Wednesday, June 04, 2014

ထိမိပြတ္မိ ဦးရာလူၿဖဲတဲ့ လမ္းမေပၚကျပႆ နာ



ရန္ကုန္တြင္တိုးပြားလာေသာ ကားစီးေရႏွင့္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေမာင္းႏွင္မႈမ်ား ေန႔စဥ္တိုးပြားလာသည့္အခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ မေတာ္ တဆမႈ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းက ေန႔စဥ္ျမင့္တက္လာဆဲျဖစ္သည္။ သီတင္းတစ္ပတ္လွ်င္ ယာဥ္တိုက္မႈ ၄၀ ထက္မနည္း ျဖစ္ပြားေနသည့္ ရန္ကုန္တြင္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားပါက မိမိမွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္ျဖစ္ေစ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျပာဆုိႏိုင္သူက အမ်ားအားျဖင့္ ေလ်ာ္ေၾကးရႏိုင္သည့္ အေျခ အေနကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက သိရွိထားၾကသည္။
ကားအာမခံထားေသာ အေလ့အထ အားနည္းသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈ တစ္ေန႔ တျခားဆိုးရြားလာၿပီး နည္းလမ္းမက်သည့္ ေျဖရွင္းမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ နစ္နာမႈမ်ားက လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚေနသည္။

‘‘ကိုယ့္ဘက္က မွားေနလည္း အေလ်ာ္ရေအာင္ တစ္ဖက္လူကို ဖိေဟာက္လိုက္ရင္ အလိုလိုေနရင္း ကိုယ့္ဘက္က အမွန္လိုျဖစ္သြားတာေတြလည္း ရွိတယ္’’ဟု လႈိင္သာယာႏွင့္ သီရိမဂၤလာေစ်း ေမာင္းႏွင္ေျပးဆဲြေနသည့္ ကုန္တင္ ယာဥ္ေမာင္း ကိုျမင့္ႏိုင္စိုးက သူ၏အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ လူတစ္ဦးလွ်င္ ကားတစ္စီး Free Permit ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံ၏လူဦးေရ သန္း ၆၀ ေက်ာ္အနက္ ကားစီးနင္းႏိုင္သူ လူဦးေရမွာ သိန္း ၃၀ ထိ ရွိလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ သိရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္က လူတန္းစားတစ္ရပ္ႏွင့္ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူအခ်ိဳ႕သာ စီးနင္းႏိုင္ခဲ့သည့္ ကားအမ်ားစုမွာ လက္ရွိတြင္ အနည္းဆံုး က်ပ္သိန္း ၈၀ မွ သိန္း ၁၀၀ နီးပါးျဖင့္ ၀ယ္ယူစီးနင္းလာႏိုင္ကာ ကားစီးရမွာလည္း ျမင့္သထက္ျမင့္လာသည္။

အထင္ကရလမ္းမႀကီးမ်ားမွလဲြ၍ နည္းပညာျမင့္ အသံုးျပဳထားသည့္ CCTV မ်ား မရွိျခင္း၊ ရန္ကုန္တြင္ ယာဥ္ထိန္းအင္အား မေလာက္ငျခင္းမ်ားက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားပါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ျပႆနာကို အဆင္ေျပသလို ကိုယ္တုိင္ေျဖ ရွင္းေနၾကရၿမဲ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားပါက ႏွစ္ဖက္ယာဥ္ေမာင္းအခ်င္းခ်င္း ေျဖရွင္းညိႇႏိႈင္းျခင္းမ်ိဳး မျပဳလုပ္ဘဲ ႏွစ္ဖက္ လံုးမွ အာမခံထားသည့္ ကုမၸဏီႏွစ္ခုကသာ ေျဖရွင္းေပးေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ေျဖရွင္း၍မရသျဖင့္ တရားရင္ဆိုင္ရမည္ဆိုပါက အာမခံကုမၸဏီႏွစ္ခုကသာ ဆက္လက္တရားရင္ဆိုင္ၾကသည္ဟု ေအာင္သစၥာဦးအာမခံကုမၸဏီ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးဘထြန္းက ရွင္းျပသည္။

‘‘ႏိုင္ငံျခားမွာ ကားအခ်င္းခ်င္းတိုက္မိရင္ အာမခံကုမၸဏီကို ဆက္သြယ္လိုက္႐ံုပဲ။ အခ်ိန္တန္ရင္ ကိုယ္က ေလ်ာ္ေၾကးရ မယ္’’ဟု ဦးဘထြန္းကဆိုသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အလံုးစံုအာမခံကို ျပည္ပႏုိင္ငံအမ်ားစုတြင္ မထားမေနရ ထားရွိရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ႏွစ္သက္မွသာ ထားရွိႏိုင္သည္။ အလံုးစံုအာမခံကို ပုဂၢလိကအာမခံကုမၸဏီ ၁၁ ခုက ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး တစ္စံုတစ္ရာ ထိခိုက္မႈျဖစ္ပြားပါက အာမခံကုမၸဏီႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ၀ပ္ေရွာ့မ်ားသို႔ သြားေရာက္ျပဳျပင္ေပးၿပီး က်သင့္ေငြကို ၀ပ္ေရွာ့က အာမခံကုမၸဏီသို႔ ေတာင္းခံႏိုင္သည္။

