Friday, November 20, 2015

ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းကို အႏိုင္ရခဲ့တဲ့ NLD အမတ္ေလာင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆုံျခင္း


ကယားျပည္နယ္ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားျပဳ တသီးပုဂၢလ အမတ္ေလာင္းအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းကို လူထုဆႏၵမဲ အျပတ္အသတ္နဲ႔ အႏိုင္ရရွိလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္စိုးဟာ တခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ တပ္ဦး (ABSDF) ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေဟာင္း တဦးျဖစ္သလို ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ ျပစ္မႈတြဲမ်ားအျဖစ္ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေသဒဏ္အျပင္ ေထာင္ဒဏ္ ၅ ႏွစ္ ခ်မွတ္ျခင္း ခံထားရာမွ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ နဲ႔ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ကယားျပည္နယ္ရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ ၄၀ အကြာမွာရွိတဲ့ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္မွာ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း၊ ဦးေဌးရယ္ တို႔လို ၾသဇာ ရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ NLD ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္စိုး (ခ) ဖိုးခြား ႐ႈံးနိမ့္လိမ့္မယ္လို႔ ၿပိဳင္ဘက္ပါတီေတြက ခန္႔မွန္းခဲ့ေပမယ့္ေရြးေကာက္ ပြဲ က်င္းပခဲ့တဲ့ ႏိုဝင္ဘာလ ၈ ရက္မွာေတာ့ အနီးကပ္ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းကို ဆႏၵမဲ ၁၄၃၁ မဲ၊ ၇၇၀ မဲနဲ႔ အျပတ္အသတ္ အႏိုင္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

ရွားေတာၿမိဳ႕ NLD ပါတီ႐ုံးမွာ ႐ုံးထိုင္ေနတဲ့ ဦးေအာင္ေက်ာ္စိုး (ခ) ဖိုးခြားကို ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရၿပီးတဲ့ေနာက္ ေဆာင္ရြက္မယ့္ ႏိုင္ငံေရး ရည္ရြယ္ ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္ခင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနမ်ား၊ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အေျခအေန ေတြကို ဧရာဝတီ သတင္းဌာန အႀကီးတန္း သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ခက ရွားေတာၿမိဳ႕မွာ သီးသန္႔ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းထားမႈမ်ားကို ေဖာ္ျပ လိုက္ပါတယ္။

ေမး။ ။ မဲရလဒ္ေတြ ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ လူေတြက စိတ္ဝင္စားေနၾက တာေပါ့။ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း တို႔၊ ဒီေဒသမွာ နဂိုကတည္း က အားေကာင္း ၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီက ဦးေဌးရယ္ တို႔လို ၾသဇာရွိတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး အႏိုင္ရရွိသြားတဲ့ NLD က ဦးေအာင္ေက်ာ္စိုး ဘယ္သူလဲဆိုတာကို စိတ္၀င္စားေနတာေၾကာင့္ မိတ္ဆက္ေပးပါဦး။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဇာတိကလြိဳင္ေကာ္ပါ။ ၈၈ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုမွာလည္း က်ေနာ္ပါဝင္ခဲ့တယ္။ အာဏာသိမ္းစဥ္ကာလမွာ က်ေနာ္ ေတာခိုခဲ့တယ္။ ထိုင္းနယ္စပ္ေပါ့ေလ။ မယ္ေဟာင္ေဆာင္နယ္စပ္ အဲဒီတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမို ကရက္တစ္ တပ္ဦး(ABSDF) တပ္ရင္း ၃၀၃ မွာ က်ေနာ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္။ ထမ္းေဆာင္ရင္းနဲ႔ ၁၉၉၀၊ ၉ လပိုင္း ၄ ရက္ ေန႔ ညမွာ က်ေနာ္အဖမ္းခံရတယ္။ ၁၀ လပိုင္း ၁၀ ရက္ေန႔မွာ က်ေနာ္ ေသဒဏ္က်တယ္။ ေနာက္ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ ၅ ႏွစ္ ထပ္က်တယ္။ ေသဒဏ္နဲ႔ ၅ ႏွစ္ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ၂၁ ႏွစ္နဲ႔ ၂ ရက္ေနခဲ့တယ္။

၂၀၁၁၊ ၁၀ လပိုင္း ၁၂ ရက္ေန႔ သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေန႔မွာ က်ေနာ္ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာတယ္။ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေတာ့ ကယားျပည္နယ္ထဲမွာလည္း က်ေနာ့္ရဲ႕ စိတ္ပါဝင္စားမႈေပါ့ေလ။ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ ကယားျပည္နယ္မွာ အဲဒီအခ်ိန္ကာလကလည္း ပါတီလႈပ္ရွားမႈေတြ မရွိဘူး။ က်ေနာ္သြားခ်ိတ္ဆက္မိတာ လူငယ္အသင္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ရင္းနဲ႔ေပါ့ေလ။ လူငယ္အသင္းအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အတူတူတြဲလုပ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ဒီႏိုင္ငံေရးပါတီထဲကို ေရာက္လာတာပါ။

