ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာမ်ားကို အသြင္ေျပာင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဥပေဒသည္ သြယ္ဝိုက္အားျဖင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြကို အလြဲသံုးစားျပဳလုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳေသာဥပေဒ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုဥပေဒသည္ ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာမ်ားသာ မကဘဲ ႏိုင္ငံသား အားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္သင့္ေၾကာင္း စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားက အၾကံျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေမ ၃၁ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု အစည္းအေဝးခန္းမ၌ ျပဳလုပ္ေသာ ‘အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဥပေဒၾကမ္း’ ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား၏ ညႇႏႈိင္းအစည္းအေဝး၌ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားက ယင္းကဲ့သို႔ အၾကံျပဳေျပာၾကားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေဝး၌ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္၏ ရွင္းလင္းမႈတြင္ အစိုးရ၏ မီဒီယာက႑ ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မီေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိသတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိမႈ အေျခအေန၊ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာကို ပံုေဖာ္မည့္ အေျခခံမူမ်ား၊ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာသို႔ ေျပာင္းလဲျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အက်ဳိးေက်းဇူး အစရွိသျဖင့္ အက်ယ္တဝင့္ ပါဝင္ခဲ့သည္။
ဦးေအာင္ၾကည္၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ အစိုးရအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာမ်ားကို ဆက္လုပ္ရန္ မသင့္ေတာ့ဘဲ မီဒီယာဗဟုဝါဒသို႔ သြားေရာက္လိုသျဖင့္ ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာမ်ားကို အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းဟု ဆိုသည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာမ်ားကို အသြင္းေျပာင္းမည့္ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ ဆိုပါက လႊတ္ေတာ္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ အဆိုပါ မီဒီယာအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၇ဝ ကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမွတစ္ဆင့္ ေထာက္ပံ့ေပးရမည္ျဖစ္ကာ က်န္ရာခိုင္ႏႈန္း ၃ဝ အား ေၾကာ္ျငာ၊ ႏိုင္ငံတကာ ေထာက္ပံ့ေငြမ်ားႏွင့္ သတင္းစာေရာင္းရေငြမ်ားမွ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။
“ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးေျပာတဲ့ အထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတာ ရွိပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဟာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကင္းၿပီး လြတ္လပ္တဲ့မီဒီယာအသြင္ ေဆာင္မယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မီဒီယာတစ္ခုလံုး လည္ပတ္မယ့္ေနရာမွာ ဘ႑ာေရး အရင္းအျမစ္က အေရးႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၇ဝ ကို လႊတ္ေတာ္ကတစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္ ရယူသံုးစြဲမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ ဒါဟာ လံုးဝလြတ္လပ္တဲ့ မီဒီယာျဖစ္လာဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္” ဟု ျမန္မာသတင္းဆရာ သမဂၢမွ ဦးေဇာ္သက္ေထြးက ေျပာၾကားသည္။
“ေနာက္တစ္ခုက အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈေပးမယ္ဆိုရင္ NGO အသြင္ ေဆာင္ေနရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ေၾကာ္ျငာေငြေတြကိုလည္း ယူမယ္။ ႏိုင္ငံတကာ အေထာက္အပံ့ေငြေတြကိုလည္း ယူမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္ကလည္း ယူႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခါမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပုဂၢလိက မီဒီယာေတြ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါ့ မလား။ ဒါဆိုရင္ေရာ ပုဂၢလိက အခန္းက႑ကို အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ တိုင္းျပည္တစ္ခု အေနနဲ႔ ဝိေရာဓိ ျဖစ္လာႏိုင္သလားဆိုတာ ျပန္ၿပီးစဥ္းစား သံုးသပ္ေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ဦးေဇာ္သက္ေထြးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ဦးေအာင္ၾကည္၏ ရွင္းလင္းမႈအၿပီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) ၏ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈမီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား၏ သေဘာထားကို ေျပာၾကားသည္။
“အေျခခံမူေတြကို ဘာမွေျပာစရာ မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာ ဘာေျပာစရာရွိလဲဆိုေတာ့ ဥပေဒပါ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္က ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာေတြကိုပဲ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈမီဒီယာ လုပ္ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာ စဥ္းစားသံုးသပ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး ရွိပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ဟာ ႏိုင္ငံသားတိုင္းမွာ ရွိသင့္ပါတယ္” ဟု ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ဆိုသည္။
ထို႔အတူ ယူနက္စကို အစရွိေသာ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ေတြ႕ဆံုခ်ိန္တြင္လည္း အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာအေပၚ ၎တို႔၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားမွာ တိတိက်က် မရွိေၾကာင္း ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ေျပာၾကားသည္။
ဘယ္လိုပဲ အသြင္ေျပာင္းတယ္လို႔ဆိုဆို လက္ရွိဒီမိုကေရစီ အစိုးရေခတ္မွာ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြ မရွိသင့္ဘူးလို႔ ေဝဖန္ေနတာကို တစ္နည္းတစ္လမ္းျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းၿပီး ျပခ်င္လို႔ လုပ္မယ့္သေဘာမ်ဳိးလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကုလားႀကီးနဲ႔ အရာႀကီးပံုစံမ်ဳိး ေရာက္သြားမယ့္သေဘာမ်ဳိးလို႔ပဲ . . . . .