ပုဂၢလိကအာမခံကုမၸဏီမ်ားတြင္ တစ္လလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အလံုးစံုအာမခံ ၁၀ စီးမွ ၁၅ စီးအထိ အာမခံေလ်ာ္ေၾကး ေပးေနရၿပီး အဆိုပါအာမခံအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈႏႈန္း ျမင့္တက္လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ပုဂၢလိကအာမခံကုမၸဏီမ်ားက ဆိုသည္။

‘‘အာမခံထားရင္ ကိုယ့္ဘက္ကမွားမွား၊ သူ႔ဘက္ကမွားမွား ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့အရာကို အေလ်ာ္ျပန္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကားႏွစ္စီးကို ေနာက္ကေန ဆင့္တိုက္တုန္းက ေရွ႕ကကားႏွစ္စီးလံုးကို ကုမၸဏီကေလ်ာ္ေပးတယ္။ ပံုမွန္ကေတာ့ ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ေရွ႕ကားတစ္စီးတည္းေလ်ာ္ရင္ လံုေလာက္ပါတယ္’’ ဟု Grand Guardian အာမခံကုမၸဏီမွ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္၍ အေလ်ာ္ရခဲ့ဖူးသူ ကားပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားပါက ကားတစ္စီးခ်င္းစီ၏ အာမခံထားရွိျခင္းက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လံုးအတြက္ မည္သူက မွားမွား၊ မွန္မွန္ ေလ်ာ္ေၾကးရႏုိင္သည့္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါကားပိုင္ရွင္က ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္ ကားမေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားပါက ျဖစ္ပြားသည့္ေနရာတြင္ပင္ ယာဥ္ေမာင္းက ကားကိုထားခဲ့ကာ အာမခံကုမၸဏီသုိ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး ငါးမိနစ္အတြင္း သက္ဆိုင္ရာရဲက လာေရာက္စစ္ေဆး မွတ္တမ္းရယူေလ့ရွိေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ၂ ႏွစ္ၾကာ မီဒီယာလုပ္ငန္းတစ္ခုတြင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

စင္ကာပူကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံမ်ိဳးတြင္ အမ်ားစုက ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကို လိုက္နာၾကၿပီး ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားပါက အာမခံကုမၸဏီျဖင့္သာ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥကို ဆက္လက္ညိႇႏႈိင္းၾကသည္ဟု စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ ကိုေ၀ယံထက္ကေျပာသည္။

‘‘ဒီမွာက မေတာ္တဆျဖစ္ရင္လည္း စည္းကမ္းတက် ေျဖရွင္းတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ေတာ့ တျခားစီပဲ’’ဟု ကိုေ၀ယံထက္ ကဆိုသည္။

ရန္ကုန္၌ လက္ရွိတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားပါက အမ်ားစုက သက္ဆိုင္ရာရဲသို႔ ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားျခင္းမရွိဘဲ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးက မိမိဘာသာမိမိ ညိႇႏႈိင္းေျဖရွင္းၾကသည္ကမ်ားၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ညိႇႏႈိင္း၍ အဆင္မေျပမွသာ ယာဥ္ထိန္း႐ံုးသို႔ ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားၾကသည္ဟု ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္မွ လမ္းျပယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ဦးက ၎၏အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

အဓိကအားျဖင့္ ကားအခ်င္းခ်င္း ပြတ္ဆဲြျခင္း၊ ၿငိျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚပါက ရန္ကုန္မွ ယာဥ္ေမာင္းအမ်ားစုသည္ ယာဥ္ေမာင္းသူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္သာ ေျဖရွင္းၿပီး ညိႇႏႈိင္းရန္ လံုး၀အဆင္မေျပမွသာ ယာဥ္ထိန္းရဲ (သို႔မဟုတ္) နယ္ေျမရဲကို အကူအညီေတာင္းခံ ေျဖရွင္းေနရသည္ဟု ကုမၸဏီကားေမာင္းႏွင္ေနသူ ယာဥ္ေမာင္းကိုေဇာ္လတ္က ဆုိသည္။

‘‘တကယ္လို႔ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ရင္ လူဆိုတာ ကိုယ့္ဘက္က အမွန္ပဲ ေျပာၾကမွာခ်ည္းပဲ။ အခင္းျဖစ္တဲ့ေနရာမွာ အဓိက မွတ္တမ္းသက္ေသက အေရးႀကီးဆံုးပဲ။ ဒါမွ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥ ေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ မနစ္နာရမွာ’’ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အမွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖဲြ႕မွဴး႐ံုးမွ ရဲအုပ္မ်ိဳးေအာင္က ေျပာသည္။