ေမး။ ။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တေယာက္အေနနဲ႔ NLD ပါတီကေန ဝင္အေရြးခ်ယ္ခံျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လိုျဖစ္လာတာပါလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈက ဒီလြိဳင္ေကာ္မွာ အတိုင္းအတာတခု အထိ ရွိတာကိုး။ အတိုင္းအတာ တခုအထိရွိေတာ့ က်ေနာ့္ကို သူတို႔က ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ပထမတႀကိမ္ ဖိတ္ေခၚတယ္။ က်ေနာ္ ျငင္းပါတယ္။ ဒုတိယတႀကိမ္ ဖိတ္ေခၚတယ္။ က်ေနာ္ျငင္းခဲ့ ေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ က သူတို႔လာေရာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္က သူတို႔ကို ပြင့္ပြင့္ လင္း လင္း ေျပာထားတာရွိပါတယ္။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕ ျပည္နယ္အေရးကိစၥနဲ႔ ပါတီမူဝါဒနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔လာတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္ ကေတာ့ ျပည္နယ္အေရးဘက္ကေန ရပ္တည္ဖို႔မ်ားတယ္။ အဲဒါမ်ဳိး လက္ခံတယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ မယ္ လို႔ဆိုၿပီး ေတာ့မွ ကတိေပါ့ေလ။

က်ေနာ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းခဲ့တဲ့ သူေတြဆီက ကတိရလို႔ က်ေနာ္လည္း ဝင္ျဖစ္တာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ျပည္နယ္ရဲ႕အေၾကာင္းကို က်ေနာ္တို႔ပဲသိတာ။ အျပင္လူေတြက်ေတာ့ သိတာက အေပၚယံေလာက္ပဲ သိမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ ေနတဲ့ ျပႆနာက က်ေနာ္တို႔ပဲသိတာကိုး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ခုနစကားကို သံုးလိုက္တာပါ။ ျပည္နယ္အေရးကိစၥဆိုတာက က်ေနာ္ တို႔ျပည္နယ္မွာ အရမ္းအေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ မူဝါဒမ်ဳိးနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔လာတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာၾကေတာ့ စကားေျပာ စရာေတြ ျဖစ္လာမွာစိုးလို႔ က်ေနာ္ႀကိဳတင္ ေျပာထားတာေလးေတြ ရွိတာေပါ့။

ေမး။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္ကာလမွာေပါ့ေလ။ ဒီေဒသမွာ NLD အေနနဲ႔ ႏိုင္ေျခမရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ရဲ႕ ၾသဇာကလည္း အရမ္းႀကီးတယ္။ ဦးေဌးရယ္ ဆိုတာကလည္း ဒီေဒသမွာ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့လူ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾက တယ္။ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ NLD က မဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ ႏိုင္သြားေတာ့ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းက ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

ေျဖ။ ။ ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲဆိုေတာ့ လူထုက အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈ တခ်က္ရယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈတခ်က္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ အျပတ္အသတ္ ႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ေမး။ ။ မဲဆြယ္ကာလေတြ၊ ဒီမတိုင္ခင္ကာလေတြမွာ ဦးေအာင္ေက်ာ္စိုး အေနနဲ႔ ဒီေဒသမွာႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အဓိကအခက္အခဲေတြက ဘာေတြလဲ။

ေျဖ။ ။ အခက္အခဲဆံုးက ဘာသာစကားပါ။ က်ေနာ့္အေမက ကယားျဖစ္ေပမယ့္ က်ေနာ္လည္း ကယားစကား မတတ္ဘူး။ ဘာသာ စကား အခက္အခဲရွိတယ္။ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ အခက္အခဲဆံုးပဲ။ ေနာက္တခ်က္ ဒီေဒသက ဘာသာစကား အခက္ အခဲအျပင္ ႏိုင္ငံေရးစကားကို မ်ားမ်ားလည္း ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ လူထုရင္ထဲကိုေရာက္ေအာင္ Message ေပးႏိုင္ တာမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။

အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ကို ဝိုင္းကူညီေပးတဲ့ ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ယံုၾကည္တဲ့ေဒသခံ လူထု ရွိတယ္ေလ။ သူတို႔ေတြကမွတဆင့္ လူထုခ်င္း၊ လူထုခ်င္း ျပန္ၿပီးေတာ့ စည္း႐ုံးတယ္။ သူတို႔လူထုရဲ႕ အေၾကာင္းကို သူတို႔ပဲသိတာကိုး။ က်ေနာ္တို႔ၾက ေတာ့ ေျပာဆိုစည္း႐ုံးတာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေျပာဆိုစည္း႐ုံးတဲ့အေပၚမွာ သူတို႔လည္း စကားျပန္ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ ေျပာရင္းကေနၿပီးေတာ့မွ သူတို႔ကလူထုရဲ႕ ရင္ထဲကိုထိႏိုင္တဲ့ စကားေလးေတြေပါ့။