“ႏိုင္ငံတကာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလ့လာတဲ့အခါ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ ႐ုပ္သံဥပေဒပဲ ေတြ႕ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ေရဒီယိုနဲ႔ အ႐ုပ္အသံလႊင့္ဌာနေတြပဲ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ပါတယ္။ ေတြ႕တဲ့အခါမွာလည္း စံႏႈန္းေတြ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ သူက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံႏႈန္းနဲ႔ညီတဲ့ မည္သူမဆို အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ ႐ုပ္သံလုပ္ငန္း လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာမွတစ္ပါး အျခားသူ လုပ္ခြင့္မရွိဘူးဆိုၿပီး ဥပေဒရဲ႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ အဲဒါမပါပါဘူး” ဟု ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ ႐ုပ္သံမီဒီယာလုပ္ငန္းမ်ားကို အဓိက လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ ဆြီဒင္၊ ဒိန္းမတ္၊ ေနာ္ေဝအစရွိေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွာပင္ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အစိုးရက ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေလ့ မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ေစာင္ေရအနည္းငယ္သာရွိေသာ သတင္းစာမ်ားကို အစိုးရက ေထာက္ပံ့ၿပီး မီဒီယာဗဟုဝါဒျဖစ္ရန္ အားေပးေလ့ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနေသာ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာပံုစံမွာ ႏိုင္ငံပိုင္ပံုႏွိပ္ႏွင့္ ႐ုပ္သံမီဒီယာမ်ားကိုသာ အသြင္ေျပာင္းမည့္ ပံုစံျဖစ္ေနၿပီး မီဒီယာနယ္ပယ္၌ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြျဖင့္ အစိုးရက ဝင္ေရာက္ခ်ဳပ္ကိုင္ကာ မီဒီယာေစ်းကြက္ကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္မည့္ပံုသဏၭာန္ ျဖစ္ေနသည္။
အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈဥပေဒကို လက္ရွိအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစား သံုးသပ္ျခင္း မျပဳဘဲ အတည္ျပဳပါက ထိုဥပေဒသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြကို အလြဲသံုးစားျပဳလုပ္ရန္ တရားဝင္ ခြင့္ျပဳေပးလိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အမႈေဆာင္အယ္ဒီတာ ကိုေနထြန္းႏိုင္က ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ၌ တရားဝင္ ေျပာၾကားသည္။
“ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတိုင္းမွာ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ႐ုပ္သံေတြပဲရွိတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီဥပေဒကို ျပဌာန္းရင္ ဘာျဖစ္လာႏိုင္သလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ အလြဲသံုးစားလုပ္မႈကို တရားဝင္ ခြင့္ျပဳလိုက္သလားဆိုတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ကိုေနထြန္းႏိုင္က ေျပာၾကားသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔သိထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေၾကးမံုက ေစာင္ေရရွစ္ေသာင္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာ့အလင္းက ေစာင္ေရငါးေသာင္း ရွိပါတယ္။ ဒီကာလမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိရတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ အခု ဝန္ႀကီးလည္း ရွိေနပါတယ္။ ပံုႏွိပ္စက္ သံုးလံုးကေန ငါးလံုးအထိ (ျပန္ၾကားေရးက) တင္ဒါေခၚတယ္ ေအာင္ထားတယ္။