အဓိကအားျဖင့္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားပါက မိမိတြင္ပါလာသည့္ ဖုန္း (သို႔မဟုတ္) ကင္မရာျဖင့္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံု႐ိုက္ ယူထားျခင္း၊ မူလေနရာမွ မပ်က္ယြင္းေအာင္ထားရွိျခင္း၊ ထိခိုက္ထားသည့္အေနအထား မပ်က္ယြင္းေအာင္ ထားရွိျခင္း မ်ိဳး ျပဳလုပ္ထားသင့္ၿပီး အခ်င္းမ်ား ရန္ေစာင္မႈမ်ား စတင္ျဖစ္ပြားပါက သက္ဆုိင္ရာနယ္ေျမရဲသုိ႔ ဆက္သြယ္အသိေပး သင့္ေၾကာင္း အထက္ပါရဲအုပ္က အႀကံျပဳေျပာဆုိသည္။

‘‘ျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ခင္ဗ်ားလည္း မေရႊ႕နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေရႊ႕ဘူး။ ဒီတိုင္းထားမယ္ဆိုၿပီး ရဲကိုဆက္သြယ္တာ ပိုေကာင္း မယ္။ နယ္ေျမရဲကမွတစ္ဆင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယာဥ္ထိန္းရဲကို ဆက္သြယ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါက လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အမွန္ပါပဲ’’ဟု ရဲအုပ္မ်ိဳးေအာင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

‘‘တခ်ိဳ႕က ကားေမာင္းသက္တမ္းႏုေတာ့ ကိုယ္ကမွန္တယ္၊ အေလ်ာ္လည္းရႏိုင္တဲ့အေျခအေန၊ ဒါေပမဲ့ မွန္ေနရဲ႕သားနဲ႔ မွားေနတယ္ထင္ၿပီး မေျဖရွင္းဘဲ ကားကို ေမာင္းေျပးၾကတာ ႀကံဳဖူးတယ္’’ဟု အဆိုပါယာဥ္ေမာင္းကေျပာသည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြား၍ မိမိဘက္မွ မွန္သည္ဟု ေျဖရွင္းႏိုင္ပါက တစ္ဖက္ယာဥ္ေမာင္း၏ ဝွီးတက္၊ အံုနာဘုတ္၊ လိုင္စင္တို႔ကို သိမ္းဆည္းထားသင့္ၿပီး တစ္ဖက္ယာဥ္ေမာင္းကို ဆက္သြယ္ႏိုင္မည့္ ဖုန္းနံပါတ္တို႔ကို ယူထားသင့္ေၾကာင္း ကိုေဇာ္လတ္က အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

လိုင္စင္သိမ္းဆည္းရာတြင္မူ လက္ရွိတြင္ လိုင္စင္အတုမ်ား ေပၚေပါက္ေနျခင္းေၾကာင့္ စိတ္မခ်ရႏိုင္ဘဲ ဝွီးတက္၊ အံုနာဘုတ္၊ ကားနံပါတ္တို႔ကို စိတ္ခ်စြာ မွတ္သားသိမ္းဆည္းထားသင့္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။

‘‘တစ္ဖက္က အရမ္းဖိေဟာက္ေနတာေတြ၊ ဆဲဆိုတာမ်ိဳးေတြ ရွိလာရင္ ကိုယ့္ဘက္က မွန္ေနရဲ႕သားနဲ႔ ေၾကာက္စိတ္က၀င္လာၿပီး သူေျပာသမွ်ေတြလည္း လုပ္ေပးခဲ့ရဖူးတယ္။ ကားေမာင္းတဲ့သက္တမ္း ႏုစဥ္တုန္းကေပါ့’’ဟု ကိုေဇာ္လတ္က သူ၏အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ယာဥ္ေမာင္းအမ်ားစုမွာ အမ်ိဳးသမီးယာဥ္ေမာင္း မ်ားျပားလာျခင္း၊ သက္တမ္းႏုယာဥ္ေမာင္း ငယ္မ်ားလည္း လိုင္စင္ရွိ႐ံုျဖင့္ ၀င္ေရာက္ ေမာင္းႏွင္ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားပါက ေျဖရွင္းရန္ အခက္ႀကံဳေနရသည္ဟု အငွားယာဥ္ေမာင္း ကိုစိုးသိမ္း၀င္းက ေျပာသည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားပါက ပတ္၀န္းက်င္၏ ၀ိုင္းအုံၾကည့္႐ႈမႈ၊ တစ္ဖက္ယာဥ္ေမာင္း၏ ႏိုင္ထက္စီးနင္းေျပာဆုိမႈ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေႏွာင့္ယွက္ထိပါး ရန္ေစာင္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းနည္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမရဲသို႔ ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားသင့္ေၾကာင္း အထက္ပါအငွားယာဥ္ေမာင္းက အႀကံျပဳသည္။

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment

My Blog List