နာမည္ခံထားသလဲဆုိရင္ အခု ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ေပါ့ေနာ္ အဲ့ဒါကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔က လံုး၀ သေဘာမက်ဘူး။ လက္ရွိ အေျခအေနကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအစိုးရကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ မယံုဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က စစ္အစိုးရလို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ ဒီမ်က္ႏွာဖံုးေတြ တပ္ထားရတာကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ လံုၿခံဳေရးအရျဖစ္တယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားမႈ တခုခု လုပ္ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ အျမတ္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဦးစီးဦးေဆာင္ လုပ္လာမွာကို က်ေနာ္တို႔ မႀကိဳက္ဘူး။ မႀကိဳက္တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔က မ်က္ႏွာဖံုးေတြ တပ္ထားၿပီးေတာ့မွ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမွ မဟုတ္ဘူးဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က လႈပ္ရွားတာ ျဖစ္ပါတယ္။”

ေမး။ ။ ဆႏၵျပတဲ့အခါမွာ မီး႐ိႈ႕ၿပီး ဆႏၵျပတာမ်ိဳးက်ေတာ့ေရာ ဘာေၾကာင့္လုပ္တာပါလဲ။

ေျဖ။ ။ “အဓိက မီး႐ိႈ႕တယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔က လူထုကို ထိတ္လန္႔ေစဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေျပာေနတာရွိ တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က လူထုကို ထိတ္လန္႔ေစတယ္၊ ဒါ အၾကမ္းဖက္တယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ မီး႐ိႈ႕တယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔က အိမ္ေတြကို မီး႐ိႈ႕တာမဟုတ္ဘူး။ သပိတ္စခန္းေတြကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔က မီး႐ိႈ႕ေနတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ မီး႐ိႈ႕တာက ဒီလႊတ္ေတာ္ပံုပါတဲ့ ပိုစတာကို က်ေနာ္တုိ႔က စစ္လႊတ္ေတာ္လို႔ ေရးထားတယ္။ Burmese Military Parliament ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေရးထားတယ္။ အဲ့ဒီေရးထားတဲ့ ပိုစတာကိုပဲ က်ေနာ္တုိ႔က မီး႐ိႈ႕တာ။”

Anonymous-Burma အဖဲြ႔၀င္ေတြထဲမွာ ေက်ာင္းသား၊ အလုပ္သမားနဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမား စတဲ့ လူတန္းစားေပါင္းစံုက လူငယ္ေတြ ပါ၀င္တယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ သူတို႔အဖဲြ႔အေနနဲ႔ လက္ရွိ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို အယံုအၾကည္ မရွိတာေၾကာင့္ မၾကာေသးခင္က ျပဌာန္းလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒဟာ စစ္ကြ်န္ပညာေရးစနစ္အျဖစ္ပဲ ခံယူ ထားၿပီး ဒီဥပေဒ ဖ်က္သိမ္းေရးအတြက္လည္း တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ေဒသအႏွံ႔အျပားမွာ လႈပ္ရွားသြားမယ္လို႔ Anonymous-Burma အဖဲြ႔၀င္က ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တုိ႔ကို တစံုတရာ ဘယ္သူကမွ ႀကိဳးကိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ မိမိပတ္၀န္းက်င္ ေကာင္းဖုိ႔အတြက္ အမွန္တရား အတြက္၊ တရားမွ်တမႈအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ ျဖစ္လာတဲ့ ဒီလူငယ္အင္အားစုျဖစ္တယ္။ တစံုတရာ အင္အားရွိလာလိမ့္ မယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ Cells ေတြရွိၿပီးသား။ အဲ့ဒီ လူငယ္ေတြကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ လႈပ္ရွားမႈ ပံုသ႑ာန္နဲ႔တူတဲ့ လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးကို လုပ္လိမ့္မယ္။ တစံုတရာေတာ့ ေအာင္ျမင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိလဲဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႕ကို ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး ေျပာလို႔မရဘူး။ အဲ့ဒီက်ေနာ္တုိ႔ ေျမနီကုန္းမွာ လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ လႈပ္ရွားမႈဟာဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတယ္။ အဓိက က်ေနာ္တုိ႔ သတိေပးခ်င္တာကေတာ့ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြရယ္၊ အစိုးရရယ္ကို က်ေနာ္တို႔က တြန္းအားေပးခ်င္တာ အဓိကကပါပဲ။”

လက္ရွိမွာေတာ့ ဆႏၵျပပဲြမွာ ပါ၀င္သူတခ်ဳိ႕ကို စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖဲြ႔က စတင္စံုစမ္းေနၿပီး၊ ပုဒ္မ ၁၈ နဲ႔ အမႈဖြင့္အေရး ယူဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္လို႔ သူတို႔ၾကားသိထားေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္ ပထမ ဆံုးအႀကိမ္ ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒဟာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ႀကီးစိုးထားၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ မရွိဘူးဆိုၿပီး ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ကလည္း ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ထားပါတယ္။

VOA

No comments:

Post a Comment

My Blog List