ဥပမာ ဟိုတေလာကေတာင္ တေယာက္ေျပာပါေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာရွိတဲ့ တူမီးေလ။ ယမ္းပဲေထာင္းၿပီးေတာ့မွ ခဲသီး ထည့္ မပစ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ လိုခ်င္တဲ့ Target (ပစ္မွတ္) ကို မေရာက္ဘူး။ ယမ္းပဲေထာင္းၿပီး ပစ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အသံပဲျမည္မယ္။ ဘာမွမရႏိုင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ Target မွန္ေအာင္ ခဲသီးလည္းထည့္ ပစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ဟာ အဲဒီလိုမ်ဳိးေလးေတြ က်ေနာ္တို႔ မေတြးမိတဲ့ဟာေလးေတြ။ ဒီေဒသမွာ ႐ိုး႐ိုးသားသားေလးနဲ႔ ရင္ထဲထိႏိုင္မယ့္ စကားေလးေတြ ေျပာႏိုင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတာင္ မေျပာႏိုင္ဘူး။ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြ ရွိတာေပါ့။

ေမး။ ။ ဦးေအာင္ေက်ာ္စိုး ဒီမွာရွိေနေတာ့ ေဒသအေျခအေနေတြ ေတြ႔ရသိရမွာဆိုေတာ့ ဒီေဒသမွာ ေျဖရွင္းဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ အခက္ အခဲကေရာ ဘာေတြလဲ။

ေျဖ။ ။ အခုလက္ရွိကေတာ့ ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ လူထု အဓိကလိုခ်င္တာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗ်။ သူတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမွပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိမွပဲ သူတို႔လည္း ဘဝလံုၿခံဳမယ္လို႔ သူတို႔ကိုယ္ႏႈိက္ကလည္း ယံုၾကည္တယ္။ သူတို႔ေနာက္ေက်ာလံုလံုနဲ႔ စီးပြားေရးရွာစားခ်င္တဲ့ လူေတြက မ်ားမ်ားရွိပါတယ္။

ေမး။ ။ အခု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တေယာက္ ျဖစ္သြားၿပီဆိုေတာ့ ဒီေဒသရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္မယ္။ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးမ်ဳိး ခ်ထားတာေရာ ရွိၿပီလား။

ေျဖ။ ။ ခင္ဗ်ားေျပာမွပဲ လႊတ္ေတာ္ အမတ္တေယာက္ ျဖစ္ၿပီဆိုတာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာ့ မယံုၾကည္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုနည္းစနစ္နဲ႔ ဘာေတြျဖစ္ဦးမလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မသိေသးဘူးေလ။ ဒီလကုန္ၿပီး တကယ့္ ေသခ်ာေတာ့ ေလာက္မွပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိ အေနအထားအရေတာ့ ဒီေဒသမွာ အလို အပ္ဆံုး က်ေနာ္ပထမဆံုး လုပ္ခ်င္တာကေတာ့ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးနဲ႔ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥပဲ။ တကယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္ခဲ့လို႔ရွိရင္ ဒါကို ပထမဆံုးလုပ္မယ္။ အဆိုတင္ခ်င္တာေပါ့ေလ။

ေမး။ ။ ဒီေဒသမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥအျပင္ အျခားဘယ္လို အခက္အခဲေတြ ရွိေနေသးတယ္လို႔ သိထားပါလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒီေဒသမွာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အခက္အခဲေတြ ရွိပါတယ္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး ကိစၥရပ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ တခုက ဒီဘက္မွာ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က ရွိခဲ့တဲ့ ရြာေတြမွာ ၉၆-၉၇ မွာ ရြာေတြအကုန္လံုး ေတာင္ေအာက္ဆင္းလာၿပီး ေတာ့မွ စုစည္းရြာေတြ လုပ္လိုက္တယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ အခုေတာ့ အေျခအေန နည္းနည္းေလး ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ေရာက္လာ တဲ့အခါမွာ အဲဒီလူေဟာင္းေတြက သူတို႔နဂိုေနရာ ရြာေတြကို ျပန္ေနတာေတြ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီရြာေတြမွာ ပညာေရးေက်ာင္းေတြ မရွိတာကို ေတြ႔တယ္။ ေဆးေပးခန္းေတြ မရွိတာရွိတယ္။ ေနာက္ဆံုးက ဘာလဲဆိုရင္ ျပည္ထဲေရး နာမည္မေပါက္တဲ့ရြာေတြ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အစိုးရ အစီအစဥ္နဲ႔ေပးတဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကိစၥရပ္ေတြမွာ အမည္မေပါက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ခမ်ာ ဒုကၡေရာက္တာေတြ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီလို ကိစၥေလးေတြကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေပးခ်င္တယ္။

ေမး။ ။ က်ေနာ္ေမးတဲ့အထဲမွာ က်န္ခဲ့ၿပီး ျဖည့္ေျပာခ်င္တာရွိရင္လည္း ေျပာေပးပါ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ထပ္ျဖည့္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီရွားေတာ ၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားလူထုကေန က်ေနာ္တို႔ ပခံုးေပၚတင္ေပးလိုက္ တဲ့ တာဝန္တခုကို က်ေနာ္တို႔ ဉာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တာဝန္ေက်ပြန္ ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေပးမယ္လို႔ က်ေနာ္ ကတိေပးပါတယ္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List