အဲဒီ ပံုႏွိပ္စက္ေတြရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ သတ္မွတ္ေစ်းႏႈန္းထက္ ပိုေနတာေတြ ေတြ႕ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ စက္တစ္လံုးက အေမရိကန္ေဒၚလာ ရွစ္သိန္းဝန္းက်င္ပဲရွိတဲ့စက္မွာ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွာ တင္ဒါေအာင္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းက အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္သန္းေက်ာ္ ျဖစ္ေနတာမ်ဳိးေတြေပါ့။ တခ်ိဳ႕စက္ေတြဆိုရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေလးငါးသိန္းေလာက္နဲ႔ ၿပီးရမယ့္စက္က ေဒၚလာသန္းေက်ာ္ျဖစ္ေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီကြာဟခ်က္မွာ ဘယ္လိုျခစားမႈေတြ၊ အလြဲသံုးစားမႈေတြ ရွိေနသလဲ။ ထိုင္းမွာဆိုရင္ ထိုင္းရတ္သတင္းစာက တစ္ေနရာထဲမွာပဲ ပံုႏွိပ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ခြဲၿပီး၊ မ်က္ႏွာဖံုး ရွစ္မ်ဳိးေျပာင္းၿပီး (ႏိုင္ငံအႏွံ႔) ျဖန္႔ပါတယ္။
ဒါကို ဘာေၾကာင့္ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ ခုနေျပာတဲ့ ပံုႏွိပ္စက္ဆိုတာ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ အတြက္ ျပင္ဆင္တာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲသလို ျပင္တဲ့အခါမွာ မလိုလားအပ္တဲ့ ကုန္က် စရိတ္ေတြ၊ မလိုလားအပ္တဲ့ အသံုးစရိတ္ေတြ ေပၚလာတယ္။ ဥပေဒအရ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ ျဖစ္လာႏိုင္သလို၊ ေကာင္စီေတြ ႐ႈပ္ေထြးမႈ ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေငြေၾကးအားျဖင့္လည္း ထင္သာျမင္သာမရွိတဲ့ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဥပေဒကို စဥ္းစားတဲ့အခါ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ အလြဲသံုးစားျပဳမႈကို တရားဝင္ ခြင့္ျပဳသလို ျဖစ္ေနမလား။ သြယ္ဝိုက္အားျဖင့္ ခြင့္ျပဳေန သလားဆိုတဲ့ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု ကိုေနထြန္းႏိုင္က ဆက္လက္ေျပာၾကား သည္။
ကိုေနထြန္းႏိုင္၏ ေျပာၾကားခ်က္ မဆံုးခင္အခ်ိန္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အတြင္းေရး မွဴး ဦးေစာလွထြန္းက ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာကိုသာ ေျပာဆိုရန္ သတိေပးျခင္း ရွိခဲ့ၿပီး ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သျဖင့္ ေျပာၾကားျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ကိုေနထြန္းႏိုင္က တံု႔ျပန္ေျပာ ဆိုခဲ့သည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ပါတီစံုဒီမိုကေရစီနဲ႔ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကို သြားေနတဲ့ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကာလမွာ အခုလို အက်ဳိးအျမတ္ အဓိကမထားဘဲ ထုတ္ေဝမယ္ဆိုတဲ့ အခါမွာ ႏွစ္စဥ္ ဒီေငြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခုခ်ိန္မွာ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြလည္း ေပၚေနတဲ့အတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ အမ်ားႀကီးရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒါႀကီးက အ႐ံႈးႏွစ္တိုင္း ေပၚေနမယ္ဆိုရင္ ဒါကိုအျမဲတန္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္စဥ္ လႊတ္ေတာ္ကေန ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ခြင့္ျပဳေပးေနရမယ္ဆိုရင္ ၾကာရင္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အဖြဲ႕ေတြက သူ႔ဘာသူ အရည္အခ်င္း ရွိရွိ၊ မရွိရွိ၊ မီဒီယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူ႔မွာလုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ရွိရွိ၊ မရွိရွိ ဆံုး႐ံႈးသြားလည္း လႊတ္ေတာ္က ဘတ္ဂ်က္ေပးမွာပဲဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႔ပဲ အျမဲသြားေနရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာေငြ အလြဲသံုးစားလုပ္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္” ဟု ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန၌ အႀကီးတန္းသတင္းေထာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးသူ စာေရးဆရာ ဦးေသြးထက္က ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ၌ ေျပာၾကားသည္။
“ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ေတာ့ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဥပေဒ အေနနဲ႔ ေျပာင္းလိုက္တဲ့ အေနအထားမွာ ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာရဲ႕ mechanism တစ္ခုလံုးကို ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္ကို သြားမယ့္သေဘာမ်ဳိးလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အၾကမ္းဖ်င္း သိထားတယ္။ ဆိုလိုတာက လက္ရွိသတင္းနဲ႔ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းက MD ဆိုလို႔ရွိရင္ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာလို႔ မီဒီယာလုပ္ငန္း သြားၿပီဆိုရင္ သူက CEO သေဘာမ်ဳိး သြားလုပ္မယ္လို႔ သိရွိထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုပဲ အသြင္ေျပာင္းတယ္လို႔ဆိုဆို လက္ရွိဒီမိုကေရစီ အစိုးရေခတ္မွာ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြ မရွိသင့္ဘူးလို႔ ေဝဖန္ေနတာကို တစ္နည္းတစ္လမ္းျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းၿပီး ျပခ်င္လို႔ လုပ္မယ့္သေဘာမ်ဳိးလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကုလားႀကီးနဲ႔ အရာႀကီးပံုစံမ်ဳိး ေရာက္သြားမယ့္သေဘာမ်ဳိးလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္” ဟု ဦးေသြးထက္ကဆိုသည္။
ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္ကြန္ရက္၏ အတြင္းေရးမွဴး ဦးျမင့္ေက်ာ္ကမူ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး၏ တင္ျပခ်က္အရ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မီဒီယာပ်ံ႕ႏွံ႔မႈ အေျခအေနတြင္ သတင္းစာက ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေရဒီယိုက ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားက ၂၃ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ဂ်ာနယ္နယ္က ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိျခင္းေၾကာင့္ သတင္းစာကို အဘယ္ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈအျဖစ္ ေျပာင္းလိုသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္ လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
မဇၥ်ိမသတင္းဌာနမွ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစိုးျမင့္က ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက အသက္သြင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာအေပၚ ေထာက္ခံေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းမြန္သည့္နည္းတူ လိုအပ္မႈရွိၿပီး ရွိသင့္သည္ဟု ယူဆေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ ထိုေနာက္ ျဖည့္စြက္အၾကံျပဳခ်က္ ငါးခ်က္ကို ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ) အဖြဲ႕ဝင္ ဦးရဲမင္းဦးကမူ အစိုးရအေနျဖင့္ လက္ရွိရွိထားၿပီးေသာ ေၾကးမံုႏွင့္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာမ်ားကိုသာ တိုင္းျပည္အတြက္ ပိုေကာင္းေအာင္ လုပ္သင့္ၿပီး အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ သတင္းစာ လုပ္မည္ဆိုပါက ေၾကာ္ျငာမထည့္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား၏ အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးမႈအေပၚ ဦးေအာင္ၾကည္က ျပန္လည္ေျပာၾကားရာ၌ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈမီဒီယာ မရွိျခင္းမဟုတ္ဘဲ မေအာင္ျမင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အားကစား၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ေကာ္မတီဥကၠ႒ သူရဦးေအးျမင့္က မီဒီယာဥပေဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ပါက လႊတ္ေတာ္က အေလးထား ေဆာင္ ရြက္ေနေၾကာင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖင့္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အမွန္ဆံုးျဖစ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပမည္ဟု ေျပာၾကားသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဥပေဒၾကမ္း ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ပါဝင္ေဆြးေႏြး သတင္းရယူရန္ DVB သတင္းဌာန လာေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ဝင္ေရာက္ခြင့္ မျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment